Afvallen 2019

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:12

Dreamy schreef:
Sport je er ook bij?

Ik wandel elke dag een uur in hoog tempo en rijd 2x pw paard. Vorig jaar heb ik een tijd aquarobics gedaan, in die periode ben ik veel afgevallen. Zit er over na te denken om dat weer op te gaan pakken. :o

Save the horses, ride the cow }:0 boys

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:02

Aight schreef:
Welke van de lijstjes moet ik nu invullen om het bij te houden? :D

Doe Deze maar die heb ik bij gewerkt
Is wel handig als jullie hem
Zelf kopiëren meteen je gewicht verander
Marschwood ik heb nu voor je gedaan

Dreamy |65|72,6|72,6
xApple |70|76,5|74,4
marschwood |78|91,6|88,5
Denise_Storm|65|75,1|75,1
Kiddokids |70|91,5|86,2
Dieuwke_ |94,9|72|92,5
Zilfstar doel |80|84,7|84,3
DideH |61|70,5|67,5
ScarOfWars |65|85|81.8
xJennifx. |65|87|83.7
Sall | 53|63.8|63.8
Ocean_Child |65|78,5|76,3
Renee16 |56|65|63

renee16

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:22

Grmz, hoe gaan jullie om met 'tegenslagen'?
Voor mijn gevoel heb ik echt mijn best gedaan, helaas zie ik in kilo's amper iets terug. Ik hoop dat ik het wel in vetpercentage terug zie, die meting heb ik woensdag als het goed is.

hier uit frustratie gaan snoepen, dat werkt natuurlijk averechts...

Ik tel overigens calorieën en probeer erop te letten dat ik gezond eet, (Langzame koolhydraten ipv snelle etc.). Het is niet echt diëten wat ik doe. Wel met behulp van een voedingsschema, maar die heb ik nog steeds niet ontvangen (na inmiddels bijna 3 weken), dus werk nog met een standaard schema (eet ik grote delen niet van, dus moet ik zelf zien te vervangen)

~ <3 CADIZ <3 ~ Z1 + 6 ~ Beschikbaar als jurylid B/L dressuur & F13 t/m 15.
18.11.14: [ITP] Na 29 jaar is ze daar: MIJN PAARD !!!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:50

Goedemorgen

Heb je ook je maten gemeten? Daar zie je accurater mee of je bent afgevallen ipv met de weegschaal.
En ook nog een keer kritisch naar je inname te kijken of het echt minder is dan je verbrand.
Snoepen uit frustratie is herkenbaar maar helpt idd niet met afvallen ;-) Iedereen heeft wel eens zo'n moment. Laat het los, het is gebeurd en nu vol goede moed weer aan de bak

"Don't worry about a thing, Cause every little thing gonna be all right"

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:04

Gisteren weer een fout gemaakt door een halve chocolade letter te eten die ik van mijn oma kreeg. Vind het vaak nog zo lastig om niet verkeerd te snoepen omdat alles in het zicht op de keuken ligt.

❤ Summer ❤
F14+4 & B+9

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:05

xxxmh schreef:
Gisteren weer een fout gemaakt door een halve chocolade letter te eten die ik van mijn oma kreeg. Vind het vaak nog zo lastig om niet verkeerd te snoepen omdat alles in het zicht op de keuken ligt.

Dat had ik vroeger ook! Maar dan moet er echt een knop omgaan in je eigen hoofd. Je kunt alles wel altijd wegstoppen maar als ergens anders wel die verleiding is... Niet opgeven :D

Dicha v. Johnson
M1+9

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:11

Ik heb een appel partje op *\o/*
Trots op mezelf :=

(ik eet geen groente en fruit dus dit emis een big deal voor mij)

Verder dit weekend echt slecht bezig geweest... Teveel alcohol fris en lekkers.... Achja nieuwe week

Floki geboren op 10 juli 2017 (v. Wallenstein) (mv.meastro van de bosrand)

Mijn eerste eigen gefokte veulen! Fjoeri (v. meastro van de bosrand) x Wallenstein verwacht 12 juni 2017

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:11

xxxmh schreef:

En vooral niet druk om maken, kan gebeuren en nu weer door.
Niet opgeven, maar proberen om het volgende keer niet te doen.
Je weet nu wat voor gevoel het je geeft als je het wel doet :j

"If you aren't in over your head, how do you know how tall you are?" T.S. Eliot

renee16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:14

Hoe doen jullie dat? Die knop omzetten..

