Motivatie topic; studeren

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:33

CalipsoLover schreef:
Ik meld me ook :D Vandaag nog een mondeling examen en dan donderdag weer een. HELP

Juist mondeling gehad en kreeg meteen m’n punten, 18/20, soooo happy *\o/*

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:35

CalipsoLover schreef:
CalipsoLover schreef:
Ik meld me ook :D Vandaag nog een mondeling examen en dan donderdag weer een. HELP

Supergoed, gefeliciteerd! :D

spottedponie

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:51

Gefeliciteerd!!

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:59

Goed gedaan gefeliciteerd!
Ik moet nog even bikkelen om een verslag op tijd in te leveren. En vanavond lekker naar stal toe :D

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:04

Ik volg ook! Ik vind het het fijnst om alles op mijn bureau te hebben liggen, zodat ik niet nog spullen moet gaan pakken, dan kan ik namelijk niet meer beginnen. Beginnen vind ik sowieso moeilijk, en me dan nog concentreren. Ik zit vaak te dromen, zonder telefoon of andere apparaten. Ik heb mijn telefoon wel altijd bij me, voor eventuele vragen aan klasgenoten. Forest heb ik net gedownload, kijken of dat werkt :)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:10

CalipsoLover schreef:
CalipsoLover schreef:

Gefeliciteerd! *\o/*
M_ontana, dat doe ik ook en als iets af is, leg ik het terug in de kast. Het terugleggen geeft wel een voldaan gevoel.
Ik ga aan mijn vierde boompje beginnen voor vandaag (60 minuten).

Waldy & Harvey
"People who are brutally honest generally enjoy the brutality more than the honesty." - Richard Needham

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:11

quote="Domi_94"]
CalipsoLover schreef:
CalipsoLover schreef:

Gefeliciteerd! *\o/*
M_ontana, dat doe ik ook en als iets af is, leg ik het terug in de kast. Het terugleggen geeft wel een voldaan gevoel.
Ik ga aan mijn vierde boompje beginnen voor vandaag (60 minuten).[/quote]
Ik ook! Alsof ik echt iets bereikt heb, anders heb ik nog het gevoel dat ik het voor niks doe. Ik krijg trouwens ook altijd wel motivatie door studeer video's te kijken :')

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:15

Welke pomodoro app gebruiken jullie trouwens? Ik gebruik nu pomodoro - stay focused maar als ik dan mijn telefoon sluimer gaat er geen alarm af...

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:35

Ik meld me! Over tien dagen examens. Ik studeer international and european law, tweedejaars student.

5 examens en een project en een herkansing...en dan deze week nog twee deadlines, ze hebben het echt fantastisch gepland :Y) .

Ook al houd ik ervan om mijn rotzooitje op orde te hebben, de laatste weken gaat echt gefocust studeren maar moeizaam.

@Montana, ik gebruik focus10 voor op mijn pc. Gratis te downloaden in de appstore van je laptop. Erg fijne timer! Makkelijk in gebruik.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:40

Be focused. Staat in de AppStore en is gratis.

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:44

Het feit dat ik deze zomer, in Augustus mee wil rijden op Flanders Dressage Event, zorgt er wel voor dat ik gemotiveerd blijf om te studeren. Want de herexamens en FDE vallen op hetzelfde moment. Dat zou betekenen dat als ik herexamens heb, ik FDE niet kan meerijden..

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:45

Ook ik meld me, met een behoorlijk drukke periode op komst kan ik wel wat motivatie gebruiken. :=
Gelukkig heb ik vandaag de eerste van 4 verslagen afgerond! Nu nog 3 anderen, dan nog een mondelinge toets en een schriftelijke toets om voor te leren en een groepsopdracht met presentatie en 2 verslagen. :list: STRESS

Dankzij dit topic heb ik gisteren al forest gedownload, en merk echt dat dat een goede invloed is.

