50-plussers te paard ...

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Ibbel

Re: 50-plussers te paard ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:40

Hiphopje, wat goed dat je paard zo veel beter beweegt. Maar je hebt nu - zo te lezen in ieder geval - wel allerlei dingen tegelijkertijd aangepakt, dus dan wordt het wel lastig te bepalen wat het nu was. Die groene leem, het dieet of die ijzers.

Ik ben vanmorgen met m'n hond met rugklachten naar de DA/hondenchiropractor geweest, die is helemaal losgemaakt, en als ik haar nu de komende 2 weken rustig kan houden (geen beginnen aan vrees ik), dan blijft het misschien wel weer een tijdje goed gaan.

Vanmiddag met het rooie gevaar (vosmerrie) naar het Kootwijkerzand geweest. Lekker rondje van anderhalf uur en 12 km gemaakt.

En morgen Folly van Emmeloord naar de reva-stal brengen. 170 km met een lege trailer om een paard 8 km te vervoeren :+

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:22

Klopt ibbel. Heb ik bewust gedaan, het was nodig voor mijn gevoel en als ik iets geleerd heb in de loop der jaren is het vertrouwen op mijn eigen gevoel.
Jeetje, wat heb je voor een hond ibbel? Is een tijdelijke bench misschien een oplossing?
Het was inderdaad heerlijk bosrittenweer, alleen doe ik dat nu even naast mijn paard. Vandaag 4 kilometer en dat is voor mij echt heel ver! We zijn vorige week begonnen met 2 km.
Succes met het verhuizen van Folly. :*

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:25

Pyreneese herder. Ook wel bekend als Duracell konijn. Oftewel, veel te veel energie (en ze is 12). Bench is leuk, met deurtje open. Deurtje dicht is een no-go. En ik heb er nog twee, dus tel uit je winst :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:27

Het was echt zo gruwelijk lekker (bodywarmer was al meer dan genoeg) en mooi vandaag.

Afbeelding
Afbeelding

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:32

Oooh mooie foto's.
Gibbs had ik de deken afgedaan en ik liep zelf lekker te zweten naast hem _O-

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:44

Heerlijk die foto's .
Ik dacht ik ga lekker om het huis uit de wind in de zon zitten.
Het was koud dus maar in de serre gaan zitten die was lekker warm.
Ben net zo fit als maandag... 2 stapjes vooruit, 3 terug.

Succes morgen met de reis Ibbel
Hadden zij hem niet komen vervoeren of de revalidatie stal hem niet kunnen halen?
Zou ik ook niet doen hoor ik zou er ook om rijden.

Never live faster than your Guardian Angel can fly.....!!
Mando woont langs de A7 bij HMpaaltje 187,6.;-)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:47

Ja, ze wilden haar best vervoeren, maar het is nogal een tantetje. Ze vertrouwt mensen niet zo snel. Dus even hup snel op een trailer gaat met iemand die ze niet kent niet lukken. En ik laad haar in 2 seconden. En dat hou ik graag zo :+

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:53

Jaloers! Ik zag dat zonnetje vandaag vanachter mijn werkplek en had zo'n zin om te rijden! Maar helaas riep de werkplicht en een zieke werknemer erbij dus alleen maar achter mijn bureau gezeten vandaag.

Pluk de dag!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:54

Ik kan alleen maar zeggen: als het uit kan, stop met werken! Echt, beste beslissing ooit 8-)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:20

Of ga minder werken, dat is ook lekker. Ik werk 3 dgn en vind het heerlijk.

Ibbel, kun je daar geen trailer lenen, scheelt je hoop tijd en hoef je geen trailer mee te slepen?

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op http://www.horse-assist.nl

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:25

Dat is ook een idee scheelt idd.

Ik werk 4 dagen ik vind het heerlijk.

Never live faster than your Guardian Angel can fly.....!!
Mando woont langs de A7 bij HMpaaltje 187,6.;-)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:29

Ach, die trailer hangt nu toch al achter de auto. En een andere trailer kan ook al een reden voor mutsje zijn om te denken: mwoah, laat maar.
Het is 1 uur en een kwartier met een lege trailer en een uur zonder trailer. Dus ach...

Ik werkte ook 4 dagen, maar desalniettemin kwam ik nergens meer aan toe op m'n niet-werken dagen.

12Magic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:08

Ibbel,Succes morgen met de lege trailer rit _/-\o_ en de verhuizing van Folly

Ik werk 3 dagen in het onderwijs maar ben er helemaal klaar mee, ik maak het schooljaar nog af en vertrek daarna lekker naar de Veluwe. Ons huis in de Zaan komt binnenkort in de verkoop en dan gaan we genieten van de opbrengst (misschien nog een klein simpel baantje daarnaast).

Vandaag begin gemaakt met het afgraven van de paddock maar we zijn nu nog stadsmensen en geen echte boeren.....
Afbeelding
Trekkertje op zijn kant 8)7

Gelukkig konden we hem er weer uit krijgen...
Afbeelding
Helaas doet hij het nu even niet dus de paddock blijft nog even onveranderd.

