[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Horseloverl

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:38

Afbeelding
Afbeelding

Ilse nu 3 weken onder het zadel en er beginnen echt mooie stukjes tussen te zitten

Roze schoentje

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 23:24

Francieen schreef:
[ [url=m/WylKfy.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kTgpDM.png]Afbeelding[/url] ]

Ilse nu 3 weken onder het zadel en er beginnen echt mooie stukjes tussen te zitten

Hm zou me niet teveel focussen op waar dat hoofd is hoor. Die van mij is nu een jaar onder het zadel en ook nog lang niet constant.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 23:26

Absolem schreef:
Francieen schreef:
[ [url=m/WylKfy.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kTgpDM.png]Afbeelding[/url] ]

Hm zou me niet teveel focussen op waar dat hoofd is hoor. Die van mij is nu een jaar onder het zadel en ook nog lang niet constant.

Neee doe ik ook zeker niet! Als ze ontspant doet ze dit dus daar ben ik super blij mee! Los handje en eerst goed leren sturen

Roze schoentje

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 23:29

Francieen schreef:
Absolem schreef:

Neee doe ik ook zeker niet! Als ze ontspant doet ze dit dus daar ben ik super blij mee! Los handje en eerst goed leren sturen

+:)+ sorry voor die grumpy toon hoor. Ik wordt zo naar van dat binnen zitten de hele dag. _O-

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 23:36

[/quote]

+:)+ sorry voor die grumpy toon hoor. Ik wordt zo naar van dat binnen zitten de hele dag. _O-[/quote]

Geen probleem haha! Snap door de foto’s dat je dat denkt :)

Roze schoentje

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 23:37

Mijn lieve 11-jarige merrie van Felle!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Leuk om al jullie paarden zo te zien!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 07:51

Francien ziet er netjes uit zo voor 3 weken. en Independence wat een knapperd.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:22

Independence schreef:
Mijn lieve 11-jarige merrie van Felle!
[ [url=m/T9Qvzx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qHXZpJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7piNT2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VPnq4j.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DEJvuT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Leuk om al jullie paarden zo te zien!

Leuke merrie hoor!!

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:26

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag na een week weer even bij titus wezen kijken..
Duidelijk energie teveel en stront vervelend. Maar goed na twee opvoedende tikken ( afblijven van mijn jas paard!!) wist hij weer wat manieren waren.

Even los gegooit en daarna aan het halster gelongeerd. En toen kwam er weer rust in z'n kont en was hij weer m'n vriendje. <3

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:03

Wat een knapperds hierboven! <3

Mag ik me hier ook weer melden? :D

Heb een tijdje geleden mee gepraat maar ging toen best snel en ik had het super druk haha.

Wel nog steeds met hetzelfde paard. Maar ik zal haar nog wel even voorstellen haha, zie allemaal nieuwe namen :)

Dit is Wikje, ze is 11 en ik ken haar vanaf dag 1. Ze is nu 5 jaar van mij. Haar afstamming is Ait 410 x Atse 342. Krijg van veel mensen de vraag of ik niet een veulentje zou willen fokken omdat ze een mooie rastypische Fries is, maar helaas nu niet genoeg tijd/geld/kennis en het emotionele risico is me te groot (ze is nu 11 en nog nooit eerder een veulen gehad. Ik heb haar gehad van mijn vader die vlak daarna plotseling overleed).

Afbeelding

Niet haar beste foto, ze staat helaas al een aantal weken/maanden stil omdat ze afgelopen zomer overgroeide steunsels had en stokkreupel liep.
Daarna bleek dat ze nogal wat gecompenseerd had met haar lichaam waardoor ze van voor tot achter vast zat. Toen ook nog gedoe op stal wat helaas tot verhuizing heeft moeten leiden.
Wat gelijk ook de reden is dat ik niet veel foto's zal plaatsen aangezien ik niet weet wie er mee leest en ik voor bepaalde mensen liever niet heb dat ze weten waar wij nu staan :)

Why do we only rest in peace? Why don't we live in peace too?

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:10

_Nynke schreef:

Heb een tijdje geleden mee gepraat maar ging toen best snel en ik had het super druk haha.

