Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Aurelia

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:22

Daphara, woeeeeee goede afsluiter! *\o/*

Nice! Heb jij hem ook getest/gepast? Heb jij ook naar het comfort model gekeken of niet?

Oeh is Joy trots op haar nieuwe hoofdstel?! Staat goed hoor!

Retjethorse, wat een prachtige kleur heeft je paard! In zou in dit geval voor de choco kiezen.

Blijnijn, Oeh dan heb je wat om naar uit te kijken in februari! Jij ook vast fijne jaarwisseling!

Lily, zal zo je topic bekijken :)

Hahaha zo veel verschillende meningen! Zo lastig kiezen, ben daar sowieso al niet goed in!
Zelf vind ik bruin juist op een wit paard heel mooi staan. Staat wat minder hard of zo. En vind bruin ook gewoon mooi haha. Degene van wie ik het zadel heb gepast heeft ook een prachtig hoofdstel wat erbij past (alleen is wel alleen een bit hoofdstel en ik heb nu een Micklem).
Nadeel: ander hoofdstel of kijken of ik hem kan verven.. idd laarzen en cap. En niet alle dekjes passen erbij.
Hierdoor twijfel ik anders had ik gewoon bruin gedaan haha.

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:32

Vandaag na lange tijd nog eens gereden. Zo goed als enkel gestapt, maar met focus op ontspanning.

Er staat echt te veel rommel naast de piste, dus met een angsthaas ben je al een half uur naar ontspanning aan het toewerken en langer wil ik op deze leeftijd nog niet rijden.

Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:55

Aurelia
Nee niet gepast/getest. Moet hem nog gewoon nog binnen krijgen, maar hij komt gelijkertijd met de beugelriemen en die moeten eerst nog binnen komen. Comfort vind ik zelf minder mooi.
Moet sowieso kijken hoe mijn heupen erop reageren. Heb nog nooit op een boomloos gezeten, maar voor deze prijs wil ik het nog wel proberen. En denk ook dat ik voor de gedraaide ijslander(?) Beugels ga, misschien helpt dat ook nog wat voor mijn heupen.

Heb ook maar gelijk een nieuwe cap besteld.. Mijn cap weet ik niet hoe oud die is. Na de stage en vakantie in Hongarije zitten er 3 miljoen krassen op door alle takken, dus de mooiste is het in elk geval niet meer. En aangezien ik hem rond mijn mbo gekregen had, is dat ding al minimaal 3 jaar oud. Dus voor de zekerheid een nieuwe gekocht. Kan ik de volgende keren wat veiliger op mijn peerd stappen. :')

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:41

Wat leuk om al die vorderingen te lezen!
Lekker bezig allemaal :j.

Hier nog een paar nachtjes slapen en dan ben ik in Frankrijk. Hopelijk is mijn paard er ook snel! Dan kunnen wij ook eens gaan beginnen.. al zal ze eerst hand mak moeten worden.

CubaLibre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:24

Hier ga ik ook voor bruin....

Heb (donker)roodbruin en iets wat tussen bruin en cognac zit, beide op mijn zwarte merrie:
Afbeelding
Linkerfoto is van dit jaar en met mijn huidige zadel
Rechterfoto is van 2015 (1e x op show in Amerika) en met mijn ondertussen bijna 30 jaar oude zadel :D

Best luxe eigenlijk, 3 zadels hebben liggen (1 Engels en 2 western), meerdere hoofdstellen (double ear, single ear, browband, stang&trens en n lading engelse) enz. Dus wss hoef ik niets nieuws aan te schaffen ;)

DG Dry Jill
A Dollar For A Rose zilveren boktveulen 2016
Flashy Gold On Black gouden boktveulen 2019 <3 : [KS-ITP] She did it! Frosty Gouden merrieveulen 2019

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:59

CubaLibre schreef:
Hier ga ik ook voor bruin....

Heb (donker)roodbruin en iets wat tussen bruin en cognac zit, beide op mijn zwarte merrie:
[ [url=m/2z0qgh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Linkerfoto is van dit jaar en met mijn huidige zadel
Rechterfoto is van 2015 (1e x op show in Amerika) en met mijn ondertussen bijna 30 jaar oude zadel :D

Best luxe eigenlijk, 3 zadels hebben liggen (1 Engels en 2 western), meerdere hoofdstellen (double ear, single ear, browband, stang&trens en n lading engelse) enz. Dus wss hoef ik niets nieuws aan te schaffen ;)
Dat ziet er leuk uit op je zwarte!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:21

Sydney is ook in het nieuw gestoken!

Hoofdstel moet nog even op maat gemaakt worden maar zadel staat haar super goed!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:29

Gaaf! Staat haar heel goed :j

IG: @Equisophie.nl

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:47

Westerntuig en ook de kleding is zo mooi!

