Afvallen 2019

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:21

ScarOfWars schreef:
Nee, snap ik hoor. Maar het feit dat ik er nu al niet onder zit (normaal wel) geeft mij een goed gevoel. Plus het betekent dat ik 's middags best 2 broodjes kan eten ipv die ene die ik vandaag had. Tis voor mij ook nog aftasten.

Ik weet niet hoe lang je bent en hoe veel je weegt maar ik kan je aanraden om je Basic Metabolic Rate (BMR) eens uit te rekenen en dat in ieder geval als ondergrens te gebruiken. Je BMR is wat je lichaam verbruikt in absolute rust, dus als je niet eens ademhaalt of met je ogen knippert. Zelfs als je een extreem passief beroep hebt is het echt niet aan te raden om hieronder te gaan zitten omdat je je lichaam echt essentiele bouwstenen aan het afpakken bent.

Don't look back in anger.

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:23

My fitnesspal zegt dat ik nog (met training eraf) 800 kcal over heb voor mijn doel wat volgens de app 1280 is....

Denk niet dat calorieen tellen iets voor mij gaat worden, voor mijn geboel moet ik ruim onder 1200 blijven wat dus helemaal niet zo is.

Denk dat ik gewoon stop met snacken probeer volkorenbrood te eten en water ipv ijsthee.... Dat zou het al moeten doen naar mijn idee..

Floki geboren op 10 juli 2017 (v. Wallenstein) (mv.meastro van de bosrand)

Mijn eerste eigen gefokte veulen! Fjoeri (v. meastro van de bosrand) x Wallenstein verwacht 12 juni 2017

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:25

Emmaa_ schreef:
ScarOfWars schreef:
Nee, snap ik hoor. Maar het feit dat ik er nu al niet onder zit (normaal wel) geeft mij een goed gevoel. Plus het betekent dat ik 's middags best 2 broodjes kan eten ipv die ene die ik vandaag had. Tis voor mij ook nog aftasten.

Ik weet niet hoe lang je bent en hoe veel je weegt maar ik kan je aanraden om je Basic Metabolic Rate (BMR) eens uit te rekenen en dat in ieder geval als ondergrens te gebruiken. Je BMR is wat je lichaam verbruikt in absolute rust, dus als je niet eens ademhaalt of met je ogen knippert. Zelfs als je een extreem passief beroep hebt is het echt niet aan te raden om hieronder te gaan zitten omdat je je lichaam echt essentiele bouwstenen aan het afpakken bent.

BMR is 1657 (ongeveer) en de dag is nog niet om. Ik heb ook nog niet de dingen in huis die ik in huis wil hebben. Maar aangezien ik thuis woon, is dat een dingetje.
Ik laat mijzelf ook zeker niet verhongeren.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:25

DonnnavZ schreef:
My fitnesspal zegt dat ik nog (met training eraf) 800 kcal over heb voor mijn doel wat volgens de app 1280 is....

Denk niet dat calorieen tellen iets voor mij gaat worden, voor mijn geboel moet ik ruim onder 1200 blijven wat dus helemaal niet zo is.

Denk dat ik gewoon stop met snacken probeer volkorenbrood te eten en water ipv ijsthee.... Dat zou het al moeten doen naar mijn idee..

Ook voor jou geldt, reken je BMR eens uit. MyFitnessPal geeft richtlijnen in de doelen die niet of amper gebaseerd zijn op je gewicht en lengte waardoor bijna iedereen op 1200 kcal uitkomt, terwijl dat voor veel mensen gewoon uithongeren is. Al helemaal als je zwaarder of langer bent zou het zomaar kunnen dat je veel te weinig eet, waardoor je lichaam op het moment dat je het wel weer normaal gaat voeden alles op gaat slaan in de vorm van vetreserves. Je valt misschien wel iets minder snel af maar het is veel gezonder voor je lichaam als je gewoon goed onderzoek doet naar wat je nodig hebt op een dag en hoe je dat het beste in kan delen.

Meliaforever

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:30

Ik hou geen calorieën bij, vind dat echt teveel gedoe en hou ik nooit vol. Mijn BMR is 1406.

------------------------------

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:31

Ik lees al mee maar zal me ook melden. Ik ben 1.69 en weeg nu 81 kilo. "Restje" wat er aan is blijven hangen na de geboorte van onze dochter.
Ben na de geboorte van onze zoon ook 10 kilo afgevallen met myfitnespal en milon. Vandaag weer begonnen met myfitnespal. Qua sport moet ik nog kijken wat ik ga doen. Sowieso meer lopen.

MamaMiesje schreef:
Iemand hier ervaring met de "Milon cirkel" ?
Iets met een rits (cirkel, neem ik aan :') ) apparaten waarop je, als ze eenmaal een keer op jou ingesteld zijn, je 2x een (pittig) rondje kan doen en dan moet je telkens bij elk apparaat ff je pasje invoeren (want zo gaat ie steeds naar jouw instellingen).
:o?

Dit heb ik gedaan. Merkte echt verschil in bespiering. Toen ik ook op mijn voeding ging letten vlogen de kilo's er af.

17-03-2015 Stijn
26-07-2017 Evi

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:32

Meliaforever schreef:
Ik hou geen calorieën bij, vind dat echt teveel gedoe en hou ik nooit vol. Mijn BMR is 1406.

Voor mij is het de enige manier om bij te houden hoe veel ik binnen krijg en waar ik precies sta. Ik heb heel erg de neiging om te overeten zonder dat ik het door heb, dus in plaats van een bakje chips eet ik een hele zak leeg zonder erbij stil te staan. De enige manier waarop ik dat probleem kan omzeilen is door heel bewust te eten, en alles wat ik in mijn mond stop eerst afwegen en dan invoeren helpt heel goed. Daarnaast zie ik van tevoren hoe veel calorieën ik ga nuttigen en als dat niet meer in mijn dag past of schrikbarend veel is eet ik het niet.

naomiiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:33

Mijn bmr is 1636. Handig om te weten. Kende dat nog helemaal niet!

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:34

Emmaa_ schreef:
DonnnavZ schreef:

Ook voor jou geldt, reken je BMR eens uit. MyFitnessPal geeft richtlijnen in de doelen die niet of amper gebaseerd zijn op je gewicht en lengte waardoor bijna iedereen op 1200 kcal uitkomt, terwijl dat voor veel mensen gewoon uithongeren is. Al helemaal als je zwaarder of langer bent zou het zomaar kunnen dat je veel te weinig eet, waardoor je lichaam op het moment dat je het wel weer normaal gaat voeden alles op gaat slaan in de vorm van vetreserves. Je valt misschien wel iets minder snel af maar het is veel gezonder voor je lichaam als je gewoon goed onderzoek doet naar wat je nodig hebt op een dag en hoe je dat het beste in kan delen.

Uitgerekend... Uitgaande van weinig beweging 1500 en normale beweging zelfs 1700...(met als doel afvallen)
En dan te bedenken dat ik nu rond de 800 zit....

Vanavond nog maar een boterhammetje met ei :P

Floki geboren op 10 juli 2017 (v. Wallenstein) (mv.meastro van de bosrand)

Mijn eerste eigen gefokte veulen! Fjoeri (v. meastro van de bosrand) x Wallenstein verwacht 12 juni 2017

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:37

Ik vind dat eten tellen op mn Samsung health app niet zo handig. Ik weet niet standaard wat er in mijn eten zit qua voedingswaarden en dat is nogal een uitzoekwerk. Dus ik zit er nu ook nog ver onder maar ik sluit niet uit dat ik bijvoorbeeld mn smoothie te laag heb staan.

Vandaag bijna 14000 stappen gezet. Dat tikt ook wel lekker aan naast het sporten

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:40

capopjekop schreef:
Lastig is dat hè. Ik zou het niet weten. Hoe intensief trainen jullie?

Net zijn we naar de sportschool geweest. Vandaag voor het eerst met moeite de oefeningen gedaan. Trillende sliertjes

Daarna hebben we nasi met kip gemaakt en een lekkere groene smoothie met spinazie, water, komkommer, sinaasappel en kiwi.

Speel in het 1e van de vereniging, dus is vrij intensief. Maar nu hebben we net 2 weken vrij gehad ivm geen wedstrijden en feestdagen, dus denk dat we vanavond wel wat rustiger beginnen.