Wel nog steeds met hetzelfde paard. Maar ik zal haar nog wel even voorstellen haha, zie allemaal nieuwe namen :)

Dit is Wikje, ze is 11 en ik ken haar vanaf dag 1. Ze is nu 5 jaar van mij. Haar afstamming is Ait 410 x Atse 342. Krijg van veel mensen de vraag of ik niet een veulentje zou willen fokken omdat ze een mooie rastypische Fries is, maar helaas nu niet genoeg tijd/geld/kennis en het emotionele risico is me te groot (ze is nu 11 en nog nooit eerder een veulen gehad. Ik heb haar gehad van mijn vader die vlak daarna plotseling overleed).

[ [url=m/tD56uR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet haar beste foto, ze staat helaas al een aantal weken/maanden stil omdat ze afgelopen zomer overgroeide steunsels had en stokkreupel liep.
Daarna bleek dat ze nogal wat gecompenseerd had met haar lichaam waardoor ze van voor tot achter vast zat. Toen ook nog gedoe op stal wat helaas tot verhuizing heeft moeten leiden.
Wat gelijk ook de reden is dat ik niet veel foto's zal plaatsen aangezien ik niet weet wie er mee leest en ik voor bepaalde mensen liever niet heb dat ze weten waar wij nu staan :)

Als ze goede papieren heeft kun je haar ook laten spoelen? Dan heb je ook geen risico van de dracht bij haar.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:39

_Nynke schreef:

[ [url=m/tD56uR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi paard, ik herken je dubio wat betreft een veulentje.

Naar dat je gedoe hebt gehad op stal. Ik hoop dat je nu wel een fijn plekje hebt!

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:25

@Absolem, ik zou het liefst dan een veulentje voor mezelf fokken als een soort verlengstuk van de merrie als ze er ooit zelf niet meer is. Zou dat dan ook mogelijk zijn? Ze heeft prima papieren maar niet echt mega bijzonder volgens mij.
Ze is het meest waardevolle dat ik heb :) Dus vandaar dat ik het zelf zou willen houden.
En zo'n draagmerrie zal ook wel niet goedkoop zijn haha. Maar dat is toekomstmuziek, wie weet ooit.

@ Independence: dankjewel :)
Ja we zitten hier zeker op ons plek. Helaas wel minder lang naar buiten in de winter. Maar ze kan absoluut niet tegen kuil of voordroog en dat wordt wel overal gevoerd. Dus een stal zoeken waar ze hooi voeren was al een hele opgave :=
Gelukkig in het voorjaar en daarna zo lang mogelijk hele dagen de wei op (uiteraard wel met beleid).

Iemand enig idee wat voor "trainingsschema" ik zou kunnen gebruiken voor het opbouwen?

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 01:04

_Nynke schreef:
@Absolem, ik zou het liefst dan een veulentje voor mezelf fokken als een soort verlengstuk van de merrie als ze er ooit zelf niet meer is. Zou dat dan ook mogelijk zijn? Ze heeft prima papieren maar niet echt mega bijzonder volgens mij.
Ze is het meest waardevolle dat ik heb :) Dus vandaar dat ik het zelf zou willen houden.
En zo'n draagmerrie zal ook wel niet goedkoop zijn haha. Maar dat is toekomstmuziek, wie weet ooit.

@ Independence: dankjewel :)
Ja we zitten hier zeker op ons plek. Helaas wel minder lang naar buiten in de winter. Maar ze kan absoluut niet tegen kuil of voordroog en dat wordt wel overal gevoerd. Dus een stal zoeken waar ze hooi voeren was al een hele opgave :=
Gelukkig in het voorjaar en daarna zo lang mogelijk hele dagen de wei op (uiteraard wel met beleid).

Iemand enig idee wat voor "trainingsschema" ik zou kunnen gebruiken voor het opbouwen?

Naja als je een hengst kiest die kwa karakter jou wel ligt en je merrie verbeterd zou ik niet weten waarom niet?

Wie weet als titus goed gekeurd wordt dat dat misschien wel een mooie aanvulling is haha!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:49

Wat een mooie Nynke! snap je dilemma goed. Die van mij is nu 10, wel al een veulen gehad maar gezien ze ster is zou ik graag nog wel eens willen, alleen t risico idd..

Denk idd dat zon draagmoeder ook nog best wel prijzig is?

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:48

@ Absolem: ja wie weet! Haha een plaatje is het wel hoor, die Titus :D
Maar ik bedoel meer, ik dacht altijd dat dat meer wat was voor de merries die echt van hele grote waarde zijn in de fokkerij. Maar ook voor 'de simpele ziel' te doen dus in principe? Geld buiten beschouwing gelaten.
Want dan zou dat zeker wel een optie kunnen zijn.

Edit: heb even je berichten doorgelezen om meer foto's van Titus te zien :o
Maar wat is hij mooi opgeknapt!
Zoek je trouwens nog een longeerhulp? Hahah ik heb er wel eentje maar gebruik m niet meer omdat die van mij er niet zo lekker mee weg loopt. Die ligt hier te verstoffen, mag je zo wel hebben mocht je dat willen.

@ M_arjolijn: ja begrijp ik, zeker als ze ster is inderdaad! Heb je een foto? Ben benieuwd!

Ik ga vandaag even lekker longeren. Vanaf morgen pakken we het rijden weer op :)
Even afwachten hoe ze het doet, ik weet dat ze wat last heeft van haar gebit dus maandag komt de tandarts. Longeren doet ze in principe goed, ik dacht even dat t bit misschien problemen op ging leveren maar valt mee. Maar misschien is dat met rijden anders als er iemand aan de teugels zit.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:06

Ohja dit topic :+ Ik vergeet m gewoon weer :o

Hoe gaat het nu absolem?

Hee leuk dat je hier bent Nynke! Het leuke aan veulen fokken heb ik helaas nog niet echt beleefd... Vind het ook jammer dat ze nu drachtig is puur om de angst om haar ook te verliezen. Ik snap je gevoel heel goed. Ik zou zelf niet een schema aanhouden. Kijk vooral naar het paard en bouw het rustig op :)

Draagmoeder is inderdaad prijzig. Dan moet je al snel denken aan 3000 tot 5000 euro. Je zet natuurlijk ook het leven van een draagmoeder op het "spel". Ook veel gedoe met contracten en dergelijke.

Mooi paard indepence. Tweede foto is bij de oorsprong zie ik :D

Ziet er super uit francieen!

Hier pakken we het nu rustig weer op. Zilver is naar de tandarts geweest. Paar doppen kwijt en hele scherpe punten. Arme pop.
Afbeelding
De dag ervoor nog even kort gereden. Begint fijne stukken te laten zien :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gister een nieuwjaars rit gehad. 10x beter dan eerst. Echt genoten <3
Afbeelding
Begint al flink dik te worden
Afbeelding

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:45

Hee gezellig! Nee jij hebt inderdaad wel echt enorm veel pech gehad.. Ik moet eerlijk bekennen dat dat voor mij ook meespeelt in de 'angst' om een veulentje te fokken, ook al zou ik nu op dit moment de financiële middelen wel voor hebben.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik persoonlijk mijn paard niet op die leeftijd zou beleren enzo (maar dat is puur persoonlijk), maar het is jouw paard en jouw beslissing. Je kent haar natuurlijk het beste en ik vind dat je het netjes doet hoor, hoe je haar beleert en kennis laat maken met dingen! Die eerste rijfoto ziet er echt heel fijn uit, top :D Ze heeft ook een mooie lengte in de hals, daar mag die van mij dan wel weer wat extra van hebben. Mooi om te zien dat je haar niet zo 'opgekropt' rijdt, wat je wel vaak ziet bij de Friezen. Mijne kruipt ook graag achter de loodlijn dus weet hoe lastig dat kan zijn. Maar complimenten voor de manier waarop je rijdt hoor.

Snap dat je de dracht spannend vindt, en ook hier moet ik weer zeggen dat ik best een beetje plaatsvervangende spanning heb voor jou haha :') Slaat misschien nergens op maar vind het heel heftig wat je mee hebt gemaakt en hoop van harte voor je dat het goed mag gaan.

Duur zo'n draagmoeder haha. Snap dat wel.

Welke tandarts heb je er bij gehad?

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:07

Dat je dat vanaf die foto herkent, Kabayo!

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:37

Kabayo schreef:
Ohja dit topic :+ Ik vergeet m gewoon weer :o

Hoe gaat het nu absolem?

Hee leuk dat je hier bent Nynke! Het leuke aan veulen fokken heb ik helaas nog niet echt beleefd... Vind het ook jammer dat ze nu drachtig is puur om de angst om haar ook te verliezen. Ik snap je gevoel heel goed. Ik zou zelf niet een schema aanhouden. Kijk vooral naar het paard en bouw het rustig op :)

Draagmoeder is inderdaad prijzig. Dan moet je al snel denken aan 3000 tot 5000 euro. Je zet natuurlijk ook het leven van een draagmoeder op het "spel". Ook veel gedoe met contracten en dergelijke.

