Ilse nu 3 weken onder het zadel en er beginnen echt mooie stukjes tussen te zitten
Moderators: RianneH, Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304
Francieen schreef:[ [url=m/WylKfy.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kTgpDM.png]Afbeelding[/url] ]
Ilse nu 3 weken onder het zadel en er beginnen echt mooie stukjes tussen te zitten
Absolem schreef:Francieen schreef:[ [url=m/WylKfy.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kTgpDM.png]Afbeelding[/url] ]
Hm zou me niet teveel focussen op waar dat hoofd is hoor. Die van mij is nu een jaar onder het zadel en ook nog lang niet constant.
Francieen schreef:Absolem schreef:
Hm zou me niet teveel focussen op waar dat hoofd is hoor. Die van mij is nu een jaar onder het zadel en ook nog lang niet constant.
Neee doe ik ook zeker niet! Als ze ontspant doet ze dit dus daar ben ik super blij mee! Los handje en eerst goed leren sturen
Independence schreef:Mijn lieve 11-jarige merrie van Felle!
[ [url=m/T9Qvzx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qHXZpJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7piNT2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VPnq4j.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DEJvuT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Leuk om al jullie paarden zo te zien!
_Nynke schreef:Wat een knapperds hierboven!
Mag ik me hier ook weer melden?![]()
Heb een tijdje geleden mee gepraat maar ging toen best snel en ik had het super druk haha.
Wel nog steeds met hetzelfde paard. Maar ik zal haar nog wel even voorstellen haha, zie allemaal nieuwe namen![]()
Dit is Wikje, ze is 11 en ik ken haar vanaf dag 1. Ze is nu 5 jaar van mij. Haar afstamming is Ait 410 x Atse 342. Krijg van veel mensen de vraag of ik niet een veulentje zou willen fokken omdat ze een mooie rastypische Fries is, maar helaas nu niet genoeg tijd/geld/kennis en het emotionele risico is me te groot (ze is nu 11 en nog nooit eerder een veulen gehad. Ik heb haar gehad van mijn vader die vlak daarna plotseling overleed).
[ [url=m/tD56uR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Niet haar beste foto, ze staat helaas al een aantal weken/maanden stil omdat ze afgelopen zomer overgroeide steunsels had en stokkreupel liep.
Daarna bleek dat ze nogal wat gecompenseerd had met haar lichaam waardoor ze van voor tot achter vast zat. Toen ook nog gedoe op stal wat helaas tot verhuizing heeft moeten leiden.
Wat gelijk ook de reden is dat ik niet veel foto's zal plaatsen aangezien ik niet weet wie er mee leest en ik voor bepaalde mensen liever niet heb dat ze weten waar wij nu staan
_Nynke schreef:Wat een knapperds hierboven!
Mag ik me hier ook weer melden?![]()
Heb een tijdje geleden mee gepraat maar ging toen best snel en ik had het super druk haha.
Wel nog steeds met hetzelfde paard. Maar ik zal haar nog wel even voorstellen haha, zie allemaal nieuwe namen![]()
Dit is Wikje, ze is 11 en ik ken haar vanaf dag 1. Ze is nu 5 jaar van mij. Haar afstamming is Ait 410 x Atse 342. Krijg van veel mensen de vraag of ik niet een veulentje zou willen fokken omdat ze een mooie rastypische Fries is, maar helaas nu niet genoeg tijd/geld/kennis en het emotionele risico is me te groot (ze is nu 11 en nog nooit eerder een veulen gehad. Ik heb haar gehad van mijn vader die vlak daarna plotseling overleed).
[ [url=m/tD56uR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Niet haar beste foto, ze staat helaas al een aantal weken/maanden stil omdat ze afgelopen zomer overgroeide steunsels had en stokkreupel liep.
Daarna bleek dat ze nogal wat gecompenseerd had met haar lichaam waardoor ze van voor tot achter vast zat. Toen ook nog gedoe op stal wat helaas tot verhuizing heeft moeten leiden.
