Motivatie topic; studeren

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:17

Pistasche schreef:
Maartje9 schreef:
Hoeveel minuten zetten jullie Forest eigenlijk per keer aan? De laatste week doe ik steeds 25 min en dan 5 min pauze, maar ik merk dat mn pauzes toch langer worden en ik die pauzes een beetje net niks vind, en ik die 25 minuten toch een beetje kort vind om echt geconcentreerd te werken. Dus ben benieuwd hoe jullie dat doen!

Ik zet hem 40 minuten aan, en dan 5-10 minuutjes pauze. Vond 25 minuten ook te kort, dan zit ik er net lekker in.

Ik gebruik dan wel geen Forest, maar ik heb ook studietijd van 45 minuten en dan 10 min pauze. 25 min vind ik ook te kort.

JewEmm

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:38

Mijn werken gaat waardeloos... Dus. 2e computerscherm beneden gezet, forest gedownload en nu mezelf proberen te disciplineren om op internet van facebook en bokt af te blijven :P

Qua muziek luister ik meestal de harry potter & fantastic beasts filmmuziek, de LotR en Hobbit filmmuziek of het Hurt for me album van SYML (piano & strings), 99% is tekst loos. Allemaal via spotify.

En nu... schrijven!

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:41

Ik begin altijd super op tijd met alles, dus met samenvatten en vast met leren. Zo hoef je dus vlak voor de tentamens veeel minder te doen & zo heb ik de vorige keer alles gehaald. De rest zat allemaal te strijden omdat ze niet waren begonnen op tijd, dat geeft mij meer motivatie om ff hard te werken zodat je ook geen herkansingen hebt :P

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:48

Hoe laat staan jullie op wanneer je geen colleges hebt om te gaan leren? := Ik denk dat dat echt mijn valkuil is. Gisteren had ik 21-diner wat vroeg begon en vandaag een concert waarvoor ik nog een eindje moet reizen. Dus morgen flink aan de slag want anders heb ik gewoon weer de hele week niks gedaan..

Op tijd beginnen is echt een goede inderdaad! Heb ik ook altijd gedaan, gewoon naar alle colleges gaan en de artikelen/hoofdstukken lezen die daarbij horen. Alleen voor wiskunde heb ik stiekem niet zo'n zin om 1,5 uur op en neer te reizen :o

No matter where we go, we take ourselves and our damage with us
So is home the place we run to or is it the place we run from?

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:20

Ik kom er net achter dat ik mijn samenvatting per ongeluk in een map heb gekopieerd waar ik al in gewerkt had en het "bestand heb laten herstellen". Is dus mijn nieuwe versie met mijn oude hersteld en ben ik nu de helft kwijt. Top.

Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:22

@JewEmm: Ken je de app Focus? Heb ik ook op mijn laptop en daarmee blokkeer ik alle sites op dezelfde tijd als Forest aan staat. Super handig!

@Mette: Dat probeer ik al 4 jaar maar elke keer mislukt het weer, zo slecht :') Misschien krijg ik die discipline mijn laatste jaar nog :+

@Loolotte: Vandaag wou ik vroeg opstaan maar had ook wel zin nog even te blijven liggen. Dus rond half 9 begonnen uiteindelijk, normaal probeer ik om half 8 te beginnen. Dan ga ik door tot 16.00/16.30 uur meestal en dan boodschappen doen en koken en daarna naar stal!

@horsiegek: neeee, wat balen -O-

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:33

Loolotte schreef:
Hoe laat staan jullie op wanneer je geen colleges hebt om te gaan leren? := Ik denk dat dat echt mijn valkuil is. Gisteren had ik 21-diner wat vroeg begon en vandaag een concert waarvoor ik nog een eindje moet reizen. Dus morgen flink aan de slag want anders heb ik gewoon weer de hele week niks gedaan..