Mooi paard indepence. Tweede foto is bij de oorsprong zie ik :D

Ziet er super uit francieen!

Hier pakken we het nu rustig weer op. Zilver is naar de tandarts geweest. Paar doppen kwijt en hele scherpe punten. Arme pop.
[ [url=m/gVzqYn.jpg]Afbeelding[/url] ]
De dag ervoor nog even kort gereden. Begint fijne stukken te laten zien :)
[ [url=m/C8MIVM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rMxrrq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cEF1J5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OusngL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gister een nieuwjaars rit gehad. 10x beter dan eerst. Echt genoten <3
[ [url=m/EHPT2k.jpg]Afbeelding[/url] ]
Begint al flink dik te worden
[ [url=m/jfgkla.jpg]Afbeelding[/url] ]

_Nynke schreef:
@ Absolem: ja wie weet! Haha een plaatje is het wel hoor, die Titus :D
Maar ik bedoel meer, ik dacht altijd dat dat meer wat was voor de merries die echt van hele grote waarde zijn in de fokkerij. Maar ook voor 'de simpele ziel' te doen dus in principe? Geld buiten beschouwing gelaten.
Want dan zou dat zeker wel een optie kunnen zijn.

Edit: heb even je berichten doorgelezen om meer foto's van Titus te zien :o
Maar wat is hij mooi opgeknapt!
Zoek je trouwens nog een longeerhulp? Hahah ik heb er wel eentje maar gebruik m niet meer omdat die van mij er niet zo lekker mee weg loopt. Die ligt hier te verstoffen, mag je zo wel hebben mocht je dat willen.

@ M_arjolijn: ja begrijp ik, zeker als ze ster is inderdaad! Heb je een foto? Ben benieuwd!

Ik ga vandaag even lekker longeren. Vanaf morgen pakken we het rijden weer op :)
Even afwachten hoe ze het doet, ik weet dat ze wat last heeft van haar gebit dus maandag komt de tandarts. Longeren doet ze in principe goed, ik dacht even dat t bit misschien problemen op ging leveren maar valt mee. Maar misschien is dat met rijden anders als er iemand aan de teugels zit.

Mwah. Valt tegen. Maja dat komt ook door wat andere dingen. Gisteren tijdens het stofzuigen voelde ik een plop en toen had ik weer pijn in m'n ribben en durfde ik twee min niet te bewegen. Ik was net klaar met afbouwen. Maar nu toch weer een morfine pil geslikt.

Titus zie ik morgen wel weer even.
Even longeren aan het halsteren beetje poetsen enzo . Ik kan nog niet teveel bukken en buigen. en ik kan geen kracht zetten. Zijn singel om krijgen lukt al niet dus dan maar even zonder dubbele lijnen.

Doe wel ringetjes om voor drie minuten per kant. Dat geklingel vind ie wel mooi. Trekt ie het achterbeen een stuk beter er bij.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:09

Tjitske met 8 maand! Onwijs braaf, groot en lelijk :o Afbeelding

[o]

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:06

Janinevv schreef:
Tjitske met 8 maand! Onwijs braaf, groot en lelijk :o [ [url=m/DeWYew.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naaawh guppie

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:41

Zijn jullie paarden eigenlijk introvert of extravert?

Tjitske is echt een dubbel geval.

[o]

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:49

Hmmm.. da's een leuke vraag!! Ik denk dat mijn Tammetje wel een extravert paard is.. maar misschien komt dat voornamelijk omdat ie nog hengst is, en zich echt als een mannetje gedraagt :') Maar hij is ook wel erg mensgericht, zoekt je altijd op, is altijd blij.. ook als we gewoon met z'n tweetjes zijn en hij zich niet stoer hoeft voor te doen.. <3

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:55

Haha jaa zag in topic, en was er benieuwd naar! Tjitske is heel dol op eten, erg slim, mens gericht echte koelkrop. Als ze ergens geen zin meer in heeft gaat ze staken, en ze is niet heel snel onder de indruk, wel even kijken of een hupsje maar nooit in schrik moment blijven hangen.
Daarnaast laat ze totaal geen pijn herkennen, van laatst met inenting ook niet.

Kan het niet in een straatje plaatsten :+

[o]