Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Sica, Mjetterd, ynskek, Giolli, Dani
8nnemiek schreef:Dus tamary, jij vind dat we óf allemaal in een hutje op de hei moeten gaan wonen, óf ons er allemaal gewoon niks van aantrekken, niks veranderen en gewoon wachten tot we over 60-100 jaar uitsterven?
Je roept wel dat het allemaal geen zin heeft, maar ik lees nergens oplossingen..
CalipsoLover schreef:Uiteindelijk, als deze protesten er ook niet waren geweest zat Schauvliege ook nog altijd op de troon van minister van milieu, die van mening is dat bomen bestaan om gekapt te worden. Dus het heeft wel degelijk al een effect gehad.
Pandora2 schreef:CalipsoLover schreef:Uiteindelijk, als deze protesten er ook niet waren geweest zat Schauvliege ook nog altijd op de troon van minister van milieu, die van mening is dat bomen bestaan om gekapt te worden. Dus het heeft wel degelijk al een effect gehad.
Dit inderdaad ! Wat een aanfluiting was dat zeg![]()
En dan ook staatsveiligheid erbij sleuren als er niks van waar is en daarna huilie huilie doen![]()
![]()
Gaat lekker zo met die politiekers in ons landje
juval schreef:vrouwenstemrecht, apartheid, cao's, dat zijn voor mij allemaal concrete dingen. Heel goed dat daar verandering in is gekomen!
maar wat 'eisen' de demonstranten nu m.b.t. het klimaat concreet van de overheid?
juval schreef:vrouwenstemrecht, apartheid, cao's, dat zijn voor mij allemaal concrete dingen. Heel goed dat daar verandering in is gekomen!
maar wat 'eisen' de demonstranten nu m.b.t. het klimaat concreet van de overheid?
en hadden we kruisraketten indertijd in Nederland gehad.Citaat:Zoals ik al eerder zei in dit topic, als protesteren niet hielp zaten afrikanen nog altijd achteraan in de bus, hadden vrouwen geen rechten en arbeiders zouden nog steeds worden uitgebuit.
Wat ik begrepen heb willen de demonstranten dat de overheid vaartzet als het gaat om de uitvoering van het klimaat akkoord én dat ze de grootste vervuiler gewoon mee laten betalen en niet de transitie afwentelen op de burger die nu al 66% meer moet betalen dan de bedrijven die weer gespaard lijken te worden. Gevolg hiervan is dat teveel burgers vast gaan lopen (zie al de torenhoge energie rekening) en de transitie dus geen door gang kan vinden, met alle negatieve gevolgen van dien voor de toekomst van de jeugd nu.Citaat:maar wat 'eisen' de demonstranten nu m.b.t. het klimaat concreet van de overheid?
juval schreef:burgers/consumenten gaan de rekening voor 100% betalen aangezien de bedrijven de extra kosten gewoon zullen gaan doorberekenen in hun producten. Het enige dat in mijn ogen echt gaat helpen is het consumptiegedrag van iedereen aanpassen.
tamary schreef:@CalipsoLover : Die grote bedrijven kunnen zoveel vervuilen omdat er zoveel vraag is naar hun producten, snelste manier om van die bedrijven af te komen is ze overbodig maken door die vraag de nek om te draaien. Regels draaikonten ze zich uit, want eigenlijk kan wat ze doen niet milieuvriendelijk, dat is zeker onbetaalbaar (markt kan die prijzen niet aan) en mogelijk zelfs technisch onmogelijk. Daarnaast zullen ook zij achter de markt aanlopen, wiens brood men eet diens woord men spreekt (alleen dan eindelijk eens werkelijk ipv mooie verdraai de werkelijkheid praatjes).
JewEmm schreef:Klopt en we leven in een economische cultuur waarin groeien voorop staat en zeer belangrijk is. Dat zal ook nog wel een enorme transitie gaan worden het gegeven dat we wellicht met minder moeten gaan doen en dat bedrijven niet alsmaar groeien, maar op een andere manier hun bedrijven horen in te gaan richten. Wellicht meer kwaliteit in plaats van kwantiteit zowel als het gaat om het productie proces als afzetmarkt.En in veel gevallen heeft de consument het niet eens nodig.
germie schreef:Een heel interessant stuk over dat de mens de CO2 balans herstelt. Ik denk dat we geen compleet beeld nog hebben:
https://fcpp.org/wp-content/uploads/PS1 ... hrvFrHMm4s
Uiteraard ruim je wel gewoon je plastic en rommel op. Dat stoort mij eigenlijk het meeste, overal zakjes en bierdoppen. Had zondag ook weer meerdere plastic zakken uit het water gevist.
sneeuwpop schreef:germie schreef:Een heel interessant stuk over dat de mens de CO2 balans herstelt. Ik denk dat we geen compleet beeld nog hebben:
https://fcpp.org/wp-content/uploads/PS1 ... hrvFrHMm4s
Uiteraard ruim je wel gewoon je plastic en rommel op. Dat stoort mij eigenlijk het meeste, overal zakjes en bierdoppen. Had zondag ook weer meerdere plastic zakken uit het water gevist.
Eens!
Denk ook dat de vervuiling het meest belastend is en dat er nog maar weinig ruimte is voor de natuur. Straks de zonnepanelen die "op" zijn, zijn niet zo makkelijk op te ruimen. Het voelt voor mij dat ze met hun ideeën met de kraan open aan het dweilen zijn en dat dit ontzettend veel energie en geld kost.
Dat het klimaat verandert is een feit, maar dat deed het ook voor de mens in beeld was...
Het milieu is natuurlijk ook een grote melkkoe. Moeilijk om de waarheid te achterhalen. Zelfs wetenschappers worden betaald voor hun visie die in het voordeel van hun werkgever is...
c_alsemgeest schreef:Wat ik doe? Mijzelf niet voortplanten... ik denk dat dat de grootste CO2 en andere vervuiling besparing gaat opleveren dan elke denkbare andere interventie.
Sclimpre schreef:c_alsemgeest schreef:Wat ik doe? Mijzelf niet voortplanten... ik denk dat dat de grootste CO2 en andere vervuiling besparing gaat opleveren dan elke denkbare andere interventie.
De vraag is wat JIJ doet, niet wat de volgende generatie doet.
'Geen kinderen' is toch wel de ultieme vorm van het probleem doorschuiven naar de volgende generatie.
Gebruikers op dit forum: PetalBot en 0 bezoekers