Afvallen 2019

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Wescha

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 05:31

Ondertussen aangemeld voor app en fb.

Ik vind het zo lastig om te beginnen. Ik werk alleen maar nachtdiensten en heb nog 2 kleine kinderen. Dus heel veel onregelmatigheid.

Ik heb koolhydraatarm geprobeerd, maar dat kost mij gewoon teveel tijd om alles klaar te maken. Want mijn wederhelft en kinderen wil ik wel gewoon alles laten eten. Verder slaap ik dus vaak overdag, dan druk met de kinderen, pony's, sporten en dan nog weer slapen.

Ik kan dus niet echt een goed dagmenu / weekmenu bedenken waar ik dus van af ga vallen. (letterlijk en figuurlijk ;-) )

linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 05:49

Als je bv nou wat meer groentes neemt en minder aardappels.
Ipv 1 brood maaltijd minder eet jij volkoren crackers.
Of ipv vla neem jij yoghurt of magere kwark.
Geen jam op je brood maar slankie smeerkaas of kipfile enz.
Dat soort kleine dingen.

naomiiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 08:22

Kipfilet op brood is wel gezond toch? En welk brood is nou eigenlijk het gezondst? Ik kom er niet uit. :') Maisbrood vind ik bijvoorbeeld wel super lekker maar is niet het gezondste denk ik?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 08:26

Volkoren brood.
Volkoren doen er langer over om vrij te komen, waardoor je wat langer vol zit.

En ja, kipfilet is best gezond!

Alleen heb ik altijd gehoord dat wit brood totaal niet gezond is. Toen ik het at kon ik er van blijven eten, want zat er nooit vol van :')

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 08:31

In wit brood zitten stoffen waar je lijf niet zoveel mee kan. Volkorenbrood is gezond, daar kan je lijf wat mee.

Ik meld me overigens ook! Wil een paar kilo afvallen om straks goed in mijn trouwjurk te passen :).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 08:35

Ik meld me ook.

Heb niet echt een doel qua gewicht, maar mijn probleemzone mag wel wat strakker. Ik sta nooit op de weegschaal en ben iets te gek op chips.

Ben nu sinds een paar weken 3x per week aan het sporten in de sportschool en ik heb tijdelijk een bijbaantje als postbode dus ik beweeg voldoende. Nu als goed voornemen maar eens minder gaan snaaien en weer dagelijks groene smoothies maken

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 08:36

Vandaag ga ik weer verder beginnen met het doel dit jaar mijn streefgewicht van 78 kg te bereiken.Vorig jaar eind febr.begonnen met 115 kg.Voor de kerstdagen was ik 88,5 kg.De laatste 2 weken nergens meer op gelet en vanmorgen woog ik dus 91,6 kg.Mijn "dieet" is min of meer kha in combinatie met intermitterend vasten.Dat betekent dat ik alleen eet tussen 12 en 18 uur.'s Morgens drink ik 2 koppen koffe,tussen 12 en 1 uur een kopje cup a soup rundvleesbouillon met een grof volkorenboterham belegd met een klein plakje kaas of een gekookt ei.In de loop van de middag 150 ml kwark,gezoet met tesseire ranja en een stuk fruit .Warme maaltijd kan alles,maar beperkt in aardappels,pasta of rijst.'s Avonds nog 2 koppen koffie en minimaal 1 liter water,wat ik overdag ook probeer te halen.Qua beweging wandel ik 1x per week ong.5 km in een vlot tempo.

Sjors__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:23

Ik meld mij ook.

Lees al een tijdje mee en ben vandaag ook weer fanatiek begonnen. Ik wil graag een aantal kilo afvallen, vooral nadat ik mijzelf wilde aanmelden voor stamceldonatie maar ik daar helaas te zwaar voor ben. Toch wel een flink realisatiemoment.

Ik doe ook aan intermitterend fasting (11 tot 19), werkt voor mij erg goed! Daarnaast vul ik alles wat ik eet in op de myfitnesspall app, ik verbied mijzelf niets als ik maar binnen mijn aantal calorieën blijf.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:25

Ik heb geen ervaring met intermitterend fasting. Hoe gaat dat als je straks je streefgewicht hebt bereikt?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:33

Ik kan ook heel goed niks eten tot 11, maar dan vind ik het lastig want ik wil zo gaan sporten en dan eet ik niks. :=

Dus eet zo maar 2 crackers oid?

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:38

Ik geniet nog tot en met zaterdag van m’n broodje pure hagelslag in de ochtend. Dan ga ik naar het buitenland voor langere tijd en hebben ze het niet :(

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:46

Zo, de eerste liter thee is weer weg :). Helpt ook altijd goed met t hogergevoel vind ik :).

