Hoe kom je aan een beurs?

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Resistance

Hoe kom je aan een beurs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 15:34

Hoihoi,

Volgend jaar ga ik op stage, en ik wil ontzéttend graag naar Londen. Niet enkel omdat het Londen is, maar ook omdat mijn vakgebied in Engeland veel meer bij mij past dan in Nederland. Ik studeer overigens advertising/art direction. :) Ik hoop dat ik een stage bij AMVBBDO, Mother, Wieden+Kennedy of Adam&EveDDB kan krijgen. We hebben met de studie daar al opdrachten en pitches gedaan, dus dat is niet mijn grootste zorg.

Een kamer lukt waarschijnlijk ook; mijn zus woont momenteel met twee mensen samen (ook in londen, daar werkt en woont ze al 10 jaar), en één persoon gaat in de zomer weg. Ze willen er dan geen derde persoon meer bij en gaan het samen huren, maar als ik eventueel in Londen stage kom doen ben ik welkom om die derde kamer een paar maanden te huren.

Enkel de kosten zijn een probleem; ik moet alles lenen, en Londen is een dure stad. Ik heb het geld er voor over, maar als er geholpen zou kunnen worden in de kosten is dat natuurlijk prettig. Ik ben dus op zoek naar wellicht een fonds of een beurs die iets kan betekenen voor studenten binnen de advertising/art direction/kunst wereld. Mijn school valt overigens onder Hogeschool Rotterdam.

Toen m'n zus voor het eerst in Londen ging wonen kreeg ze ook een beurs, maar zij zat in de muziek dus dat was weer een heel ander gebied, waar ik niet voor in aanmerking kom.

Wie heeft de gouden tip? :)

http://www.sodrahalla.nl Apartementen in een Zweeds landhuis!

[o]

Goof

Re: Hoe kom je aan een beurs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 15:36

Is dit niet typisch een vraag om bij je opleiding zelf neer te leggen? :)*

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 15:37

Laatst bijgewerkt door Ibbel op 26-05-19 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 15:39

Heb je al eens naar de erasmusbeurs gekeken? Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat de voorwaarden daarvoor zijn, maar dit kwam in me op.

Life is a mirror

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 15:39

Via je opleiding en vooral google.
Er zijnidiiot t veel beursen waar je alleen met goed zoeken bij terecht komt (bijv een beurs voor vrouwen die in Friesland geboren zijn).
Sommige uni‘s hebben een beurs databank maar dat is ook niet altijd betrouwbaar. Verder moet je vooral een hele goede reden hebben en hoge cijfers gescoord hebben.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 15:42

Ik heb voor mijn stage (in NL maar ik studeer in Denemarken) verschillende beurzen aangeschreven. Het is een beetje afhankelijk van Brexit, maar je kan sowieso kijken naar Erasmus+ en Kilroy.

20 years from now, you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do.
    So throw off your bowlines, sale away from the safe harbour and catch the trade winds in your sails.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 15:54

Ik heb inderdaad ook een Erasmusbeurs gekregen voor stage in het buitenland. Het is niet zoveel, maar alle beetjes helpen. Ik wist via mijn opleiding dat dit bestond. Hebben jullie niets iets als een international office?

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 16:28

Ik heb inderdaad ook Erasmus+, lang niet genoeg om alle kosten te dekken maar wel een leuke extra. Ik zou inderdaad gewoon even op school vragen, als je mogelijkheid heb tot buitenland stage moet er ergens een international Office zijn, of in ieder geval 1 iemand die daar over gaat.

culaccino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 16:41

Op www.nuffic.nl en beursopener.nl staat ook van alles. Het kost onwijs veel tijd om het allemaal uit te zoeken, maar ik heb in mijn studiejaren op die manier toch duizenden euro's bij elkaar gesprokkeld om mijn buitenlandse studieonderdelen te kunnen bekostigen.

Oh, en vooral voor de kleinere obscure beurzen: gewoon aanschrijven, ook als je denkt dat je niet aan de voorwaarden voldoet. Soms krijgen ze zo weinig aanvragen dat ze wat soepeler worden. En het is net als solliciteren: ik spitste mijn brieven wel altijd toe op de stichting/organisatie. Veel succes in ieder geval!

Drawn to that sort of library magic... Whispering through the dusty aisles

Mkango

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:14

Geen antwoord op je vraag, maar let er wel op dat stages in de UK, zeker bij grote bedrijven, vaak anders werken dan in Nederland. Doordat het onderwijssysteem in de regel weinig flexibel is, zijn ook de stages vaak weinig flexibel: doorgaans zijn ze alleen in de zomermaanden en moet je daar bijna een jaar van tevoren op solliciteren. Mocht je daar al naar gekeken hebben, negeer dit vooral, maar als dat niet het geval is, wel iets wat ik zou uitzoeken. :)

Wat betreft de beurzen: je kunt eventueel kijken bij het Prins Bernhard Cultuurfonds. Daar is soms ook geld beschikbaar voor dit soort dingen.

Heel veel succes in ieder geval! Ik hoop voor je dat het allemaal lukt!

[o]

culaccino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:28

Ja, dat is inderdaad een goed punt. En ook veel beurzen hebben maar een paar (of soms zelfs één) ronde per jaar, dus het is wel handig om dat snel te checken. Hoop dat het je lukt! *\o/*

(en fijn dat je huisvesting hebt; dat lijkt me in Londen nóg moeilijker dan beursaanvragen := )

Drawn to that sort of library magic... Whispering through the dusty aisles

Mkango

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:47

culaccino schreef:
Ja, dat is inderdaad een goed punt. En ook veel beurzen hebben maar een paar (of soms zelfs één) ronde per jaar, dus het is wel handig om dat snel te checken. Hoop dat het je lukt! *\o/*

(en fijn dat je huisvesting hebt; dat lijkt me in Londen nóg moeilijker dan beursaanvragen := )

Moeilijk valt op zich wel mee, betaalbaar is een tweede. :))

[o]

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:58

Als het via school gaat krijg je toch standaard een Erasmus beurs?

Een vriendinnetje van me zit momenteel in Dublin voor stage. Die krijgt het verblijf vergoed door de erasmusbeurs maar moet zelf de boodschappen en andere zaken betalen.

JM :#

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:15

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:19

Maar volgend jaar? In 2020 of ma de zomervakantie want in geval van het laatste mag je zowel met je stage als beursaanvraag wel heel snel zijn.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie