Naar de sportschool!

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

MarlindeRooz

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:04

Ik heb helaas heel veel drukpijn door die oefening. Echt stom... zelfs met een matje is het niet comfortabel. Heb heb daarom heel lang niet gedaan. Pak hem nu weer op! :)

My opinions may have changed, but not the fact that I’m right

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 15:48

Ik zit helaas weer met (waarschijnlijk) shin splints... Echt zo balen, want ik ging best lekker. Nu kan ik nauwelijks de trap aflopen van de pijn.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:15

ItsMe2 schreef:
Ik heb 1 maart mijn kennismaking bij de sportschool! :)
Maar als ik jullie schema’s zie.. dat ga ik voorlopig niet halen, als ik dat ooit al ga halen..
Ik ga met een schema van de fysiotherapeut sporten. En vanwege mijn hypermobiliteit zal dat heel langzaam/laag niveau beginnen en opbouwen zijn.
Toch lijkt het mij leuk om hier wel mee te lezen en posten voor de motivatie. Want het is echt omdat het moet voor mijn spierkracht en niet voor mijn plezier..

Dat geeft toch niks :) ik kan mijn schema ook niet altijd op volle kracht doen vanwege CRPS. Wilde vandaag ook gaan sporten maar had best wel last vanochtend, dus hou ik een dagje rust. Morgen weer een dag :j Supergoed juist dat je naar de sportschool gaat, gewoon lekker alles op je eigen tempo doen! :)

Volg mijn kleine windhonden vriendinnetje: [BB-HK] [VOLG] Otje de Silken Windsprite of op Instagram: Otje_the_Windsprite

Illustraties instagram: @studiodavesmade

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:58

Maanlicht schreef:
Ik zit helaas weer met (waarschijnlijk) shin splints... Echt zo balen, want ik ging best lekker. Nu kan ik nauwelijks de trap aflopen van de pijn.

|( hoe klote! Hoe lang duurt zoiets?

Ik ga vanaf dinsdag met een nieuw schema aan de slag. Ben benieuwd.

Rust zacht mijn lieve, lieve Estada.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:02

ingedebruijn schreef:
Maanlicht schreef:

|( hoe klote! Hoe lang duurt zoiets?

Ik ga vanaf dinsdag met een nieuw schema aan de slag. Ben benieuwd.

Ik heb geen idee, ik hoop kort :+ . Nu even een week niet hardlopen en wandelen. Ben ook voornemens om compressiesokken aan te schaffen en tzt andere hardloopschoenen, maar duur.. -O-

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:21

Heb ik inderdaad. Schoenen waren 120 euro en de sokken 15. Vind ik opzich meevallen.

Rust zacht mijn lieve, lieve Estada.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:56

Ik vrees dat ik ook zoiets heb maanlicht (Ik heb het net even gegoogeld). Ik ben altijd al extra voorzichtig ivm artrose in mijn spronggewricht maar vrijdag zat ik er zo lekker in, maar een dubbel lesje, met veel jumps etc zijn toch teveel geweest. Waarschijnlijk icm training op ma di woe, overbelast en de rest van de vrijdag tot 23.45u op hakken..

Ik had vrijdagavond en gisteren enorm veel pijn in mijn scheenbenen, aan de voorkant, vanaf 10cm onder m'n knie tot beneden.

Vandaag de hele dag op de bank gebleven, het lijkt nu iets beter. Ik laat de sportschool qua benen deze week maar even achterwege en de loopband ook.

Ik ga vrijdagavond op wintersport, 1150km rijden en ik wil graag skiën, Ik hoop dat rust voldoende helpt

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:37

Sorry, ik kom hier even binnenvallen..!

Ik ga verhuizen, dus ben op zoek naar een leuke sportschool in Schiedam of Rotterdam-Noord/-West. Het liefst met leuke groepslessen (vind boksen bv heel leuk) en niet al te duur. Hebben jullie aanraders?

