Dilemma: welke studentenjob moet ik kiezen?

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

brokjes

Re: Dilemma: welke studentenjob moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 11:01

dat is dan ideaal!

Amado7
Sinterklaas
Sinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 11:15

Sowieso cinema. In alles :D

Wat een hoog uurloon trouwens voor een studenten baantje! Lekker zeg :)

Be kind to yourself
Ik hou nu al van Wakkerdam

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 12:39

Ja ik hoor ook wel vaker dat studenten in BE beter betaald zijn dan in NL.

Nu vraag ik me wel af; als ik zo meteen proef ga draaien in het ijssalon. Hoe zeg ik dan het beste dat ik toch ergens anders ga beginnen? Zeg ik dat meteen of laat ik het best nog even bezinken en stuur ik dan een berichtje?

Diallo VW♥

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:14

Ik zou het even laten bezinken. Tenzij ze je natuurlijk meteen vragen van 'vond je het fijn, want je kan morgen beginnen'. Maar als ze je bedenktijd geven, zou ik dit wel aannemen.

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:36

Weet je al dat je voor de cinema gaat? Dan zou ik de ijssalon nu al afzeggen. Waarom nog proefdraaien als je toch al weet dat je niet komt?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 22:31

Susan: omdat dat heel last minute geweest zou zijn, en in mijn ogen ook niet zo netjes omdat ze dan met personeel te kort kunnen hebben. Ik had ook al een contract getekend.

En ja oliebol, de keuze gaat toch wat moeilijker zijn want eigenlijk was het ijssalon wel heel leuk. Het was hard werken, en ik ben ook helemaal kapot. De eerste 3 uur was niet te doen (ik stond in de zaal) heel druk en werd er wat ingesmeten. Vond het enorm stressen en dacht ook dat het niks voor mij was maar van zodra ik alles een beetje onder de knie had vond ik het eigenlijk wel leuk...

Diallo VW♥

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 08:05

:D Heb je het jezelf even knap lastig gemaakt dus.

Ik zou die ijsjes in elk geval niet kunnen weerstaan :9

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:01

Flexibele uren zijn wel heel fijn, ik zou alles niet rondkrijgen zonder. Maar geen bonussen voor zondagen en feestdagen gaat na een tijd wel tegen steken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:07

Optie twee, die paar cent per uur minder t.o.v. een fijne job is echt waardevol :)

This is a wonderful day, I have never seen this one before.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-19 11:14

De collega's in het ijssalon hebben al gezegd dat ik met die bonussen niet echt rekening moet houden. Iedereen krijgt een vaste dag, die van mij dus op zaterdag. Op feestdagen kan je maar heel soms werken, omdat er vaak al genoeg personeel is ivm dat iedereen wil werken op feestdagen omdat het dus dubbel betaald is.

De slecht gezinde baas (iedereen noemt haar "Madame") was er gisteren ook niet. Maar ook hier hebben de collega's gezegd dat ik dat niet te hard moet aantrekken, 'je went er wel aan'...

Hoewel ik het dus heel leuk vond, neig ik toch nog altijd meer naar de flexibele uren van de cinema. Ik denk er ook gewoon aan om de twee misschien te combineren, zaterdag dan het ijssalon en dan nog 1 avond doordeweeks bij de cinema. Maar ik ben bang dat dat op lange termijn misschien niet haalbaar is ivm studie. Ik heb nog een paard ook, maar daar rij ik niet meer mee dus veel tijd kost die mij ook niet. Het ding is met het ijssalon dat er nu al een paar keer een zaterdag is dat ik niet kan komen, dus dan ook geen andere dag krijg en dus ook geen geld heb.

Diallo VW♥

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:20

Ik zou viir de cinema gaan. Zeker omdat je al een paar zaterdagrn niet kan. En dat zijn juist de topdagen waar ze personeel nodig hebben. Kan je beter aan iemand anders gunnen dan.

What does the fox say?

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:01

Ik had toch afgezegd. Nu ineens op de proppen komen met een andere baan is ook niet netjes. Ze steken wbt inwerken ook tijd in jou. Ik neem niet aan dat je je 1e shift gelijk een volledige dienst draait, maar dat er een collega is die jou inwerkt. Die had in de tijd dat ze jou inwerkt op een baan die je hoogstwaarschijnlijk toch niet blijft doen ook andere dingen kunnen doen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-19 12:03

SusanH schreef:
Ik had toch afgezegd. Nu ineens op de proppen komen met een andere baan is ook niet netjes. Ze steken wbt inwerken ook tijd in jou. Ik neem niet aan dat je je 1e shift gelijk een volledige dienst draait, maar dat er een collega is die jou inwerkt. Die had in de tijd dat ze jou inwerkt op een baan die je hoogstwaarschijnlijk toch niet blijft doen ook andere dingen kunnen doen.

Er heeft dan ook niemand mij ingewerkt. Ben een beetje aan mijn lot over gelaten. Ik denk dat wij dan gewoon een andere mening daarover hebben, en dat is oke.

Diallo VW♥

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:19

Ik zou ook voor de cinema gaan. Idd vooral door de flexibele werkuren. Ik werk zelf in een dierenwinkel op zaterdag en merk dat ik daar enorm omheen moet plannen ivm studeren en practica voorbereiden.

Everything will be alright.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 08:20

CalipsoLover schreef:
SusanH schreef:

Er heeft dan ook niemand mij ingewerkt. Ben een beetje aan mijn lot over gelaten. Ik denk dat wij dan gewoon een andere mening daarover hebben, en dat is oke.

Ik begrijp ook wel dat je gegaan bent. Je wilt toch weten waar je 'nee' tegen zegt als je nee zegt. En daarmee vind ik op het laatste moment een afspraak afzeggen ook not done. Ik ben op mijn job ook vaak 'mentor' en dan regel je je dag/werk daar toch rond, als die dan ineens een uur voor het begin van de job afzegt, zou ik daar best wel even van balen. Een goede werkethiek kan je je best al in je studententijd aanmeten. +:)+

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-19 11:49

Dankjewel Gini! Zo denk ik er ook over.

Want tenslotte heb ik mijn beslissing gemaakt, ik ga beide doen. Doordeweeks 1x bij de cinema en dan soms nog 1x op vrijdagavond of zondag, enkel shifts van half 7 tot 11 en dan op zaterdag zoveel mogelijk in het ijssalon. Gelukkig kan ik ruim op voorhand laten weten wanneer ik niet kan komen werken via een kalender in het ijssalon. Mijn studie verveelt me op dit moment toch nogal. :+

Als dit op lange termijn blijkt niet te lukken, dan ben ik alsnog gedwongen om 1 te kiezen, maar dan heb ik intussen waarschijnlijk wel al een favoriet.

Diallo VW♥

brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:50

dat is ook een oplossing :D veel succes en natuurlijk gefeliciteerd met beide banen!

Amado7
Sinterklaas
Sinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:15

Mooi dat je de beide banen kan combineren. Dat is het allerleukste natuurlijk voor jou. Gefeliciteerd en veel plezier met beide banen!

Be kind to yourself
Ik hou nu al van Wakkerdam

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:17

Let je wel op dat je niet teveel uren gaat werken? De regels zijn de laatste jaren enorm veranderd, maar als je teveel uren doet is het gedaan met onbelast werken, en eens je belastingen gaat betalen is 11.9€ per uur bruto niet veel meer.

Ik reken onafhankelijke voedingsrantsoenen uit en geef onafhankelijk voedingsadvies, meer info? Pb

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:22

Hou rekening met je belasting invullen en ook je loonheffingskorting...
Weet niet hoe dat ik België zit. Maar in NL over je 2de baan betaal je meer belasting, kan je het jaar erop weer deels terug krijgen als je er niet onder/overheen zit kwa regels.

Maar wel leuke combinatie zo!

* ..[נ]єαηιηє.. *.. » ..

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:25

In België is dat niet als student. Dan heb je gewoon 400 zoveel uren die je kan opmaken per jaar en betaal zo goed geen belasting. Ook hoef je zelf vaak nog geen aangifte te doen. Ga je rechtstreeks in dienst of via een uitzendkantoor?

What does the fox say?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-19 18:33

Ik hoop inderdaad dat ik het ga kunnen blijven combineren, de shifts in de cinema zijn vaak ook maar 3-4 uur lang en je moet er circa 4 per maand doorgeven. Dus dat maakt het ook makkelijk.
In België is dat inderdaad niet zo als student. Je mag, waar dan ook, 475 uren per jaar doen onbelast. Ga je daaroverheen moet je belastingen betalen, maar die blijven redelijk laag nog maar daarvoor moet je wel het een en het ander administratief gaan regelen. Het is uiteraard niet de bedoeling dat ik over die uren heen ga, maar het jaar duurt nog minder dan 3 maanden en dan heb ik weer 475 uur. Ik heb er nu nog 170 dus ruim voldoende.

Het ijssalon is via Accent, de cinema is rechtstreeks.

Diallo VW♥