Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Moderators: MirandaT, Essie73, Warboel, Ods, Duhelo, Muiz

Snorretje

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:25

O 60 g havermout met soyamelk + een appel en een eetlepel pindakaas
T Chocolade timeout en een banaan
L 3 boterhammen met boter 1 met appelstroop, 1 met hummus en 1 met speculoospasta
T hartige sultana en 2 volkoren crackers met vegetarische ham
A Pasta met vega gehakt, tomatensaus en Italiaanse roerbakgroenten + karamelvla
T 2 rijstwafels met pindakaas, 150 g magere yoghurt met muesli en een kiwi

B half uurtje heen en half uurtje terug vanaf de uni gefietst

[o]

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-19 22:50

O: Volle yoghurt met mango, gepofte spelt, lijnzaad en een scheutje diksap
T: 2vk knäckebröd met hummus
L: Dikke snee meergranenbrood (stond ong gelijk aan 3 boterhammen vermoed ik) met oude kaas, rucola en vijgenjam, cappuccino, glas vlierbloesemlimonade
T: Verse muntthee met sinaasappel, citroen, steranijs en honing, brownie met slagroom :9
A: Couscous met rode biet, puntpaprika en een chipolataworstje
T: Magere kwark met een beetje diksap
B: uur krachttraining

[o]

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 23:29

Noeps, wat een heerlijk lijstje!! <3

Die van mij vandaag:
O: volle yoghurt met blauwe bessen, frambozen, bramen, aalbesjes en flink wat Cruesli
T: Prince mini stars
L: een groot Turks maisbroodje met op de ene helft kaas en op de andere helft kip-chilisalade, een sesamcracker met appelstroop en een eierkoek
T: stuk komkommer en een halve rode puntpaprika
T: kop koffie met opgeklopte melk en 2 Oreo’s
A: spinaziestamppot met een gehaktbal en yoghurt met een appel en Cruesli als toetje
T: Prince chocoladebiscuit
B: 1 paard rijden, flink wat lopen en stalklusjes
+ water en heel wat koppen thee door de dag heen

Wat vinden jullie lekker als tussendoortjes? Ik blijf een beetje hangen op dezelfde dingen... ze moeten wel genoeg energie bevatten. :)

liespower94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 08:35

Joysieee schreef:
Noeps, wat een heerlijk lijstje!! <3

Die van mij vandaag:
O: volle yoghurt met blauwe bessen, frambozen, bramen, aalbesjes en flink wat Cruesli
T: Prince mini stars
L: een groot Turks maisbroodje met op de ene helft kaas en op de andere helft kip-chilisalade, een sesamcracker met appelstroop en een eierkoek
T: stuk komkommer en een halve rode puntpaprika
T: kop koffie met opgeklopte melk en 2 Oreo’s
A: spinaziestamppot met een gehaktbal en yoghurt met een appel en Cruesli als toetje
B: 1 paard rijden, flink wat lopen en stalklusjes
+ water en heel wat koppen thee door de dag heen

Wat vinden jullie lekker als tussendoortjes? Ik blijf een beetje hangen op dezelfde dingen... ze moeten wel genoeg energie bevatten. :)

Cranberry notenmix!

Dag lieve Jip, Larix en ik zullen altijd van je blijven houden
[IM] De liefde van mijn leven is er niet meer, dag lieve Jip

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 09:03

Bah beetje aan het balen van mezelf. Gisterochtend begon rot maar mezelf bij elkaar geraapt en besloten dat ik alles eens wat positiever moet bekijken want ik laat mijn eten daar ook erg door beïnvloeden. Dus een uur gaan wandelen in mijn pauze en echt een goed lijstje, maar toen kwam ik thuis... wat kleine tegenslagen en hoppaaa ik ben weer los gegaan. Zo stom, en nu zit ik weer in die negatieve spiraal.. iemand tips om jezelf te trainen alles wat positiever te zien/andere mindset?

