[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:47

In mijn (iets bevooroordeelde) ogen was ze het mooiste paard van de wereld <3 Maar niet chique in de zin van heel fijntjes gebouwd, ze had gelukkig een mooi degelijk onderstel met dan wel een heel mooi koppie erop. Zeg maar het ouderwetse type New Forest pony.

Wees consequent, maar niet altijd....
If nothing goes right, go left!

joey2010

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:58

Ja grappig hoe ze soms zo kunnen reageren.

Als ik langs ezels moet dan gaat hij er echt niet langs!
Hij vind ze echt eng, gaat zich groot maken en snuiven en in zijn achteruit.
Als ik dan afstap dan loopt hij mij achterna en het liefst kruipt hij dan in mijn broekzak, want ja de ezels zijn echt eng. _O-

Overigens heeft hij dit niet met schetlanders of andere kleine pony's, alleen met ezels.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-19 17:10

Waratje schreef:
In mijn (iets bevooroordeelde) ogen
LOL. Mijn eerste pony was ook een NF. Wereldpaardje.

joey2010 schreef:
het liefst kruipt hij dan in mijn broekzak, want ja de ezels zijn echt eng. _O-
Wat een lieve held op sokken!

Callas is mijn alles
Het tij keren kan dat? Doorzetten of verkopen, dat was de vraag na de val, lees hier meer :
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat?

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:15

Mijn Shetlander is niet snel ondersteboven van andere dieren, maar alpaca’s vindt ze toch wel erg vreemd! Fly weer het dan ook zeker; er is iets mis mee” _O- Alpaca’s stonden ook op dezelfde stal, maar ze bleef verbaasd naar ze kijken. Vooral degene met het witte hoofd vond ze heel bijzonder!
Afbeelding

Sommige grote paarden vinden Fly niet eng als ze langs de boxs loopt of in de paddocks staat, maar wel als ze bijvoorbeeld in de bak loopt of haar buiten zien lopen van een afstandje. Ook als ik grote paarden tegenkom tijdens een buitenrit aan de lange lijnen, gaan die vaak snuivend langs haar! Ik blijf dan wel altijd stappen natuurlijk. Fly reageert helemaal niet op grote paarden, maar juist bij collega shetten wil ze wel graag contact maken. Die vindt ze leuker!

Bijrijdpony van vroeger was als de dood voor emoes. Huis ernaast had er twee, ik dacht wat leuk! Ik laat de pony de emoe even zien! Nou de emoe kwam aangerend en de pony stond gelijk te steigeren. Gelukkig wel braaf luisteren evengoed. Sindsdien keek ze heel goed waar ze liepen bij de buren. Fly houd ook niet van emoes.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-19 17:33

LoL ik scrolde te ver door en las "Fly houdt ook niet van emos" ik denk huh wie is hier emo ? hahaha.

wat een leuke foto's! En wat grappig dat ze dus zo duidelijk een voorkeur heeft voor haar eigen grootte paardjes. En ik kan me voorstellen dat hard rennende emoes heftig griezelig zijn. Ik zal maar niet aan Callas vertellen dat dat bestaat, die krijgt een rolberoerte van de gedachte alleen al! hahaha, als ze zich al te pletter schrikt van een specht...

Callas is mijn alles
Het tij keren kan dat? Doorzetten of verkopen, dat was de vraag na de val, lees hier meer :

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:52

Haha ja je kan zo om die dieren lachen! Spechten zijn ook eng! Kunnen nog best veel geluid produceren. En die felle kleurtjes! Ik snap Callas wel hoor haha

Maar emoes vind ik zelf ook eng hoor! Ze kijken zo fanatiek uit hun ogen :wow: daar wil je geen ruzie mee! En dan zn scherpe snavel.

Shetter Fly
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:56

Ooit met bombproof Hercule reed ik onder een boom en specht gaf een heuse roffel. Hercule sprong een gat id lucht van schrik om daarna rustig door te gaan. Dus Callas is niet de enige.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-19 16:49

Mainat, Emoes hebben wel heel mooie lange wimpers! Dat dan weer wel. En deze is toch wel erg grappig https://imgflip.com/memetemplate/482782 ... h-Whats-Up

Dat geroffel van spechten is ook indrukwekkend Pien! Snap niet dat ze geen hoofdpijn krijgen, al hebben ze een vering tussen hun snavel en schedel, lijkt me toch pijnlijk. Spechten zijn kennelijk vooral spannend om hun snelle wegvliegen. De plotse beweging is de schrik. Snap ik ook wel. Dat hebben wij mensen ook. Ik ben verliefd op muisjes, heb ze ook tam gehad. Maar als er eentje ineens langs je schiet, schrik ik toch, soms zelfs met een mal gilletje. Onmiddellijk weet ik het dan te relativeren.

En op dit punt is Callas nu ook. Met de specht, schrok ze zich te blubber en sprong met vier benen omhoog en kwam zo laag weer terecht dat ik het idee had dat ik mijn beugels de grond voelde raken. onzin natuurlijk, maar zo ongeveer. Meteen erna realiseerde ze zich dat het niet gevaarlijk was, en wilde toen de spanning eruit bokken en pullen en rennen en zo, maar dat mocht ze niet van mij en toen was het ook gelijk klaar. Ja, ze bokte en pullde wel, maar ze kreeg niet haar zin om weg te rennen. en het gemak waarmee ik haar bij me kon houden gaf voor mij aan, dat we weer een stap beter in de schrikreacties zijn... we komen er wel.

Had vandaag weer willen gaan rijden, maar het had geijzeld en het was te glad. Later had wel gekund maar toen regende het weer. Morgen dan...

Callas is mijn alles

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:05

Monique1963 schreef:
Had vandaag weer willen gaan rijden, maar het had geijzeld en het was te glad. Later had wel gekund maar toen regende het weer. Morgen dan...
Bizar, het is hier de hele dag zo ontzettend prachtig mooi winterweer dat wij vanmiddag met de paardjes een langere rit hebben gemaakt. Zo tof.

Jouw beschrijving van de bok, die deed Hercule ook zo, maar dan ook precies. Daarna klaar. Dat mag want dat is echt jezelf kapot schrikken als paard. Zal ik nooit commentaar op hebben.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-19 17:09

piendumaitre schreef:
Jouw beschrijving van de bok, die deed Hercule ook zo, maar dan ook precies. Daarna klaar. Dat mag want dat is echt jezelf kapot schrikken als paard. Zal ik nooit commentaar op hebben.

Dat is logisch Pien, dat Hercule het precies hetzelfde deed, want het is de zogenaamde SSB (SpechtenSchrikBok). Dom dat ik dat vergeten was 8)7 :))

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-19 17:10

o en het weer is bij ons vaak slechter dan de omgeving omdat we hoog zitten. Het is nu weer droog, maar over drie kwartier moeten we weg, dus dat is de moeite niet meer en ik heb ze al binnengehaald voor de nacht.

Callas is mijn alles

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:20

Monique1963 schreef:
want het is de zogenaamde SSB (SpechtenSchrikBok). Dom dat ik dat vergeten was 8)7 :))
_O- Ja natuurlijk, die houden we erin het SSB.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-19 17:48

We hadden ook nog de PVS.

Ik moet nu weg...

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-19 10:59

Gelukkig vandaag geen PVS (PestVogelSchrik) maar wel voldoende schrikactie om me niet in slaap te doen vallen. Tjemig. Ondanks dat het koud was en miezerde, toch gaan rijden, want morgen is het weekend en ik weet nooit of er teveel jagers in de buurt zitten. En ik had al twee dagen niet gereden en ik wil nu wel een beetje de vaart erin houden om conditie op te kunnen gaan bouwen met haar. Mijn knie sputterde wat tegen, maar gelukkig niet te erg met een gaatje langer.

