Afvallen 2019

Moderators: Dani, Shanna, khirshanta, EvelijnS, Hanmar, benangelique, Polly

Dieuwke_

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:15

Oh ik ben een groot voorstander van in te vriezen voedsel, deze ga ik onthouden :))

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:19

En een tip als je er een 'gewone' cake van maakt: snijd, na het afkoelen, in plakjes en stop dan tussen elk plakje een velletje bakpapier. Zo vriezen ze niet aan elkaar vast ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 08:03

Goedemorgennn...ik stort me weer in het werkzame leven :z

Lunchbox for the day:
Afbeelding
Een ei, 2 boterhammen met sanwichspread komkommer, 1 bananencakeje, tomaatjes, 1 banaan en 1 sinaasappel.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 08:07

Hier ook weer werken!

O: twee boterhammen en klein bakje yoghurt
T: peer
L: bakje yoghurt met granola en ene boterham
T: peer
D: kip, rijst en roerbakgroente

/)./)
(' ; ')
(") (")

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 08:10

Ik ben blij *\o/*
Ondanks dat ik stijf sta van die spierpijn en ik dus al rekening hield met wat vocht vast houden ben ik wel 2,5kg afgevallen!

En het gezonde eten en niet meer snacken ging mij afgelopen week toch wel makkelijk af, dus op naar een nieuwe week *\o/*

Ik heb straks een nieuwjaarsontbijt op mijn werk, dus dan eet ik in de ochtend 2 broodjes mee en tussen de middag yoghurt met fruit. Ik wissel het nu gewoon om. En dan nog paar tussendoortjes mee :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 08:26

Pff ik had gister weer een rare ongezonde dag helaas. Weer omdat ik me totaal niet goed voelde en knetterveel hoofdpijn had.

O: /
T: /
L: 2 speltboterhammen met gevuld eitje salade, een twix (2 stuks, 1 pakje).
T:/
A: 2,5 stokje kipsate met satesaus. Half bakje patat en 3 stukjes stokbrood met kruidenboter.

Super gezond. NOT. :roll: Qua calorieën is het nog gewoon binnen de lijntjes maar ik wil zo niet eten. Helaas krijg ik echt amper wat weg als ik zoveel hoofdpijn heb.

♥ Mini Shetty Gaya Z+3 & Noord Hollands kampioen vaardigheid!
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

naomiiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 08:43

MamaMiesje schreef:
Goedemorgennn...ik stort me weer in het werkzame leven :z

Lunchbox for the day:
[ [url=m/r05rDe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een ei, 2 boterhammen met sanwichspread komkommer, 1 bananencakeje, tomaatjes, 1 banaan en 1 sinaasappel.

Waar haal je die broodtrommel met meerdere vakjes?

Because I'm a lady. That's why.
~ Marie, Aristocats

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:28

Goeiemorgen, zou ik mij hier ook mogen aanmelden? :)

Noem mij maar Jo, 29 jaar oud en ontzettend verslaafd aan sausjes en lekker eten.
In 7 jaar tijd 25 kilo aangekomen en de maat is vol.
In Juni gaan we 3 weken naar amerika en dan zal ik ongetwijfeld aankomen, dus nu wil ik er wat afhebben!
Ik hoop 7/10 kg te kunnen verliezen in een half jaar, dit lijkt me prima haalbaar.

Vanwege een ongeval 3 maanden geleden kan ik niet sporten. Enkel zwemmen, wandelen, fietsen(maar heb geen fiets haha)
Maar even voor het idee.
Momenteel weer veel pijn, dus sporten doe ik nu niet.

Ik probeer nu elke ochtend te ontbijten met jogurt met wat cornflakes erdoor(max 15 gram flakes)
De lunch een of twee bruine boterhammen die in de grill gaan met kaas en kipfilet
En savonds mijn avond eten.

Ik wil dit patroon aanpassen en gezonder gaan eten en weer fanatiek gaan zwemmen.
Ik heb moeite met regelmaat in mn systeem krijgen.. Ik kan slecht inventariseren en elke dag netjes koken vind ik lastig.
Stapje voor stapje ga ik het proberen en ik hoop uit dit topic tips en inspiratie te kunnen op doen!

Oja, ik werk in een keuken met redelijk wat fastfood.
Zo'n 5 dagen per week van 9 tot 18.

Voor een betaalbare fotoshoot --> PB
www.fotovanjo.nl (under construction)
www.facebook.com/fotovanjo

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:58

Hallo allemaal!

