Help...tinker gekocht met heel veel behang

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:21

Als het echt verwaarloost is, grote klitten erin en vervilt dan zou ik eerst wassen proberen (met veel antiklit spoeling) en als zelfs dat niet helpt scheren. Vervilt en verklit is ook pijnlijk voor het dier dus dan is scheren echt een verlossing. Daarna goed bijhouden met regelmatig borstelen en antiklit erin. Dan houd je het niet wit maar voorkom je wel pijnlijke klitten en vervilting. 'Gewoon' vies houd je niet tegen. Witte beharing zal meestal bruin/zwart zijn, daar doe je niks aan. Tinkers zijn lieve paarden maar ook viezerds :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:23

Brandy2016 schreef:
Maar hij heeft er duidelijk last van. Hij is bijna 2 jaar en nog nooit naar omgekeken. Zelfs zijn snor heb ik weg moeten knippen omdat er allemaal mest inzat. Groeit het er misschien uit ivm verharen.

Grote kans dat de wintervacht juist door die klitten erin vast blijft zitten en de klitten alleen maar groter worden. En als de vliegen echt komen krijg je er ook maden in waardoor je de meest vreselijke wonden kan krijgen. Liever direct doorpakken en weghalen. Dan is hij een tijdje lelijk misschien (al vind ik het echt niet raar staan hoor) maar voelt hij zicht beter en voorkom je die ellende!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:44

Duhelo schreef:
als hij nog moet gecastreerd worden zou ik van de verdoving gebruik maken om de scheermachine erover te halen, geen idee hoe braaf hij wel of niet is, maar dat kan voor een eerste keer een hoop stress schelen.

Vind ik met stip het beste plan! Geen gedoe en vlot doorpakken. Is het direct voor elkaar.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie