Ik vind het juist heerlijk dat ik mijn planning makkelijker aan kan passen. Ik heb niet altijd even veel concentratie en mijn concentratie boog op zich is iedere dag echt compleet verschillend. Ik heb dagen dat ik echt alleen maar in een staat van hyperfocus zit en ik dus echt heel veel voor elkaar krijg, maar ik heb ook dagen dat het gewoon niet gaat, geen concentratie te bekennen. Had hier vroeger echt heel veel moeite mee en had regelmatig dat ik dan zwaar teleurgesteld in mezelf was. Nu kan ik er beter mee omgaan en hou ik er in planningen ook rekening mee dat ik een dagje een dip kan en mag hebben en dat het in de planning uiteindelijk niet voor problemen zorgt. Heb ook liever een weekplanning zodat ik kan kijken wat ik wanneer doe. Vandaag had ik bijvoorbeeld totaal geen motivatie om aan mijn labjournaal te zitten, maar heb wel dik anderhalf uur aan een samenvatting zitten typen. Plan was dus het labjournaal, maar omdat ik mezelf een soort van "dwing" flexibel te zijn in de planning krijg ik meer gedaan dan wanneer ik een dagplanning maak. Dan zit ik tegen dingen op te hikken en gebeurt er uiteindelijk niets.
Ik gebruik een fysiek boekje:
[ [url=m/gEPYue.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hierbij gebruik ik de app "camscanner" om dingen op te kunnen slaan en later terug te kunnen kijken. App is gewoon helemaal gratis en je kan je dingen sorteren en een naam geven zodat je ze makkelijk terug kan vinden. Heb het boekje via deze site gekocht:
https://nl.ourgreenstory.com/.
Wat ik zelf dan ook wel belangrijk vind is dat dit bedrijf duurzaam is. Vond het zelf altijd ontzettend zonde om al dat papier weg te moeten gooien en dit kan ik keer op keer hergebruiken. Boekje is dus ook helemaal naar je eigen wensen samen te stellen.
In principe is mijn boekje een soort mini whiteboard, voordeel is dat met de speciale pennen die erbij zitten, je geschreven teksten niet snel uitwissen. je hebt er echt een doekje met water voor nodig om het goed uit te wissen.
Even als voorbeeld, mijn maandplanner voor de maand februari:
[ [url=m/Crmd9S.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb het grootste deel hiervan in begin december geschreven en alles staat nog precies zoals ik het heb opgeschreven

Ik gebruik dit ding ook echt dagelijks, het is voor mij alles in 1. Gebruik het ook voor aantekeningen die ik tijdens colleges maak en die ik even snel op wil schrijven omdat schrijven soms makkelijker is dan typen, zeker bij vakken als chemie, van die structuurformules in word maken is echt verschrikkelijk