Afvallen 2019

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:59

MarlindeRooz schreef:
Ik stel het sporten echt al veel te lang uit. :=

Maar vanmiddag ga ik écht. :=

Ik ga vanavond :).
Of hardlopen, of sportschool. Hangt van het weer af :')

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

MarlindeRooz

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:00

Ik kom dan uit rond de 2300 en dat geloof ik niet haha. Vandaag mijn kcal voor het eerst weer invoeren op MFP. Ga alles opmaken wat ik nog in huis heb haha. Ook ongezonde dingen moeten op.

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:01

Interessant dat BMR. Mijn BMR is 1514 maar volgens My Fitness Pal zou ik 1300 calorieën mogen eten om af te vallen. Best een behoorlijk verschil. Als ik de calorieën eet, val ik wel af en heb ik geen honger.

Wat betreft sporten, ik rijd 5 keer per week paard. Ik moet er niet aan denken daarnaast ook nog een andere sport te doen. Ben blij als ik twee avonden gewoon op m'n kont te kunnen zitten.

♥ Zwieb
B+11- L1+10 - L2+9

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:02

DideH schreef:
1462, kan dat? Dus dan zou ik 1700 ofzo moeten eten?

Als je klein bent en niet zo zwaar dan zal dat gerust kloppen. Ik zou dan idd rond de 1700 of 1800 gaan zitten.

MarlindeRooz schreef:
Ik kom dan uit rond de 2300 en dat geloof ik niet haha. Vandaag mijn kcal voor het eerst weer invoeren op MFP. Ga alles opmaken wat ik nog in huis heb haha. Ook ongezonde dingen moeten op.

Uhmm hoezo geloof je dat niet?? Heb je het dan over je BMR of over wat je verbruikt volgens die link. Heel onverstandig om het niet te geloven imo :)

Ik zit zelf rond de 1800 kcal qua BMR, wat wel klopt omdat ik veel te veel weeg en probeer straks weer rond de 2000 a 2100 kcal te eten.

vaaleriee schreef:
Interessant dat BMR. Mijn BMR is 1514 maar volgens My Fitness Pal zou ik 1300 calorieën mogen eten om af te vallen. Best een behoorlijk verschil. Als ik de calorieën eet, val ik wel af en heb ik geen honger.

MFP staat erom bekend dat ze veeeeeeeeeel te laag zitten in kcal. 1300 zou ik zeker niet doen. Ik zou eerder rond de 1700/1800 gaan zitten. Je valt dan langzamer af maar het is veeeeeel makkelijker bij te houden. 1300 is echt niet te doen :=

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:04

Yonker: ik ben hier in oktober 6 kilo mee afgevallen zonder honger dus ik vind 1300 wel goed te doen en vol te houden. Ik denk alleen niet dat het gezond is nu ik me een beetje inlees in BMR.

♥ Zwieb
B+11- L1+10 - L2+9

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:05

Ik kom uit rond de 1500 op een dag. Maar met werken en dagelijkse dingen loop ik ruim 10 km en ik fiets met zware posttassen en dan doe ik nog 3x per week krachttraining.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:07

Morgen gaat mijn abonnement in bij de sportschool. Gelijk maar beginnen! :D

Ontbijt drie crackers en beetje yoghurt met lijnzaad.

/)./)
(' ; ')
(") (")

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:08

Yonker schreef:
DideH schreef:
1462, kan dat? Dus dan zou ik 1700 ofzo moeten eten?

Als je klein bent en niet zo zwaar dan zal dat gerust kloppen. Ik zou dan idd rond de 1700 of 1800 gaan zitten.

1.70, 24 jaar en woog vorige week 70,5kg, dus dat ik niet heel groot ben klopt wel ja :)

Yonker schreef:
MFP staat erom bekend dat ze veeeeeeeeeel te laag zitten in kcal. 1300 zou ik zeker niet doen. Ik zou eerder rond de 1700/1800 gaan zitten. Je valt dan langzamer af maar het is veeeeeel makkelijker bij te houden. 1300 is echt niet te doen :=

Goed dat je het zegt, want ik hield nu die MFP aan. Vroeg me af of de meting van gister eigenlijk wel klopte na de feestdagen (was al van 70,5 naar 69 gegaan ondanks de feestdagen), dus net nog een keer gewogen en nu gaf hij 68,3 aan...

