Afvallen 2019

Moderators: Polly, Hanmar, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

_evelien_

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:17

Ik weeg 1x per week op vaste tijd. Als ik vaker ga wegen dan wordt het bij mij te veel een obsessie..

Véline dressuur B+2

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:42

Ik kom op kantoor, wat ligt hier:

- mellocakes
- chips
- snoep
- oreo
- boterkoekjes

Help.

www.equinection.be

Instructie grondwerk ~ vrijheidsdressuur ~ horse agility

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:46

Oh my...

Gister wéér een reep Tony's gekregen... zit nu op 3 repen en ik weet niet hoeveel losse chocolade... {:)-:(

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:52

Gimme_Joy schreef:
Oh my...

Gister wéér een reep Tony's gekregen... zit nu op 3 repen en ik weet niet hoeveel losse chocolade... {:)-:(

Meteen weer doorgeven aan een ander of op t werk in de kantine leggen

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:59

Hoi! Ik wil me hier ook melden :)

Ik ben niet te zwaar (bmi is 24,5) maar ik wil proberen om niet meer aan te komen, en als het lukt ook afvallen :D Wil wat 'cleaner' eten en drinken, dus volgens de richtlijnen schijf van vijf. Minder troep (ongezonde tussendoortjes) en meer goede dingen. Ook minder drank (of drank dat minder kcal bevat). Dat is alleen nog een uitdaging als student zijnde :P

En mijn doel is om uiteindelijk 2x per week (intensief) te gaan sporten, ik wil beginnen met 1x per week spinnen. Het is soms alleen nog lastig in te plannen in combinatie met studie en werk. Maar 1x moet eerst wel haalbaar zijn.

Ik heb zelf nog wat tips voor mensen hier!
- Nooit met honger naar de supermarkt gaan
- Zorg ook dat je lekkernijen gewoon niet in huis hebt; koop in plaats van koekjes bijvoorbeeld fruit of ongezouten noten. Dan pak je gewoon een stuk fruit of handje noten als je zin hebt om te snacken :P
- Als je een keer wel iets lekkers neemt (uit eten of met vrienden iets ofzo), geniet er dan gewoon van, maar doe bijvoorbeeld de volgende dag rustig aan :) Je moet jezelf niet alles afnemen en niet schuldig voelen!
- Als je last hebt van emotie eten, probeer dan een andere manier te vinden om met de emotie om te gaan. Ga bijvoorbeeld sporten, een rondje wandelen met de hond, bel iemand op, etc.. (en zoek eventueel professionele hulp)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:02

Ik meld me ook even hier, net ook aangemeld voor de fb groep.

Niet echt overgewicht, maar zou graag wel weer wat strakker mogen. En ondanks dat, motivatie om gezond te eten en sporten en daar ideeën voor op te doen is nooit verkeerd dacht ik :-)

Afgelopen kwartaal is sport er vooral door gezondheid bij ingeschoten. Dus vooral dat wil ik nu het kan weer oppakken. Hardlopen en sinds gister begonnen met hoepelen (auw!)

Ik gebruik trouwens fatsecret ipv MFP. Niet door afwegen, maar wel om weer beetje inzicht te krijgen in wat verkeerde voedingskeuzes qua calorieën onder andere doen.

En verder lees ik dus vooral mee omdat ik hoop gezonde nieuwe receptideeën op te doen :-)

Ik blog :D KLIK!

Kerstmuts

Mizora

Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:02

Yonker schreef:
MarlindeRooz schreef:
Yonker ik gok dat weegschalen van zo’n bedrijf beter kloppen dan een internet site. :P

Dat gok je dan verkeerd. Zo'n weegschaal is echt zo onbetrouwbaar. Maar goed, prima als je eigenwijs bent. Ik denk sowieso dat je verkeerd leest en dat je, je BMR en verbranding omkeert.

De professionele varianten van dit type weegschaal zijn wel degelijk behoorlijk betrouwbaar, maar die kosten dan ook al snel 1000€ of meer. Die zijn niet te vergelijken met een "slimme" weegschaal van 50-100€. Daar is het een leuke gadget, maar niet voor werkelijk gebruik in te zetten.

