Motivatie topic; studeren

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 08:22

Onze studie wordt vaak aan het eind van het semester herkanst, of wanneer het semester opnieuw wordt gegeven. Dus het kan soms een half jaar duren voordat je weer mag herkansen.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Loolotte

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:22

Jaa Wageningen is chill met herkansen :D vooral dat het zo vaak mag als je wilt (nodig hebt).

No matter where we go, we take ourselves and our damage with us
So is home the place we run to or is it the place we run from?

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:42

Loolotte schreef:
Jaa Wageningen is chill met herkansen :D vooral dat het zo vaak mag als je wilt (nodig hebt).

Haha jup Wageningen is zowiezo heel chill minder streng dan andere universiteiten. Wat ik dan wel weer hoor van mensen die bij andere universiteiten hun minor doen i hoor is dat de examenstof hier in Wageningen vaak veel pittiger is dus misschien dat het daarom ook meer nodig is :+

Zelf op het aller eerste vak na (goed voor je motivatie je eerste vak niet halen) nooit iets hoeven herkansen. Zou niet eens meer weten hoe je er een aanvraagt :+

~It's the darkest before dawn. But don't close your eyes. Because those who turn their eyes away from the darkness won't be able to see the light shining on them tomorrow~

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:43

Hier de eerste lesdag er weer opzitten!
Ochtendje les, prima te doen :)

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:59

Herkansingen zijn bij ons in het volgende blok (de week voor de tentamens van het betreffende blok).
Hier halverwege de eerste lesdag en ik heb het gevoel dat ik al tien stappen achterloop -O- Eerst maar eens alle deadlines in de agenda zetten en studiemateriaal (artikelen) bij elkaar zoeken.

Waldy (v. Wallenstein)

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:12

Zojuist eerste tentamen gedaan, heb er een goed genoeg gevoel over voor een voldoende :D
Tentamen van morgen gaan we wel zien, heb die niet fantastisch goed voorbereid omdat ik dit vak liever in 1 keer wil halen dan andere vak :')

Morgen laptop mee naar school zodat ik op de terugweg nog kan werken aan wat verslagen en deadlines. Nog 2 te gaan voor morgen dus gaat helemaal goed komen:)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 07:18

Ik heb gister een hele dag naar mijn scherm zitten kijken en zowaar 3 zinnen van mijn stageverslag geschreven (Deadline eind april). Hopelijk vandaag een betere dag. Hoewel het er blijkbaar voor andere mensen uitzag alsof ik heel hard aan het werk was :+

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 07:53

Heb nog niet meegemaakt dat ik niet naar school kon vanwege uitvallende treinen, uiteraard vandaag wanneer ik tentamen heb, kan ik niet op school komen omdat mijn trein is geschrapt en ik daardoor mn tentamen niet op tijd ga halen. Dus ik mag rechtsomkeert naar huis...

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 08:30

taartjee schreef:
Heb nog niet meegemaakt dat ik niet naar school kon vanwege uitvallende treinen, uiteraard vandaag wanneer ik tentamen heb, kan ik niet op school komen omdat mijn trein is geschrapt en ik daardoor mn tentamen niet op tijd ga halen. Dus ik mag rechtsomkeert naar huis...

Ah nooo -O-
Misschien zijn er meer studenten met t zelfde probleem en regelt school iets..?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 08:32

Als je je tentamens mist door uitvallende treinen, kan je bij een NS loket een verklaring ophalen dat de trein niet reed.
Dit is namelijk overmacht en daar kan je niks aan doen!

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:04

Kom op Eelmo, even ervoor gaan vandaag :D

Aah wat een pech taartje :( hopelijk valt er wat te regelen met je school want dit is wel heel matig..

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:15

Helaas is er niets aan te doen, school heeft aan het begin van het jaar al heel duidelijk gemaakt dat er 2 kansen zijn voor de tentamens. Vandaag was kans 1. Ongeacht de omstandigheden ben je als je niet voor kans 1 op komt dagen je kans kwijt. Dus als je bij wijze van aangereden wordt en naar het ziekenhuis moet is het nog steeds pech, ben je je kans kwijt.

Vind het zelf ook echt ontzettend krom maar ja, heb er maar mee te leven

Edit;
Klein "geluk" bij een ongeluk, ik krijg nu migraine, had mn tentamen op deze manier ook niet kunnen maken omdat ik over pak em beet 10 minuten geen snars meer zie (migraine met aura die gemiddeld 1 uur aanhoudt) waardoor ik het tentamen niet eens had kunnen lezen. Ben nu dus al thuis, als trein wel had gereden had ik nu nog dik 2 uur moeten reizen totdat ik thuis was. Heb 1 keer eerder vanuit school met migraine naar huis gereisd en dat is absoluut geen pretje.

Ik bestempel vandaag maar gewoon als "niet mijn dag"

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:03

Ah ships zeg taartjee, beterschap :(:)
Is het nog gelukt eelmo?

Hier zijn 2 tentamenresultaten binnen. De herkansing heb ik gehaald en een van de andere drie tentamens verknald (wat ik ook wel wist). Nu wachten op de twee resterende toetsen.

Waldy (v. Wallenstein)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:23

Wat balen taartje :(

Ik heb gister wederom niet een heel productieve dag gehad, maar daar had iedereen een beetje last van. Het is deze week ook niet heel stil geweest op de afdeling en ik heb dus nog 2 maanden tot de deadline. Dat helpt allemaal niet mee.

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:20

Ach ja, oliebol happens :P
Gisteren was ik ook echt niet te genieten uiteraard, maar er moesten ondanks de migraine nog wel wat verslagen ingeleverd worden. Allemaal goed gegaan en dit weekend doen we helemaal niets wat met school te maken heeft!

Vandaag met een vriendinnetje gezellig wezen lunchen en naar de film geweest. Even niet aan school of leren denken, dat komt aankomende week wel weer! Nu gewoon lekker niets :)

Oh en m'n labjournaal is goedgekeurd met maar 1 kleine opmerking. Was in mijn conclusie niet duidelijk genoeg over waarom mijn resultaten minder waren dan het ijkpunt, verder geen opmerkingen dus dat is weer een zorg minder :D

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:49

Wat is iedereen goed bezig! Die labjournals zijn echt veel werk zeg! Dat hoef ik gelukkig niet.

Ik heb helaas een her op een vak waarvan ik dacht dat t wel goed ging. Das wel een tegenvaller, in maart herkansen. Verder zijn we net begonnen aan een nieuwe periode, ik heb de eerste les gemist. Ik besloot eindelijk een dagje thuis te blijven, want ik voelde me niet goed, heeft m’n partner een flink ongeluk gehad met een zaag! Nu dus erg druk met zijn verzorging, onze zoon en zelf nog herstellen...ik heb alvast besloten om komende week maar niet te gaan werken. Dat trek ik even niet.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:19

Jeetje wat een pech zeg, sterkte! :( Goed om even niet op werk te focussen inderdaad, je kunt niet alles tegelijk.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:36

Ik heb een 9 voor wiskunde *\%/* dus ik ben klaar met mijn bachelor! Op naar de master haha.

Jullie nog resultaten terug?

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:17

Vet goed! Gefeliciteerd!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:55

Ik heb m’n tentamen ook gehaald, EINDELIJK.... wel maar een 5,6 maar who cares, hij kan van m’n lijstje AF

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:58

Wat fijn voor jullie Loolotte en spottedponie *\o/*

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:01

Zoiets motiveert dan wel om weer vol er tegenaan te gaan voor de rest van de vakken

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 08:22

5.5 is voldoende, gefeliciteerd beide :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 08:50

Gefeliciteerd met de cijfers *\o/* !

Hier een grote omschakeling van minor naar verdieping. Van 2 dagen school naar 5 dagen school is best wel een verandering :')

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:49

Pfff, had gisteren mijn eerste les statistiek. Dit wordt een laaaaaang blok met dit vak. Vak is saai, docent is praat saai en langdradig en het is gewoon een van de saaiere vakken van het jaar ben ik bang xD

Vandaag had ik eigenlijk een niet verplicht werkcollege van 3 kwartier en hoewel ik denk dat het slim was om te gaan, toch gekozen niet te gaan. Ben ik ruim 5 uur kwijt van mijn dag aan 3 kwartier school. Vind dat de tijd echt niet waard dus nu nog even lekker niets doen en zo om 12 uur beginnen aan m'n opdrachten voor statistiek als ik dat allemaal in 1 keer moet doen dan gebeurt er waarschijnlijk vrij weinig xD

Ik heb helaas nog geen cijfers terug, moest me al wel inschrijven voor de herkansingen dus maar voor alles opgegeven