Afvallen 2019

Moderators: EvelijnS, Hanmar, benangelique, Polly, Dani, Shanna, khirshanta

Ladybird

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:46

Ik heb een bmr van 1870 Ik eet in my fitnispall tussen de 1600-1700 kcal. Dit heeft te maken dat ik dingen zolas braadboter en olijfolie niet meereken. Maar het wel binnen krijg. Ook dingen al eieren meet ik af met 1 ei. maar 1 m ei is kleiner als een xl ei. Daarom houd ik dagelijks een 200 kcal ruimte. Werkt goed.

Ik weeg dagelijks. voor mij is dat een houvast. Als ik wekelijks doe, kom ik mezelf tegen. want dan ben ik de eerste 2 of 3 dagen iets te soepel naar mezelf. Als het nu een dag niet lukt, dan kom ik mezelf de volgende dag tegen, en kan er dan makkelijker weer tegen aan gaan..

eten van vandaag:
O: 2 wasa krackers met 3 plakjes ham + 1 glas water
L: 250 gr aardappels, 100 gr boerenkool, +/- 40 gr spekjes. (alles rauw afgewogen, maar er waren 3 porties) helemaal exact weet je nooit, ook vandaar weer de speling van de 200kcal, 1 glas water
T: 1 havermout reep + liter thee.
A. 2 bruine boterhammen met 2 gekookte eierenn, kaas, filetamerican en komkommer. + 1 glas water
TT: Smoothie van 230 gr magere milde kwark, 100ml melk, 200 gr aardbeien en een scheut carvan. (dit is een probeersel, want normaal doe ik smoothie met yoghurt, dus kan zijn dat er meer melk bij komt

Aantal Kcal: 1554 adus mpf. ik kan dus nog ergens een havermoutreep eten. want dan kom ik uit op 1660 kcal.

Jij bent uniek! want jij bent jij <3
"Kan ik het helpen dat ik je soms mis" ;(
'Als je verdrietig bent, kijk dan in je hart! Daar zul je ontdekken dat je huilt om dingen die je ooit vreugde schonken.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:24

Ladybird schreef:
Ik heb een bmr van 1870 Ik eet in my fitnispall tussen de 1600-1700 kcal. Dit heeft te maken dat ik dingen zolas braadboter en olijfolie niet meereken. Maar het wel binnen krijg. Ook dingen al eieren meet ik af met 1 ei. maar 1 m ei is kleiner als een xl ei. Daarom houd ik dagelijks een 200 kcal ruimte. Werkt goed.

Ik weeg dagelijks. voor mij is dat een houvast. Als ik wekelijks doe, kom ik mezelf tegen. want dan ben ik de eerste 2 of 3 dagen iets te soepel naar mezelf. Als het nu een dag niet lukt, dan kom ik mezelf de volgende dag tegen, en kan er dan makkelijker weer tegen aan gaan..

eten van vandaag:
O: 2 wasa krackers met 3 plakjes ham + 1 glas water
L: 250 gr aardappels, 100 gr boerenkool, +/- 40 gr spekjes. (alles rauw afgewogen, maar er waren 3 porties) helemaal exact weet je nooit, ook vandaar weer de speling van de 200kcal, 1 glas water
T: 1 havermout reep + liter thee.
A. 2 bruine boterhammen met 2 gekookte eierenn, kaas, filetamerican en komkommer. + 1 glas water
TT: Smoothie van 230 gr magere milde kwark, 100ml melk, 200 gr aardbeien en een scheut carvan. (dit is een probeersel, want normaal doe ik smoothie met yoghurt, dus kan zijn dat er meer melk bij komt

Aantal Kcal: 1554 adus mpf. ik kan dus nog ergens een havermoutreep eten. want dan kom ik uit op 1660 kcal.

Dat is precies zoals ik het ook doe. Ik tel er ook 200 kcal er bij op. Met goede resultaten.

