Motivatie topic; studeren

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:48

oh gosh, een pakketdienst met een live-tracker zodat je je pakketje kan volgen is NIET handig voor mij en mijn motivatie _O-
Maar wel errug leuk!

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:52

taartjee schreef:
oh gosh, een pakketdienst met een live-tracker zodat je je pakketje kan volgen is NIET handig voor mij _O-
Maar wel errug leuk!

haha hier had ik laatst ook last van, heerlijke sog activiteit toch.
Al was het voordeel dan wel toen het pakketje nog heel ver was wist ik ook wel dat ik gewoon moest door studeren.
Beter dan teen tijdvak van 3+ uur waarbij ik als er een auto door de straat rijdt al van mijn stoel afspring om door het raam te kijken of het mijn pakketje kan zijn..

taartjee

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:55

probleem is dat pakketje zich zegmaar al in een straal van 1 km van mij vandaan bevind :') Niet goed voor je motivatie dit :P

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:57

Hier is het druk maar het gaat goed. Ben aan het editen voor een final report voor de afsluiting van ons project, waar ik sinds gisterenavond al 10 uur aan heb gezeten...Iedereen heeft het nogal afgeraffeld en dat is te zien...Hoop werk voor mij dus, helaas... Gelukkig denk ik met een uurtje of twee klaar te zijn en kan men het in zien.

Kom aan dames, jullie kunnen het!

Vraag, welke muziek vinden jullie fijn om te studeren? Of helemaal geen muziek/achtergrondgeluiden?

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:06

xDarkness schreef:
Hier is het druk maar het gaat goed. Ben aan het editen voor een final report voor de afsluiting van ons project, waar ik sinds gisterenavond al 10 uur aan heb gezeten...Iedereen heeft het nogal afgeraffeld en dat is te zien...Hoop werk voor mij dus, helaas... Gelukkig denk ik met een uurtje of twee klaar te zijn en kan men het in zien.

Kom aan dames, jullie kunnen het!

Vraag, welke muziek vinden jullie fijn om te studeren? Of helemaal geen muziek/achtergrondgeluiden?

Oh wat balen dat het zo is afgeraffeld zeg! Vind dat altijd zo zonde, zeker in een project waar je met z'n allen iets neer zet en wanneer mensen dan dingen gaan afraffelen halen ze de kwaliteit van het hele project naar beneden.

Ik luister sws nooit naar muziek met tekst, komt omdat ik heel graag en heel veel zing en als ik de tekst ken dan kan ik mijzelf niet inhouden om niet mee te zingen. Resultaat is dus dat ik alles keihard aan het meeblèren ben en er van mijn werk niets terecht komt :+
Als ik wel muziek luister dan is het vaak muziek van yiruma en dan specifiek deze afspeellijsten:

Verder heb ik de app "slaapgeluiden" op mijn telefoon waar een aantal muziekjes op staan die speciaal zijn ontworpen voor focus ( https://play.google.com/store/apps/details?id=sleepsounds.relaxandsleep.whitenoise&hl=nl )
Ik zet ook heel vaak een livestream aan op de achtergrond, het liefste van een game waar weinig gamegeluid in zit, geen overduidelijke muziek maar waar wel lekker in gepraat wordt. Krijg hier vaak een soort van "hyperfocus" van en vind het heerlijk werken!
En er zijn ook momenten als vandaag dat er niets op staat, alleen het geluid van de afzuigkap :+

Oh, mijn pakketje is er! Kan ik zo weer aan de slag _O-

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:37

Ik kan dus echt niet studeren met muziek. Het moet echt helemaal stil zijn voor mij. Ik had vanochtend tentamen, ging volgens mij wel prima, hoewel mijn gevoel er soms flink naast zit :+. Nu weer flink door met blokken want ik heb a.s. maandag en de 24e nog tentamen. De boompjes worden alweer geplant :))

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:33

Bedankt voor de tips taartje, ik ga deze muziek vanavond eens uitproberen!

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:29

Bambelien schreef:
Bedankt voor de tips taartje, ik ga deze muziek vanavond eens uitproberen!

