Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Sica, Mjetterd, ynskek, Giolli, Dani
c_alsemgeest schreef:Wat ik doe? Mijzelf niet voortplanten... ik denk dat dat de grootste CO2 en andere vervuiling besparing gaat opleveren dan elke denkbare andere interventie.
oomens schreef:Sclimpre schreef:De vraag is wat JIJ doet, niet wat de volgende generatie doet.
'Geen kinderen' is toch wel de ultieme vorm van het probleem doorschuiven naar de volgende generatie.
Eh, nee. Er is dan namelijk geen volgende generatie. Als iedereen dat snapte, zou het probleem gauw zijn opgelost.
Kinke schreef:nou...'t is maar de vraag hoe serieus ze het nemen. Zal al foto's voorbij komen van jeugd die bij de Mac en de Burger King stonden te vreten. Er zijn mensen die beweren dat vlees eten zo'n beetje het allerslechtste is wat je kunt doen voor het milieu
pien_2010 schreef:Kinke schreef:ik vraag ze niets, maakt mij niet uit of ze een Vega burger of een dikke big mac eten.
Dan moet je ook zo'n opmerking niet maken waarmee je suggereert dat de aanwezigheid id Mac vd jeugd, haaks staat op het doel waarvoor ze demonstreerden.
c_alsemgeest schreef:Wat ik doe? Mijzelf niet voortplanten... ik denk dat dat de grootste CO2 en andere vervuiling besparing gaat opleveren dan elke denkbare andere interventie.
pien_2010 schreef:Robert45 iedereen maakt eigen keuzes. Het is niet aan jou of aan mij om daar een oordeel over te hebben. Wellicht dat er jongeren bij waren die besloten hebben om hun vliegvakantie te cancelen of iets anders.
Ik doe veel voor het klimaat maar kan ook altijd beter. Het is altijd een afweging die gemaakt wordt. Vind dat altijd zo flauw dit soort opmerkingen.
robert45 schreef:De meeste mensen die tegen de klimaatwet zijn, zijn dat omdat ze hem niet ver genoeg vinden gaan. Als je dat ook vindt heb je mijn zegen met er tegen te zijn.Maar schijnbaar mag je alleen voor de klimaatwet zijn maar niet ertegen?
robert45 schreef:Iedereen kan dan zelf de keuzes maken of ze iets wel of niet willen kopen en zo keuzes maken zodat de portemonnee dat aankan.De bedrijven de kosten laten betalen werkt niet. Dan gaan indirect voor iedereen de prijzen omhoog.
robert45 schreef:Ik kom zelf uit de mijnstreek en kolencentrales zijn niet alleen enorme vervuilers, de hele winning van kolen, nodig voor het stoken van de centrales zijn ook zeer slecht voor de longen op de eerste plaats voor mensen die er werken (wel eens van stüblong gehoord→ stoflongen?) Doodsoorzaak 1 van mensen die in de mijnbouw werkten vroeger. En op de tweede plaats voor de mensen die in de mijnstreek wonen. Vanwege de hoge uitstoot van fijnstof, NOₓ, SOₓ en CO₂, worden kolencentrales als een van de meest milieuschadelijke vormen van energieopwekking beschouwd. Dus terecht dat we zsm naar andere vormen van opwekking van energie gaan zoeken.Kolencentrales sluiten is prima,
robert45 schreef:ook op mijn bordje hoor. Op ieders bordje. Of je dit nu leuk vindt of niet, het is wel nodig.De kosten komen echter op mijn bord te liggen.
robert45 schreef:Diezelfde jongeren eisen/willen toch ook dat ik mij aanpas? En mij een heel pakketmaatregelen willen opdringen die ik niet wil ivm de absurde kosten.
Maar schijnbaar mag je alleen voor de klimaatwet zijn maar niet ertegen?
De bedrijven de kosten laten betalen werkt niet. Dan gaan indirect voor iedereen de prijzen omhoog. Kolencentrales sluiten is prima, de energieboer wil het gerust doen. De kosten komen echter op mijn bord te liggen.
Citaat:In België is de minister van #milieu opgestapt. Ze beweerde dat er een opgezet plan zat achter het klimaatspijbelen. Ze kreeg hier zoveel kritiek en besloot ontslag te nemen. Echter, blijkt zij gelijk te hebben. Het is opgezet door de Europese Commissie (link in comments) die stopten stiekem 340 miljoen euro in dit plan. #YouthforClimate komt dus helemaal uit de koker van de Europese Commissie. Geen spontane jongerenprotesten, maar propaganda-offensieven aangestuurd door de EU. Dit idee sluit ook perfect aan bij de doelen die de bedenkers van de klimaatmaatregelen (Verenigde Naties) hebben. Waar wij al eerder aangaven dat de EU tevens een belangrijk orgaan is om de #agenda21/#agenda2030 van de VN te bewerkstelligen. Dat is iedereen de #armoede in jagen door o.a het #klimaatakkoord.
Hoe creëer je draagvlak ➡️ #propaganda ➡️ via #MSM, politici en organisaties zoals Youth For Climate ➡️ bedacht/aangestuurd door de #europeanunion. Welk doel? ➡️ mensen hersenspoelen zodat zij uiteindelijk gaan zeggen ➡️ hier is ons geld want anders vergaat de wereld”. #brainwashing