Op tijd beginnen is echt een goede inderdaad! Heb ik ook altijd gedaan, gewoon naar alle colleges gaan en de artikelen/hoofdstukken lezen die daarbij horen. Alleen voor wiskunde heb ik stiekem niet zo'n zin om 1,5 uur op en neer te reizen :o

Ja dat is dus ook echt mijn valkuil. Moet zeggen dat ik wel ook nog 's avonds flink doorga dus dat compenseert wel een beetje. Ik zet wel altijd een wekker op half 8/8 uur maar het wil maar niet lukken om eruit te komen dus eindstand begin ik vaak pas om 10 uur/half 11... -O-

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:40

Es_ther schreef:
Ik heb altijd geleerd; altijd gaan, ook al heb je slecht voorbereid.
Misschien haal je toch een 5,5 en zo niet, heb je in ieder geval gezien hoe het tentamen eruit ziet.

Dit heb ik ook altijd wel gedaan. Maar aangezien het al een herkansing is weet ik hoe het tentamen er uit ziet. Het dilemma is dan ook meer of ik mijzelf de stress aan wil doen die met het tentamen mee komt (faalangst en een tikkeltje overspannen). Ik houd voor mijzelf werkdagen van 9-17/18 aan, en de enige momenten waarop ik aan dat tentamen zou kunnen studeren zijn in de avond.

Ik werk ook in blokken van 45min - 15min pauze. Op niet college-dagen probeer ik wel altijd rond 8-9u mijn boeken voor me te hebben. Vanaf een uur of 14/15 gaat mijn brein uit namelijk :+

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:43

Pistasche schreef:
@JewEmm: Ken je de app Focus? Heb ik ook op mijn laptop en daarmee blokkeer ik alle sites op dezelfde tijd als Forest aan staat. Super handig!

Ik had wel een extensie van Forest gezien. Maar ik heb wel internet nodig! Dat is mijn valkuil. Veel artikels online moeten zoeken en dan is het echt heel makkelijk om even facebook, whatsapp of bokt in te typen ;)

RoronaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:11

MarJon schreef:
Jaa, ik wil ook wel vriendjes worden op Forest! Mijn emailadres is mar_@hotmail.nl ; als het goed is kun je me dan vinden. :=

Ik zal je een verzoekje sturen! :D
Nog meer mensen die vriendjes willen worden?

Zelf gebruik ik inderdaad ook geen tijdblok van 25 minuten, net te kort vind ik. Ik doe altijd 30 minuten. Dan kan ik het meestal wel afmaken en mijn concentratieboog is ook niet veel langer. Mijn pauzes maak ik ook altijd wat korter, meestal 2/3 minuten.

En nu ga ik proberen om mijn hoorcolleges van deze week uit te gaan werken. Ben ik al vanaf woensdag uit aan het stellen :Y)

@horsiegek: ooh nee dat is echt heel erg balen! Geen mogelijkheid om hem nog ergens terug te krijgen?

“The road goes ever on and on” ― J.R.R. Tolkien, The Hobbit

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:26

JewEmm schreef:
Pistasche schreef:

Ik had wel een extensie van Forest gezien. Maar ik heb wel internet nodig! Dat is mijn valkuil. Veel artikels online moeten zoeken en dan is het echt heel makkelijk om even facebook, whatsapp of bokt in te typen ;)

Met de app 1focus blokkeer je bepaalde sites voor een bepaalde tijd. Je kan dus wel op internet maar niet op de sites die je zelf kiest. En in mijn lijstje staan precies die drie die jij noemt :+

https://onefocusapp.com

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:29

Dit werkt handig zeg :') Daar kan geen forest tegen op!

Afbeelding

Maar ik ga die focus app ook maar proberen!

Pauze voorbij. Kat van schoot gegooid. Tijd om nog een uurtje geconcentreerd te werken.
Laatst bijgewerkt door JewEmm op 12-01-19 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:31

Hier is het gekkenhuis begonnen met alle beesten, ga zo even langs de bruna voor wat nieuw schrijfmateriaal, dat motiveert ook altijd wel, en dan vanavond knallen...

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:59

Nee helaas is 'ie verloren gegaan omdat het bestand dus een dubbele naam heeft en ik de "oude" daarbij heb weggegooid maar dat soort bestanden vliegen dus niet je prullenbak in want daarvan flipt je PC. Gelukkig was een klasgenoot zo lief me haar samenvatting te sturen. Dus nu weer vol er tegenaan!

Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:09

Als iemand gemakkelijke (vegetarische) en lekkere gerechten heeft voor tijdens het blokken, laat maar weten :Y)

Diallo VW♥

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:15

Quiche!! Is snel te maken en terwijl het in de oven staat kun je nog mooi even verder studeren :D

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:26

Of een hele grote pan boerenkool! Jus en vegaworstjes erbij. Doe ik meestal in het weekend. Stamppot maken en dan verdelen in verschillende porties en een aantal in de vriezer steken. Van de week ervoor heb ik dan toch nog wat in de vriezer zitten, zodat ik wel een beetje kan afwisselen.
En anders soep uit zak en wat (afbak)broodjes. Of rijst en daar een pot/zak bonenprut door gooien.

Vandaag toch nog een paar uur lekker kunnen werken! Ik denk dat het nu wel realistisch gaat zijn om morgen m'n manuscript te kunnen doorsturen aan een co-auteur en m'n begeleider *\o/*

De One Focus App is trouwens niet voor Windows. Ik heb wel de Focus Me app gevonden, maar ook al staat die aan, ik wilde kijken wat er dan met Facebook gebeurde, maar die wordt dus niet geblocked... Ook al zegt ie van wel... Vreemd... Nou ja. Morgen verder! Vanavond even was socializen.

cataplana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:52

Gister mijn twee projecten op de valreep (23:55, deadline was 23:59) nog ingeleverd. Vandaag dacht ik, ja, na stal ga ik echt ff zitten werken. Maar na de douche even in bed liggen is zooo lekker. In slaap gevallen, net gekookt en gegeten en nu de boeken in.

W, U, J

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:58

Hier eerste examen achter de rug (wiskunde). Hopelijk goed genoeg, dan heb ik mijn bachelor officieel gehaald :D Op naar het volgende vak!

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:00

MonteKarlo schreef:
Taifoen schreef:
Heb gelukkig mijn herkansing van maandag net gehaald (met een 5,8 :Y))
Nu weer door met mijn (stage)verslagen. Maar scheelt dat het bagger weer is inderdaad!

Haha yes! Is ook een voldoende toch :P
Hier ook aan stage verslagen, eindverslag casuïstiek en leerdoelen bijwerken :z

Pistasche schreef:
Taifoen schreef:
Nu weer door met mijn (stage)verslagen. Maar scheelt dat het bagger weer is inderdaad!

Fijn dat je het gehaald hebt! *\o/*

Ik geloofde niks van de Forest app, toch maar gedownload onder het mom van: dan heb ik het in ieder geval geprobeerd. En eerlijk gezegd ben ik helemaal om, hahaha :):)

Domi_94 schreef:
Taifoen schreef:

Top! +:)+
Dit weer is inderdaad zalig voor huiswerk. Ik ga zo weer verder met forrest.

Thanks!! :D Ben blij dat ik eraf ben *\o/*

Taifoen

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:11

Ik heb mijn tentamen medische kennis gehaald met een 6.4! Het is de moeilijkste van dit jaar, dus ik ben heel blij, haha. Vrijdag heb weer één, maar het leren daarvoor is onwijs saai, dus ik heb echt motivatie nodig.

Paletti-Anouk-Hugo-Bente

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:35

Doedatje schreef:
Ik heb mijn tentamen medische kennis gehaald met een 6.4! Het is de moeilijkste van dit jaar, dus ik ben heel blij, haha. Vrijdag heb weer één, maar het leren daarvoor is onwijs saai, dus ik heb echt motivatie nodig.

Goedzo! *\o/*
Wat voor opleiding doe je ?

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:01

MonteKarlo schreef:
Doedatje schreef:

Goedzo! *\o/*
Wat voor opleiding doe je ?

Verpleegkunde :)

Paletti-Anouk-Hugo-Bente

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:14

Doedatje schreef:

Gefeliciteerd!! *\o/* Ik doe ook verpleegkunde trouwens, in welk jaar zit je?
Uhm als motivatie; dat je hem niet hoeft te herkansen en dan nog een keer moet leren :P

Taifoen

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:16

Taifoen schreef:
Doedatje schreef:

Gefeliciteerd!! *\o/* Ik doe ook verpleegkunde trouwens, in welk jaar zit je?
Uhm als motivatie; dat je hem niet hoeft te herkansen en dan nog een keer moet leren :P

Ik zit in het 1e jaar.

Paletti-Anouk-Hugo-Bente