Motivatie topic; studeren

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

BoydS

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 00:19

Forest app vind ik handig :j en kleine doelen stellen! Dus niet ik wil mijn hele anatomie toets uit me hoofd kennen vandaag, maar bv vandaag leer ik 6 spieren.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 08:33

Es_ther schreef:
Maartje9 schreef:
Lijkt mij ook wel leuk en motiverend om samen te studeren! Ik studeer dan alleen niet in Amsterdam, maar in Nijmegen. Dus als iemand in Nijmegen nog een studeermaatje zoekt hou ik me aanbevolen :))

Haha ik woon in arnhem, Nijmegen is niet ver voor mij!

Ik studeer ook in Nijmegen :wave:

Waldy (v. Wallenstein)

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 08:48

Ik geef ook maar toe door mijzelf hier aan te melden :+
Ik moet vrijdag voor 90% mijn stageverslag inleveren en zit nu op de 0% zegmaar

Ciska - Mon Amie J | L1

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 08:55

ik meld me ook maar, over goed 2 maand examen van de opleiding cranio sacraal therapie. De praktijk gaat prima, maar het blokken en dan nu case verslagen schrijven kan ik gewoon niet vaak lekker de tijd voor vinden.
Nu gaat mijn collega volgende week ook nog onder het mes waardoor ik fulltime en flexibel werk, een gezin, huishouden en een paard heb :( , daarnaast is mijn vader ook ziek, en moeten wil ik daar ook regelmatig heen.. pffff
wil nu de maandagen echt vrij gaan plannen om te studeren, en dan met die 25 min techniek.

powertinker Indy van de Esch
B + 25 , L1 =24 l2+16 M1 +7
Sir Camfri van de Esch
Voorjaar 2020 on tour

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 09:24

Als er iemand in Leeuwarden of Gent een studiemaatje zoekt... O:)

Ik vind het trouwens bij forest echt raar dat als ik een grote boom plaats, dat er dan ondertussen opeens kleinere bomen ook bij komen. Hoe werkt dat? Wel handig, is je bos sneller vol haha

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 09:27

Hier vandaag alleen nog een presentatie en dan 2 deadlines en 2 tentamens.
Gister oefentoets gemaakt van het MC tentamen. Zonder te leren 14 fout van de 40 vragen en je mag er 12 hebben. Vond ik niet zo heel slecht!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 09:33

Fellow schreef:

Ik vind het trouwens bij forest echt raar dat als ik een grote boom plaats, dat er dan ondertussen opeens kleinere bomen ook bij komen. Hoe werkt dat? Wel handig, is je bos sneller vol haha

Ik woon in Gent en Drachten :') hoe toevallig. Welke studie doe je? :))

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 09:56

Ik stuur je even een pb sharon488 :))

Pff ik zit weer uit te stellen hier :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 09:58

Fellow schreef:
Ik stuur je even een pb sharon488 :))

Pff ik zit weer uit te stellen hier :')

Hier hetzelfde, kan een beetje moeilijk op gang komen vandaag.

Es_ther schreef:
Hier vandaag alleen nog een presentatie en dan 2 deadlines en 2 tentamens.
Gister oefentoets gemaakt van het MC tentamen. Zonder te leren 14 fout van de 40 vragen en je mag er 12 hebben. Vond ik niet zo heel slecht!

Lekker begin! :D

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 10:00

Fellow schreef:

Je krijgt normaal per half uur een boom, dus als je 2 uur gewerkt hebt krijg je voor elk half uur een boompje (dat steeds mooier wordt)

Bij deze hoi allemaal, ik zit ook in de blok. Probeer mij te motiveren met forest en op de computer cold turkey (en ja bokt wordt ook geblokt). Zit vooral bij mijn ouders te studeren, en daar hebben we heel slecht internet op de studeerkamer, dus ergens is dat ook wel handig. Wel internet op de telefoon, maarja dat is ook zonde, want dan is je internet zo snel op, dus dat werkt ook wel motiverend.

