Maten ruiterkledij

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Kaitlyn

Re: Maten ruiterkledij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:57

Maat 36 is mij vaak te groot. Kan er dan een vuist tussen steken. En met 56/57 kilo bij 1.65 is dat wat ik eerder wel nodig had.

22-11-2019 :
Gibalia, 6 jaar liefde, plezier & springen: Hos d’O x Jasper
Voor onze paardenavonturen https://www.instagram.com/1991leane/
Gibalia
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:08

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:26

Paris_ schreef:
Aprella schreef:
Voorlopig ga ik dus gewoon met jodphurs en sokken over mijn broek rijden en sparen voor wat duurdere opties. Niet ideaal, maar ik heb het al vaker gedaan.

Chaps hebben een functie he ;) Die zijn er niet voor de sier. Om te voorkomen dat je met de lip van je schoen of juist de achterkant, in de beugel blijft hangen, mocht je eraf vallen.
Harry's Horse Minichaps Amara zou je eens kunnen proberen, zijn dan wel van stof maar ze rekken enorm mee en gaan tot XXL.
Of op maat laten maken?

Ik rij gewoon met mijn snowboots in de kou of schoenen zonder chapd, maar. Heb dan wel veiligheidsbeugels mst korfjes.

En jup maat 46 ej huismerk en wie zegt dat ik dik ben die is echt gek. Duurdere merken nooit geprobeerd die vd EJ vond ik duur zat, ook met 50% korting.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:28

keshia schreef:
Ligt echt aan je vorm denk ik. Voordat ik kinderen kreeg waren mijn buikspieren een heel stuk strakker. En had ik niet het rolletje vet rondom mijn heupen/onderbuik. Toen pasten ook de lage en hoge modellen mij beiden goed. Nu pas ik maar weinig broeken, want mijn kuiten en bovenbenen zijn niet zo stevig, maar rondom mijn heupen/onderbuik krijg ik de broek dan niet dicht. En als ie boven goed zit, dan flubbert het weer rond mijn knieën en lager.. ook niet ideaal dus. Ik denk dus dat de meeste rijbroeken gemaakt zijn op tiener figuren, weinig heup en platte buik.
.

Die buikspieren zijn bijna altijd gewoon weer te trainen. Dat "rolletje" heb ik ook maar pas gewoon in gelijke maten, dus dan vraag ik mij af hoe klein dat "rolletje" bij jou is. Heeft niks met tieners te maken, wel met beweging en voeding.

Lang niet alle asieldieren zijn beschadigd voor het leven. Op zoek naar kat/hond/knaagdier/vogel? Kijk eerst even hier! https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/
Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Elodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:00

Wat vervelend om geen passende paardrijkleding te kunnen vinden. Hier ook geen verschil in maten met gewone kleding en paardrijkleding. Al koop ik eigenlijk nooit bovenkleding van een paardenkledingmerk dus daar kan ik weinig over zeggen, maar met betrekking tot paardrijbroeken dus. Nu heb ik sowieso wel vrij standaard maten en weinig problemen met passende kleren vinden over het algemeen.

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:09

Misschien komt veel kleding van merken met bijvoorbeeld Italiaanse oorsprong, dat zou het in iedergeval voor mij beter verklaren. Ik begrijp ook niets van rijbroekmaten. De lengtemaat is meestal wel goed maar de broekmaat snap ik niet.
Ik heb normaal krap 29 spijkerbroekmaat of 38 kledingmaat. Bij rijbroeken moet ik minimaal 42 of zelfs 44.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 15:21

Ik heb in dezelfde week van 3 merken rijbroekken gekocht. Mt. 42, 44 en 46
Kan dus ook beamen dat er van de maten niets klopt. Ik ben 183 cm lang en heb meestal mt 42 met hier en daar een uitschieter naar 44, maar ik voelde mij ook meteen moddervet toen van een bepaald merk ik niet eens in een mt 44 paste en een 46 moest pakken. Ik had een Montar, Pikeur en Horka broek gekocht. Horka 42, Montar 44 en Pikeur 46.