Work hard, play hard.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:54

Ships Maanlicht, sterkte! :(:)

Volg mijn kleine windhonden vriendinnetje: [BB-HK] [VOLG] Otje de Silken Windsprite of op Instagram: Otje_the_Windsprite

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:25

Beterschap Maanlicht en Mama3! :(:) Shinsplints kan best lang duren, kwam in de roller derby nog wel eens vaker voor bij mensen... rete irritante blessure!

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one has been - Tool - Lateralus

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:50

Dit weekend gewerkt in de tuin. Daar heb ik meer spierpijn van dan de sportschool. :P :D

We don't see the world as it is;
we see the world as -we think- we are.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 06:26

Balen van de shin splits zeg.
Lijkt me super pijnlijk.

Tuin werken geeft idd vaak wel spierpijn ja. haha

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 08:59

Veel sterkte Maanlicht en Mama3!

Deze week wordt het iets lastiger om veel naar de sportschool te gaan, want ik moet naar een second opinion arts, fysio en bedrijfsarts allemaal op achtereenvolgende dagen :(. Ik kijk maar even aan wat ik nog kan na de afspraken, maar ik gok niet veel. Maarja, dan ga ik donderdag wel weer verder :).

Gisteren heb ik wel een heel uur buiten kunnen fietsen en dat was echt genieten :D !

<3 Mel, mijn stoere OTTB

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:11

Sterkte bij alle afspraken Sinatra.

Voor mij laatste trainingsweek.
Net nieuw schema gekregen. Jammerrrr.
ff bedenken of ik die ga beginnen of dat ik nog 1 week die van afgelopen maand doe.
Vind de nieuwe wel leuker. haha

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:37

Bah sintara, succes!
Maanlicht, sterkte, shin splints zijn heel vervelend!

Hier ook nieuw schema voor de komende weken. Deze week doe ik 10RMs... Janken :') Wel erg leuk verder, heb het deze week vrij druk dus moet helaas een aantal keer rond 6 uur 's ochtends trainen, maar goed.

“But there's still tomorrow, forget the sorrow.”

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:49

He bah Sintara, succes en sterkte met al je afspraken!

Needle, klinkt lekker een nieuw schema! :D

Haha Eulogy keihard aanpoten dus :P Wow 6 uur 's ochtends, respect hoor! :wow: Sowieso respect voor wat jij doet!

Vanochtend weer PT gehad, ik ben kapot! Ben wel echt heel erg blij, begin echt vooruitgang te merken :j En dat is superfijn! Vandaag weer lekker de booty getraind :)) En ook borst, triceps, rug en armen.
PT had wat foto's gemaakt;

Afbeelding

Afbeelding

Het ziet er misschien uit als weinig gewicht enzo, maar ik ben gewoon zo blij hoe ver ik gekomen ben in 3 maanden! En hoe goed het gaat, ondanks dat m'n voet gewoon k*t is af en toe.

Had de afgelopen week best wel last van m'n heup, weet niet zo goed waarom. Dus heb de hele week rustig aan gedaan, woensdag/vrijdag/zaterdag beetje gewandeld en gefietst en niet getraind verder. Had vandaag wel last met sporten, moet morgen sowieso naar de fysio dus kan hij er nog even naar kijken. #)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:12

Wat goed bezig!! :) Fijn he als je zoveel vooruitgang ziet! Vervelend van je heup, voelt het als je gewricht? Ik heb een tijd last gehad van m'n linkerheup en eigenlijk te lang genegeerd, totdat ik ook onwijs last kreeg van m'n onderrug aan dezelfde kant en niet meer normaal kon bewegen :')

Ja, donderdag is m'n huisgenootje jarig en gaan we met de rest van het huis wat drinken en vrijdag moet ik uit m'n werk meteen door naar Londen, dus dan moet ik voor m'n werk trainen. Vind ik echt niet ideaal, maar ik kan het ook niet doorschuiven naar het weekend omdat ik dan dus in Londen ben, dus het moet maar even :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:18

Jaa echt superfijn! Ik denk dat het een spier is die een beetje verkrampt is, maar de fysio mag er morgen even naar kijken :j Het is namelijk wel beter als ik opgewarmd ben, stond net een kwartier op de loopband en de eerste minuten liep ik als een stram oud vrouwtje bij 4,5 km per uur maar het ging wel steeds beter. Dus even afwachten wat de fysio te zeggen heeft morgen :j Grote kans ook dat m'n bekken misschien een beetje scheef staat, daar heb ik best snel last van!

Wel gezellig dus :D Londen is wel zo tof <3 Veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:31

Hoi hoi! Ik kom even binnen vallen, heb wel eens een berichtje gepost hier ooit maar nooit echt actief meegekletst. Nu weer wel lekker bezig maar ik heb een vraag. Ik zie hierboven iemand hip thrusten, en voor de actieve thrusters hier... Hoe leggen jullie een relatief zware stang op jullie benen terwijl je al zit/ligt? :D Ik zou de oefening ook graag meepakken maar ik zit altijd zo te sukkelen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:41

Op de grond zitten en stang over je benen heen rollen :j Of zijn de plates daar niet groot/hoog genoeg voor?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:42

Ziet er tof uit Warboel! :D echt goed bezig.
En iedereen bedankt..

De second opinion arts denkt dat het om iets heel anders gaat dan tot nog toe is gedacht, namelijk een flinke partij littekenweefsel in mijn voet en een zenuwbeknelling bij mijn enkel. Donderdag krijg ik al een echo en als het echt klopt word ik daar gewoon aan geopereerd. Ik hoop zó dat dit het is, want dit klinkt alsof ze het snel kunnen fixen :):) .
Het doet nu wel meer pijn dan normaal door het lange autorijden en het gepotel van de arts etc, dus wat betreft het sporten hou ik ff simpel met een half uurtje fietsen, beetje strekken enzo :)

<3 Mel, mijn stoere OTTB

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 16:08

Kayleigh_ schreef:
Hoi hoi! Ik kom even binnen vallen, heb wel eens een berichtje gepost hier ooit maar nooit echt actief meegekletst. Nu weer wel lekker bezig maar ik heb een vraag. Ik zie hierboven iemand hip thrusten, en voor de actieve thrusters hier... Hoe leggen jullie een relatief zware stang op jullie benen terwijl je al zit/ligt? :D Ik zou de oefening ook graag meepakken maar ik zit altijd zo te sukkelen.

Dat vroeg ik me ook af :')
M'n PT zei "Zoek het maar uit" :))
Voor mij werkte op de grond zitten, stang op je benen rollen en dan met je handen op t bankje omhoog duwen het beste. Was even pielen hoor voor ik doorhad hoe het het beste werkte :7 Advanced Problem Solving in de sportschool :D

Oeh een operatie is niet fijn natuurlijk, maar als het daarmee relatief makkelijk op te lossen is, is dat fijn natuurlijk! Beter als CRPS in ieder geval := Succes met je echo donderdag!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:55

Kayleigh_ schreef:

https://youtu.be/qFxTNOiQIAU
Dit is wel een fijn uitlegfilmpje.
Echter met kleinere schijven gaat t niet zo makkelijk. Dan zal je iemand kunnen vragen deze op je te leggen. Of misschien met de smith machine doen.
Met zware dumbell kan je m naast je neerzetten en dan zelf opzij gaan, dumbell tegen je aan drukken en weer terug draaien.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 18:24

Overigens vind ik t oprecht bizar dat een PT zegt ‘zoek het maar uit’
Het is imo gewoon je plicht als PT te zorgen dat je je klanten correct en veilig traint.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 18:26

Dat vind ik ook wel apart :=
Wij hebben zo'n ding waar de stang wat op rust. Dan rol je de stang rustig naar de juiste plek en ga je op het kussen liggen met je schouders

Edit: foto van fb gepakt
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 18-02-19 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt