Afvallen 2019

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Ladybird, Hanmar, Polly

DideH

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 01:38

Ik was supergoed bezig vandaag met eten, tot ik bij goede vrienden ging eten (tikka masala, keurig 1x opgeschept, dat ging nog goed) en ze daarna een heel lekker borrelplankje tevoorschijn haalden -O- Ik zwichtte...

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.
[ITP] Sprookjes zonsondergang bij Paard in Nood Spanje..
[BB-ITP] Asielkat Milo; Living the life

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 06:00

Zo'n kleine sportschool is vaak wel fijner. Ik sport nu zelf bij een wat exclusievere die tussen sportschool en personal training inzit. Je krijgt erg veel begeleiding zodat je de oefeningen echt goed leert uitvoeren. Koptelefoons zijn alleen bij de cardio toegestaan. Ze willen dat je makkelijk aanspreekbaar bent als je met zware gewichten bezig gaat. Daar hangt een hele fijne sfeer. Ik vind het wel duur maar ik heb me nog niet een keer onprettig gevoelt wat in het verleden nog weleens voorkwam als ik een oefening moest gaan doen tussen de spierballen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 08:25

Ik sport bij mijn fysio, die heeft een klein zaaltje met apparaten. Sporten wel heel veel ouderen maar gelukkig niet van die kleerkasten. Mijn moeder sport daar ook en wij gaan vaak samen.

❤ Summer ❤
F14+4 & B+9

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 08:27

Goedemorgen! :D

Afbeelding

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 08:28

Ik sport niet. Ik woon alleen, werk fulltime en heb geen tijd/zin in de avonduren in de sportschool te staan en mijn honden alleen te laten.

Ik rijd bijna dagelijks paard, fiets dagelijka ca 10 km en wandel veel :). En daar blijft het denk ik bij.

*Burp*

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 08:49

_San87_ schreef:
Ik sport niet. Ik woon alleen, werk fulltime en heb geen tijd/zin in de avonduren in de sportschool te staan en mijn honden alleen te laten.

Ik rijd bijna dagelijks paard, fiets dagelijka ca 10 km en wandel veel :). En daar blijft het denk ik bij.

Dat doe je netjes hoor. Daar ben je volgens mij ook geen sportschool nodig.

Ik ga ook niet naar de sportschool. Rijd dagelijks paard en loop elke dag een uurtje met mijn hond.

Véline dressuur B+1

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 09:16

Wow wat bewegen jullie veel Evelien en San87!

Ik ga zo naar de huisarts en hoop dat ik mij mag aansluiten bij de GLI (geintegreerde leefstijl interventie).
Ik zit niet aan de bmi 30, maar heb wel veel familieleden met hart en vaatziekten. Dus ik hoop het echt. Anders maar naar een dietist.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 09:26

lovelys schreef:
Wow wat bewegen jullie veel Evelien en San87!

Ik ga zo naar de huisarts en hoop dat ik mij mag aansluiten bij de GLI (geintegreerde leefstijl interventie).
Ik zit niet aan de bmi 30, maar heb wel veel familieleden met hart en vaatziekten. Dus ik hoop het echt. Anders maar naar een dietist.

Ik heb twee honden, dus dan zit je er wel aan :D.

*Burp*

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:35

Ik fiets elke dag 7km heen naar het werk, 7km terug. Wandel in de ochtend 40min (paarden hooi geven, eten geven, mest scheppen), maar lichaam is dit gewend...

Ik wil graag lopen in de avond, maar zijn er gratis apps waar je dit mee kan opbouwen rustigjes...?

www.equinection.be

Instructie grondwerk ~ vrijheidsdressuur ~ horse agility

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:50

Ja de 5k run app

"Don't worry about a thing, Cause every little thing gonna be all right"

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:52

Goedemorgen btw!

Ik zit aan de zwarte koffie, zo douchen strijken en inpakken
Ben erg benieuwd naar Glasgow

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:14

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:31

Sall schreef:
https://uitpaulineskeuken.nl/2015/01/5- ... rtjes.html

Inspiratie voor mensen die op zoek zijn naar gezonde (zoete) tussendoortjes

Al is het ook met deze tussendoortjes hetzelfde als met de standaard dingen: geniet maar doe het met mate :+

Oeh die bountyballen ga ik een keer maken! :j dankje voor het delen!

Dicha v. Johnson
M1+9

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:38

Thanks voor de tip :D

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:06

Vrijdag frietdag... Dat word flink sporten vanavond :=

Floki geboren op 10 juli 2017 (v. Wallenstein) (mv.meastro van de bosrand)

Mijn eerste eigen gefokte veulen! Fjoeri (v. meastro van de bosrand) x Wallenstein verwacht 12 juni 2017

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:41

Wat vinden jullie eigenlijk van lopen qua beweging? Ik heb zelf zo'n stappenteller en als ik heb gewerkt heb ik soms wel 10.000 stappen gemaakt. Bij mijn werk moet ik daarbij ook nog wel vaak bukken, dingen tillen etc..

"Officieel" gezien wordt wandelen volgens mij alleen als beweging meegeteld als je stevig doorstapt. Maar toch vind ik ook een dag door een stad slenteren bijvoorbeeld anders dan een hele dag op de bank hangen.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:49

IsaCalixa schreef:
Wat vinden jullie eigenlijk van lopen qua beweging? Ik heb zelf zo'n stappenteller en als ik heb gewerkt heb ik soms wel 10.000 stappen gemaakt. Bij mijn werk moet ik daarbij ook nog wel vaak bukken, dingen tillen etc..

"Officieel" gezien wordt wandelen volgens mij alleen als beweging meegeteld als je stevig doorstapt. Maar toch vind ik ook een dag door een stad slenteren bijvoorbeeld anders dan een hele dag op de bank hangen.

Gebaseerd op eigen ervaring, maar als ik een dag ga shoppen heb ik de volgende dag spierpijn. Dus ik denk wel dat het nut heeft en zeker beter dan bankhangen natuurlijk.

Dicha v. Johnson
M1+9

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:53

Hoi dames,

Mag ik met jullie meekletsen? Ik wil graag uiteindelijk minimaal 27 kg afvallen. Dit hoeft niet persé in een jaar tijd, ik wil het graag blijvend kwijt. Daarom beginnen wij thuis maandag met Project Gezond. Ik weet best een hoop van (gezond) eten, maar het lukt me steeds niet om me er (blijvend) toe te zetten. Daarom gaan we het nu doen met een steuntje in de rug. Meer inzicht en meer ondersteuning, dan moet het lukken! :)

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]

Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd
    ♥ 08-02-2018 : een wonder geboren

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:13

Afbeelding
Afbeelding
Tip voor een goed vullend ontbijt + eronder wat erin zit en kcal (id balk met Ontbijt zie je totale kcal van alleen het ontbijt) :j
door de vele eiwitten zit je echt goed vol!

Mizora

Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:18

IsaCalixa schreef:

Die stappen tellen gewoon als beweging, daarop is de richtlijn van 10.000 stappen per dag ook op gebaseerd.

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:57

Ik sport ook bij een kleine sportschool waar je alle begeleiding kan krijgen die je wilt. Ook vragen ze regelmatig tussendoor hoe het gaat.
Bij ons sport trouwens niemand met koptelefoons of zoiets dergelijks. Staat altijd non-stop muziek aan dus je kunt gewoon op muziek sporten.

Ik beweeg op het werk ook genoeg maar tel dat niet mee in mijn beweging. Corrigeer ook nooit mijn kcal voor mijn beweging. Heb een doel van 1774 en probeer daar netjes rond uit te komen. Sport ik een dag veel dan zijn dat extra kcal die ik kwijt raak.
Ter beeldvorming, ik doe 2x per week floatfit (HIIT), 1-3x per week sportschool en minimaal 3x per week 2 paarden rijden en die staan aan huis dus heb daar ook de dagelijkse verzorging van.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:00

Heel herkenbaar Dreamy! Ik weet heel goed wat gezond eten is, maar het structureel doen is een tweede :D
Het lastige is ook dat ik zo'n beetje alles lust,maar in drukke/stressvolle periodes val ik toch elke keer weer terug in vet en zoet }:0

Vandaag was mijn werkdag, ondanks dat ik pas 2 januari echt begonnen ben (de rest van de week behalve oudjaarsdag wel al meer opgelet) is er wel 1,1 kg af *\o/*
Vanavond uit eten, maar proberen bewuste keuzes te maken en dan morgenochtend eerste bootcamples, heb echt 0,0 conditie dus dat wordt wat _O-

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:02

Ik fiets bijna elke dag naar mijn werk. 16km enkele reis. Muv donderdag, want dan moet ik s'middags naar Rotterdam.
Daarnaast loop ik 2a3 keer in de week een uurtje hard.
En volg ik een manege les eens in de week.
Tevens heb ik een vrij actief beroep waarbij 10.000 stappen al voor de lunch behaald zijn.

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:02

MarloesHJ, heb je dan nooit dat je je moe/slapjes voelt als je dat doel aanhoudt en ook nog erbij sport? :)

Meer een vraag uit nieuwsgierigheid hoor. Ik kan me voorstellen dat je daarmee wel (sneller) afvalt. Heb zelf in het verleden ook wel eens (toen ik ging afvallen) een doel van 1600 kcal aangehouden en dan ging ik daarbij ook nog zwemmen, maar ik had soms momenten dat ik bijna neerviel/echt duizelig werd enzo. Ik viel dan wel zo'n 0,5 kg per week af, maar echt gezond was het eigenlijk niet.

Mocht het voor jou prima werken, geen probleem natuurlijk :)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:16

Hier min 2 kg
Zat wel aan de prednison kuur gisteren gestopt
Echt WW is top vol te houden