Draagdoek

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Esplendido

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 08:34

Heerlijk al die kleintjes die nog lekker in de doek willen. Mijn jongste wil alleen nog maar in de SSC. Mijn doeken liggen al een poos ongebruikt in de kast. Hij is twee en heeft een duidelijke mening. Nu dus besloten om veel van mijn doeken te gaan verkopen en alleen de doeken die echt nooit meer weg gaan te houden. Dan heb ik nog genoeg over voor als een van de kindjes toch een keer wil en een andere doek is zo gekocht mocht hij weer fanatieker worden. Maar ik zie zo tegen het verkopen op, gaat zo lastig de laatste tijd.

ღ Mama van D.ღ
ღ Mama van S.ღ
ღ Mama van A. ღ
ღ Mama van A.ღ

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 08:35

Esplendido schreef:
Heerlijk al die kleintjes die nog lekker in de doek willen. Mijn jongste wil alleen nog maar in de SSC. Mijn doeken liggen al een poos ongebruikt in de kast. Hij is twee en heeft een duidelijke mening. Nu dus besloten om veel van mijn doeken te gaan verkopen en alleen de doeken die echt nooit meer weg gaan te houden. Dan heb ik nog genoeg over voor als een van de kindjes toch een keer wil en een andere doek is zo gekocht mocht hij weer fanatieker worden. Maar ik zie zo tegen het verkopen op, gaat zo lastig de laatste tijd.

Hier kan ik door ziekte niet meer dragen.
en merk dat ik er al even uit ben. Sterker nog van sommige doeken weet ik de namen niet meer...

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 08:40

Ik vind Maisaa echt zoveel meer comfort geven dan Yaro. Yaro is stug en duurt echt lang voor je ze zacht hebt. Dan was je ze een keer en kun je weer opnieuw beginnen..
Maisaa vond ik al zacht uit de doos, iig de katoenen en de linnen varianten.

Verkopen is een crime idd. En de lager geprijsde doeken krijg je dan nog wel verdipt, maar dat is met handwovens vaak ook nog een grote uitdaging.

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 08:46

Welke van mijn Maisaa’s? := Ik heb Marbelous Stormborn en Rhombi Something Blue. Beide echt heerlijk. Rhombi zit echt als een huis. Hoe slecht je ook geknoopt heb. Draagt het fijnst van allemaal maar ik vind de kleur dus niet zo :+
Stormborn is heel dun, wel heel zacht, maar moet je wel goed aanspannen anders zit ze ineens een stuk lager, maar desondanks ook echt heel fijn!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 08:58

Maisaa wil ik ook nog proberen, mooie doeken vind ik dat. Misschien eentje met linnen als J zwaarder wordt. Ik ben trouwens superblij met m'n Pinknova Oscar, wat een heerlijke doek is dat. <3

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:16

Je hoeft als beginner echt niet perse een katoenen doek. Ik heb er wel mee leren knopen, maar al heel snel over gegaan op doeken met een blend. 1 of 2x weer uitstap naar katoen maar, nee. Toch weer blend.

Mijn B is nooit een spuger geweest, ook niet als newborn, ook nooit gekwijld en geen poep explosies... Dus bij hem zou easycare ook niet nodig geweest zijn.

We are wovens mixite is een fijne heel zachte katoen.

Ik vind de maisaa katoen linnen wel redelijk dik, maar draagt wel fijn.

Heb een Yaro katoen linnen gehad.. Na heel veel gebruiken, mishandelen en nog meer was hij heel zacht.. Maar men 1x wassen en weer terug bij af.

Ik heb nog een doek met blend te koop voor 100 euro.. Retail is van 300 ;) dus echt een koopje.

Maar ja is wel een blend en een maat 4.. Dus wellicht niet zo handig als eerste doek.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:19

prutsmuts een beginnende drager en heb idd een katoen met kasjmier doek en knoop m super makkelijk en simpel om.
Heb geen draagconsult gedaan en doek knoopt super simpel om. Heb in 2 tellen kind er in zitten.

Julia <3 17/08/2016
Sophie <3 31/12/2018

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:32

Een blend met een newborn kan best. Zijde of een wolsoort kan juist heel fijn zijn met zo’n ukkie. Vind je wassen met de hand echt een probleem dan zou ik wel voor een easycare doek gaan. Bij een kleintje is het wel fijn om een niet te dikke doek te hebben. En een doek die je niet echt in hoeft te dragen. Dus of een tweedehands doek of een die al echt zacht uit de doos komt.

ღ Mama van D.ღ
ღ Mama van S.ღ
ღ Mama van A. ღ
ღ Mama van A.ღ

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:39

_lautje_ schreef:
prutsmuts een beginnende drager en heb idd een katoen met kasjmier doek en knoop m super makkelijk en simpel om.
Heb geen draagconsult gedaan en doek knoopt super simpel om. Heb in 2 tellen kind er in zitten.

Nounou wat een negatief zelfbeeld :(

quera. Voor altijd en langer

Het is de waarheid

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:43

Ashley: fijn dat ze zo goed bevallen. Ik ga zo nog even goed kijken naar de Maisaa.
Marit: ik denk dat een maat 5 voor mij handiger is om mee te beginnen, maar wel bedankt!

Ga later even alle merken + prijzen op papier zetten. Misschien toch maar een tweedehands doek overwegen, zodat deze is ingedragen. Zijn er nog dingen waar ik verder op moet letten? De manier van wassen ga ik opletten, maar qua gewicht, dikte, stof? Ik wil aankomende zomer ook onze zoon dragen (maar ook in maart en april als het nog wat kouder is).