Je moet er echt van houden, het is in principe simpele piano muziek, maar vind het zo heerlijk om naar te luisteren! Wat trouwens ook een goede is, is de muziek van Hans Zimmer. Hij is componist van filmmuziek van onder andere de lion king, Pirates (vanaf film 2), de madagascar films en nog veel meer! Van al zijn nummers zijn allemaal instrumentele versies te vinden, als je spotify hebt kun je die zo vinden als ik me niet vergis!

Ik heb net voor het eerst de forest app gebruikt en mijn hemel wat een uitvinding! Heb net in 50 minuten een plan van aanpak gemaakt voor een komend project en vriendinnetje en ik vonden het wel een idee om alvast een soort stappenplan te maken. We moeten namelijk zelf onderzoek gaan verrichten aan een PD volgens het model dat wij hebben geleerd. Nu hebben zij ook nog een groot eindproject van Mechanica waar volgens het rooster minimaal 20 uur in gestopt moet worden in ongeveer 2 weken tijd. Vriendinnetje schoot al een beetje in de stress omdat ze niet zo goed wist hoe ze dat moest doen en ik vind extra duidelijkheid in zo'n project ook altijd fijn, dus direct aangeboden om in ieder geval voor haar en voor mij zo'n plan op te gaan stellen zodat we tijdens het daadwerkelijke PD onderzoek een steuntje hebben en een leidraad voor hoe we dingen aan moeten pakken. Het werk op het PD wordt namelijk individueel beoordeeld en dat vind zij, mede door haar persoonlijke omstandigheden, heel moeilijk. En aangezien ik het vak mechanica compleet laat vallen en dus ook het eindproject daar niet van hoef te doen, heb ik meer tijd om dit soort dingen voor te bereiden en dat doe ik dan ook echt met liefde. Zij is ondanks haar omstandigheden zo gemotiveerd en gedreven dat ik het zo jammer zou vinden als ze door de stress het PD niet goed kan doen, want ze verdient het echt veel meer dan ik. En door dit papier te schrijven en uit te werken kan ik voor haar al een heel groot stuk stress weghalen, want zo kunnen we goed voorbereid gaan beginnen aan onze opdracht en staat alles gewoon duidelijk op papier.
Dus in 50 minuten met overleg dat papier in elkaar gezet en 2 boompjes laten groeien! Ik vind het helemaal leuk :D

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:32

MonteKarlo jij ook succes! Ben je wel al goed begonnen met leren ervoor? Ik nog niet namelijk :'(

Die forest app heb ik ook een tijdje gehad, totdat mijn telefoon vol begon te raken en ik andere prioriteiten had := Maar wel erg handig inderdaad!

No matter where we go, we take ourselves and our damage with us
So is home the place we run to or is it the place we run from?

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:35

Gaaf taartje! Ik houd zelf ook erg van de muziek van Hans Zimmer. Ook de forest app zal ik eens proberen. Proberen kan altijd

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:39

Lekker dames! Yiruma en Hans Zimmer zijn inderdaad fijn om naar te luisteren. Sowieso veel game en films related soundtracks zijn fijn. De complete (zonder lyrics) Disney piano collection is ook heerlijk.

Sinds een paar maanden heb ik indie/folk muziek ontdekt en ik ben echt hooked. Zulke mooie (emotionele) zachte nummers. Ik werk er echt heerlijk op en heb zoveel moois ontdekt. YT channels zoals Mr. Foxx Frequency, Wave of Good Noise, alexrainbirdmusic, indiefolkcentral en indieair zijn echt gems.

Mijn concentratie is een beetje op... Vanaf half 9 vanochtend tot en met een uur geleden echt weer diehard mn project ge-edited. De eerste editing ronde is af maar man, wat een werk... heb er dus samen met een klasgenoot dik 15 uur aangezeten sinds gisterenavond. Echt een drama, we hebben echt bijna alles moeten herschrijven, en dan hadden we al een hoop teruggezonden naar de klasgenoten die het geschreven hadden.

Maar moet helaas nog een aantal uur aan de bak, ik heb morgen naast project deadline, ook nog een assignment deadline die nog wat liefde en aandacht nodig heeft -O-

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:48

xDarkness schreef:
Lekker dames! Yiruma en Hans Zimmer zijn inderdaad fijn om naar te luisteren. Sowieso veel game en films related soundtracks zijn fijn. De complete (zonder lyrics) Disney piano collection is ook heerlijk.

Sinds een paar maanden heb ik indie/folk muziek ontdekt en ik ben echt hooked. Zulke mooie (emotionele) zachte nummers. Ik werk er echt heerlijk op en heb zoveel moois ontdekt. YT channels zoals Mr. Foxx Frequency, Wave of Good Noise, alexrainbirdmusic, indiefolkcentral en indieair zijn echt gems.

Mijn concentratie is een beetje op... Vanaf half 9 vanochtend tot en met een uur geleden echt weer diehard mn project ge-edited. De eerste editing ronde is af maar man, wat een werk... heb er dus samen met een klasgenoot dik 15 uur aangezeten sinds gisterenavond. Echt een drama, we hebben echt bijna alles moeten herschrijven, en dan hadden we al een hoop teruggezonden naar de klasgenoten die het geschreven hadden.

Maar moet helaas nog een aantal uur aan de bak, ik heb morgen naast project deadline, ook nog een assignment deadline die nog wat liefde en aandacht nodig heeft -O-

Ah oliebol zeg! Hebben je medestudenten zulke slechte stukken aangeleverd? Wat zonde zeg... Lever je zelf het project in? Zet er dan echt bij dat jij en medeklasgenoot zoveel tijd nog hebben gestoken in het oplossen en herschrijven van de stukken van de rest. Zo hoor je als groep echt niet bezig te zijn met een project zeg...
Moet zeggen dat ik zelf ook niet altijd even goed te motiveren ben, maar ik probeer wel echt goed mee te werken waar ik kan en bij te springen waar ik kan. Mocht iemand dan naar mij toe komen dat mijn stuk niet goed is, is dat even balen maar dan zou ik vervolgens keihard werken om wel het gewenste stuk te kunnen aanleveren. Vind het altijd zo jammer dat er studenten zijn die er echt met de pet naar gooien.

Misschien een kleine pauze inlassen? Even een stukje wandelen, even weg van je laptop/computer en even ontspannen en misschien iets eten?

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:58

Qua muziek kan ik me het beste concentreren met Harry Potter filmmuziek op. Ik kan dan wel meeneurien/mijn gedachten verplaatsen maar ik blijf in mijn focus omdat het allemaal zo herkenbaar is en ik het allemaal volledig uit mijn hoofd ken. Geluiden of tonen die ik niet of slecht herken raak ik van afgeleid.

Nou heb ik ook behoorlijk heftige ADHD en ben ik sinds kort van mijn medicatie af, dat helpt niet :=

Don't look back in anger.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:58

Ik heb 1 verslag ingeleverd, ruim voor de deadline :).
Deadline is morgen 23:59 maar hij is af en was zo klaar met dat verslag, dat ik dacht: weg er mee!

Ik kan me prima concentreren met muziek. Heb vaak een radio op de achtergrond of een leuke afspeellijst. Zonder muziek kan ik mij minder goed concentreren.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:59

Es_ther schreef:
Ik heb 1 verslag ingeleverd, ruim voor de deadline :).
Deadline is morgen 23:59 maar hij is af en was zo klaar met dat verslag, dat ik dacht: weg er mee!

Ik kan me prima concentreren met muziek. Heb vaak een radio op de achtergrond of een leuke afspeellijst. Zonder muziek kan ik mij minder goed concentreren.

Dat gevoel is toch zo heerlijk hè! Als ik dat een keer heb (iets kunnen versturen) voor de deadline, dat rustgevende gevoel dat ik daarvan krijg is vooral mijn motivatie om de volgende keer wél optijd te beginnen :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:05

Hahha ja.
Dit verslag was een combi van individuele dingen en groepsopdrachten, dus je bent ook deels afhankelijk van elkaar.
Maar gelukkig heb ik een fijn groepje, dus dat ging allemaal gesmeerd :).

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:41

Loolotte schreef:
MonteKarlo jij ook succes! Ben je wel al goed begonnen met leren ervoor? Ik nog niet namelijk :'(

Die forest app heb ik ook een tijdje gehad, totdat mijn telefoon vol begon te raken en ik andere prioriteiten had := Maar wel erg handig inderdaad!

Ik ook niet...

Afbeelding

:Y)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:01

Ik heb deze op repeat staan via Spotify, kan heel slecht naar verschillende nummers luisteren, ik moet iets op repeat hebben staan. De versie op Spotify is trouwens wel iets cleaner dan deze.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:30

MonteKarlo schreef:
Loolotte schreef:

Ik ook niet...

[ [url=m/YVyX0V.jpg]Afbeelding[/url] ]

:Y)

Letterlijk wat ik nu aan het doen ben ja _O- :')
Morgen tentamen en het hele semester niet de lessen gevolgd lol

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 08:32

Ik ben aan het overwegen om me uit te schrijven voor mijn tentamen. Ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen om te leren voor die herkansing, naast stage.. :(

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:13

Ik heb altijd geleerd; altijd gaan, ook al heb je slecht voorbereid.
Misschien haal je toch een 5,5 en zo niet, heb je in ieder geval gezien hoe het tentamen eruit ziet.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:33

Es_ther schreef:
Misschien haal je toch een 5,5 en zo niet, heb je in ieder geval gezien hoe het tentamen eruit ziet.

Klopt zeker!
Ik heb het daardoor in mijn eerste toetsweek voor elkaar gekregen om bij wiskunde (wat ik ontzettend moeilijk vind) om dan wel geen voldoende te halen, maar wel een 3 ondanks dat ik na een half uur ben opgestapt en ben weggegaan. Het was bij mij zelfs zo erg dat ik dus eigenlijk een leeg papier terug heb ingeleverd, maar zo heb ik wel de toets kunnen zien en kan ik volgend jaar beter voorbereid aan het tentamen beginnen.
Wie weet valt het allemaal reuze mee en haal je een voldoende. misschien valt het niet mee, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.

Zeg, klein vraagje. Ik heb vandaag dus college precies tijdens lunchtijd. Van 11:45 tot 14:00. Mijn enige college en ik mag tijdens college niet eten. Hoe doen jullie dat? Eten jullie nog voor het college of na het college?
Ik heb dan altijd het probleem dat ik van te voren nog geen trek heb en dus niet eet, dan halverwege enorm trek krijg en na afloop ben ik volledig over mijn "hongergevoel" heen en eet ik wederom niets meer.

Na vandaag heb ik 4 dagen weekend dus ik heb gewoon echt weekend en dan 2 dagen tijd om bezig te gaan met school! Moet van mezelf mijn labjournaal vast schrijven voor het practicum wat ik over 2 weken heb zodat ik daar niet over kan gaan stressen, maar wel goed voorbereid ben en zo makkelijker bij kan blijven met mn overige vakken. Wil ook alvast beginnen met het maken van een aantal verslagen die pas halverwege februari ingeleverd moeten worden. Ondanks dat ik onder druk beter presteer zorgt het ook altijd voor zo enorm veel stress dat dat weer migraine triggert en ik vervolgens 2 dagen niets kan doen :+

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:36

Es_ther schreef:

Dat deed ik eerst ook, tot ik erachter kwam dat er genoeg werkgevers zijn (althans in de juridische sector) die een ongeschoonde cijferlijst willen zien. Dus ook alle onvoldoendes. Dus als je echt vrij zeker weet dat dit een 3 gaat worden ofzo zou ik zeker niet gaan.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:41

Es_ther schreef:

Dit had ik laatst.
Helaas moet je op mijn uni een 5.8 halen minimaal haha.

Gisteren tentamen gehad, ging wel oké hopelijk nu wel gehaald (was diegene van de 5.5 dus hoefde maar ietsje hoger te halen).

Nu keihard door om vakken voor einde periode binnen te koppen, wordt nog een flinke kluif maar denk het wel te kunnen.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:44

@taartje

Ja ik schuif altijd alsnog illegaal eten naar binnen tijdens college dan en wij hebben meestal na 3 kwartier een kwartiertje pauze dus lukt makkelijk. Ruim 2 uur aan een stuk college lijkt me pittig, wat doe je dan als je even naar het toilet moet.

Ik zou zelf dan pas om 2 uur eten, maar ik heb niet zon moeite met om 2 uur lunchen, wel zou ik dan ook pas rond 10 ontbijten.