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:51

_San87_ schreef:
Zo, de eerste liter thee is weer weg :). Helpt ook altijd goed met t hogergevoel vind ik :).

En op mn blaas haha!
Vind thee zoo lekker, maar moet er altijd zo vaak van plassen :')

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:52

Zo... gister ieder half uur naar de wc geweest geloof ik.

Netjes 3 maaltijden en verder niks.

-1.2 kilo.

Vocht natuurlijk, maar toch.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:52

capopjekop schreef:
Ik heb geen ervaring met intermitterend fasting. Hoe gaat dat als je straks je streefgewicht hebt bereikt?

Doordat je dit systeem al zolang gebruikt ga je eigenlijk gewoon op dezelfde voet door.Op zaterdag en zondag eet ik wel een paar ongezonde snacks zoals broodjes kroket of hamburger speciaal en drink ik een paar wijntjes.Verder gun ik mijzelf in het weekend ook een handvol cashewnoten.Merk zelf dat ik steeds vaker eraan moet denken om op tijd mijn lunch te nemen.
Water drinken vond ik in het begin ook heel lastig.Daarom nu 's avonds een halve liter in een flesje en een wijnglas als waterglas.Gaat nu heel gemakkelijk.
Laatst bijgewerkt door marschwood op 02-01-19 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:53

Es_ther schreef:
_San87_ schreef:

En op mn blaas haha!

Dit. _O-

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:54

Es_ther schreef:
_San87_ schreef:

En op mn blaas haha!

Ja ik ook :D. Maar, dat is wel weer gezond. En rennen naar de wc is weer extra beweging :P.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:13

Ik wil zo eigenlijk bananenbrood gaan bakken, iemand nog een lekker (gezond) recept in de aanbieding?

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.
[ITP] Sprookjes zonsondergang bij Paard in Nood Spanje..
[BB-ITP] Asielkat Milo; Living the life

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:20

Allereerst Happy New Year allemaal!!

Vanmorgen gewogen -O-
Was wel even een shock, ik ben zwaarder dan ik ooit geweest ben... ik ga straks beginnen met de eerste Workout met Jillian Michaels en vanaf vandaag goed opletten wat ik eet. Toedeloe toastjes met een wijntje, ik ga voor een bikini body!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:23

MarlindeRooz schreef:
Ik kan ook heel goed niks eten tot 11, maar dan vind ik het lastig want ik wil zo gaan sporten en dan eet ik niks. :=

Dus eet zo maar 2 crackers oid?

Je kunt ook gewoon op nuchtere maag proberen te sporten :j mij lukt dat bijv. prima. Je mag dan wel oa zwarte koffie/thee/water drinken en als ik dan een half bakje zwarte koffie neem als pre workout dan ga ik verder op een lege maag als een malle :)) Maar dat moet je even uitproberen.
Ik ga het intermittend fasting ook weer oppakken, heb namelijk een nieuwe baan met kantoortijden *\o/* (goed begin van het nieuwe jaar).

Ik heb dumbells besteld voor thuis, wil op de dagen dat ik het niet red om naar de sportschool te gaan wel wat met gewichten blijven doen! :D We (mijn vriend en ik) kijken ook nog even voor een fitnessbank erbij! Ben trouwens erg benieuwd naar die work outs van Jillian, is dat goed te doen??
Ik woon in een appartement en heb al eerder Insanity gedaan, maar daar hadden de onderburen ondanks de sportmat toch wat last van :o (dat was veel springen ook)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:25

DideH schreef:
Ik wil zo eigenlijk bananenbrood gaan bakken, iemand nog een lekker (gezond) recept in de aanbieding?

Jawel!!

Ogenblikje :D

Edit:

Afbeelding

Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:33

MamaMiesje schreef:
DideH schreef:

Jawel!!

Ogenblikje :D

Edit:

[ [url=m/dDWRcY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Q7GpMk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank! Had ik t toevallig al de juiste dingen in mn handen in de winkel :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:36

Thanks for sharing, wil dat ook al heel lang eens maken :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:39

Heb er al wel eens eerder een gemaakt (alleen dan iets ongezonder met gedroogd fruit erin). Had in Brussel weer een plakje op en toen dacht ik; moet vast ook wel een gezond recept van zijn toch? :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:41

Ja durf niet zo goed te gaan sporten zonder eten, dan word ik vaak duizelig. Dus ik ga zometeen rond 1 uur wel sporten. :P