Basketball is inderdaad wel een goede vergelijking, thanks :)

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.
[ITP] Sprookjes zonsondergang bij Paard in Nood Spanje..
[BB-ITP] Asielkat Milo; Living the life

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:09

Ik heb m'n eerste dag erop zitten als ik straks mijn avondeten op heb..

O: 1 banaan, 1 mandarijn
T: paprika met philadelphia
L: maaltijdsalade gerookte kip/bacon
T: paprika met philadelphia
A: kippensoep met stokbrood

Tussendoor wel nog gezondigd met 2 kleine pakjes (halfvolle) chocomel..

Verder hele dag op water met citroensap.. (en nee dat doe ik niet met een bijzondere reden, maar dan vind ik water net wat beter te pruimen :)) )

<3 Wiebe & Sneakers <3

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:21

Afbeelding
vanavond staat deze lekkere 'detox' soep op het menu :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:25

Vandaag iets meer gegeten want de afgelopen dagen had ik eigenlijk echt te weinig op.

O: bakje soya yoghurt met Kellogs.
T: 2 mandarijnen en een banaan.
L: 2 grote plakken brood met smeerkaas en filet american.
T: 1 evergreen en 1 twix (niet 2 pakjes! 1 koekje en 1 helft twix zeg maar).
A: Thaise curry (met rijst, vega kip, sugar snaps en kokosmelk).
T: 2 bolletjes lactose vrij sorbetijs.

Tussendoor veel thee en water.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:30

heb je een recept van de Thaise curry? :D

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:46

capopjekop schreef:
Lastig is dat hè. Ik zou het niet weten. Hoe intensief trainen jullie?

Net zijn we naar de sportschool geweest. Vandaag voor het eerst met moeite de oefeningen gedaan. Trillende sliertjes

Daarna hebben we nasi met kip gemaakt en een lekkere groene smoothie met spinazie, water, komkommer, sinaasappel en kiwi.

Ik kickboks 2x in de week, dat is best intensief haha, en daarnaast nog 2-3 keer krachttraining en 1-2 keer hardlopen.
Maar afvallen is niet mijn hoofddoel, wel een subdoel uiteraard! :)

If want something you never had, you have to do things you've never done...

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:48

WW is best makkelijk telt je eigen punten als je het produkt invoerd

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:57

romyamb schreef:
heb je een recept van de Thaise curry? :D

Heel slecht dit. Gewoon uit een pakje. Maar zó lekker.

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:14

oh hahah nou ja bedankt :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:30

Eh bah, ik kreeg geen meldingen meer van dit topic.

Zal dan maar eens beginnen bijlezen

www.equinection.be

Instructie grondwerk ~ vrijheidsdressuur ~ horse agility

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:51

Ik ga steeds s'avonds de mist in, om me vervolgens schuldig te voelen....

(Eet nu kerstkoek nummer 2 op)

Frida, Kylianne, Kenny, Buddy, Jochie, Lazy, All of me loves all of you

Beertje, Prima Donna ,Snuffie, Happy, Rakker, Semmy, Lizzy en Brandy, I miss you forever, forever and always..my heart breaks a little when I hear your name..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:58

Jessica_1998 schreef:

Bekend probleem... Vandaag was het 1 praline en een sneetje brood met choco. Na mijn avondeten

www.equinection.be

Instructie grondwerk ~ vrijheidsdressuur ~ horse agility

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:01

Mi_Amore schreef:
Jessica_1998 schreef:

Bekend probleem... Vandaag was het 1 praline en een sneetje brood met choco. Na mijn avondeten

Ik zit op een cracker met choco vanochtend en als ik op werk trek had heb ik maar een mandarijn genomen, en dan daarnet die Kerstkoeken met choco

Frida, Kylianne, Kenny, Buddy, Jochie, Lazy, All of me loves all of you

Beertje, Prima Donna ,Snuffie, Happy, Rakker, Semmy, Lizzy en Brandy, I miss you forever, forever and always..my heart breaks a little when I hear your name..

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:04

Ik begin morgen weer en ik heb er zooveel zin in!

Jij bent uniek! want jij bent jij <3
"Kan ik het helpen dat ik je soms mis" ;(
'Als je verdrietig bent, kijk dan in je hart! Daar zul je ontdekken dat je huilt om dingen die je ooit vreugde schonken.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:06

Aiiii ik heb echt trek. Over heen zetten en zo maar naar bed :')