Motivatie topic; studeren

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:46

Maartje9 schreef:
Es_ther schreef:
Ik heb altijd geleerd; altijd gaan, ook al heb je slecht voorbereid.
Misschien haal je toch een 5,5 en zo niet, heb je in ieder geval gezien hoe het tentamen eruit ziet.

Dat deed ik eerst ook, tot ik erachter kwam dat er genoeg werkgevers zijn (althans in de juridische sector) die een ongeschoonde cijferlijst willen zien. Dus ook alle onvoldoendes. Dus als je echt vrij zeker weet dat dit een 3 gaat worden ofzo zou ik zeker niet gaan.

Dan wordt het anders ja.
Bij ons kijken ze niet naar cijfers dus dan maakt het niets uit.

@taartje, heb je tussendoor niet even een plas pauze? Dat je dan even met je broodje op de gang kan staan?
Ik zou van te voren iets kleins eten en achteraf.
Ooit een keer tentamen gehad rond 12 uur en niet gegeten.. halve lokaal kon meegenieten van mijn maag :')

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:52

Pabie schreef:
@taartje

Ja ik schuif altijd alsnog illegaal eten naar binnen tijdens college dan en wij hebben meestal na 3 kwartier een kwartiertje pauze dus lukt makkelijk. Ruim 2 uur aan een stuk college lijkt me pittig, wat doe je dan als je even naar het toilet moet.

Ik zou zelf dan pas om 2 uur eten, maar ik heb niet zon moeite met om 2 uur lunchen, wel zou ik dan ook pas rond 10 ontbijten.

Zo laat ontbijten gaat helaas niet. Heb een enkele reistijd van 2 uur om van huis naar school te komen, dus zit al in de bus naar station en had mn eten al om half 9 voor me staan. Is helaas wel een nadeel van zo ver weg bij school vandaan te wonen.
Ga zo op station maar een sandwich kopen zodat ik die op school op kan eten.

Plaspauze ligt er maar net aan. Gebeurd ook vaker dat docent aan een stuk door gaat en dan eerder stopt. Al zou ik het wel raar vinden als ze zelf ook niet een kleine pauze zou willen. Vind de tijd echt mega onhandig

Loolotte

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:06

Brood meenemen en die vlak voor het college opeten zou ik dan doen. Maar dat is omdat ik zelf ontzettend misselijk word als ik honger krijg en dan is de concentratie echt ver te zoeken.

Die meme is echt te waar _O-

follow your dreams, they know the way

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:27

Ooohhhh!! Sterkte aan degenen die tentamen hebben en op het laatste moment zich voorbereiden. Fingers crossed dat het lukt!
Overigens is er bij mij nog nooit gevraagd naar een cijferlijst. Het ligt dus wel aan je studierichting.

Ik heb gisteren weer college gehad en dat had ik weer nodig. Vanmorgen vol goede moed gestart met het verder maken van m’n samenvatting. Ik snap eindelijk weer waar we mee bezig waren ;) (ik had dus blijkbaar mijn brein in de vakantiemodus gezet :D )

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:11

Loolotte schreef:
Brood meenemen en die vlak voor het college opeten zou ik dan doen. Maar dat is omdat ik zelf ontzettend misselijk word als ik honger krijg en dan is de concentratie echt ver te zoeken.

Die meme is echt te waar _O-

Ik ben zeg maar een behoorlijke "picky eater" en vind brood mee naar school echt niet lekker. Nam het vroeger wel altijd mee, maar at het nooit op waardoor ik het weg kon gooien. Dus brood meenemen doe ik al niet meer :p
Op lange schooldagen koop ik altijd eten op school. Kwaliteit prijs verhouding vind ik zeker niet verkeerd en er is altijd keuze genoeg! Als ik iedere dag naar school moest dan moest ik echt naar een andere oplossing zoeken, maar omdat ik gemiddeld nog maar 2 dagen naar school ga vind ik het ook niet erg om eten te kopen.

Wat ook vrij onhandig was, broertje heeft mn brood op zitten eten waardoor ik vanochtend zonder zat :')

Heb een bakje druiven gehaald die ik voor het college kan eten en een sandwich die ik in de trein naar huis op kan eten :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:14

Succes allemaal!

Ik moet nog steeds mn to do lijstje maken... ga ik NU doen, dan kan ik morgen gewoon aan de gang!

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:42

Hier verstandskiezen laten trekken, dus de motivatie was 2 dagen weg.

Heeft hier iemand ook de premium versie van Forest? Dan kunnen we evt vrienden worden en elkaar op die manier ook motiveren :D.

MarJonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:48

Jaa, ik wil ook wel vriendjes worden op Forest! Mijn emailadres is mar_@hotmail.nl ; als het goed is kun je me dan vinden. :=

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:56

Oehhh hoe werkt dat met dat vrienden worden op Forest? Kun je dan gewoon zien hoe productief die ander is ofzo? Ik heb de gratis versie maar overweeg om de premium versie te nemen omdat ik het zo gigantisch vaak gebruik en echt fan ben haha. Maar dan alleen als het ook voordelen heeft natuurlijk :P

Spat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:11

Ik meld me ook, straks mijn eerste examen en ben echt aan het stressen! Succes iedereen!