Hier inmiddels 3 weken bezig, maar het blijft een gevecht om gezond ipv lekker te kiezen. Ik ben dan ook een mega zoetekauw.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:16

xJennifx schreef:
xxxmh schreef:

Dat had ik vroeger ook! Maar dan moet er echt een knop omgaan in je eigen hoofd. Je kunt alles wel altijd wegstoppen maar als ergens anders wel die verleiding is... Niet opgeven :D

Als ik aan het werk ben dan gaat het prima maar thuis... echt irritant

❤ Summer ❤
F14+4 & B+9

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:17

DonnnavZ schreef:

Verder dit weekend echt slecht bezig geweest... Teveel alcohol fris en lekkers.... Achja nieuwe week

Dan krijg je nooit genoeg binnen lijkt me. Lust je smoothies? Anders een proberen of je dat weg krijgt. Ik vind veel groente eten lastig. Ik word op een gegeven moment misselijk. Dus ik mix groente door mijn smoothies zodat ik het toch binnen krijg.

Volgens mijn vriend zijn mijn taille en kont al strakker aan het worden. Zelf zie ik het niet maar ik geloof hem maar. Ik voel bepaalde spieren wel harder worden

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:26

Goed bezig capopjekop!

Ik heb ook moeite als ik thuis ben om zo na het eten (rond middaguur) te stoppen met eten ^)

Heb verse gemberthee gemaakt en dat ben ik nu maar aan het drinken

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:52

capopjekop schreef:
DonnnavZ schreef:

Dan krijg je nooit genoeg binnen lijkt me. Lust je smoothies? Anders een proberen of je dat weg krijgt. Ik vind veel groente eten lastig. Ik word op een gegeven moment misselijk. Dus ik mix groente door mijn smoothies zodat ik het toch binnen krijg.

Volgens mijn vriend zijn mijn taille en kont al strakker aan het worden. Zelf zie ik het niet maar ik geloof hem maar. Ik voel bepaalde spieren wel harder worden

Bij jezelf spieren zien enzo is altijd moeilijker hoor!

Hier ook een vriend die spieren ziet, maar ik zie ze ook wat minder haha.
Wel een harder buikje, van de spieren dan haha :+.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:55

Ik heb gisteren heerlijk een 4-kazen pizza verorberd :D.

Maar dat kan omdat ik de rest van de week oplet op wat ik eet :D.

*Burp*

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:04

Heerlijk zo’n geniet moment!
Het klinkt alsof je echt lekker bezig bent! +:)+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:06

Heerlijk San!
Al mag ik ook niet klagen, ik had zaterdagavond een toetjesbuffet :Y) .

Hele week super gezond en goed gegeten, al veel gelopen die dag en we hadden een feestje van mn vriend zn stage. En ik had gewoon zin in lekkere toetjes :+.
Daar wel wat wijntjes gedronken, maar ook super veel spa rood.

Heb ze er vanmorgen weer afgesport haha.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:17

Ahh lekker toetjes buffet!
Ik vrijdag weer wegen en voor m'n gevoel wel goed bezig, alleen qua avondeten het weekend wel hoog in calorieën maar wel rekening mee gehouden overdag dus hopelijk terug te zien vrijdag anders nog maar wat meer opletten.

Dicha v. Johnson
M1+9

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:33

Renee16: hoeveel ben je afgevallen in drie weken? En hoeveel calorieën heb je per week gegeten?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)
I guess I wish you well, a little bit of heaven and a little bit of hell...

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:22

Dreamy |65|72,6|72,6
xApple |70|76,5|74,4
marschwood |78|91,6|88,5
Denise_Storm|65|75,1|75,1
Kiddokids |70|91,5|86,2
Dieuwke_ |94,9|72|92,5
Zilfstar doel |80|84,7|84,3
DideH |61|70,5|67,5
ScarOfWars |65|85|81.8
xJennifx. |65|87|83.7
Sall | 53|63.8|63.8
Ocean_Child |65|78,5|76,3
Renee16 |56|65|63
its_daantjee |78|92|90

mijzelf ook even toegevoegd aan het lijstje! het weekend goed doorgekomen, heb wel wat lekkers gehad, maar niet zoals anders, dus zeker tevreden. ik wil het mezelf ook niet te zwaar maken. ik heb al een volle week geen brood gehad, nou vind ik brood toch al niet zo heel lekker, maar toch.

