Gezocht: Rechtenvrije foto Tinker in de branding vd zee

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Monique1963

Re: Gezocht: Rechtenvrije foto Tinker in de branding vd zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-19 10:21

Hallo allemaal, daar ben ik eindelijk weer. Dank voor de honneurs waarnemen Pien (en Albertina). En ik kan eindelijk weer surfen.

Het boek vordert gestaag en ik ben al een heel eind.

Dank voor jullie geweldige foto's! Ze zijn zonder uitzondering allemaal prachtig en ik zie vaak foto's dan denk ik jaaaaaa. Maar ga ik beter kijken dan zie ik toch nét het hoofd niet, of nét dit niet, of nét dat niet. Het is wel een foto die voor altijd op de kaft van een boek blijft staan.

Meerdere mensen hebben me gepb't met de vraag waarom ik Callas niet neem. Ik zit niet zo ver van de Middellandse zee, slechts 1.5 uur, met de trailer 2 uur, maar mijn trailer is op dit moment niet verzekerd, ik kan zelf niet goed lopen op dit moment (van paard gevallen) en ik weet dat Callas de zee niet inwil, dus dat wordt teveel gedoe. Die optie valt af. Vandaar dat ik zocht naar een stand in ;-)

Men vroeg of ik het geen probleem vond dat Callas niet op de kaft zou staan. Nee, op zich niet als de foto mijn gevoel verwoordt dat ik bij de titel van het boek heb.

Andere mensen vroegen zich af of ik dan geen foto van Callas en mij kan laten maken en dan de branding erachter shoppen. Op dat punt ben ik nu. Dat wil ik graag proberen. Mijn vriend is nu niet thuis, maar als hij volgende week terug is zal ik hem vragen zodra het mogelijk is qua weersomstandigheden een foto van mij en Callas te maken die ik voor ogen heb en dan zal ik de personen die in mijn pb hebben aangeboden te fotoshoppen benaderen.

Als dat traject mislukt dan hoop ik nog steeds dat iemand van jullie een fotoshoot met Joliegirl wil doen, zo niet dan ga ik een keuze maken uit de in dit topic aangeboden foto's.

Lucky is pb je over je uitgeverij.

In ieder geval ontzettend dank allemaal voor jullie meedenken. En blijf vooral prachtige branding foto's met tinkers plaatsen! Als het niet voor de kaft is, dan is het toch een heel prachtig fototopic, LOL

Callas is mijn alles
Het tij keren kan dat? Doorzetten of verkopen, dat was de vraag na de val, lees hier meer :
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-19 00:35

Wat leuk dat je iemand hebt, jolliegirl.

Dan doen we de fotoshoot. Vind ik hartstikke gaaf. En een foto van een shoot kan misschien ook nog wel bijgeshopt worden indien nodig.

Ik zoek een foto zoals deze van Jackytje. Als het hoofd van het paard beter zichtbaar was geweest, had die foto perfect geweest.

Afbeelding

wat ik erg mooi aan deze foto bij mijn boek vind passen is de samenwerking tussen mens en dier. De hand van Jackytje op de hals van het paard vind ik lief. Dat lieve zoek ik. Mag ook op het paard z'n hoofd zijn. Als het hoofd van het paard maar zichtbaar is, ander is het een beetje raar.

Geen idee of het te verwezenlijken is. Hoop het wel.

Dus was ik zoek is:
-bonte tinker, niet 1 kleur
-paard de branding in richting de horizon
-mooi zichtbare branding zou gaaf zijn, mag ook geshopt worden
-horizon zichtbaar zou gaaf zijn, mag ook geshopt worden
-mens naast paard, niet erop.

Bij de copyrights vermeld ik uiteraard de fotograaf, de mens op de foto en het paard op de foto en eventueel de fotobewerker.

Iedereen die eraan meewerkt krijgt uiteraard een gratis exemplaar van het boek.

Als je mij een pb wilt sturen of er verder nog kosten aan verbonden zitten, dan hoor ik dat wel.

Leuk, en dank.

Callas is mijn alles
Het tij keren kan dat? Doorzetten of verkopen, dat was de vraag na de val, lees hier meer :

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-19 12:17

hoi allemaal dank voor jullie reacties weer. Een staande foto is beter, maar aan alles is wel een mouw te passen.

Maar we zijn nu in het stadium dat fotografe Jolliegirl een fotoshoot gaat doen. Daar gaan we nu mee aan de gang. Heel erg spannend!

Edit, ook weer een prachtige foto trouwens!

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-19 13:06

Dank voor jullie suggesties. Het gaat inderdaad om de titel. Het boek krijgt net als het topic, als titel, Het tij keren, kan dat. Daar kan voor mijn gevoel alleen een bijbehorende metafoor bij.

En geen zorgen, in het boek komen foto's, voor zover mijn beschrijvingen de omgeving niet goed schetsen.

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-19 14:15

Geeft niets WendyLotte. Je hebt het topic van Callas goed gelezen en jouw beeld bij ons is heel anders dan met een zee. dat snap ik prima. Is ook heel logisch.

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-19 00:45

Duuk is een fantastische tinker. Zou me vereerd voelen hem op de kaft te hebben.

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-19 15:53

Yay, ik ben zoooo nieuwsgierig wat voor mooie foto's eruit gaan komen bij de shoot van Jolliegirl en Els met Duuk. Vind het zo ontzettend leuk dat fotograaf, mens en paard, en boekkaft via Bokt tot stand komen!

Heel veel plezier dinsdag!

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-19 15:54

Elszoekt17 je link in je onderschrift doet het niet.

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-19 16:14

En Els en Jo hebben het gedaan! In de ijskoude zee, Els tot aan de bh nat! en ik heb al een voorproefje van de foto's voor het boek Het tij keren, kan dat? gezien. Wordt heel gaaf!

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-19 16:33

ja echt megastoer van Els! Els sta je nog steeds onder de hete douche?

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-19 17:01

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-19 17:09

En de lucht was schitterend blauw, maar we doen zwart wit op de kaft, lol

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-19 17:34

Hi Ania, dank voor je reactie, maar ik ben nu letterlijk met fotografe Jolliegirl en Els met Duuk, in zee gegaan. Ik ga graag verder met hun foto's.

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-19 18:40

Els en Jolliegirl echt heel erg bedankt! Vind het zo stoer! En zo leuk dat dit via bokt is gelukt!

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-19 09:49

Nou dit is de foto geworden

Afbeelding

lol. Nee, dit gaat hem worden. Ik ben nog bezig met een template te vinden voor een boekenkaft, dus de tekst staat nog niet precies waar ik hem wil, maar zoiets gaat het worden. Gave foto, Jol en Els. Thanks!

Afbeelding

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-19 13:50

ja eerste foto is erg grappig, maar dat dekt de lading van het boek niet. Er zit wel humor in het boek, maar over het algemeen is het meer geen humor.

ik zie wat je bedoelt met turquoise te kinderlijk. Maar alleen zwart of wit, had ik gedaan, maar dan krijg ik een rouwadvertentie gevoel.

Iemand nog andere suggesties?

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-19 17:11

Hey wat een hoop reacties en wat leuk dat jullie allemaal meedenken.

Ik heb nu een brij van reacties in mijn hoofd van jullie en ik weet niet precies wie wat heeft gezegd, maar ik haal even wat kernpunten eruit:

Het woord miscommunicatie valt niet goed bij de lezer. Ok. Wat wil ik eigenlijk zeggen met die zin.
De titel Het tij keren, kan dat, moet 100% blijven. Daar sleutel ik niet aan. Maar deze titel zegt uiteraard niets over de inhoud van het boek. Het kan ook over relatieproblemen gaan.
Daarom moest er per se uiteraard in ieder geval een paard op de kaft. Ik ben heel erg blij met de foto en vind het traject wat een aantal bokkers gedaan hebben om die foto te maken top. Dus foto blijft en ik lees ook dat de meerderheid van de mensen deze foto mooi vindt. Ik ook, dus ook de foto blijft.

Dan heb ik een titel en een paard op de kaft, maar dan weet de lezer nog steeds niet waar het over gaat. Uiteraard komt er een tekst op de achterkant, maar je moet aan de voorkant van het boek gelijk zien wat de lading dekt.

Het boek gaat erover dat ik zo ongeveer alles verkeerd heb gedaan met mijn paard wat je kunt bedenken, wat heeft geleid tot diverse ongelukken en gevaarlijke situaties. En die ervaring wil ik delen, om andere mensen te helpen met mijn ervaringen of hen inzichten te geven. Dus wil ik een ondertitel nemen bij het boek die dekt wat er is gebeurd.

Een waargebeurd verhaal over miscommunicatie met mijn paard, dekt m.i. wel de lading.
Een waargebeurd verhaal over communicatie met mijn paard, dekt absoluut de lading niet.

Ik sta open voor meer suggesties nu jullie een beetje weten waar het boek over gaat.

Over die site met kaften, top, daar ga ik eens op snuffelen.

Over het aanbod van @Maanlicht, nou hartstikke leuk natuurlijk, de reden dat ik het zelf doe, is omdat ik geen budget meer heb om iets te laten doen. Mocht je nog steeds willen helpen Maanlicht, wil je me dan pb'en?

En ook las ik nog een fijne suggestie dat de kleur van de letters uit de lucht gegrepen leek omdat die kleur verder nergens terugkomt. Goede tip.

En ik zag de kleur bordeaux langskomen, vind ik ook een heel mooie kleur, ga ik ook eens mee spelen.

Hoop niet dat ik een tip of suggestie vergeten ben, jullie waren zo hard gegaan met reacties.

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-19 17:48

Het tij keren, dan dat?

Een verhaal hoe je plat op je bek kunt gaan als je niet goed naar je paard luistert.

LOL. Zoiets?

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-19 17:49

Het tij keren, kan dat?

Mijn relaas over hoe ik leerde luisteren naar mijn paard

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-19 18:20

jibberjabber schreef:
Het tij keren, kan dat ?

Mijn verhaal over hoe mijn paard en ik elkaar leerden begrijpen.

Is dat wat ??

nee, dat is te lief. De lezer moet weten dat de fout bij de mens ligt.

EmptyWords schreef:
of.. hoe ik leer te luisteren naar mijn paard...aangezien het nog een ongoing proces is

Het is inderdaad nog steeds gaande, maar bij 'Hoe ik leer te luisteren naar mijn paard' heb ik het gevoel dat de lezer kan denken dat het een soort handboek is over hoe te luisteren naar een paard en het is beslist geen handboek hoe het moet. Aangezien ik alles fout doe.

"hoe ik leerde luisteren naar mijn paard" is dan korter en beter denk ik dan wat ik had

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-19 21:11

dan gaat die het worden!

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-19 21:20

Kan ook xDenies

Maar ik bedenk me ineens wat.

Als ik in de titel vraag "Het tij keren kan dat?" dan moet ik in de ondertitel niet het antwoord geven. Want dan hoef je bij wijze van spreke het boek niet meer te lezen. Het gaat uiteraard om de reis en niet om het doel, maar toch.

Dus ondertitels met Hoe ik etc die geven een antwoord.

een neutrale ondertitel : het relaas over miscommunicatie met een paard, heeft dat voor mijn gevoel niet of minder.

Weet niet of ik het goed uitleg wat ik bedoel.

Ik ben er toch nog niet over uit.

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-19 21:27

Gewoon uit nieuwsgierigheid xDenies, aan welk woord uit de ondertitel concludeert de lezer in jouw opinie dat het tij gekeerd is?

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-19 21:30

en misschien is dat ook wel zo Amber15

edit: alle ondertitels met "hoe" erin, kondigen een einde aan.

En misschien is er wel geen einde?
Laatst bijgewerkt door Monique1963 op 27-02-19 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-19 21:34

xDenies, de ondertitels met "hoe" erin, zijn ontstaan in de afgelopen uren in dit topic, waar ik een blz terug op terug gekomen ben want mijn oorspronkelijke ondertitel was "een waargebeurd verhaal over miscommunicatie met een paard".

Callas is mijn alles