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:37

Je hebt dan geen advertenties meer, kan apps op een whitelist zetten (ik mag bijv op whatsapp van mezelf ivm groepsbesprekingen) en je kan doelen halen waardoor je heel veel extra muntjes krijgt!

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:45

Werkt dat alleen op je telefoon of ook op je laptop?

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:12

Klopt het dat je bij forest maar 1 soort boom kan doen en 500 muntjes moet betalen voor een andere soort? Dat duurt zo lang :')

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:16

M_ontana schreef:
Klopt het dat je bij forest maar 1 soort boom kan doen en 500 muntjes moet betalen voor een andere soort? Dat duurt zo lang :')

Ja, en als je een ander soort hebt gekocht, is de prijs 600, daarna 700 enzovoorts. Ellende :')

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:17

Het geeft me in ieder geval wel motivatie om minder op mijn mobiel te zitten haha

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:18

Mijn examen is gisteren ook niet zo goed gegaan := -O- Achteraf wel van collega studenten opgevangen dat ze wel gelijkaardige antwoorden hadden, maar het was ontzettend veel toepassen waar je geen oefeningen op voorhand voor kon maken op een paar na. Er is dus wel nog kans dat ik er door ben, maar ik weet het echt niet. Even balen, maandag is de volgende.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:49

Ik meld me ook. Ben altijd super goed in dingen uitstellen. Gelukkig pas over 3 weken weer tentamen. Ik studeer dierwetenschapen in Wageningen zit in mijn eerste jaar master. Hier in Wageningen is periode 2 altijd precies voor de kerst afgelopen dus heb je al je tentamens gehad en na de kerst begin je gewoon met een nieuw vak. Zowiezo heel fijn dat je na een periode gewoon klaar bent met die vakken. Maar begin vaak pas last minute dus is altijd weer stressen (heb in mijn bachlor 1x moeten herkansen en in mijn master nog niks dus waarom zou je veranderen :+)

~It's the darkest before dawn. But don't close your eyes. Because those who turn their eyes away from the darkness won't be able to see the light shining on them tomorrow~

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 11:40

Gelukkig regent het hier buiten dus het is niet echt weer om veel te doen, dus meer tijd om een groot deel van een verslag af te maken :Y)

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 11:45

Heb gelukkig mijn herkansing van maandag net gehaald (met een 5,8 :Y))
Nu weer door met mijn (stage)verslagen. Maar scheelt dat het bagger weer is inderdaad!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 11:50

Taifoen schreef:
Nu weer door met mijn (stage)verslagen. Maar scheelt dat het bagger weer is inderdaad!

Haha yes! Is ook een voldoende toch :P
Hier ook aan stage verslagen, eindverslag casuïstiek en leerdoelen bijwerken :z

Pistasche
Moderator Informatief
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:24

Taifoen schreef:

Fijn dat je het gehaald hebt! *\o/*

Ik geloofde niks van de Forest app, toch maar gedownload onder het mom van: dan heb ik het in ieder geval geprobeerd. En eerlijk gezegd ben ik helemaal om, hahaha :):)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:38

Taifoen schreef:

Top! +:)+
Dit weer is inderdaad zalig voor huiswerk. Ik ga zo weer verder met forrest.

Waldy & Harvey
"People who are brutally honest generally enjoy the brutality more than the honesty." - Richard Needham

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:07

Hoeveel minuten zetten jullie Forest eigenlijk per keer aan? De laatste week doe ik steeds 25 min en dan 5 min pauze, maar ik merk dat mn pauzes toch langer worden en ik die pauzes een beetje net niks vind, en ik die 25 minuten toch een beetje kort vind om echt geconcentreerd te werken. Dus ben benieuwd hoe jullie dat doen!

Pistasche
Moderator Informatief
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:15

Maartje9 schreef:
Hoeveel minuten zetten jullie Forest eigenlijk per keer aan? De laatste week doe ik steeds 25 min en dan 5 min pauze, maar ik merk dat mn pauzes toch langer worden en ik die pauzes een beetje net niks vind, en ik die 25 minuten toch een beetje kort vind om echt geconcentreerd te werken. Dus ben benieuwd hoe jullie dat doen!

Ik zet hem 40 minuten aan, en dan 5-10 minuutjes pauze. Vond 25 minuten ook te kort, dan zit ik er net lekker in.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:17

Ik heb gisteren eindelijk mijn report ingeleverd om 10 uur savonds. Denk in twee dagen dat ik er 24 uur aan gewerkt heb, klasgenoot en ik waren kapot. Heb nu ook nog steeds echt een hele volle zware kop, dus niet echt veel motivatie om te gaan leren vandaag, ondanks dat het echt moet x'D.