Scheerapparaat voor tinkersokken?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

8nnemiek

Re: Scheerapparaat voor tinkersokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 10:42

Probeer eerst eens met cydectin te behandelen. Dan is ze gegarandeerd van de jeuk af. Je verdeelt het spul met een spuit (zonder naald) over alle vier de benen, en spuit het op meerdere plekjes tussen de sokken door op de huid. Heel makkelijk te gebruiken en binnen een paar dagen resultaat.
Ik heb een adres bij jou in de buurt waar je het kan kopen als je dierenarts het niet verkoopt. Daar koop ik het ook altijd. Dan stuur je me maar even een pb :)

Daarnaast even kijken naar de voeding, want veel tinkers krijgen jeuk door verkeerd voer. Als ik mijn tinker kuil/voordroog, veel gras of muesli/suikerrijk krachtvoer geef dan staat hij binnen no-time te stampen. Daar helpt scheren niet tegen.

Scheren is alleen nodig als er echt grote wondjes zitten met bv maden, in andere gevallen kan het zelfs de jeuk verergeren omdat de huid geïrriteerd kan raken door de geschoren haren.

Op zoek naar een (trouw)videograaf?: ABCreatief Videoproducties

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:27

Sebacil werkt bij mijn paarden ook niet meer. Mijten lijken daar resistent voor te worden. In het mok-topic en cpl-topic zijn veel mensen met dezelfde ervaring. Scheren voegt dan niets toe helaas.
Ik zou echt eerst eens cydectin proberen, dan is de jeuk bij mijn paarden minstens een half jaar over.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 07:22

Furyke, cydectin wordt inderdaad niet verkocht voor paarden, je hebt dus de cydectin pour on voor koeien nodig :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:08

Zorg ook dat je goed behandelt tegen mijten. Misschien de DA vragen of ze cydectin pour on voor je hebben?
Mok is iets anders dan mijt. Jeuk is bijna altijd mijt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:59

Wondjes krijgen ze vaak door het krabben, stampen of bijten. Dingen als mokzalf heeft dan geen zin. De wondjes helen vanzelf zodra de mijten en jeuk weg zijn.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie