Mijn ei kwijt, het niet meer naar mijn zin op mijn werk

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Dimphyl

Re: Mijn ei kwijt, het niet meer naar mijn zin op mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:58

niet het hele topic gelezen maar TS, het voelt hier bijna alsof ik mijn eigen verhaal lees.

hier is gisteravond de figuurlijke druppel gevallen en de emmer écht overgelopen. heb per direct mijn leidinggevende gemeld dat ik uitkijk naar iets anders en heb daarvoor woensdag een gesprek, omdat ze niet willen dat dingen verkeerd geïnterpreteerd worden.. jongens, die stap zijn we allang voorbij.

toen ik vanochtend wakker werd had ik, voor het eerst in een jaar, zo'n enorm gevoel van rust over me heen. heel vreemd maar ook fijn. heb vanochtend gelijk op 2 vacatures gesolliciteerd dus hoop snel duidelijkheid te hebben.

mijn oude schoenen zijn kapot en lopen niet lekker meer, maar ik wil eerst die nieuwe hebben vóór ik straks op mn blote voeten moet lopen ;)

hoop snel aangenomen te worden en dan hopelijk mijn vakantie uren te kunnen benutten, al vraag ik me af of mijn huidige werk dat gaat goedkeuren.

met L' ego kun je niet bouwen.

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 20:34

Tiggs schreef:
Wat jammer TS! Ik werk ook op een notariskantoor en ik zou juist een beetje vreemd opkijken als ik een collega dushi of schat tegen een andere collega hoorde zeggen :x
Sowieso ben ik niet zo van hechte vriendschappen op het werk.

Geef dit werk dus niet meteen op (wat deed je precies?), op een ander kantoor (notaris of anders) kan het weer heel anders zijn en zit je misschien wel op je plaats.

Je mag me altijd pb'en trouwens.

Ja ik vind de sfeer er ook niet professioneel. De taal en de onderlinge gesprekken die er worden gevoerd komen niet erg professioneel over, dan nog over de medewerkers niet gesproken.

Mijn werkzaamheden bestaan uit het receptie werk, afspraken maken, het inboeken van de aktes, doorsturen naar het kadaster, belastingdienst etc. Nota’s invoeren en maken, dossiers uitzoeken en scannen. Voor mijn functie heb ik nog vrij veel verantwoordelijkheden.

Bedankt voor je reactie. Wat doe jij?

Nekina!

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 20:45

Bedankt voor de reacties. Fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die weten hoe het voelt of de begrip die er is.

Vorige week heb ik dus een gesprek gehad en vrijdag hebben ze me de vraag gesteld per wanneer ik er echt uit wil. Ik heb aangeven dat ik dat wat mij betreft zo snel mogelijk zou willen. Ze hebben gevraagd of ik er dan echt per direct uit zou willen of mijn contract nog een paar dagen uit zit. Deze week heb ik maar een werkweek van 3 dagen ivm Hemelvaart dus heb ik aangegeven dat ik mijn contract af maak. Ik hoef dus nog maar 2 dagen en dan ben ik klaar.

Het heeft mij ontzettend opgelucht, ik merkte afgelopen weekend dat ik al een stuk rustiger was en niet meer zo stressig en druk in mijn hoofd. Ik heb 2 werkgevers en ik heb ook nog een gesprek gehad met mijn andere werkgever en die gaf aan dat hij het ontzettend jammer vind en meer als tevreden over mij is. Toch knaagt er weer iets aan mij dat ik het dan wel jammer vind maar uiteindelijk denk ik dat dit de juiste keuze is geweest..

Ook de collega’s hadden het niet verwacht. Wel vonden ze het knap dat ik het aan heb gegeven en snappen ze dat als je niet op je plek zit je gewoon wat anders moet zoeken.

Ondertussen ben ik wel druk opzoek naar ander werk. De reden dat ik er voor heb gekozen om zelf ontslag te nemen is omdat ik niet als een gek wil gaan solliciteren om maar wat anders te hebben. Ik ben bang dat als ik dit niet goed afsluit en mij weer volledig stort in wat anders het voor mij even te veel wordt. Ik wil eerst even alles rustig voor mij zelf op een rijtje hebben. Desnoods ga ik eerst wat “simpeler” werk doen zodat ik even niet met mijn hoofd bezig ben.

Nekina!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:48

Als die financiële ruimte er is gewoon doen :j

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:54

Mooie timing! Nog maar een paar dagen en je bent er van af. Hoe zij het regelen is hun pakkie an. Je gaat niet met ruzie weg dus dat is mooi en het is ook mooi dat je voor jezelf kiest. Dat getuigt van kracht.

"Under a cherry tree there are no strangers"
Dalai Lama, Ahoy Rotterdam, 16 september 2018