Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Clasical

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:35

natuurlijk is er een verband tussen kaak en bekken.
Dit is waar de hele klassieke dressuur op gebaseerd is.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:51

bumper schreef:
Kelly, hoe is de eerste behandeling verlopen?

Was heel interessant! Echter heeft mijn paard dus headshaking en zijn er 3 behandelingen nodig. Ik vond wel dat ze in de avond opvallend rustig was. Echter reageert de mijne fel op regen dus de afgelopen dagen zijn heel moeilijk voor haar, ze zou eigenlijk wat meer buiten moeten maar is niet te doen met de regen.

Ben wel heel benieuwd, ik ga ook alles documenteren en als ze dit weg krijgt dan denk ik dat ik iedereen die het niet geloofd de mond wel kan snoeren want mijn paard is echt een extreem geval. Niet seizoensgebonden oid dus ik ben oprecht heel erg benieuwd.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:15

Ik ben benieuwd k_m ! Wie had je er bij gehad?

Relax. Nothing is under control.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:58

Fabienne kiesebrink dus wel gelijk goed!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:59

Daar heb ik in ieder geval hele goede ervaringen mee :-)
Ik ben heel benieuwd!

Relax. Nothing is under control.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:57

k_m schreef:
Was heel interessant! Echter heeft mijn paard dus headshaking en zijn er 3 behandelingen nodig. Ik vond wel dat ze in de avond opvallend rustig was. Echter reageert de mijne fel op regen dus de afgelopen dagen zijn heel moeilijk voor haar, ze zou eigenlijk wat meer buiten moeten maar is niet te doen met de regen.

Ik begrijp dat je hoopvol bent,
maar eigenlijk zeg je hier dat de behandeling weinig of niets veranderd heeft.

il faut d'abord durer

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:59

BigBen schreef:
k_m schreef:

Eigenlijk zeg ik hier dat er na 1 behandeling geen verschil kon zijn. Zoals aangegeven door de cranio. Er zijn 3 behandelingen nodig (en dan pas wil ik zeggen of het heeft geholpen of niet).
Graag geen woorden in mijn mond leggen Bigben. Ik zeg zelf nergens dat het een wonder middel is maar het is mijn laatste hoop voor ik mijn paard moet laten inslapen dus ik zou het heel fijn vinden als je mij hierover met rust laat want ik hoef deze discussie niet met jou te voeren. Bedankt.
Laatst bijgewerkt door k_m op 27-01-19 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

darkchrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:12

Nog meer aanraders in Gelderland?

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:26

k_m schreef:
Kan er aub een discussie topic worden geopend want dit is zo interessant maar ik wil echte ervaringen lezen en geen meningen..

Heb in topic getemd, wellicht kunnen voor en tegenstanders lekker een eigen topic gaan openen ?
Hier gaat het om topic onderwerp ts.

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:29

Lindor92 schreef:
Aangezien ik geen centraal topic kan vinden over cranio sacraal therapie, dacht ik laat ik er maar 1 openen.

Dit is de openingspost.
Ik denk dat discussie daar net zo goed in past als ervaringen.
En al dat getem altijd :r .

il faut d'abord durer

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:54

BigBen schreef:
Lindor92 schreef:
Aangezien ik geen centraal topic kan vinden over cranio sacraal therapie, dacht ik laat ik er maar 1 openen.

Dit is de openingspost.
Ik denk dat discussie daar net zo goed in past als ervaringen.
En al dat getem altijd :r .

nee weet je wat om van te kotsen is? Hoe jij reageert, net zoals op mijn post. Dat is niet nodig, niemand vraagt daarom. Je maakt overal je eigen waarheid van en dat is echt gewoon niet oké. Je mag best je mening hebben maar om dan zo mensen hun woorden te draaien dat het jou past? Open toch gewoon een discussie topic en leef je daar uit. Maar laat mensen zoals mij gerust, je beseft niet hoeveel impact zo een domme reactie kan hebben op iemand die hier gewoon van afhangt of je paard kan blijven leven of niet.

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:05

Hoop voor je Kelly dat het gaat verbeteren. Als je zo dicht bij een definitief afscheid staat, lijkt me dat je alles wil proberen en dan is dit er 1 van. Als het bij jouw paard helpt, zal het je een biet schelen of het wel of niet bewezen effectief is lijkt me.
Houd ons op de hoogte!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:06

bumper schreef:
Hoop voor je Kelly dat het gaat verbeteren. Als je zo dicht bij een definitief afscheid staat, lijkt me dat je alles wil proberen en dan is dit er 1 van. Als het bij jouw paard helpt, zal het je een biet schelen of het wel of niet bewezen effectief is lijkt me.
Houd ons op de hoogte!

Precies! En het is niet zo dat ik zo iets heb van oh dit is het wonder middel, maar niks anders heeft geholpen dus waarom niet proberen. Ik hou jullie zeker op de hoogte!!

Nielojram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:10

k_m schreef:
nee weet je wat om van te kotsen is? Hoe jij reageert, net zoals op mijn post. Dat is niet nodig, niemand vraagt daarom. Je maakt overal je eigen waarheid van en dat is echt gewoon niet oké. Je mag best je mening hebben maar om dan zo mensen hun woorden te draaien dat het jou past? Open toch gewoon een discussie topic en leef je daar uit. Maar laat mensen zoals mij gerust, je beseft niet hoeveel impact zo een domme reactie kan hebben op iemand die hier gewoon van afhangt of je paard kan blijven leven of niet.

Ho, ho, ho!
Ik volg dit topic, en ik ben heel erg blij met de bijdrage van BB in dit topic.
En dat deze ( Hij?) gebruiker hier vragen stelt die je minder prettig vindt, lastig, op een openbaar forum.

Ik heb ervaring met CS. Geen negatieve, en ook geen positieve ervaring.

Imo lijkt het mij ook complete onzin om een topic te openen met ' tegenstanders van CS' want dan ben je snel uitgeluld, toch? Door juist zoveel verschillende meningen te hebben, maakt het interessant.

Ik kom uit Ironië, dit ligt aan de Sarcastische zee.

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:19

Ja hoor. Leven in een vrij land ( tenminste vroeger). Moet alleen even meer tijd inplannen om overal doorheen te ploegen voordat ik bij te begrijpen tekst kom voor mij. Maar goed ben maar een HBO er.
En ook nog 1 die het niet leuk vindt om zich dom te voelen.
Dus moet het 3 keer doorlezen voordat ik het enigzins begrijp.

De hoge klok zit mij niet in de weg hoor qua mening haha, meer qua begrijpend lezen .

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:22

k_m schreef:

Ach wat, zou je aub willen stoppen met dat hysterisch gedoe ?

Willen we samen mijn reactie een keer bekijken ?
Ik heb eerst gezegd

BigBen schreef:

Begrip.
Ik begrijp dat je paard een headshaker is, ik begrijp dat er geen reguliere behandeling is, ik begrijp dat je naar alternatief grijpt.
Begrip.

En dan heb ik gezegd

BigBen schreef:

En dat is natuurlijk precies wat jij hebt gezegd,
na afloop van de eerste behandeling,
al heb je wat andere woorden gebruikt.

Wat is hier dan zo verkeerd aan dat jij compleet over je toeren gaat ?
Ik toon begrip, en ik stel vast dat de eerste behandeling weinig effect heeft gehad.
En dan ?

il faut d'abord durer

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:35

Als je dan zoveel begrip hebt dan ook aub begrip voor het feit dat er meerdere mensen zijn die vinden dat je beter een discussie topic opent! Zo stoot je niemand meer voor de borst met je reacties en kunnen we hier verder gaan op ervaringen. Positief of negatief! Ik reageer inderdaad emotioneel maar ik wil oprecht mijn energie niet verspillen aan deze discussie en toch dwing jij mij haast er in om er op te reageren, door te zeggen dat het 'niets heeft geholpen'. Ik vind dat niet respectvol. Dat is mijn mening en ik zou graag hebben dat je mij verder gewoon met rust laat in dit onderwerp.

Vind je zelf niet dat jou reactie heel suggestief is? Zo van het heeft niet geholpen. Er staat duidelijk bij dat er 3 behandelingen nodig zijn, dus je kan helemaal nog niks weten nu, dat heb ik ook gezegd.
Laatst bijgewerkt door k_m op 27-01-19 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:37

Nielojram schreef:
k_m schreef:

Ho, ho, ho!
Ik volg dit topic, en ik ben heel erg blij met de bijdrage van BB in dit topic.
En dat deze ( Hij?) gebruiker hier vragen stelt die je minder prettig vindt, lastig, op een openbaar forum.

Ik heb ervaring met CS. Geen negatieve, en ook geen positieve ervaring.

