Naar de sportschool!

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 21:51

Onze buren zijn onlangs naar Amersfoort verhuisd, Ik zal haar zaterdag eens polsen of ze mee wil. En anders vind ik vast iemand op de sportschool die met mij mee wil naar Hilversum. Bedankt Maanlicht

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 21:59

Beterschap Ingedebruijn!

Vandaag in een andere basic fit gesport, wel grappig dat je zo snel went aan jouw “eigen” sportschool. Vond hem minder fijn :+.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 22:03

Mama3 schreef:
Onze buren zijn onlangs naar Amersfoort verhuisd, Ik zal haar zaterdag eens polsen of ze mee wil. En anders vind ik vast iemand op de sportschool die met mij mee wil naar Hilversum. Bedankt Maanlicht

Leuk! In Hilversum doen ze het op de zondag, dinsdag en donderdag. De donderdag is het “makkelijkst”, de dinsdag het moeilijkst. Desalniettemin kun je gewoon een keer meedoen en achteraan gaan staan. Het duurt even voordat je het onder de knie hebt.

ingedebruijn

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 22:51

Iets geks als 9km Trail Run hahaha. Ach zie wel even morgen hoe het gaat :)

Rust zacht mijn lieve, lieve Estada.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 14:55

Es_ther schreef:
Beterschap Ingedebruijn!

Vandaag in een andere basic fit gesport, wel grappig dat je zo snel went aan jouw “eigen” sportschool. Vond hem minder fijn :+.

Zo ben ik gisteren naar Anytime Elsloo geweest en vond die veel fijner dan Beek waar ik normaal ga :') Elsloo heeft een veel grotere functional zone en wat meer beweegruimte in het free-weight gedeelte.

Nog even een ongegeneerde selfie van gisteren :D

Spoiler:
Afbeelding

Ben weer hard aan het werk om die +10kg van het afgelopen jaar er uit te krijgen. Vetpercentage is in ieder geval wel weer lager aan het worden, nu het vocht nog -O- Ondanks die stomme nieuwe blessure heb ik gisteren aardig wat kunnen doen, dus erg lekker getraind (en nu spierpijn :'))

Mijn vriend heeft gisteren ook half om half besloten om met me mee te gaan fitnessen, dus hopelijk nog een #fitcouple in dit topic binnenkort!

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one has been - Tool - Lateralus

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:15

Samen sporten is wel fijn vind ik!

Met mooier weer willen we ook meer hardlopen, zeker met het weer als vandaag :D

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:42

Mooie outfit Dioxide!

Ik ga zo ook weer... en heb ook voor morgen en zaterdag al afspraken staan. Sport meestal met 1 vriendin, en soms met een andere (bokker Jets haha). Dus het houdt me bezig. :P Dan ben ik deze week 4 keer geweest, en zondag eens kijken of ik dan nog ga. (wordt 5x dan).

My opinions may have changed, but not the fact that I’m right

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:03

Super mooie kleding Dioxide! Goed bezig!

Ik heb toch mijn sportagenda weer omgegooid. Toch minder in de sportschool en meer erbuiten. Zit nu weer in Hilversum en ik vind de Basic-Fit hier wat minder fijn dan die in Amersfoort.

Maandag: paardrijden
Dinsdag: Kangoo-jump
Woensdag: hardlopen 4/5 km
Donderdag: paardrijden (dressuur les)
Vrijdag: rust + stuk wandelen
Zaterdag: sportschool (kracht, buikspieren)
Zondag: hardlopen 4/5 km

marit2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:09

Na een verplichte pauze van 3 weken weer gesport vanmorgen en wat was dat fijn!
De griepepedimie is op mijn werk gestrand... En aangezien het in de zorg altijd doorgaat onzettend veel extra uren gewerkt en mezelf een beetje over de kop gewerkt..
Gevolg: zere knie, ik gok een peesontsteking (al vaak gehad tgv overbelasting bij knieblessure) en veel hoofdpijn en migraine.

Vanmorgen een lesje power gedaan, fullbody workout met plates, elastieken en eigen gewicht en man wat ging het lekker! Ik had het ergste verwacht, het was ook pittig maar heb echt alles eruit gehaald!

Ik hoop dat ik de draad vanaf hier weer kan oppakken!

Spoiler:
kiekeboe

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:13

Klinkt goed!! Ik ben nu ook weer in de sportschool. Zou gisteren gaan maar werd te krap qua tijd en heb 5,5km gewandeld tijdens het flyeren voor mijn vriend. Schenen deden gisteren geen pijn meer dus hoop dat het zo blijft.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:37

Training ging super. De finishfoto van vorige week staat er inmiddels ook op! De volgende keer zal ik helaas niet zo spik en span zijn bij de finish. Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 16:24

Een foto van mij na inspanning is nooit spik en span. :=
TeamTomatenhoofd

Vandaag weer 100kg kunnen thrusten zonder pijn.
Dus blij dat het weer de goeie kant op gaat.
Nog 1 weekje sporten en dan 4 weken niets.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 16:36

Ik heb 1 maart mijn kennismaking bij de sportschool! :)
Maar als ik jullie schema’s zie.. dat ga ik voorlopig niet halen, als ik dat ooit al ga halen..
Ik ga met een schema van de fysiotherapeut sporten. En vanwege mijn hypermobiliteit zal dat heel langzaam/laag niveau beginnen en opbouwen zijn.
Toch lijkt het mij leuk om hier wel mee te lezen en posten voor de motivatie. Want het is echt omdat het moet voor mijn spierkracht en niet voor mijn plezier..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 17:00

Je hoeft jezelf toch ook niet met een ander te vergelijken, Itsme?
Gewoon je eigen programma gaan volgen en zelf lekker sterker en fitter worden is toch prima.

Ik heb geen schema, doe alleen met de groepslessen FunxionAll Fit mee in onze sportschool en dat is een leuk afwisselend programma waarin ieder op z'n eigen niveau kan meetrainen.
En gisteren hadden we een nieuw circuit en ik heb me vandaag toch een partij spierpijn!
Zitten 7 statische oefeningen van 60 seconden in en die vielen me niet mee...

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 17:09

Marije_jiplover: daar heb je helemaal gelijk in! Maar ik vind dat best moeilijk. En dan nog niet zo zeer dat ik mij met anderen wil vergelijken, maar ik wil zelf zo graag meer kunnen.. maar dat is een stukje acceptatie ;)
Maar gaat vast goed komen!
Nu alleen nog even opzoek naar een fijn sportshirt.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 19:13

ItsMe2, wat fijn dat je nu naar de sportschool durft te gaan :) Hopelijk ga je het sporten uiteindelijk ook leuk vinden in plaats van een "must" voor je lijf. Hou vooral voor ogen dat je nu een eerste stap gezet hebt en elke positieve verandering die je fysiek en/of mentaal merkt een goed iets is.

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one has been - Tool - Lateralus

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 19:45

Dioxide: ik hoop ook dat ik er plezier in ga krijgen. Het scheelt dat ik al een aantal mensen daar ken. Zowel mensen die er werken als mensen die daar sporten. En die geven allemaal aan dat niemand je aankijkt dat je ‘niet zoveel kan’. Iedereen wordt in zijn waarde gelaten en er is gratis koffie en thee na het sporten. Dus dat is ook wel gezellig. Daarnaast kan je bij een sportabonnement ook gratis voedingsadvies krijgen. Daar ga ik ook gebruik van maken.
Het gaat vast goed komen :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:18

Ik ben ook hypermobiel en ben juist gaan sporten om de klachten te verminderen... begon in juni denk ik bij de fysio. En ben nu eigenlijk klachten vrij en loop ook minder scheef. :)

My opinions may have changed, but not the fact that I’m right

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:24

Inge: Leuke foto!

Needje: Bedoel je Thrusters of Hip Thrusters? 100 kg Thrusten is wel echt wow. :oo

Hier vanmorgen een wod gedaan in de sportschool. Vind het nog steeds niet echt geslaagd om dat daar te doen, maar ik ben er nog steeds niet over uit wat ik nou wil met crossfit (welke box etc). Maar deze was op zich wel leuk en goed te doen in de sportschool, behalve rope climbs, dat ging natuurlijk niet bij de basic fit haha. in plaats daarvan pullups gedaan.
Ik vond dit toch wel een stuk fijner dan fitness eigenlijk. Maar dat komt misschien ook omdat mijn huidige schema me niet zo ligt.

In maart doen mijn man en ik mee aan een 13 km mud run achtig iets, dus misschien ook het hardlopen maar weer even oppakken :))

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:28

Sorry ja hip thrusters. Haha.
Ff noet aan de echte thruster gedacht.
No way dat ik die met 100 kan. Hahahaha

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:35

Haha, het had gekund. Misschien ben je stiekem een beroemde atleet ofzo :P
Wel lekker dat je hup thrusters weer met 100 kg kan. Goed bezig!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:12

Nee geen beroemde atleet Haha.
Geloof me. Dat talent bezit ik niet. _O-

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:33

100kg :wow:

Ik was al super trots op m'n 30kg laatst :')

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:46

Eske_B schreef:
100kg :wow:

Ik was al super trots op m'n 30kg laatst :')

Ah koh, komt vanzelf!
Toen ik net ging sporten keek ik ook tegen die mensen op, en nu kan ik het zelf ook!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:50

Zo is het!
Andere vrouwen die zelfde coach hebben hip thrusten zo 175kg of meer voor herhalingen.
#goals. Maar doordat ik pijn kreeg een maand alleen andere vormen gedaan en nu weer rustig aan het opbouwen. En ik ben blij dat ik pijnvrij ben. Met welk gewicht dan ook.