Draagdoek

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:34

Liselot schreef:
Dani schreef:
Gefeliciteerd! <3

Niwla, misschien is 'ie tweedehands ook te vinden? Dat scheelt vaak best veel met nieuwprijs. En anders gewoon vergelijken met de prijs van kinderwagens, dan valt zo'n doek ineens reuze mee. :D

2e hands is bij doeken vaak nauwelijks goedkoper dan nieuw helaas

Markt is compleet in elkaar geklapt. Dus helaas, de tijd dat je retail voor je doek kreeg is lang verleden tijd

https://www.doneeractie.nl/laatste-wens-roby/-39594

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn
Op 3-7-15 is onze prachtige zoon geboren! Op 4-01-2018 is onze dochter geboren

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:50

Dani, dit is de tweede dus de wagen heb ik al. Gaat dus niet op helaas. :D

Gefeliciteerd Liselot!

Ik ga Mp en draagdoekenmarkt even in de gaten houden. Ik heb geen haast, 2.0 komt pas in juli.

Al·win; (m) - Edele Vriend - 09.05.2004 ~ 27.09.2013.

Diesel; Ever thine, ever mine, ever ours.

Liselot

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:54

Ah, dat wist ik nog niet. Dat is wel “goed” nieuws dan voor de mensen die graag een ingedragen doek willen :)

T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3
GA JIJ TROUWEN IN 2020?
http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: Bruiloften, Newborn, Cake-smash, Bohemian en workshops!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:10

Voor linnen doeken is tweedehands en ingedragen helemaal zo verkeerd nog niet. Linnen kan behoorlijk stug zijn in het begin!

En idd, de markt is ingestort. Je moet echt blij zijn als je de helft er nog voor terug krijgt, de markt is enorm verzadigd met zoveel nieuwe merken en releases om de haverklap.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:19

Ja met de enorme hoeveelheid releases is het mis gegaan. Fabrikanten/ontwerpers hadden dollartekens in de ogen.

Always be yourself
Then always be a unicorn

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:30

Dan ga ik eens even koekeloeren of ik nog een mooi solnce op de kop kan tikken O:)

Ik had een oscha met linnen, was inderdaad heerlijk luchtig, maar vond het wel lastig knopen omdat hij nogal stroef was

GA JIJ TROUWEN IN 2020?
http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: Bruiloften, Newborn, Cake-smash, Bohemian en workshops!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:52

Iemand die hier een Tula Free to grow heeft? Wellicht kan iemand de plus en minpunten opnoemen in vergelijking met een doek? Ik twijfel namelijk heel tussen beide (ben echt nog aan het oriënteren).

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:04

Ik heb er een gehad en het voornaamste verschil is de afstelling en dat de tula van canvas is, waar een doek van stof is.
Canvas is stug en wordt nooit zo zacht als een doek. Ook wordt de tula vaak ervaren als minder comfortabel, ook dan andere draagzakken, maar omdat ze zo bekend zijn en leuke printjes hebben is dat wel waar mensen het snelst naar grijpen.

Een doek kun je altijd fijner afstellen op jou persoonlijk en is daarmee sneller comfortabel. Maar je moet knopen en dat is voor een hoop mensen toch wat ze niet willen; dan zijn twee klikjes toch makkelijker en sneller!

Tula heeft heel veel tevreden gebruikers, maar alles valt of staat toch met passen. Hij kan net wel of net niet bij jouw lichaam passen, waardoor hij net wel of net niet lekker zit.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:15

Er zijn natuurlijk wel meer draagzakken dan alleen de Tula.
ze zijn idd redelijk stug in vergelijking met een doek.
Heb er wel 1 klaarliggen voor de baby dalijk. Ben benieuwd hoe vaak wel hen daadwerkelijk gaan gebruiken, maar het lijkt me vooral lekker makkelijk voor mijn vent :P

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:20

Ik heb een tula gehad en hij is inderdaad wat stugger omdat het canvas is. Heb nu de isara the one gekocht, die groeit net als de free to grow mee met je kindje, maar is van draagdoekenstof.

Met een squish vind ik doeken prettiger, maar toen T wat groter werd vond ik de zak ook wel heel handig.
Rugknopen ben ik nooit goed in geweest met een strekkend kind, dus op de rug alleen een zak gebruikt.

Ik raad dus niet of een doek of een zak aan, maar allebei :D

GA JIJ TROUWEN IN 2020?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:34

Als de verbouwing klaar is moet ik alles maar wassen en dan kan het de verkoop in. 2 Emeibaby, 1 kokadi flip en een Ankalia up. En 3 doeken

Always be yourself
Then always be a unicorn

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:42

Ik heb een Tula FTG (te koop staan) en heb hem amper gebruikt. In vergelijking tot mijn oude LennyLamb droeg de LL draagzak veel lekkerder omdat de heup en schouderbanden gevuld zijn met schapenwol en dus veel zachter zijn. Daarnaast is deze gemaakt van draagdoekenstof en vormt super om je kindje heen.
Pluspunt van Tula vind ik de mindere hoeveelheid van losse bandjes (wat eigenlijk een nadeel is omdat je minder kan afstellen) en de leuke prints!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:12

Ik heb een tula ftg en een aantal doeken. Ik pak mijn tula vaker dan mijn doeken. Ik vind het makkelijker om de draagzak snel om te doen.,

***In het karakter van een dier, herken je de eigenaar***

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:29

En wat vinden jullie van de Bykay ssc?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:38

Geen ervaring mee. Maar met draagzakken is het echt heel persoonlijk. Het is echt aan te raden om te gaan passen bij een draagconsulent

***In het karakter van een dier, herken je de eigenaar***

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:54

Ik heb een tula toddler en ik draag hier heel fijn mee, zeker als we langere stukken lopen, mn kokadi flip baby zat ik altijd mee te rommelen.

Kerstmuts

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:10

Ik heb een tula FTG gehad en kreeg er last van m'n bekken mee.. Mijn vriend pijn aan zijn heupen.

Nu met kokadi toddler hebben we geen last, maar ik draag er niet graag mee op m'n rug. Met de doeken weer wel, ik heb voonamelijk rug gedragen, en met doeken is dat voor mij fijner.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:30

Ik heb een bykay ssc gehad, maar die beviel mij niet zo goed. Tula heeft veel steviger draagbanden en heupband, die vind ik veel prettiger.
Waardoor zou het komen dat de draagmarkt zo is ingestort? Paar jaar geleden betaalde je voor een doek idd bijna de retailprijs, ook voor de tula...

Toos onderschriftloos

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:32

Merken brachten elke week meerdere doeken uit. Complete overdosis aan doeken

Always be yourself
Then always be a unicorn

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:35

Ah vandaar, goed om te weten. Sorry, zie dat je het op deze pagina al eerder hebt verteld 8)7

Toos onderschriftloos

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:40

Het aanbod is inmiddels groter dan de vraag. Dat komt doordat de draagdoekmerken als paddenstoelen uit de grond zijn geschoten en bijna ieder merk minstens eens per week een aantal doeken released.

De meeste mensen willen dan ook nog het nieuwste van het nieuwste of alleen die ene ‘unicorn’ wat ervoor zorgt dat veel mensen dezelfde doeken najagen. Alle andere doeken raak je aan de straatstenen niet kwijt of je moet flink onder retail gaan zitten.

ღ Mama van D.ღ
ღ Mama van S.ღ
ღ Mama van A. ღ
ღ Mama van A.ღ

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:43

Het is echt bizar soms. Een aantal merken hebben een dusdanige fanbase dat bij een nieuwe release doeken binnen no time zijn uitverkocht. Vaak staan ze binnen een paar dagen na aankoop alweer te koop, onder het mom van 'had het niet mogen kopen', 'wegens tegenvallende rekeningen', etc.
Blijf dat altijd erg bijzonder vinden :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:01

Britt schreef:
Het is echt bizar soms. Een aantal merken hebben een dusdanige fanbase dat bij een nieuwe release doeken binnen no time zijn uitverkocht. Vaak staan ze binnen een paar dagen na aankoop alweer te koop, onder het mom van 'had het niet mogen kopen', 'wegens tegenvallende rekeningen', etc.
Blijf dat altijd erg bijzonder vinden :=

Ja vooral die laatste.

Always be yourself
Then always be a unicorn

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:01

Wow, bijzonder wereldje. :D

Daar ben ik toch echter te nuchter voor haha, ik koop er wel een voor een paar tientjes op MP.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:26

Nou is mijn Pinknova van, eh, een behoorlijk paar tientjes :D wel veel fijner dan mijn simpele Pure Baby Love doek, ben blij dat ik die gekocht heb. Maar soms verbaas ik me wel over het 'oh oeps ik heb zomaar drie doeken erbij gekocht' en de enorme stashes die mensen verzamelen, jeetje dan gebruik je elke doek eens per kwartaal of zo? Lijkt me zo zonde.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.