ik merk nu dat ik giga onder de puistjes zit, zonder eneige aanleiding. misschien omdat ik mijn eetpatroon veranderd heb? vervelend is het wel, want het ziet er niet uit :=

vandaag een appel, pakje crackers met smeerkaas en spagetti gegeten. nadeel van spagetti vind ik dat ik na 2 uur weer honger heb, als ik optijd slaap zal het wel zonder lukken, maar anders maak ik nog een bakje brinta.

ik verbaas me over hoe 'makkelijk' het me af gaat in vergelijking met vorige pogingen. tuurlijk heb ik zin in ongezond en lekker eten, maar ik merk dat ik het allemaal makkelijk over de dag kan verdelen en zo eigenlijk zonder honger de dag door kom. (vandaag ging er even iets mis met de verdeling, maar toen ik honger kreeg ben ik heerlijk op de bank in slaap gevallen, en werd ik wakker voor het eten, dus was niet zo erg) tot nu toe ben ik echt wel heel positief over hoe het gaat! kilo's vliegen er nog niet echt af ofzo, maargoed we zijn ook pas een week bezig.

zaterdag heb ik een verjaardag, dat word wel een zware avond _O- maar s'morgens ga ik paardrijden, dus dan mag ik s'avonds best iets lekkers van mezelf.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:14

@Its_daantjee

Ik heb hetzelfde wat betreft puistjes! Hopelijk tijdelijk want heb er normaal nooit echt last van!

Nou ik net uiteten geweest bij Loetje, biefstuk frites en een toetje (Bastogne tiramisu) was lekker maar wel veel gegeten in totaal vandaag.

Dicha v. Johnson
M1+9

renee16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:43

poes schreef:
Renee16: hoeveel ben je afgevallen in drie weken? En hoeveel calorieën heb je per week gegeten?

Ahum net laten wegen.
Van vorige keer (2jan) 63,7 naar 63,6
En vet van 30,3 naar 29,9

En dan dacht ik dus al best goed bezig te zijn wat me ook echt moeite kost -O- (oké ook wel een paar x flink de fout in gegaan)
Dit wordt pittig :(. Sporten ging gelukkig wel lekker en goede tips gehad wat ik kan vervangen en waar ik op moet letten > juiste balans tussen koolhydraten (50%) eiwitten en vetten (beide 25%). Ik zit nu op 1450 calorieën, wanneer ik sport mag het wat meer zijn.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:00

xJennifx schreef:
@Its_daantjee

Ik heb hetzelfde wat betreft puistjes! Hopelijk tijdelijk want heb er normaal nooit echt last van!

Nou ik net uiteten geweest bij Loetje, biefstuk frites en een toetje (Bastogne tiramisu) was lekker maar wel veel gegeten in totaal vandaag.

ik hoop idd ook dat dit tijdelijk is, want jeetje, zo heftig heb ik het al heeel lang niet meer gehad := het ziet er echt niet uit... ik hoop dan maar idd dat dit afvalstoffen zijn die via deze manier een uitweg zoeken.. ik ben nu zeker een week niet meer ongesteld, dus daar komt het niet van. (hoewel ik nu ook wel heftiger onder de puistjes zit dan puistjes van maandelijkse hormonen).

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:21

Weet iemand hoe het kan komen dat ik na het sporten echt heel warm en duizelig was?

Ik heb naar mijn idee wel genoeg gegeten en gedronken vandaag.

Maar na een uur intensief spinnen was ik niet helemaal lekker. Nu thuis ook even op de bank gaan liggen..

Mijn eten vandaag:

O: 3 volkoren boterhammen met 100% pindakaas, koffie
T: banaan
L: roeryoghurt met walnoten
A: Mexicaanse schotel (vegetarisch)

Bij het sporten heb ik nog een flesje van 750 ml leeg gedronken. En gedurende de dag ook zo'n 750 ml

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:43

Op welk tijdstip heb je gesport? Misschien heb je wel iets te intensief gesport.

------------------------------

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:29

Meliaforever schreef:
Op welk tijdstip heb je gesport? Misschien heb je wel iets te intensief gesport.

Vanaf 8 tot 9 uur :) zou kunnen inderdaad, de volgende keer iets rustiger aan