Gezocht: Rechtenvrije foto Tinker in de branding vd zee

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-19 20:36

Wat Amber zegt: reis die je hebt gemaakt, is eigenlijk wat ik bedoel te zeggen, de reis is nog niet klaar

EDIT: Ik denk dat ik meer iets zoek als dit.

Het tij keren, kan dat?

Wat er misgaat als je niet naar je paard luistert

Callas is mijn alles
Het tij keren kan dat? Doorzetten of verkopen, dat was de vraag na de val, lees hier meer :
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-19 21:14

Imke Tarek. Ook een overweging waard. Dank je! Ga ik ook weer mee verder.

EDIT: En als ik nu eens het woord ALS in de ondertitel gebruik

Het tij keren, kan dat?

Wat er gebeurt als je niet naar je paard luistert

Callas is mijn alles
Het tij keren kan dat? Doorzetten of verkopen, dat was de vraag na de val, lees hier meer :

Monique1963

Re: Gezocht: Rechtenvrije foto Tinker in de branding vd zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-19 21:23

Hi Britta, ik denk dat het woord paard in de ondertitel moet ,anders is het niet duidelijk dat het over een paard gaat

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-19 21:42

oeh, mooi met haar naam erin!

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-19 22:56

Tjee wat gaan jullie hard, ik houd het niet bij!

Wat lief dat ook Drico en 8nnemiek aanbieden om te helpen bij het ontwerp van de kaft. Maanlicht had me gelijk gepb't en ik ben met haar al aan het brainen over de kaft.

EmptyWords, je woorden zijn helemaal niet leeg en ik vind het fijn dat je ook de goede dingen benadrukt. Je hebt gelijk, de ondertitel hoeft geen negativiteit neer te zetten.

Laraxxxemma, ja, ook een mooie insteek, ik moet er dan alleen nog wel het woord paard in verwerken. Ik heb je tekst ook gekopieerd en ga vannacht liggen broeden op jouw tekst en alle andere suggesties...

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 08:00

Wat gaaf dat jullie allemaal zo meedenken! Dank voor revalidatiewensen, updateje vandaag in mijn andere topic, zie onderschrift.

De nacht bracht de volgende zinnen nav jullie mooie suggesties.

De eerste vind ik het beste. Het woord 'paard' zit erin, haar naam 'Callas' zit erin, ipv miscommunicatie de woorden 'niet luisteren' (want dat is de kern uiteraard), 'ondergang' vind ik een heel sterk woord dat maakt nieuwsgierig, en het woord 'onze' vind ik mooi omdat het idd onze reis is en 'heftig verhaal' geeft aan dat het geen liefdesromannetje is.
Dat het een lange zin is, geeft op zich niet.

Onder die zin nog wat suggesties.

Het tij keren, kan dat?

Een heftig verhaal over hoe niet luisteren naar mijn paard Callas bijna onze ondergang werd

Hoe niet luisteren naar mijn paard Callas bijna onze ondergang werd

Als ik eerder had geluisterd naar mijn paard Callas...

Had ik maar eerder geluisterd naar mijn paard Callas

Callas, mijn paard, had ik maar eerder naar je geluisterd

Een heftig verhaal over de gevolgen van niet luisteren naar mijn paard Callas

Een heftig verhaal over niet luisteren naar mijn paard Callas

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 08:38

Sooo goede feedback van jullie allemaal!

Freetorun, daar heb jij weer helemaal gelijk in.
Amber15, je hebt gelijk, dat is niet duidelijk, het kan ook idd om een ziek paard gaan
Gusst, kippenvel altijd goed! Dus haar aanspreken in de titel met het woord 'je' wekt een emotie op.
8nnemiek, korter is meestal wel krachtiger ja.
Denise, dat is ook een heel mooie!
Marleen dat is een correcte conclusie, alleen zou het in een andere zin moeten gieten met 'ik'

Wat denken jullie van deze voorbeelden?

Callas, mijn paard, ik begreep je niet en dat werd bijna onze ondergang

Ik hoorde niet wat Callas mijn paard mij vertelde

edit Callas, mijn paard, ik hoorde niet wat je me vertelde

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 08:46

LOL, mijn vriend suggereert deze ondertitel

Callas, wil je verd*mme niet zo onduidelijk doen

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 09:36

Oeh Denise, ik kan zien dat je je beroep eer aan doet! Ook een heel mooie die laatste.

Ik moet nu weg, ben al 5 min te laat. Kom er later op terug.

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 12:16

Jullie gaan echt te hard voor mij, ik kan het niet bijhouden! De goede suggesties en feedback vliegen om mijn oren, LOL.

Het paard in de zee, ook een mooie sfeerfoto, maar inderdaad hebben we al een kaftfoto laten maken in samenwerking met diverse bokkers.

Dan zag ik een aantal opmerkingen voorbij komen met de vraag of een ondertitel wel nodig is. Ja, dat denk ik echt. "Het tij keren, kan dat?" zegt niets. Dat de mensen het hier op bokt vinden is logisch omdat het op een paardenforum staat. Dus inderdaad de opmerking als het alleen in paardenboekenwinkels te koop zal zijn, dan hoeft er geen ondertitel bij, maar het komt bij bol.com o.a. te koop en dan beoordelen mensen het op de kaft in eerste instantie dus ja, een ondertitel wil ik wel.

Tica, ik heb het gevoel dat je suggestie niet helemaal lekker loopt?

En iemand merkte op dat het leek of Callas dood was, nee dat is ook niet de bedoeling, LOL.

ik las deze suggesties
Callas, mijn paard, had ik maar eerder naar je geluisterd
'Hoe mijn paard Callas en ik nader tot elkaar zijn gekomen'
'Hoe ik heb leren omgaan met mijn paard (Callas)'

Wat is het doel van het boek, welke boodschap moet in de ondertitel staan. Een aantal dingen:
-dat het gaat over een relaas over een Paard
-Dat omdat ik niet goed geluisterd heb naar mijn paard er heel gevaarlijke situaties zijn ontstaan
-ik wil mijn ervaring delen om mensen te helpen.

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 12:28

Hm, ook een mooie insteek om met 'omdat' te beginnen.

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 12:29

Denise had een prachtige quote aan me gepb't een paar dagen geleden. Die kun je goed betrekken op paarden. Heb even het woordje paard ingevoegd :

het grootste communicatieprobleem is dat we niet luisteren naar paarden om ze te begrijpen. We luisteren om te antwoorden

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 14:47

Mjelleke schreef:
Ga je het boek in eigen beheer uitbrengen?

Het is een zoetsappig feel-good story, het is een goudeerlijk verhaal over alles wat er is gebeurd, juist ook de dingen die mis zijn gegaan.

Ik laat het boek zelf drukken zonder tussenkomst van een uitgever, dus ja in eigen beheer.

Mjelleke schreef:
Het is een zoetsappig feel-good story, het is een goudeerlijk verhaal over alles wat er is gebeurd, juist ook de dingen die mis zijn gegaan.

Ik hoop dat je bedoelt "Het is GEEN zoetsappige etc toch?

Ik lees een aantal keren van jullie dat jullie de naam Callas niet nodig vinden. Dan laat ik dat toch maar weg. Het voelt als een soort mooie ode aan haar, maar ja, zij kan het toch niet lezen LOL

Ik ga stoeien met die quote, kijken of ik er wat mee kan.

Het relaas van mij en mijn paard, kan ook. Gevoelsmatig mis ik er iets in.

Hoe mijn paard Callas en ik elkaar totaal niet begrepen, ja dat kan ook

ik stoei nog even verder

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 16:11

hi, wat een mooie ondertitels komen er voorbij!

Die superkorte, Mijn paard en ik, heeft ook wel aantrekkingskracht. Dan móét je de achterflap wel lezen. Dat is natuurlijk ook belangrijk dat mensen dat wel doen.

Die met een metafoor over de zee, is ook erg gaaf.

Ik heb een lijst met geloof ik wel 40 ondertitels nu, hahaha. Ik ga weer puzzelen.

En met kleur spelen kan altijd. Sowieso zal de ondertitel kleinere letters hebben dan de hoofdtitel.

eh, slijpmachine was een schuurmachine, maar ook daar zouden heel veel paarden bang voor zijn denk ik. Ik heb wel een keer met een dremel geprobeerd, maar daar smolt de hoef slechts van zoals met heet beslaan. Leverde geen mooi resultaat op.

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 16:26

Wauw, dank voor de persoon die die uitspraak gedaan had, Denise.

En dank voor alle andere suggesties. Ja Avalanche, heel mooi ook. Weet niet of ik hem voor een ondertitel helder vind.

Ik kom nu even een paar uur niet op bokt, ik móét wat dingen doen. Dus nu even niet posten!

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-19 16:12

Jullie zijn lief, maar Mo denkt wel degelijk dat het aan Mo ligt het meest. Callas is een eigenwijze tinker en niet de makkelijkste maar als Mo het goede knopje vindt... wie weet. Maar dat is een discussie voor in het topic het tij keren.

Over de ondertitel, ik vind best dat de schuld bij mij gelegd mag worden en een beetje bij Callas. Dank iedereen weer voor het meedenken inzake de ondertitel en ik peins er nog een stukje over door.

Dank! Ondertussen hoop ik dat Maanlicht al een tipje van de ontwerpsluier wil gaan oplichten in een pb'tje aan mij...

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-19 21:05

Hi, hectisch. Ik ben de kaft toch zelf aan het maken. Ben het boek voor de derde keer aan het doorlezen. En ons huis staat sinds een week te koop, wat heel erg veel werk met zich meebrengt en ik twee weken achterstand heb opgelopen. Ik wacht op de uitslag van de pssm test en verwerk dat nog mee in het boek. Eind maart moet het klaar zijn!

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-19 08:56

Hoi , dank allemaal weer voor jullie reacties en meedenken. En ook jullie lieve support opmerkingen aan mijn adres.

Er bestaat wel een boek Het tij keren. Maar niet een boek met de titel Het tij keren, kan dat? Althans ik heb dat niet gevonden.

Als je echt met de toevoeging "kan dat?" heb gezien, kun je me dan even tippen waar je dat hebt gezien?

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-19 08:47

Tataaaa dit gaat de kaft worden. Met grote dank aan Els en Jo!

Afbeelding

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-19 09:08

Fijn dat de letters en ondertitel mooi zijn.

Het gebroken glas was voor mij meteen hetgeen mijn gevoel uitdrukt. Voor mij geeft het glas de scherpe kanten aan, het geeft ook mijn gebroken droom weer en zo zijn er nog meer metaforen te bedenken. En ik vind het mooi uiteraard voor mijn boek.

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-19 09:23

Inderdaad is het voor iedereen persoonlijk. De opening in het midden van het glas symboliseert voor mij de opening naar een nieuw begin.

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-19 09:50

Dank voor je feedback Drico. Ik zie wat je bedoelt, kan ik niet meer aanpassen, vind het ook niet zo erg en hij ligt al bij de drukker.

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-19 17:10

Dank voor jullie reacties! Mooi ook wat je zegt: scherven brengen geluk en 7 jaar ongeluk. Lol, dan ben ik op de helft van het ongeluk, maar voel me heel gelukkig.

Als het boek je leuk lijkt: kunnen er drie mogelijkheden zijn:

1e mogelijkheid. Van het stapeltje dat ik nu laat drukken via een drukker in Duitsland, kan ik een boek verkopen en opsturen naar NL. De verzendkosten per boek naar NL zijn vanuit Frankrijk 10,40€ 8)7 . Ik kan die boeken dan voor 20,40 euro totaal verkopen dus incl verzendkosten. Ik denk dat het dan over een maand bij je in de bus kan liggen.

2e mogelijkheid: Ze komen ook bij bol.com op de site, daar kun je het boek bestellen maar die houden heel veel geld achter en daarom kost een boek daar heul veul meer namelijk 24,95€ PLUS dan komen er nog 3 euros verzendkosten bij, dacht ik. Je hebt het dan wel sneller in huis.

:)* De derde mogelijkheid is, dat ik een stapel vanuit Duitsland naar NL laat sturen, naar iemand van jullie die zich daarvoor vrijwillig aanmeldt *\o/* , die ze dan vervolgens op de post doet naar iedereen die er eentje wil. Dat scheult heul veul eurootjes per persoon, verzenden binnen NL is dan maar 3,50. Dan kost het boek maar 13.50! Het boek zelf is dan nog steeds 10 euro. Degene die zich vrijwillig opwerpt om ze te verzenden, krijgt een boek gratis.

Wat vinden jullie? Laat me weten of je een boek wilt kopen en of jij degene bent die voor postkantoortje gaat spelen...

Ik ben heel benieuwd.

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-19 17:24

ja voor Frankrijkgangers is het weer een ander verhaal LOL. Je moet ook wel altijd eigenwijs anders zijn jij hè, pien hahhaha

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-19 17:28

<3

Callas is mijn alles