Vandaag trouwens ook nog even heerlijk genoten van een bosritje met Magic en Dino, wat een weertje en wat een rijkdom! {:}

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:09

Oeps :=

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:13

Oh, ha ha. Gelukkig is het een kleintje. Hier vlakbij kwamen ook stadsmensen boeren. Daar lag ook al snel de trekker in een greppel. Maar dat was een joekel dus één van de doorgewinterde boeren hier uit de buurt, moest hem er uit trekken. En die lachen dan toch in hun vuistje. ;)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:13

Oeps. Magic hoe krijg je het voor elkaar hahaha

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:51

punz leuk he die wissels, altijd een gaaf gevoel.
Mijn welsh cob sprong met 4 benen in de lucht en wisselde dan, soms vonden jury's het als een bokje uit zien maar dat was het niet.
Blue doet ze steeds beter.

Heerlijk weer he *\o/*
Gisteren met Blue en Tika op pad geweest, Tika met bitje in.

trekkertje op zijn kant , oeps :oo

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 23:02

Succes met vervoeren morgen Ibbel!

En die tractor........HOE?? := :=

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 00:07

Uhm, doe iets niet goed volgens mij :+ Ben afgelopen jaar juist meer gaan werken nu alle kinderen uit huis zijn, 6 dagen per week....
Planning is om nog 2 jaar goed door te buffelen en dan kijken hoe we de toekomst in kunnen gaan delen. Ik start wel iedere ochtend met mijn paarden en begin om 11 uur te werken, dus heb er vaak s ochtends al een rondje paard opzitten. En zondag meestal naar het bos. Hou wel ook strak vast aan mijn hobby tijd en heb sinds kort een hulp in huis, dus het voelt allemaal best lekker.

Ik moest ook wel een beetje lachen om de tractor, maar juist zo'n kleinere kiept makkelijk om. Ach je wordt er vanzelf steeds handiger in zo moet je maar denken, komt goed!

Pluk de dag!

12Magic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:33

Die trekker op z'n kant was helemaal niet moeilijk :D
Ik had vorige week met de hand greppels gegraven om het water af te voeren (dat heeft overigens geweldig gewerkt) maar als je dan een week later met een rotgang door het drassige terrein scheurt dan zie je ze blijkbaar niet zo goed _O- (manlief die denkt dat ie boer is en geen bril nodig heeft)
Gelukkig kwam ie er niet onder en konden wij er ook lachen!

Akires1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:39

Haha, op de eerste foto lijkt de trekker heel groot (de boompjes zijn ook klein en het huis staat ver weg...), dus ik dacht "wooooh!".
Zie ik de tweede foto; dat geeft toch een heel ander beeld :D

Ibbel, als ik zo zou kunnen rijden, zou ik nooit meer in de bak gaan rijden. Heerlijk!

Vwb het stoppen met werken; voor mij is werken een voorwaarde om paarden te kunnen hebben.
Eigenlijk zou ik veel meer tijd aan de paarden willen besteden en minder willen werken, maar zonder werk zouden er helemaal geen paarden zijn. Dus, tja....

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:06

:+ helemaal niet jaloers hoor Ibbel!

Haha, ik dacht eerst ook dat het een megatrekker was die op z'n kant lag!

Had gisteren hele dag, en vanochtend clienten. Merk dat ik langs hen heen wel een beetje verlekkerd naar die zon zit te loeren... Ga met volgende client maar eens buiten lopen in combi met gespreksvoering, twee vliegen in 1 klap :D

Enne... nu we toch met 50'ers onder elkaar zijn: hebben jullie zélf weleens koliek? Sinds ik Sara heb gezien gemiddeld 1x per jaar. Man... dat doet echt onwijs zeer, met koud zweet en alles erop en eraan :( Zodra ik ook maar denk dat het opkomt race ik naar de pijnstillers

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:12

Isabelle, heb je dan geen nierstenen? Want nierkoliek is idd heel pijnlijk, maar als je dat minstens 1x per jaar hebt is het misschien goed eens naar een uroloog te gaan. Ten eerste om te laten controleren of je idd nierstenen hebt en ten tweede of die misschien vergruisd kunnen en moeten worden.

Ik ben weer terug van Emmeloord, paard staat op haar nieuwe plekkie.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:34

Nee koliek geen last van. Wel regelmatig blaasontsteking en nierbekkenontsteking. De maandelijkse periodes blijven ook steeds langer weg sinds de dag dag ik 50 werd, erg toevallig hahaha

Alles goed gegaan Ibbel?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:43

Ja hoor. Folly demonstreerde braaf dat ze ongeassisteerd voor me uit de trailer op wandelt. Altijd leuk om te laten zien hoe een paard probleemloos laadt :))

Paar plaatjes van de tendoscopie:

Hier de verklevingen:
Afbeelding

Het weghappen van de verklevingen:
Afbeelding

En tegen het eind van de operatie, grotendeels glad gestreken:
Afbeelding