Maar dat is wellicht ook vocht geweest?

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.
[ITP] Sprookjes zonsondergang bij Paard in Nood Spanje..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:10

Yonker ik heb zo’n test gedaan op een weegschaal die ook je vetpercentage meet. En daar kwam een ander BMR uit. :)
Weet zo niet meer wat, maar heb een vrij laag BMR voor mijn gewicht en lengte.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:11

Yonker schreef:
*Breekt toch even in*

Hoe lang ben je dan San?? Ben je heel klein??

Hier kan je BMR berekenen https://happyhealthy.nl/bmr-berekenen/
Dat zijn dus de kcal die je verbrand als je helemaal niks doet, dus niet eens je hand optillen of knipperen met je ogen. Daaronder eten is echt heel onverstandig. Als je gewoon normaal beweegt dan is aan te raden als je af wil vallen om zo'n 200 a 300 kcal boven je BMR te gaan eten :)

Ik ben 1.60 :j.

*Burp*

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:12

Je moet niet dagelijks wegen he, DideH.

*Burp*

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:13

vaaleriee schreef:
Yonker: ik ben hier in oktober 6 kilo mee afgevallen zonder honger dus ik vind 1300 wel goed te doen en vol te houden. Ik denk alleen niet dat het gezond is nu ik me een beetje inlees in BMR.

Nou ja, je gaat dat natuurlijk niet heel je leven vol houden wss. Het is een kwestie van balans vinden..... Ik ga dalijk rond de 2000 kcal eten en dat zal ik dan heel lang blijven doen en hopelijk eigenlijk altijd. Met hier en daar natuurlijk een uitschieter.
Ik vind crashen echt niet goed, het is gewoon een kwestie van je levensstijl aanpassen. 1300 kcal is gewoon veel te weinig. Ben blij dat je nu in ziet dat het niet gezond is :)

@DideH je weet dat je dan eigenlijk al best een prima gewicht heb. Dus ik denk idd dat 1462 dan prima klopt. Ik zou zelf rond de 1800 gaan zitten. Wss val je dan weinig af maar dat kan je wel volhouden en het zal niet echt voelen als diëten :) En het kan idd goed zijn dat het vocht is geweest!!

@MarlindeRooz BMR op een weegschaal?? := Sorry maar die je weet dat die weegschalen helemaal niet kloppen, dat je vet percentage ook alleen maar kan meten met plooien etc.

@San dan kan het wel goed zijn dat het zo laag is... maar gewoon lekker er boven eten :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:15

_San87_ schreef:

Nee was ik ook zeker niet van plan! :) Was nu alleen even een check of de weegschaal gister geen kuren had, omdat ik die daling tijdens de feestdagen niet geloofde, maar het zal toch wel kloppen denk ik dan.

@Yonker: nee het is niet dat ik overgewicht heb, maar ik zit gewoon zelf echt niet meer lekker in mijn vel omdat ik eerst juist altijd rond de 60 woog en nu dan ineens 10kg meer.

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.
[ITP] Sprookjes zonsondergang bij Paard in Nood Spanje..

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:20

_San87_ schreef:

Ik weeg ook iedere dag als de mogelijkheid er is, vind ik fijn, als een stok achter de deur.
Ik voer het ook in en zo kan je precies je geschommel zien, dus je kan best dagelijks weten. Als je je er niet teveel van aantrekt dat je de ene dag een kilo zwaarder bent dan de andere dag.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:22

Yonker ik gok dat weegschalen van zo’n bedrijf beter kloppen dan een internet site. :P

Maar ik eet zo rond de 1600 kcal op dagen zoals vandaag dat ik thuis zit. Zaterdag werk ik de hele dag dus dan eet ik er 2000. :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:23

MarlindeRooz schreef:
Yonker ik gok dat weegschalen van zo’n bedrijf beter kloppen dan een internet site. :P

Dat gok je dan verkeerd. Zo'n weegschaal is echt zo onbetrouwbaar. Maar goed, prima als je eigenwijs bent. Ik denk sowieso dat je verkeerd leest en dat je, je BMR en verbranding omkeert.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:26

BMR zit zo rond de 1700 volgens die site en verbranding 2000. De verbranding klopt wel als ik dat vergelijk met mijn Fitbit. :)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:26

Ik meld me als het mag! Ik zou graag 5 kilo kwijt willen. Ik zit in principe prima in mijn vel (ben mijn hele leven al wat zwaar). Maar met 5 eraf zou het net even wat beter zijn.

Ik moet het vooral zoeken in een goede balans tussen wat te eten en bewegen. Sportschool ga ik niet aan beginnen. Ik wil best gaan hardlopen, maar ook daarvoor ontbreek mij de motivatie (nu). Ik ben vooral druk met mijn eigen (nog onbeleerde) paardje en het rijden van een paardje van iemand anders.

Ik wil heel graag 's ochtends over op ontbijt smoothies. Wie heeft er voor mij een paar fijne recepten?

Heb een tijdje KHA geprobeert, ging op zich best aardig. Nu is het allemaal zoveel mogelijk meergranen en volkoren. Tussendoor eigenlijk niets, of een stuk fruit. Frisdrank drink ik sowieso niet en chips alleen in het weekend.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:28

MarlindeRooz schreef:
BMR zit zo rond de 1700 volgens die site en verbranding 2000. De verbranding klopt wel als ik dat vergelijk met mijn Fitbit. :)

Waarom komt die 2300 dan vandaan?? :+ In de ene post zeg je dit en in de andere dat _O-

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:40

_San87_ schreef:

Kom even binnenvallen maar er is niks mis met dagelijks wegen. ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:42

Yonker schreef:
MarlindeRooz schreef:

Waarom komt die 2300 dan vandaan?? :+ In de ene post zeg je dit en in de andere dat _O-

Goedemorgen. :’)

BMR zou zijn: 1724
En verbranding met licht actief: 2370

Maar ik ga eerst 1600 kcal eten en dan met actieve dagen 2000. Zodra ik onder de 85 zit ga ik meer eten. :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:44

__Sannne schreef:
_San87_ schreef:

Mits je je er niet blind op gaat staren.

Ik heb altijd geleerd een vaste dag en tijdstip per week geeft het beste beeld.

*Burp*

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:53

Mijn BMR is 1430 calorieën op een dag, lijkt me wel erg weinig maar goed.

Hier lig ik helaas al 2 weken ziek. Lang last gehad van blaasontstekingen en nu weer de griep helaas. Dus we wachten nog even met sporten. Gezond eten gaat wel erg goed. Drink veel water wat voor mij een hele prestatie is. Hopelijk kan ik volgende week beginnen bij de sportschool.

“I'm telling you, people. Everyday we wake up is another blessing. Follow your dreams and don't let anyone stop you. Never say never.” ― Justin Bieber

[HK] En toen was er friet en de summerbody niet!
[HK] [WK#2] Zonder trofee, door in deel 2!
[HK] Gezellige bokkers omgeving Haarlem verzamelen zich!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:53

_San87_ schreef:
__Sannne schreef:

Mits je je er niet blind op gaat staren.

Ik heb altijd geleerd een vaste dag en tijdstip per week geeft het beste beeld.

Je moet je er inderdaad niet blind op staren. En je niet te veel vasthouden aan dagelijkse schommelingen.

Maar juist die schommelingen zijn de rede dat ik elke dag weeg. Gisteren gaf de weegschaal 2.5 kilo meer aan dan vandaag (beide op lege maag gewogen). Ik hield blijkbaar heel veel vocht vast want eergisteren was het ongeveer hetzelfde als vandaag.

Stel je voor dat je je één keer per week weegt, en dat was net zo'n dag als gisteren geweest. Dan had het dus geleken alsof ik in een week tijd echt 2.5 kilo was aangekomen. Lekker demotiverend.

Tuurlijk was ik gisteren niet blij om die 2.5 kilo meer te zien op de weegschaal, maar juist doordat die kilo's er de dag ervoor nog niet bij zaten, kon ik goed relativeren dat dit hoogstwaarschijnlijk allemaal vocht is. :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:55

Nou dat hoeft ook niet te kloppen hoor. Zeker niet als je ongesteld moet worden ofzo.

Ik weeg als ik er zin in heb. Geen vaste dag ofzo.

♥ Mini Shetty Gaya Z+7 & NH kampioen vaardigheid!
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!