Ik heb al jaren bruin tuig.Hoofdstellen zijn ook niet altijd precies de kleur en ik rij ook gerust met zwarte laarzen.Vroeger deed iedereen dat, toen was er alleen maar bruin tuig.

Ik haal morgen mijn Lolli naar stal voor de nacht en wil dan ff oefenen met trailerladen, spuitplaats en ff kijken welke maat deken ze nu past.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:16

Westernoutfits zien er altijd zo stoer uit <3

Mag ik trouwens mijn mini’s ook aanmelden? :o
Bucks (bruine merrie, 7 jaar) word in 2019 voor de wagen beleerd.
En Pip (eigen gefokte, zwarte merrie, 2,5 jaar oud) wil ik eigenlijk ook in 2019 laten beleren :j

Afbeelding

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:13

Wat is de zwarte leuk!

IG: @Equisophie.nl

Orchidee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 23:12

Welkom Linda2008, wat een knapperds. Bij mij ligt de training deze week even stil. Ze zijn bij de stal waar Joy staat de paddock en de bak aan het aanpakken. Dus straks geen moddervoetjes meer.:)

Het leven is top met een Welsh Cob

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 06:18

Bedankt :)

Candalisa, heeel apart paardje zeg! Mooi!!

Nynkster, ik las op de 1ste pagina dat ze al beleerd was maar het mis is gegaan waardoor je vanaf 0 gaat beginnen. Mag ik vragen wat er precies is gebeurd?

Kiki, en dan kom ik jou hier weer tegen.. vanaf het dbt2016 topic, hard gegaan eigenlijk he?!

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 08:03

Op mijn werk is er nu ook bezig om een paard aan het zadel te laten wennen aan de longe. Pff, ben ik even blij dat ik geen (grote) paarden zadelmak hoef te maken := Ik moest wat helpen aan de longe, stiekem toch wel doodeng :=

Maar gelukkig kennen die van mij al heel veel gekke dingen. Mijn 2.5 jarige, die pas in 2020 (of eind 2019) beleerd word, heeft gisteren voor het eerst met (longeer)singel gelopen. Geen kik. Die kan ik zelfs nog makkelijker en sneller (en strakker in 1x) aansingelen dan mijn 3.5 jarige _O-

Afbeelding

Mijn motivatie om te longeren is een beetje op, maar pony moet toch beweging. Dan maar even haar een plezier doen en wat sprongetjes maken.
Nog 50cm
Afbeelding

70cm *\o/*
Afbeelding
:+
Afbeelding

[KS-MK] Fflur wordt mama! 2020 veulentje verwacht
Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

Kitty
Powys Fflur-Coch (Islyn Buzz × Rhyd-y-Felin Story

Powys Poppy (Powys Stardancer × Powys Shon)
Joppe

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 10:23

Duke stond als 6 maand oude veulen al beter stil met opzadelen dan Dexter :') Aansingelen doe ik met hem nog niet, vind het nog niet nodig maar ook zijn Dexter zijn singels allemaal een kilometer te lang, dus zelfs tot boven aangesingeld kan er nog een vuist tussen onder zijn buik :+

Dit was het zadeltje van onze shetten haha
Afbeelding

En een half jaar later ging dat nog steeds prima :D
Afbeelding

Maar dat zadel is dan ook zowat het minst gekke dat ik al over zijn rug heb gegooid :')
Afbeelding

Aurelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:22

Berryz, goede ‘schriktraining’ dan gelijk haha

Puppy, ja ik heb last van mijn knieeen soms. Ook eens even kijken voor beugels..
Oeh dan is een nieuwe cap wel handig hihi

CubaLibre, dat staat wel mooi ja! Haha heel handig zoveel tuig!

Candalisa, staat leuk! Wat een mooie kleur heeft ze zeg <3

Linda, wat een leukerds! Beertjes haha.

Kittydylan, oooh wat een dotje is die van jou!

Granoek, hahaha geweldig! De mijne staat niet stil, maar die staat noooit stil :’) hij verveelt zich nogal snel.

Hmmm wordt misschien toch ‘noodgedwongen’ bruin zadel. Ze worden namelijk vernieuwd en de oude worden waarschijnlijk niet meer gemaakt. Nu had ik begrepen dat de nieuwe een leren onderkant heeft ipv wat is het, stof of zo. Verder heeft ze geen verschillen genoemd. Maar dan wel 100 euro duurder. Dus wil kijken of ik dit oude model dan toch maar sneller dan ik eigenlijk wilde nog kan krijgen xD maar die is dus alleen in Bruin nog. De L nog wel zwart als paszadel ergens anders geloof ik, maar denk dat ik M moet hebben. Volgens de site is m 17 inch en L 17,5-18 inch. Ik heb broekmaat 38, soms 36.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:45

linda2008 schreef:
Bedankt :)

Candalisa, heeel apart paardje zeg! Mooi!!

Nynkster, ik las op de 1ste pagina dat ze al beleerd was maar het mis is gegaan waardoor je vanaf 0 gaat beginnen. Mag ik vragen wat er precies is gebeurd?

Kiki, en dan kom ik jou hier weer tegen.. vanaf het dbt2016 topic, hard gegaan eigenlijk he?!

Laten we het erop houden dat ze schrok en toen op hol is gegaan, ik van de wagen gelanceerd en Lina een nare snee in het been. Is allemaal goed gekomen maar ze was flink geschrokken. Dus daarna wel nog weer ingespannen maar het geluid was spannend.

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 01:50

Gelukkig nieuwjaar iedereen!! *\o/*

Berryz: Leuke oortjes foto zeg! :D Leuk uitzicht heb je. :D

candalisa: Wauw gave set! Dat hoofdstel en zadel... <3 Waar heb je het hoofdstel gekocht?
Wel een foto showen als Sydney de complete set aan heeft.

linda2008: Wat een 2 schattige mini's heb je! :D

KittyDylan: Grappig toch dat je jongste er minder om geeft... :P En wat springt die goed zeg!

Granoek: Die zijn zo te zien wel wat gewoon haha, maar ze zien er ook uit alsof ze onder alles nuchter blijven, of ben ik mis? :P Ze zien er zo heerlijk relax uit. :D

Aurelia: Ach, lekker makkelijk als je zelf de knoop niet hoeft door te hakken toch? :P

Ik heb de mijne vandaag (technisch gezien gisteren xD) nog eens gelongeerd met het zadel. Het ene moment liep ze lekker ontspannen en het volgende moment begon ze volop te bokken... :')
Afbeelding

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 09:40

Beste wensen iedereen!
Sorry als k niet altijd op iedereen reageer, ben daar niet zo geduldig voor om op iedereen afzonderlijk te reageren. Maar wel leuk om dat geplan en voorpret te lezen :P

@Granoek: zo wordt een zadel meer een accessoire :')

@ Nynkster wat naar :( wij hebben in februari ook een ongeluk met de koets gehad, paard ok maar wij beiden wat gebroken. Ondanks dat ze fysiek ok was is paardje ook echt maanden van de wap geweest. Hebben het sindsdien ook nog niet weer geprobeerd. Veel succes en benieuwd hoe het verloopt!

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 10:24

Citaat:
Berryz: Leuke oortjes foto zeg! :D Leuk uitzicht heb je. :D

Dankje, ze begint eindelijk in haar oren te groeien :9

Citaat:
Berryz, goede ‘schriktraining’ dan gelijk haha

Op zich wel, maar niet echt leuk dat je er op kruipt en de spanning meteen torenhoog is.

Ik laat dit jaar een zadelpasser komen, we zien wel welke kleur er uit komt. Als het bruin is zullen we de rest gaan aanpassen, maar ik rij met een Micklem, dus wil eigenlijk niet nog eens zo veel uitgeven aan een hoofdstel :o

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 10:33

Gelukkig nieuwjaar allemaal! De paarden hier allemaal goed oud en nieuw doorgekomen?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 10:48

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Paardjes hadden het hier minder zwaar dan de hond (1 van de 3 honden is echt mega bang voor vuurwerk). En hoe is het bij jullie verlopen?

Nynkster, oeii heftig zeg!! Dat hoop je echt nooit mee te hoeven maken :(

Retjet, dankjewel :)
Jij hebt dus een lekkere stuiterbal := gaat het wel beter daan voorgaande keren?

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 11:09

Hier alles goed de jaarwisseling door gekomen.Mijn Lolli heeft gelijk de trailertraining achter de rug.
Het kontje is al hoger dan van mijn Yellow van 1.53!
Afbeelding

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-19 11:14

Goedemorgen en de beste wensen!

Netjes Ambre!

Oeh Nynkster en Hoppit wat een nare ongelukken... :(:)

Gave spullen Candalisa!! <3

Met Joy ook weer even trailerladen geoefend
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor eten doet ze alles... :=

Nu heeft ze even twee weken vrij. We hebben de afgelopen twee maanden best een hoop gedaan en ik wil haar absoluut niet overvragen.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 11:16

Beste wensen voor 2019!

Mijn paard is schijnbaar niet zo heel gevoelig voir de knallen. Denk wel dat ze om 12 uur even druk geweest zal zijn maar ik was nietnopnstal dus weet het niet.
Was wel trots op haar gisteren. Was in de bak aan het oefenen toen een deel van de paarden, die in het land naast de bak staan, schrok en heel hard rondjes gingen rennen. Joya deed even een sprong om daarna rustig bij mij te blijven. Af en toe even kijken en dat was het.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

[KS-ITP] Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling
[BEH] Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!