Momenteel probeer ik het zonder de MFP app. Heb het al zo'n lange tijd gebruikt dat ik nu wel ongeveer weet wat ik wel kan doen en wat niet. Bij twijfel gebruik ik de app nog even om de calorieën te weten.
Zo weet ik ook dat als ik redelijk laag in calorieën zit ik s'avonds gerust 40 gram chocolade kan eten.

Véline B Dressuur binnenkort ons debuut :)

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:18

Ik zou ook graag mee willen praten :)

Heb mezelf vorig jaar wel heel erg laten gaan wat betreft eten en als er zelfs geen rek in mijn sportlegging zit is het einde verhaal _O- wil 20 kilo kwijt dit jaar, ik weet niet of het reël is maar ik wil ook niet te veel de focus leggen op mijn gewicht. Wil gezond eten en genoeg bewegen.

Vind het echt heel knap van de mensen die het al een jaar volhouden :)F dat is ook mijn goal!

Dicha v. Johnson
M1+9

naomiiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:35

Wat praten jullie snel :oo

Gister 97 cal over (oeps) en vandaag 370.

Mijn streefgewicht is trouwens 68, laatste keer woog ik 81.
Laatst bijgewerkt door naomiiiii op 03-01-19 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Because I'm a lady. That's why.
~ Marie, Aristocats

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:35

naomiiiii schreef:

Gister 97 cal over (oeps) en vandaag 370. :D

Hoeveel kcal houdje aan? Want overhouden is niet echt de bedoeling haha.

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

naomiiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:38

MarlindeRooz schreef:
naomiiiii schreef:

Gister 97 cal over (oeps) en vandaag 370. :D

Hoeveel kcal houdje aan? Want overhouden is niet echt de bedoeling haha.
Ik mag er bijna 1900 per dag, maar ik heb een hele actieve baan en loop eigenlijk de hele dag heen en weer te rennen.

Because I'm a lady. That's why.
~ Marie, Aristocats

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:09

Mijn avond eten vanavond:

Afbeelding
Ruim genomen 603 calorieën. Heerlijk gegeten! Best hoog in calorieën, komt voornamelijk door de brie en walnoten, maar ik had nog aardig wat over om op te vullen!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:33

Britt_Sisi schreef:
Mijn avond eten vanavond:

[ [url=m/EnhZog.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ruim genomen 603 calorieën. Heerlijk gegeten! Best hoog in calorieën, komt voornamelijk door de brie en walnoten, maar ik had nog aardig wat over om op te vullen!

Ziet er heerlijk uit!

Ik had zoete aardappelsoep :9. Mjam.

*Burp*

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:33

Jeetje, dat ziet er zó lekker uit! Zou je het recept willen delen?

Climbing my way out of the hole I fell in... I got this!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:44

Hier macaroni.. Wel hoog in calorieën, maar vult wel en dat voorkomt wel cravings later op de avond.. :D

<3 Wiebe & Sneakers <3

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:52

Oeh gevulde eitjes! Goed idee om als tussendoortje te nemen :D
Ziet er erg lekker uit je eten!

Ik heb een mega doos merci gekregen... Heb er een paar gehad, een heleboel uitgedeeld en de rest in een envelop gedaan en dicht geplakt :') voor vriendlief! :D merci kan ik echt in door blijven eten..

C'est la vie ♥
Florencio x Houston L2+0

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:54

Hier was het eenvoudig prinsessenboontjes met een tomaat onder, vegetarische spinazie/kaas rondo van Jumbo en 150gr gekookte aardappelen. 8 weight watchers punten.

Als dessert mag ik 2 pralines O:)

www.equinection.be

Instructie grondwerk ~ vrijheidsdressuur ~ horse agility

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:54

Emmaa_ schreef:
Je BMR is ook maar een absolute ondergrens he. Zeker als je veel beweegt (als je bv elke dag een lang stuk met de honden wandelt, een staand beroep hebt of veel sport) is het echt raadzaam om daar nog een heel stuk boven te gaan zitten. Mijn BMR is rond de 1900 (ben 1.88 en bijna 120 kilo) en ik verbrand op een dag makkelijk 2500 kcal als ik niet de hele dag zittend aan het werk ben. Ik eet dus rond de 2000 op een dag, dan heb ik nog een verschil van 500 waarmee ik afval.