Imo lijkt het mij ook complete onzin om een topic te openen met ' tegenstanders van CS' want dan ben je snel uitgeluld, toch? Door juist zoveel verschillende meningen te hebben, maakt het interessant.

Dat zegt ook niemand, we vragen een discussie topic en een ervaringen topic. Zodat we hier kunnen spreken over ervaringen van mensen die een behandeling hebben laten doen. En dat er in het discussie topic gewoon helemaal uitgebreid kan worden zonder ervaringen uit eerste hand te hebben. Dat is waar op gedoeld wordt.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:54

[MD] Cranio Sacraal therapie discussie topic is het topic waarin ik stinkend mijn best heb gedaan om aan alle quotes recht te doen hetgeen niet gemakkelijk was daar er niet meer dan 2 quotes in een topic neer gezet mogen worden. Dit topic kan nu verder voor de ervaringen blijven. Ik heb de moderators gevraagd om toe tez ien dat dit topic over ervaringen mag gaan en niet iedere keer doorbroken met de discussie, die verder interessant genoeg is om een eigen topic te verdienen.

Iedereen veel plezier in het discussie topic.
Laatst bijgewerkt door piendumaitre op 27-01-19 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nielojram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:56

Hoe kan je nu discussiëren over iets waar je geen ervaring mee hebt?

Ik kom uit Ironië, dit ligt aan de Sarcastische zee.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:57

Waar het om gaat is dat de ervaringsdiscussie en de discussie iedere keer door elkaar loopt en dat dit vervelend wordt gevonden door TS en diegene die hier posten. Vandaar dat ik mijn best heb gedaan om een discussie topic te maken, zodat iedereen gezellig kan vinden wat gezocht wordt en dit topic een ervaringstopic wordt waarvoor TS het gestart heeft.
Laatst bijgewerkt door piendumaitre op 27-01-19 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:03

Zo dan piendumaitre, jij hebt veel werk verzet in openingspost van het discussietopic. Respect

Janouk ZZ dressuur mennen ZZ vaardigheid mennen, L dressuur, Working Equitation
Meneer Anton, M dressuur mennen en M vaardigheid mennen
Aladdin, B dressuur mennen, M vaardigheid mennen, L2 dressuur

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:07

Ik heb tijdens de eerste behandeling ook foto's gemaakt trouwens. Misschien leuk om er een paar te laten zien als impressie. Het blijft een vreemd gegeven want er gebeurd veel maar ondertussen heb je ook het idee dat er bijna niks gebeurd :+ Echter stonden haar neusgaten ongelijk voorheen en na de behandeling veel minder. Ik vind het bij Fabienne ook wel heel fijn dat ze zelf ook alles documenteert, ze maakt ook vooraf en achteraf foto's. Dan kan je er ook wel vanuit gaan dat het niet zomaar iemand is die het komt doen. Dat vond ik wel erg belangrijk want ik heb wel het idee dat er wel therapeuten tussen zitten die zich nogal snel expert oid durven noemen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:40

In dit topic wordt al sinds pagina 3 over de wetenschappelijke onderbouwing van cs gediscussieerd, en ik zie geen enkele reden om daar nu mee op te houden.

Laten we eerlijk zijn, het topic splitsen is alleen bedoeld om kritische stemmen monddood te maken.

Ik begrijp dat theoretische discussies vervelend kunnen zijn. Anderzijds geloof ik oprecht dat discussies een verrijking en verdieping vormen, waar iedereen, gelovig of sceptisch, zijn voordeel mee doet.

Het topic nu splitsen stinkt naar censuur, en nee, dat ruikt echt niet prettig. Ook de manier waarop vind ik niet kunnen. Het gaat niet op dat één gebruiker voor iedereen beslist hoe het nu verder gaat. Of zijn sommige Bokkers toch gelijker dan anderen ?

il faut d'abord durer

ElskaIsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:41

BigBen schreef:
Debby34 schreef:
Mijn pony is (cranio-sacraal) behandeld door Linda van Diepen. Ik zag duidelijk verbetering na haar behandeling. Zij is dierenarts en osteopaat. Dus niet iemand die zweverig is. Zij heeft ervaring en heeft goede, bewezen inzichten, zoals bv dat toestand vd kaak en gebit verband houdt met bekken.

Bij mijn weten bestaat er geen verband tussen toestand kaak/gebit en bekken.

Volgens Linda is dat wel zo. Zij heeft de bewijzen hiervan zelf gezien. Bij mensen wordt hier al veel onderzoek naar gedaan en is het al wetenschappelijk bewezen.