Edit: tweedehands de Pinknova Delta Champagne gezien. Die is wel wat dikker, dus misschien niet handig voor de zomer + als eerste doek? Hij is zo mooi <3 .

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:15

Die zou ik persoonlijk veel te dik vinden, zeker voor een newborn. Hij is 320 gsm..

Voor 't ide, ik vind 220/250 gsm meer geschikt voor een newborn. Niet te dik doek om zo'n kleintje wurmen..

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:17

Marit: bedankt voor het meedenken. Dan laat ik de doek aan me voorbij gaan en zoek ik naar een dunnere doek.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:24

Voor een newborn wordt idd vaak ietsje dunner aangeraden, anders heb je zoveel doek tov de hoeveelheid baby :P 260-280 is ook nog prettig als ze wat ouder worden.

Ik heb ook nog wel een perfecte newborndoek te koop eventueel, PinkNova Rockabye Olympus. Met seacell cotton, waardoor hij zachter en soepeler is dan gewone katoenen doeken. Ik moet gewoon eerlijk toegeven aan mezelf dat ik geen katoenmens ben, dus er gewoon niet meer aan beginnen, hoe mooi de doek ook is :=

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:08

Hoihoi.
Ik lees al een hele tijd mee, en ik heb een vraag waar jullie mij mischien mee kunnen helpen.
Ons dametje is 5.5 maand oud en 6.5 kilo. Ik draag haar erg graag maar ik merk nu ze zwaarder word, het best een aanslag op mn verrotte rug is. Ik draag nu met een draagzak van marsupi opzich fijn maar nu ze zwaarder word word het letterlijk zwaarder voor me.
Zou een draagdoek beter te doen zijn?
Ik heb een enorm zwakke rug na een auto ongeluk (kapotte spieren en peesaanhechtingen) hoopte stiekem dat jullie tips hebben

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:09

Ja juist een doek! En een consult zodat je echt goed leert knopen, dan kun je dat wel met jouw rug ook. :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:48

Jep, wat Marit zegt. Met een doek kun je de druk beter verdelen en met een consult kun je leren wat voor jou het beste past en werkt :)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:11

Britt: jammer dat die Pinknova te dik is. Ik was er helemaal weg van! De vrouw die hem verkoopt is draagconsulent en geeft aan dat het op zich wel kan ivm dat de doek heel zacht is.
Ik heb je een pb gestuurd over de doek die je noemt.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:18

Goedenavond! Ondanks dat dit een doekentopic is, zijn er wellicht ook onder ons met kennis van draagzakken. Onze dame gaat binnenkort waarschijnlijk maat 86 uit en zal dan niet meer lekker in de manduca passen. Wat is nog meer een fijne drager voor een peuter? Zie de tula en de lennylamb op Google voorbij komen, maar is dat alles of zijn er nog meer?

<3 06-07-2017 E. <3
<3 19-05-2019 J. <3

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:20

Je hebt er inderdaad veel meer, Je kunt het beste verschillende gaan passen en testen :)

Ik weet o.a. kokadi, tula, lennylamb, isara en er zijn er nog meer die ik ook niet weet.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:28

De twist! Ook past van maat 50-110 ofzo, dus ook handig afwisselen met nr 2 straks.
Maar is zo persoonlijk, dat passen toch het beste advies is. Voor iedereen zit iets anders fijn..

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:37

Weet jij een winkel in Brabant Britt? In Breda zit wel mama groen, maar die heeft niet zoveel zakken geloof ik. Meer doeken. En voor nummer 2 hebben we een doek en vanaf 6 maanden die manduca dan weer. Is ook dat als we samen weg gaan, beide kinderen evt in de drager kunnen.

Dank voor de namen MaritB, ik zal ze eens opzoeken. Vind de lennylamb wel een mooie om te zien, maar het moet idd ook fijn zitten.

<3 06-07-2017 E. <3
<3 19-05-2019 J. <3

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 08:38

Hebben jullie nog tips qua blends? Ik kijk nu vaak naar merinowol, omdat ik kleding daarvan heel erg prettig vind. Het fijne is dat het ideaal is in de zomer en winter. Weten jullie hoe het bijvoorbeeld zit met Alpaca, Cashmere, etc.?
Ik hoor ook van mensen dat een 300gr/m2 bij een Artipoppe of Pinknova dan weer wel kan bij een newborn ivm zachtheid. Wat is jullie ervaring?
Sorry voor de vele vragen.

Ik ben gister in een winkel geweest en even een doek geprobeerd en ben helemaal weg van het dragen!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 08:49

300gr/m is gewoon veel doek voor een newborn hoe zacht de doek ook is. Zeker als je zelf nog onervaren bent zou ik dat niet doen.

Alpaca kan wat kriebelen is wel lekker warm. Cashmere is heerlijk zacht en prima geschikt door het hele jaar heen. Mijn favoriete wolsoorten zijn cashmere en qiviut. Maar die laatste is erg zeldzaam in doeken en dus erg kostbaar.

ღ Mama van D.ღ
ღ Mama van S.ღ
ღ Mama van A. ღ
ღ Mama van A.ღ

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:03

Ik heb nu een doek van merino wool en Egyptian cotton.. Echt heerlijk en dun! Maar 210 gsm :)

Dat kan ik wel aanraden.

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:11

Ik ben ook weg van Merino! Heb er nu twee. Een dikkere van 65 katoen en 35 merino en een dunnere met 60 katoen, 20 merino, 12 zijde en 8 linnen (225 grams).
Tot twee maanden terug wilde ik echt geen wol omdat ik dat eng en moeilijk vond, maar nu wil ik eigenlijk alleen nog maar wol :=