Ik weeg ook elke dag. Dat geeft voor mij het duidelijkste beeld. Ik heb vanwege een internationale groep mijn weegschaal in ponden gezet. Dat heeft nog een grappig bijverschijnsel, namelijk dat ik nu mijn gewichtsveranderingen per 45g zie in plaats van per 100g. Deze dagen gaat mijn gewicht nog heel hard naar beneden, maar ik weet dat dat na een ruime week vanzelf minder wordt. En dan zijn kleine verschillen zien wel extra leuk. Het streven is om ruim 100g per dag af te vallen (of eigenlijk 10kg per 3 maanden, dus per 91 dagen). Als ik consequent weeg en mijn MFP bijhoud, hoop ik op een keer ook een ritme te zien wanneer en hoe lang ik vocht vasthoud.

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:19

Hmm het idee van elke dag 100gr af te vallen is ook een leuke! :)

www.equinection.be

Instructie grondwerk ~ vrijheidsdressuur ~ horse agility

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:21

Hoe kunnen jullie weten op welke weegschaal ik gestaan heb. :+
Was eentje van een professioneel bedrijf die dat aanbood op mijn stage op een vitaliteitsdag. :+

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:24

Iedereen doet t op zijn eigen manier en dat is toch prima. Voor iedereen werkt weer iets anders.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:29

Ik weeg ook iedere dag.

Ziek zijn heeft voordelen. Vriend is weg dus ik ben aan de schoonmaak en opruim. Zalig

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:55

Hooooi!
Mijn bmr blijkt 1305 te zijn

Leuk hoor eind 40 en een smurf te zijn..

-O-

"Don't worry about a thing, Cause every little thing gonna be all right"

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:57

Sall schreef:
Hooooi!

-O-

:(:)

1532 is ook niet veel... Maar ik beweeg veel meer dan waar ze vanuit gaan.

~~~~Haidas Magic Joy~~~~

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:00

Sall schreef:
Hooooi!

-O-

Moet je naar Brussel gaan! 60 jarig jubileum van de smurfen op het moment :)) Just kidding, hier nog een smurfenbestaan.

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.
[ITP] Sprookjes zonsondergang bij Paard in Nood Spanje..
[BB-ITP] Asielkat Milo; Living the life

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:03

Mijn BMR is 1541. Niet heel veel maar ik eet gewoon net iets onder de 2000 kcal. Ik wil lange termijn wat kilo’s kwijt, niet even snel.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:12

DideH schreef:
Moet je naar Brussel gaan! 60 jarig jubileum van de smurfen op het moment :)) Just kidding, hier nog een smurfenbestaan.

:')

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:17

xApple schreef:
Mijn BMR is 1541. Niet heel veel maar ik eet gewoon net iets onder de 2000 kcal. Ik wil lange termijn wat kilo’s kwijt, niet even snel.

+:)+

Ik wil ook niet altijd calorieën tellen en weet dondersgoed wat mijn valkuilen zijn
Heb alleen nu even de puf niet om echt schoon schip te maken

Nu even met de hond lopen, dan vanmiddag naar de film (met popcorn) Vanavond sporten en morgen naar Glasgow
Dan begin ik maandag vol goede moed!

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:18

Je BMR is ook maar een absolute ondergrens he. Zeker als je veel beweegt (als je bv elke dag een lang stuk met de honden wandelt, een staand beroep hebt of veel sport) is het echt raadzaam om daar nog een heel stuk boven te gaan zitten. Mijn BMR is rond de 1900 (ben 1.88 en bijna 120 kilo) en ik verbrand op een dag makkelijk 2500 kcal als ik niet de hele dag zittend aan het werk ben. Ik eet dus rond de 2000 op een dag, dan heb ik nog een verschil van 500 waarmee ik afval.

Don't look back in anger.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:27

Ik ga toch eens wat calorieën tellen. Ik kan me niet voorstellen dat ik met een bakje magere yoghurt met muesli, twee boterhammen met kaas/worst en een appel, en een normaal bord avondeten boven de 1500 kom op een dag... >;)

~~~~Haidas Magic Joy~~~~

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:29

Gimme_Joy schreef:
Ik ga toch eens wat calorieën tellen. Ik kan me niet voorstellen dat ik met een bakje magere yoghurt met muesli, twee boterhammen met kaas/worst en een appel, en een normaal bord avondeten boven de 1500 kom op een dag... >;)

Dat kan maar zo als je te veel muesli doet, daar zit best wel veel kcal in (want noten, rozijnen, honing en suiker etc).