Mag ik mij hier ook melden? Vakantie is voorbij, dus tijd om op een gezondere tour te gaan. Ik schrok behoorlijk toen ik de weegschaal trof vorige week (had mij in jaaaaren niet gewogen).

Ik ben (bijna) 24, 1.68 meter kort en de weegschaal geeft 76 kilo aan :x De eerste stappen zijn gezet: vanaf vandaag geen thee met suiker, frisdrank etc. meer en meer bewegen.

Vorige week gestart in de sportschool. Mijn streven gaat zijn om 2 keer per week te gaan sporten. Het paardrijden gaat momenteel niet (ik heb teveel last/pijn van mijn lichaam). Dus ik train Storm momenteel veel vanaf de grond. Ik werk 20 uur per week als communicatiemedewerker op een gemeente (dus veel zitten) en ik ben bezig met afstuderen.

Ik ben vooral ook benieuwd naar jullie maaltijden, ik vind het zo lastig. Ontbijt is sowieso een ramp, dat lukt vaak gewoon echt niet. Maar ook handig lunchmaaltijden en avondmaaltijden (als de planningen krap zijn) zijn vaak een uitdaging. Ik vind brood niet lekker, en noten etc. ben ik ook geen fan van.

My fitness pall app geeft aan dat ik 1340 calorieën per dag moet binnen krijgen, en die andere berekenaar (ik ben hem even kwijt, maar zag hem hier voorbij komen laatst) zegt 1560. Wat is volgens jullie reëel?

Nou lieve medebokkers; op naar een gezond en fit 2019! Ik lees graag mee :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:02

Welkom Denise! Ik zou op die site ook even je verbranding uitrekenen. En daar wat onder gaan zitten.

Afgelopen week was niet goed... heb me net gewogen en zit dus op 90 kilo. Helaas mweh.

O/L: kaki fruit en straks een bak Brinta met amandelmelk en wat maple sirup
T: smoothie met fruit en proteïne shake
A: vega bami met vega saté balletjes van mora
T: druiven

Doel is vandaag laag in kcal zitten ter compensatie van afgelopen weekend. :+ wil rond de 1700 zitten. :P

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:08

Hoi allemaal!
I'm back
Glasgow was erg leuk, onwijs veel gelopen maar ook (voor mijn doen) onwijs veel gegeten :+
Nieuwe weegschaal besteld en nu weer back on track om alle overtollige kilo's eraf te krijgen.

Voor mensen die moeilijk ontbijten, ik ontbijt nooit (behalve in hotel's :D ) en 'ontbijt' vaak pas rond de lunch met een salade of een groentesoepje, of bananen pannenkoekjes of een omelet (met event restje groente van de dag ervoor er door heen)

Bevalt mij prima

Je kan het Intermitting Vasten noemen, maar ik ga gewoon mee met de flow of ik trek heb of niet.
Merk dat als ik er een etiket op plak of mijzelf dwing volgens een bepaalde manier te eten of juist niet, dat het averechts werkt.

Eigenlijk werkt voor mij het beste om de calorieën in de gaten te houden (ook dmv porties) en probeer mijzelf goed te voeden qua gezonde producten

"Don't worry about a thing, Cause every little thing gonna be all right"

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:29

Pffff ik heb ruzie met de weegschaal. Volgens mij houd ik vocht vast of zo (ben ongesteld), ben een halve kilo zwaarder :').

Anywho.

Lunch. Een volkorenbroodje met ruccola, hüttenkäse en rosbief :).

*Burp*

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:35

Voor het eerst gewogen, 63kg bij lengte van 1.58.

Ben nu groentesoep aan het maken. :9

------------------------------

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:36

Als ik ongesteld moet worden zit er zo een hele kilo bij := Echt niet leuk om dan te wegen.

Hier gaat het vandaag gelukkig weer wat beter.

O; 2 crackers 1x kipfilet met beetje roomkaas, 1x gevuld eitje salade.
T; 2 mandarijnen
L; 2 speltboterhammen 1x farmersalade, 1x kipfilet met beetje roomkaas. 2 crackers met 1x smeerkaas en 1x gevuld eitje salade (ja dat lees je vaak ik vind dat zo lekker).
T; banaan
A; quiche met veel broccoli en vega spekjes.

Ik drink veel thee en water met citroen.

♥ Mini Shetty Gaya Z+3 & Noord Hollands kampioen vaardigheid!
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:38

xApple schreef:
Als ik ongesteld moet worden zit er zo een hele kilo bij := Echt niet leuk om dan te wegen.

Hier gaat het vandaag gelukkig weer wat beter.

O; 2 crackers 1x kipfilet met beetje roomkaas, 1x gevuld eitje salade.
T; 2 mandarijnen
L; 2 speltboterhammen 1x farmersalade, 1x kipfilet met beetje roomkaas. 2 crackers met 1x smeerkaas en 1x gevuld eitje salade (ja dat lees je vaak ik vind dat zo lekker).
T; banaan
A; quiche met veel broccoli en vega spekjes.

Ik drink veel thee en water met citroen.

Ik hoop dan maar dat t dat is |(.

Oeh, quiche :9.

*Burp*

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:39

Ik heb wel before afvallen en 'in the middle of' afvallen foto's naast elkaar gelegd en yay.

*Burp*

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:00

Denise_Storm schreef:
Hallo allemaal!

Mag ik mij hier ook melden? Vakantie is voorbij, dus tijd om op een gezondere tour te gaan. Ik schrok behoorlijk toen ik de weegschaal trof vorige week (had mij in jaaaaren niet gewogen).

Ik ben (bijna) 24, 1.68 meter kort en de weegschaal geeft 76 kilo aan :x De eerste stappen zijn gezet: vanaf vandaag geen thee met suiker, frisdrank etc. meer en meer bewegen.

Vorige week gestart in de sportschool. Mijn streven gaat zijn om 2 keer per week te gaan sporten. Het paardrijden gaat momenteel niet (ik heb teveel last/pijn van mijn lichaam). Dus ik train Storm momenteel veel vanaf de grond. Ik werk 20 uur per week als communicatiemedewerker op een gemeente (dus veel zitten) en ik ben bezig met afstuderen.

Ik ben vooral ook benieuwd naar jullie maaltijden, ik vind het zo lastig. Ontbijt is sowieso een ramp, dat lukt vaak gewoon echt niet. Maar ook handig lunchmaaltijden en avondmaaltijden (als de planningen krap zijn) zijn vaak een uitdaging. Ik vind brood niet lekker, en noten etc. ben ik ook geen fan van.

My fitness pall app geeft aan dat ik 1340 calorieën per dag moet binnen krijgen, en die andere berekenaar (ik ben hem even kwijt, maar zag hem hier voorbij komen laatst) zegt 1560. Wat is volgens jullie reëel?

Nou lieve medebokkers; op naar een gezond en fit 2019! Ik lees graag mee :D

Welkom! :D
Ik zou ertussenin gaan zitten en kijken wat dat gaat doen :j

Welkom Jo! :):)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:45

Ik ga vanavond maaltijdsalade eten, zelf gemaakt :).
Vind dat lekkerder dan die kant en klare salades.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:24

O: 3 krekkers hagelslag
T: appel verse jus
M: 1 broodje hagelslag, 2 broodjes eiersalade.
T: water + volkoren koekje
A: gele rijst met sperziebonen in saté (zakje van knorr of Maggie?)

Vanavond minimaal een uur sporten in de sportschool!! (wil minimaal 300 kcal verbranden voordat ik naar huis ga hahaha)

En vanmorgen een stal uitgemest
Vanmiddag de hele paardenbak uitgemest..
Verder hond nog paar keer uitgelaten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:32

Met cardio red je dat makkelijk!
Ik ga dinsdag of woensdag weer, afhankelijk van mijn school rooster (die nog niet bekend is)

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:45

Ja vorige keer had ik totaal van 400 kcal geloof ik.. Iig met cardio, verder kracht training gedaab dus dan weet ik niet hoeveel je verbrand

Maar maandag is vaak erg druk :(
Vrijdag juist heel rustig :)

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:50

Vandaag weer mfp ingevuld. Zit aardig goed qua calorieën. Straks even paardrijden en stal mesten, en dan kom ik goed uit vandaag ;)

Welkom Denise!

Véline dressuur B+0

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:17

Nou wij (mijn ouders hebben het ook gehad! Pa nog niet, die is met de hond rond) dit gehad!:

Afbeelding

Echt super lekker, nogmaals dank voor het recept!

Climbing my way out of the hole I fell in... I got this!

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:20

Dat ziet er lekker uit zeg!

Véline dressuur B+0

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:35

ScarOfWars schreef:
Nou wij (mijn ouders hebben het ook gehad! Pa nog niet, die is met de hond rond) dit gehad!:

[ [url=m/Syj4tv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt super lekker, nogmaals dank voor het recept!

Ziet er goed gelukt uit! Fijn dat het lekker was!