Ik ben ook lang; 189, en nu 90kilo, maar als ik 2000 kcal op een dag eet schiet het niet op hoor, ook niet met de 6x in de week intensief sporten... Mijn bmr is 1796 geloof ik, dat eet ik gemiddeld op een dag. Soms meer, vaak ietsje minder..

If want something you never had, you have to do things you've never done...

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:56

Mijn lijstje van vandaag. Ik had smorgens helemaal geen trek maar heb dat smiddags goed gemaakt.

O; /
T; 2 mandarijnen.
L; 3 boterhammen 1x leverworst, 1x kip kerrie salade en 1x kipfilet met roomkaas. 2 hele dunne crackers met smeerkaas.
T; zakje snack a jacks, 2 crackers met gevuld eitje salade.
A; Andijvie stamppot met een biologische gehaktbal.

♥ Gaya L+2 & vaardigheid M+7 Noord Hollands kampioen vaardigheid 2018!
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:01

Mijn lijstje vandaag:

O: twee extra volkoren boterhammen met zelfgemaakte guacamole, sla, en gekookt eitje

T: twee mandarijnen en handje walnoten

L: twee extra volkoren boterhammen met philadelphia en banaan

A: doperwten, kip uit de oven, gebakken rijst

T: bakje kwark met mandarijn en mueslireep kokos

En qua beweging paardgereden en tien kilometer gelopen :)

Dicha v. Johnson
M1+9

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:10

ScarOfWars schreef:

Jahoor heel simpel!

Verse bladspinazie, beetje olijfolie door met wat peper en zout.
Champignons bakken, ik doe hier wat knoflook door en ook een beetje peper en zout, is naar eigen smaak natuurlijk.
Brie in plakjes snijden, op bakpapier in de oven met een beetje honing er overheen. Door de honing wordt het snel donker dus goed in de gaten houden. Ik had de oven nu op 185 graden en heb het er 6 minuutjes in gehad.

Spinazie op het bord, brie er omheen, champignons op het midden, nog wat walnootjes eroverheen en het gevulde eitje ernaast.

Gevuld eitje doe ik het eitje koken, eigeel er uit halen, mengen met een beetje mayonaise, kruidencurry, peper, zout en een klein beetje kerriepoeder en dan weer terug stoppen!

En zo heb ik hem in MFP ingevoerd
Afbeelding

De mayo curry en olijfolie is een schatting, maar daar heb ik heel weinig van gebruikt. De brie is ruim genomen, mocht je de calorieën te hoog vinden kan je natuurlijk altijd brie en walnoten minder doen!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:11

Mijn lijstje van vandaag:

O: 1 wit bolletje met pindakaas en vlokken
T: klein zakje gele m&ms(was m'n kerstpakket aan het opruimen en kon het niet laten)
L: 2 witte bolletjes, een met kaas en rucola de ander met kipfilet en rucola
T:2 chocolate chip cookies en een kerstkrans
D: Zwitserse aardappelschotel (aviko) en rucola sla melange met een beetje honing mosterd dressing
Snack: iets voor bij de film, weet nog niet wat waarschijnlijk chipjes

Zonder dd nog niet bedachte snack heb ik nog 364 calorieën over volgens my fitness pal.

En hij rekent bij mij 1670 calorieën en dan staat ie ingesteld op 0,25 kg per week afvallen

Frida, Kylianne, Kenny, Buddy, Jochie, Lazy, All of me loves all of you

Beertje, Prima Donna ,Snuffie, Happy, Rakker, Semmy, Lizzy en Brandy, I miss you forever, forever and always..my heart breaks a little when I hear your name..

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:23

Britt_Sisi schreef:
ScarOfWars schreef:

Jahoor heel simpel!

Verse bladspinazie, beetje olijfolie door met wat peper en zout.
Champignons bakken, ik doe hier wat knoflook door en ook een beetje peper en zout, is naar eigen smaak natuurlijk.
Brie in plakjes snijden, op bakpapier in de oven met een beetje honing er overheen. Door de honing wordt het snel donker dus goed in de gaten houden. Ik had de oven nu op 185 graden en heb het er 6 minuutjes in gehad.

Spinazie op het bord, brie er omheen, champignons op het midden, nog wat walnootjes eroverheen en het gevulde eitje ernaast.

Gevuld eitje doe ik het eitje koken, eigeel er uit halen, mengen met een beetje mayonaise, kruidencurry, peper, zout en een klein beetje kerriepoeder en dan weer terug stoppen!

En zo heb ik hem in MFP ingevoerd
[ [url=m/gzNp2p.jpg]Afbeelding[/url] ]

De mayo curry en olijfolie is een schatting, maar daar heb ik heel weinig van gebruikt. De brie is ruim genomen, mocht je de calorieën te hoog vinden kan je natuurlijk altijd brie en walnoten minder doen!

Dankjewel! _/-\o_ :D

Climbing my way out of the hole I fell in... I got this!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:43

Hier ook een net lijstje, en net 1.5 uur gesport (high intensity circuit). :-)

Sjors__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:51

Hier ook nog een doos merci staan, heb er twee opgegeten en en de doos weer weggelegd. Normaal zou ik gelijk de halve doos verorberen maar dit geeft toch een beter gevoel

Vandaag stond er een etentje van werk gepland maar dit ging niet door, ipv pizza sperzieboontjes gegeten. Goede dag vandaag!

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:18

Eerder kaande ik ook zo een halve doos Merci weg.. :o
Nu ik weet hoeveel calorieën dat zijn, doe ik dat (bijna :o) nooit meer

Véline B Dressuur binnenkort ons debuut :)

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:02

Nou vandaag niet zo goed bezig geweest....
Met collega's een nieuwjaarslunch gehad bij de taco bell (die weer open is) ik heb nachos met alleen kaas....

Ik vertrouw die myfitnesspall nog steeds niet volgens dat ding heb ik nu nog 180 kcal over (ik zit wel over mn hoeveelheid vet heen oeps..)

Floki geboren op 10 juli 2017 (v. Wallenstein) (mv.meastro van de bosrand)

Mijn eerste eigen gefokte veulen! Fjoeri (v. meastro van de bosrand) x Wallenstein verwacht 12 juni 2017

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:14

DonnnavZ schreef:
Nou vandaag niet zo goed bezig geweest....
Met collega's een nieuwjaarslunch gehad bij de taco bell (die weer open is) ik heb nachos met alleen kaas....

Ik vertrouw die myfitnesspall nog steeds niet volgens dat ding heb ik nu nog 180 kcal over (ik zit wel over mn hoeveelheid vet heen oeps..)

Wat vertrouw je er niet aan?

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:22

Dat ik nog steeds het idee heb dat ik veel eet :') :')

Floki geboren op 10 juli 2017 (v. Wallenstein) (mv.meastro van de bosrand)

Mijn eerste eigen gefokte veulen! Fjoeri (v. meastro van de bosrand) x Wallenstein verwacht 12 juni 2017

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 01:35

Zaterdag ga ik naar de open dag van een kleine sportschool hier in het dorp. Ze schijnen er superleuke kickbox lessen te geven. Er zijn hier meerdere sportscholen maar daar zijn eigenlijk altijd van die opgepompte ventjes zichzelf te bewonderen in de spiegel en voel me daar niet echt tussen passen :o

Ook is er op die opendag een diëtiste aanwezig waarmee ik een plan wil gaan maken om het sporten te combineren met voeding.

Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas L1+10 L2+11 M1+10 M2+11 Z1+14
Waylon van 't Veen v. Liz. Wales