Ik heb trouwens al een hele gave net iets te kleine fitnessbroek klaar liggen als motivatie. :=

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:29

Gimme_Joy schreef:

Ligt eraan wat je als avondeten eet maar ik denk het niet nee. Calorieën tellen is even wennen maar als je het eenmaal gewend bent valt het best mee, en het is de beste manier om inzicht te krijgen in je eetpatroon. Ik merk ook heel erg dat het me bewuster maakt van wat ik eet, als ik het eerst moet afwegen en invullen denk ik wel twee keer na voordat ik het naar binnen prop.

Don't look back in anger.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:31

Ik vind die barcodescan optie van MFP echt top. Dan is het ook helemaal niet moeilijk om ze te tellen :)

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.
[ITP] Sprookjes zonsondergang bij Paard in Nood Spanje..
[BB-ITP] Asielkat Milo; Living the life

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:50

MarlindeRooz schreef:
Gimme_Joy schreef:

Dat kan maar zo als je te veel muesli doet, daar zit best wel veel kcal in (want noten, rozijnen, honing en suiker etc).

Ik heb trouwens al een hele gave net iets te kleine fitnessbroek klaar liggen als motivatie. :=

Ik heb altijd alleen muesli zonder al die meuk. Geen noten en rozijnen (vind ik niet lekker, van die taaie rozijnen en muffe noten haha!) en gooi er zelf nog havervlokken doorheen.

Ik ben benieuwd. Wellicht schep ik 's avonds teveel op. Dat is het enige. Moet wel zeggen dat ik al jaren hetzelfde gewicht heb. Nu zepfs wat afgevallen nadat ik gestopt ben met de pil.

~~~~Haidas Magic Joy~~~~

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:50

_San87_ schreef:
Es_ther schreef:
Doe maar niet San, willen je nog langer mee hebben :).

Er vroeg iemand hoe fanatiek er gesport wordt, ik loop 1a 2 keer in de week hard, vaak samen met vriendlief. Daarnaast 1/2 keer in de week sportschool, daar zowel cardio als krachttraining.
En ik rij 3/4 keer in de week paard. Verder fiets ik overal in de stad er naar toe. Betalen voor de bus en de auto kan je hier amper gratis kwijt, dus dan is de keuze voor de fiets makkelijk!

Dan zou ik dagelijks minder dan 1400 calorieën moeten eten... Dat is echt veel te weinig :=.

Ik zit onder de 1200 lekker dan hahaha

Nou met WW gaat best
Goed vol te houden
Ik zit helaas nog aan de prednison voel me een plofkip en echt waarder daardoor
Was vandaag laatste dag schrok echt vd weegschaal

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:08

Vlgs mij was mijn BMR ook iets van 1400 (ikke ook smurf :') )
Maar ik tel geen kcal, maar WW punten.
Misschien, als ik eens zin heb :+ , dat ik een aantal van mijn dagen omreken naar kcal.

Ik heb verder een vaste weegdag (zaterdag) en natuurlijk :') altijd 's ochtends, nà het wc bezoek, in Eva's kostuum én de weegschaal op steeds dezelfde plek :+
Die wekelijkse weegbeurt noteer ik, maar verder sta ik er wel bijna dagelijks op hoor :j
Ik heb daar geen moeite mee, je ziet het dagelijks schommelen, zeker als je bijna ongesteld moet worden.
Na een fikse workout kun je de dag erna ook meer wegen; spierpijn blijkt vocht vast te houden of zo :+