Voor wie problemen had door op je laptop afgeleid te worden: als je Chrome gebruikt als browser, Forest heeft ook een extensie daarvoor, waarmee je de nodige websites kan bezoeken maar andere niet. Dat is ook een hele fijne!

&if=1

[o]

Linda1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:48

Ik meld me ook. Ik zit nu in mijn 3e jaar van het HBO en ik ben een semester naar het buitenland geweest en volgende maand begint het nieuwe blok hier in Nederland weer. Ik moet er nog niet aan denken, echt totaal geen zin meer om te studeren. :') Maar goed, nog 1,5 jaar, dus toch ergens maar die motivatie vandaan halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:12

CalipsoLover schreef:
CalipsoLover schreef:

Topper! Lekkere score :D

Zijn er toevallig ook studenten die op Leeuwenburg zitten en een keer samen willen studeren? Ik blijf echt gemotiveerder als ik met iemand samen studeer, ook al is het niet over hetzelfde onderwerp.

En ik heb vandaag een 8,5 gekregen voor mijn onderzoeksplan *\%/*

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:19

Hoe zien jullie bureaus eruit? Ik ben zo benieuwd :)

Elk bad heeft er eendje.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:22

Ik studeer aan onze eettafel!
We hebben een studeerkamer in huis, maar die wordt even in beslag genomen door vriendlief, ivm zijn afstuderen :+.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:24

CalipsoLover, super goed! Gefeliciteerd!

Lollieloes, niet om aan te zien atm. :')

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:25

De mijne is ook niet om aan te zien op het moment :')

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:26

badeendje schreef:

Ik heb geen ruimte over voor een bureau :') ik werk dus aan de eettafel, met als het nodig is een etui met schrijfwaren en 1 schrift. Verder heb ik een la in mijn tv meubel welke vol zit met laptop en de bijbehorende dingen, dus als ik aan school werk zet ik die op een standaard neer. Verder staan naast mijn werkplek mijn schoolboeken, zodat ik die ook gebruik := Ik had namelijk de neiging die niet te gebruiken toen ze aan de andere kant van de kamer stonden

&if=1

[o]

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:27

Paralian schreef:
Topper! Lekkere score :D

Zijn er toevallig ook studenten die op Leeuwenburg zitten en een keer samen willen studeren? Ik blijf echt gemotiveerder als ik met iemand samen studeer, ook al is het niet over hetzelfde onderwerp.

En ik heb vandaag een 8,5 gekregen voor mijn onderzoeksplan *\%/*

Ik zit niet op Leeuwenburg, maar studeer wel in Amsterdam. Dus dat is eventueel nog een optie :D

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:33

badeendje schreef:

Afbeelding
Dit mijn bureau, gezellig met wat cactussen en een dooie narcis :Y)
Normaal staan er dan nog 1 à 2 laptops op en studieboeken :)

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:39

badeendje schreef:

Ik leer altijd aan de eettafel, lekker de ruimte. Mijn bureau is niet diep genoeg en staat meestal vol met troep...

Hoe passen jullie je tijd aan in Forest? Ik kan het niet vinden :7 Heb de gratis versie voor Android overigens.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:53

Freyr schreef:
Hoe passen jullie je tijd aan in Forest? Ik kan het niet vinden :7 Heb de gratis versie voor Android overigens.

Het bolletje op de cirkel rond de boom verslepen :)

&if=1

[o]

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 23:52

Lijkt mij ook wel leuk en motiverend om samen te studeren! Ik studeer dan alleen niet in Amsterdam, maar in Nijmegen. Dus als iemand in Nijmegen nog een studeermaatje zoekt hou ik me aanbevolen :))

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 00:04

Maartje9 schreef:
Lijkt mij ook wel leuk en motiverend om samen te studeren! Ik studeer dan alleen niet in Amsterdam, maar in Nijmegen. Dus als iemand in Nijmegen nog een studeermaatje zoekt hou ik me aanbevolen :))

Haha ik woon in arnhem, Nijmegen is niet ver voor mij!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!