Op het erf verschoten we naar englevel geel door de kat van de buren. De buren zijn een maand in NL (ja ook NLers, hoe krijg ik het voor elkaar om NLse buren te hebben) en hun kat komt dan vaak bij ons bedelen. En dat is dan heel duidelijk dat Callas al onze eigen katten wel herkent, en dat dit een rare kat is. Hij schoot niet uit de struiken of zo, maar liep gewoon over het erf en dat was me toch een partij eng. Daardoor besloot ik hetzelfde ritje van eereergisteren te maken, de hekkencheck. Een heel kort ritje van max 45minuten als ik alleen stap en er zijn geen mensendingen. Alhoewel...

We hadden natuurlijk geen groen englevel, maar een geel. Dus toen we het hek uitgingen, was ze nog steeds errug kijkerig. Aan de overkant van het dal, dat is toch zeker 500m of zo, reed een auto. Ja, niet zomaar een auto. Een witte. En niet zomaar een witte, maar eentje met een lekke uitlaat. BRUL. 500m ver weg hè. Met bomen ertussen, met een beek ertussen, met moestuinen, met huizen, met nóg een weg, nog meer bomen, nóg een weg met huizen en daar reed het brullende monster.

Dat BRULBRULBRUL echoode natuurlijk tegen de heling aan waar ik reed. Dus moest Callas veel achterom kijken. Ik dacht dat we het wel gehad hadden en zat gewoon lekker ontspannen in de miezerregen met een vrij lange teugel, HOPLA, daar gingen we. Ze had plots besloten dat die echo haar ging bijten. Gelukkig binnen een paar meter terug kunnen nemen en die weg waar ik op reed daar komt geen verkeer om deze tijd, maar zucht, ontspannen mwah...

Toen veel gedraafd, overgangen gereden en dan zakt dat koppie wel weer. Het grootste deel van de terugweg was ook braaf, de steile helling naar beneden hebben we in telgang gedaan. Ik zweer het je, ik heb een tinkerlander. Of een IJstinker. (Niet een IJ-stinker, lol) Ze mag niet naar beneden draven laat staan denderen, dus gaat ze in een soort mega-overhaaste stap naar beneden dat gewoon telgang is. Heel bizar. Maar geen specht dit keer.

Ach, ik kan niet zeggen dat ze niet voorwaarts was vandaag, LOL!

Callas is mijn alles

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:24

Een ding is zeker, het is nooit saai een ritje met Callas :D

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:02

Je blijft geweldig schrijven! Als je een boek hierover publiceert zou ik het kopen!

Shetter Fly

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-19 15:11

Weer eraf gevallen. Niets gebroken denk ik. Wel erg veel pijn. Ben zo verdrietig.

Callas is mijn alles

Jackytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:15

Och nee.. heel veel beterschap. Wat is er gebeurt?

~ Gypsy gold doesn't chink or glitter, it gleams in the sun and neighs in the dark. Love my Tinkers
INKY • ORIS •ACKY •OHRA

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:29

Monique1963 schreef:
Weer eraf gevallen. Niets gebroken denk ik. Wel erg veel pijn. Ben zo verdrietig.

Ach nee, verdorie :(:) Kom maar even bij lieverd. En Callas gaat op de braai hier....Ben eventjes echt heel boos op haar.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:54

Oooow -O- het ging net zo goed en nu dit...

Ff bijkomen eerst. Hoop dat je niks gebroken hebt! :(:)

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:25

Oh nee :(
Heel veel sterkte, Monique Y;(

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:35

Hehe ik dacht dat ze de meest scherpe randjes eraf had!

Zo jammer want het ging juist in stijgende lijn beter.

Ik hoop dat je maar snel opknapt.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:35

He bah, Monique, wat vervelend. Warm bad en arnica een optie?

Wees consequent, maar niet altijd....
If nothing goes right, go left!

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:03

Ach nee....
Wat nou weer onwaarschijnlijk K!
Vnl voor je verdriet en knak in je vertrouwen. Rotknol!

Fell "Rufus" (Linnel Ronald)