Heb op het moment ook een drachtige hond thuis zitten, die is over een kleine 20 dagen uitgerekend, dus ik moet wel toegeven dat tussen haar, het ontmoeten van potentiële pupkopers, alle andere randzaken die bij een dracht komen kijken, en werk, het studeren nog niet altijd even vlot verloopt

Succes nog allemaal, en voor de Gentenaren onder ons, nog maar 3 weekjes tot de intersemesteriële!!

TLove because He first loved Us
I John 4:19

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 10:12

Ik kom me ook maar even melden. Koningin uitstelgedrag tot uw dienst :Y)

Heb hier al een aantal goede tips voorbij zien komen, ga de forest app ook zeker downloaden en morgen direct uitproberen! Hele kerstvakantie geen flikker gedaan en loop nog net zo ver achter als voor de kerstvakantie :+
Een bureau heb ik wel, maar ik zit liever beneden in de woonkamer aan de eettafel. Bureau staat direct onder mijn raam en daar komt altijd tocht vanaf, met raam open en dicht en ik ben een mega koukleum. Heb ik alleen typwerk, dan zit ik standaard in mijn bed met mijn laptop op schoot.

Mochten er mensen in enschede (waar ik studeer) of omgeving voorthuizen/barneveld/amersfoort op zoek zijn naar iemand om gewoon mee te zitten studeren, ik houd me aanbevolen! Ik merk dat ik samen met iemand anders toch altijd meer gemotiveerd ben om zelf ook aan de slag te gaan, ook al is het voor iets totaal anders.

Ik studeer trouwens Forensisch onderzoek

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 10:19

Wat leuk dat er meer mensen die rond of in Nijmegen zitten! Arnhem kom ik vaak langs dus dat is zeker ook in de buurt.

Taartjee, ik woon vlakbij Amersfoort :). Studeer alleen in Nijmegen maar woon nog thuis. Toffe studie doe je ook! Wilde ik vroeger ook altijd haha.

Ik ga zometeen ook maar weer aan de slag, verdorie al half 11 en weer nog niks gedaan :')

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 10:21

Ik zie dat dit topic alweer een paar pagina`s heeft, maar zou ik er nog tussen mogen? :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 10:48

badeendje schreef:
Hoe zien jullie bureaus eruit? Ik ben zo benieuwd :)

It’s a mess :D

Afbeelding

Bedankt allemaal! Morgen al mijn volgende examen. Zal helaas wel niet zo simpel zijn om daar een 18 op te halen :') ik studeer btw in Mechelen, international Journalism.

Diallo VW♥

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:03

Afbeelding

Hier ook niet al te netjes nee, heb ook niet zo'n groot bureau :+. Als in, niet echt diep.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:06

Maartje9 schreef:
Wat leuk dat er meer mensen die rond of in Nijmegen zitten! Arnhem kom ik vaak langs dus dat is zeker ook in de buurt.

Taartjee, ik woon vlakbij Amersfoort :). Studeer alleen in Nijmegen maar woon nog thuis. Toffe studie doe je ook! Wilde ik vroeger ook altijd haha.

Ik ga zometeen ook maar weer aan de slag, verdorie al half 11 en weer nog niks gedaan :')

Ah tof!
Aan welke kant van Amersfoort? Hoevelaken kant of de andere kant op :P

Ik heb net een 3 uur durend hoorcollege achter de rug, super interessant maar werd echt even heel moe van mijn medestudenten die hun kop niet konden houden xD Alleen een beetje jammer dat het voorbereiding is op het project van volgende periode die ik niet ga volgen :+

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:10

Maartje9 schreef:
[ [url=m/s695TR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook niet al te netjes nee, heb ook niet zo'n groot bureau :+. Als in, niet echt diep.

Nou uhm dat vind ik wel netjes hoor :')

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:14

Dit is mijn bureau
Afbeelding

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:17

sharon488 schreef:
Maartje9 schreef:
[ [url=m/s695TR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou uhm dat vind ik wel netjes hoor :')

Nouja het is opzich wel netjes, maar zo vol. Heb nooit echt fatsoenlijk de ruimte haha. Ik vind die van jou dus juist heel netjes :D

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:37

Ik vind al jullie bureaus er best netjes uitzien hoor :)
Hierbij mijn bureau:

Afbeelding

Kast links, bijna buiten beeld: done;
Boek en papieren links: doing;
Boek en papieren rechts: to do;
+ nog verdwaalde kabels en opladers.
Daarnaast werk ik met to-do lijstjes waarbij ik elke keer een hoofdstuk kan afstrepen

Waldy (v. Wallenstein)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:56

Mag ik mij hier ook melden? Ik studeer dan wel niet, maar ik moet wel m'n doctoraat afronden. Plan is om dat eind februari in te dienen. Mijn contract is inmiddels als afgelopen :P
Ik heb een vaste werkplek on de unief, maar ik moet toch ook echt thuis verder schrijven om het af te krijgen... Ik kan wel wat extra motivatie gebruiken!
Ik probeer 's ochtends altijd thuis te werken. Wat niet goed lukt. Mijn bed is veel te warm. Rond 12 uur ben ik dan op de unief om eerst met collega's te lunchen en daarna ben ik tot een uur of 7-8 daar aan het werk (als ik niet afgeleid ben). Ik zou dan ook nog wel een uurtje 's avonds willen werken, maar meestal plof ik met een bord eten op de bank en kom ik daar niet meer vanaf. Daar probeer ik al wat verandering in te brengen door om de dag eerst een rondje te gaan hardlopen. Goed om even m'n hoofd tot rust te krijgen.

Wat puntjes:
- Ik werk zelf met een wekelijkse "goals" lijst. In kleine stapjes, zodat ik die makkelijk kan afstrepen.
- Thuis heb ik hele slechte afleiding: mijn kat (die heeft afgelopen maanden nogal wat medische kuren gehad), mijn bed, en tv. En als noodafleiding: het huis schoonmaken.
- Op de unief ben ik vrij snel afgeleid door internet (maar heb ik nodig om artikels op te zoeken), en door nog "snel even wat te overleggen" met mijn collega's...

Dit is trouwens mijn bureau op de unief.

Afbeelding

En dit is aan de tafel thuis. Ik heb op mijn kamer wel een bureau met 2e scherm, maar dat bureau ligt helemaal vol en mijn kamer is in de winter erg donker... Misschien moet ik dat scherm maar tijdelijk naar beneden halen.

Afbeelding

En ja, dit is ook werk ontwijkend gedrag :P Tijd om te gaan lunchen! En hopen op een productievere middag.

En aan de Gentenaren, zoeken jullie een rustige werkplek, dan zijn jullie altijd welkom bij mij thuis! Chocolade(pepernoten) bijna altijd gegarandeerd!

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:59

@jewemm: er staat ook gewoon Facebook open op je eerste foto :D
Dat schiet alvast op!

Enkelen moeten echt nog heel hard an het werk! Ik hoop dat jullie het op tijd af krijgen +:)+

Ik heb Facebook verwijderd...lekker rustig! Ik had zon drang om alleen maar te gaan kijken wat anderen deden, dat ik gek werd van mezelf! Nu kan ik ook beter werken. In de kerstvakantie niets gedaan, dus ik loop wat achter en eind vd maand 3 tentamens. Ik moet dus nog flink aan de bak, maar eerst even goed in het ritme komen! Morgen weer voor het eerst naar school (Leeuwarden), alwaar ik hoop dat m’n geheugen weer werkt en ik weer weet wat ik heb geleerd de afgelopen maanden 8)7 (ik ben in de vakantie gewoon echt ALLES vergeten!)

cataplana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:21

Mijn tentamens en deadlines voor dit blok beginnen vanaf vrijdag, dus ik meld me hier nog op de valreep aan. Ik studeer integrale veiligheid in Rotterdam. Mijn bureau is de eettafel :+ . Leuk dat er al wat studiemaatjes worden gemaakt in dit topic! Afbeelding

W, U, J

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:31

Hoe gaat het bij jullie vandaag? Bij mij niet zo best :+. Totaaaaaaal geen zin meer terwijl ik nog helemaal niet zo heel veel heb gedaan vandaag. Dus nu ga ik even verplicht een frisse neus halen, koken en eten en dan vanavond écht aan de gang. Hoop ik :')

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:45

Ik heb gewoon moeten werken en vanavond nog echo voor onze kleine, dus ik denk dat er vanavond niks meer gaat gebeuren :o

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"