Wat gelijk ook de reden is dat ik niet veel foto's zal plaatsen aangezien ik niet weet wie er mee leest en ik voor bepaalde mensen liever niet heb dat ze weten waar wij nu staan
_Nynke schreef:@Absolem, ik zou het liefst dan een veulentje voor mezelf fokken als een soort verlengstuk van de merrie als ze er ooit zelf niet meer is. Zou dat dan ook mogelijk zijn? Ze heeft prima papieren maar niet echt mega bijzonder volgens mij.
Ze is het meest waardevolle dat ik hebDus vandaar dat ik het zelf zou willen houden.
En zo'n draagmerrie zal ook wel niet goedkoop zijn haha. Maar dat is toekomstmuziek, wie weet ooit.
@ Independence: dankjewel
Ja we zitten hier zeker op ons plek. Helaas wel minder lang naar buiten in de winter. Maar ze kan absoluut niet tegen kuil of voordroog en dat wordt wel overal gevoerd. Dus een stal zoeken waar ze hooi voeren was al een hele opgave![]()
Gelukkig in het voorjaar en daarna zo lang mogelijk hele dagen de wei op (uiteraard wel met beleid).
Iemand enig idee wat voor "trainingsschema" ik zou kunnen gebruiken voor het opbouwen?
Kabayo schreef:Ohja dit topicIk vergeet m gewoon weer
![]()
Hoe gaat het nu absolem?
Hee leuk dat je hier bent Nynke! Het leuke aan veulen fokken heb ik helaas nog niet echt beleefd... Vind het ook jammer dat ze nu drachtig is puur om de angst om haar ook te verliezen. Ik snap je gevoel heel goed. Ik zou zelf niet een schema aanhouden. Kijk vooral naar het paard en bouw het rustig op
Draagmoeder is inderdaad prijzig. Dan moet je al snel denken aan 3000 tot 5000 euro. Je zet natuurlijk ook het leven van een draagmoeder op het "spel". Ook veel gedoe met contracten en dergelijke.
Mooi paard indepence. Tweede foto is bij de oorsprong zie ik
Ziet er super uit francieen!
Hier pakken we het nu rustig weer op. Zilver is naar de tandarts geweest. Paar doppen kwijt en hele scherpe punten. Arme pop.
[ [url=m/gVzqYn.jpg]Afbeelding[/url] ]
De dag ervoor nog even kort gereden. Begint fijne stukken te laten zien
[ [url=m/C8MIVM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rMxrrq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cEF1J5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OusngL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gister een nieuwjaars rit gehad. 10x beter dan eerst. Echt genoten
[ [url=m/EHPT2k.jpg]Afbeelding[/url] ]
Begint al flink dik te worden
[ [url=m/jfgkla.jpg]Afbeelding[/url] ]
_Nynke schreef:@ Absolem: ja wie weet! Haha een plaatje is het wel hoor, die Titus![]()
Maar ik bedoel meer, ik dacht altijd dat dat meer wat was voor de merries die echt van hele grote waarde zijn in de fokkerij. Maar ook voor 'de simpele ziel' te doen dus in principe? Geld buiten beschouwing gelaten.
Want dan zou dat zeker wel een optie kunnen zijn.
Edit: heb even je berichten doorgelezen om meer foto's van Titus te zien![]()
Maar wat is hij mooi opgeknapt!
Zoek je trouwens nog een longeerhulp? Hahah ik heb er wel eentje maar gebruik m niet meer omdat die van mij er niet zo lekker mee weg loopt. Die ligt hier te verstoffen, mag je zo wel hebben mocht je dat willen.
@ M_arjolijn: ja begrijp ik, zeker als ze ster is inderdaad! Heb je een foto? Ben benieuwd!
Ik ga vandaag even lekker longeren. Vanaf morgen pakken we het rijden weer op
Even afwachten hoe ze het doet, ik weet dat ze wat last heeft van haar gebit dus maandag komt de tandarts. Longeren doet ze in principe goed, ik dacht even dat t bit misschien problemen op ging leveren maar valt mee. Maar misschien is dat met rijden anders als er iemand aan de teugels zit.
Gebruikers op dit forum: AnniekSolana en 1 bezoeker