Gisteren dus behoorlijk verknald (biscuitjes, cashewnoten en paaseitjes)
Vandaag weer proberen te zien als nieuwe dag. Vanmiddag naar vrienden dus weet niet zo goed hoe de rest van de dag eruit gaat zien maar ik ga er maar even vanuit dat we gewoon thuis eten.

Sorry dames, heel verhaal maar moest even mijn ei kwijt

Planning
O: 3 rijstwafels met pindakaas + 2 kopjes koffie met koffiemelk
L: 2 volkoren bth met cottage Cheese en 2 gekookte eitjes
T: ?
A: burger van kalfsvlees op burgerbroodje met gebakken ei en spek, gebakken aardappeltjes en salade (hellofresh)
T: schaaltje vla met yoghurt

B: 2 paarden rijden, rommelen op stal, 4,5 km hardlopen (hijgend en puffend gok ik gezien mijn conditie)

Venthe L. (Numero Uno x Garant) <3
Lenthe H. (Arezzo VDL x Numero Uno <3
Beau (Nassau x Ulft) <3

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 09:22

Knuffel :(:) je mindset is zooo belangrijk. Ik luister motivatie-podcasts, probeer dat eens!

Speel jij ook Township? Meld je hier zodat wij elkaar kunnen helpen :D

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 09:27

Bedankt dreamy. Kun je een paar podcasts noemen?

Beau (Nassau x Ulft) <3

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-19 09:56

Als ik je berichten terug lees, zie ik inderdaad veel berichtjes met woorden als “verpest, niet zo goed, begon prima maar..., slechte dag, ...”. Heb je dit alleen rondom je voeding of is het onderdeel van meer dingen? Ik heb zelf een paar jaar geleden coaching gehad omdat ik de lat in veel dingen hoog leg en te streng voor mezelf kon zijn. En hoe hoger de lat, hoe groter de kans op “mislukking”. Eten, sporten, werk, privé, het kwam in alles wel terug. Heb een paar sessies gehad en dat heeft echt geholpen. Moet mezelf af en toe nog wel toespreken als de lat weer te hoog dreigt te gaan hoor :D.
In ieder geval hoop ik dat er iets of iemand is wat jou helpt om weer stappen in de goede richting te zetten :*

Vandaag:
O: Havermout met lijnzaad, frambozen, suiker, kaneel en vanille
T: Appel
L: Kom paprikasoep en ik zag een receptje voor wortelpannenkoekjes wat ik wil proberen
T: 2 crackers avocado
A: Zoete aardappel frietjes met falafel, hummus, wortel, spinazie en een gekookt eitje
T: Magere kwark met hagelslag
B: 9km hardlopen en een rondje wandelen

[o]

liespower94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:11

Misschien helpt het ook als je iets minder trek hebt? Als ik zou eten wat jij zou eten zou ik ook ontzettende honger hebben :)
Misschien heeft je lijf behoefte aan wat meer kcal? Je zou het altijd eens kunnen proberen en als dat het niet is, wellicht kun je wat maagvulling proberen? Wat extra paprika eten, mandarijntje, komkommer, etc? Dan heeft je lijf in ieder geval iets te eten!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:01

Noeps wat eet jij toch altijd ‘netjes’! Gezond, gevarieerd, regelmatig en je sport veel. Echt tof om te zien en inspirerend! Ik ‘kon’ dat een tijdje ook, maar vind het ritme weer terugvinden zo lastig, net als Venthe ook aangeeft. Als je eenmaal een tijdje op ‘vreet-tour’ bent lijkt het normaal te worden.

Vandaag:

O: warme havermout van 6 el havermout, een dikke el 100% pindakaas, een flinke scheut Oatly havermelk light en een hele banaan
M: een hele paprika, een halve komkommer, twee dadels en één bruine boterham met vegan filet american
A: volkoren couscoussalade met winterpeen, munt, zilveruitjes, kikkererwten, komkommer, stukjes dadel en Marokkaanse kruiden

B: niets

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:35

Afbeelding
    In Spotify zoek ik gewoon op Motivation en dan krijg je dit. Je moet er wel van houden, sommige spreken wat schreeuwerig in :+

Venthe schreef:
    Bedankt dreamy. Kun je een paar podcasts noemen?

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:23

Joysieee schreef:

Ik was laatst ook op zoek naar tussendoortjes en dan voornamelijk wat ik makkelijk mee kon nemen naar de uni. Nu maak ik eens een de vier dagen kleine doosjes met een handje noten en wat gedroogd fruit en ik heb een tijdje kleine bakjes kwark gekocht van 150g. Ook worteltjes met hummus vind ik erg geslaagd. Nu eet ik vaak tussendoor een grote wortel, omdat ik nog steeds een halve zak in de koelkast heb liggen :')

@Venthe, komt mij ook bekend voor. Ik heb ook de neiging om van alles en nog wat te gaan eten, zodra ik me niet helemaal oké voel. Wat bij mij helpt is afleiding zoeken van eten door bijvoorbeeld een half uurtje te lezen of een bad nemen. Ook helpt het om te mediteren (ik heb daar een app voor, maar er zijn ook heel veel YouTube filmpjes) of even een planning/lijstje te maken om alles op een rijtje te zetten. Als ik dan toch wil gaan eten probeer ik het klein te houden, bijvoorbeeld een of twee stukje(s) chocolade of een bakje chips (en dan het spul terug in de la leggen en ervan af proberen te blijven, gaat wel eens mis). Wat beter werkt is iets gezonds maken wat ik heel erg lekker vind en dat eten, dan zit ik vol en ga ik niet nog meer snacken.

Mijn lijstje van gisteren:
    O: 200g soja yoghurt met 35g granola, 100g bosvruchten, 10g chia zaad, 10g hennepzaad en 5g honing
    T: 25g hazelnoten, 20g cacao dadels en 10g gedroogde mango
    L: probeerde een nieuw vegan recept voor pannenkoeken, maar mislukte dus heb het maar gewoon als havermout gegeten: 45g havermout, 10g lijnzaad, 125g blauwe bessen, 1el esdoornsiroop, 125 ml amandelmelk, 1/2 banaan
    T: 1 wortel
    A: pompoenstoofpotje (pompoen, wortel, jalepeno, tomaat, linzen en kikkererwten) met 2el edelgistvlokken

D: water, thee, 4 koppen koffie met havermelk
    B: 2 x 15 minuten naar de supermarkt lopen, voor de rest studiedagje (wil zo graag gaan sporten, maar heb even een crisis met een van mijn opdrachten)

Vandaag op de planning:

O: 150g soja yoghurt, 45g paleo granola, 100g bosvruchten en 5g honing
    T: 25g gedroogde abrikoos en 25g paranoten
    L: een kom zelfgemaakte Arabische auberginesoep met 2el edelgistvlokken en twee sneetjes knäckebröd
    T: 2 kiwi's
    A: chili sin carne (mais, kidneybonen, tomatenblokjes, zoete aardappel)

D: water, thee, 4 koppen koffie met havermelk
    B: studiedagje, morgen deadline :'(

Life flows on within you and without you ☮
    Nash <3

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:51

O: magere yoghurt met verse aardbeien, omega zadenmix, een beetje muesli en een beetje eiwitpoeder
    T: een paar gram ongezouten/ongebrandde noten en een banaan
    L: een volkoren bolletje met een omelet en kipfilet
    T: een appel en misschien nog een rijstwafel met kalkoenfilet
    A: ijsbergsla, ui en paprika met een groentenschijf en een scheutje light mayo als dressing + een kop kippensoep met extra bloemkool en broccoli

B: Krachttraining en m'n (sinds kort) bijna dagelijkse wandelingetje in de pauze :P

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:34

Venthe: :(:).. misschien helpt praten met psycholoog? Mijn pb staat open mocht je daar behoefte aan hebben.. bepaalde dingen zet ik niet openbaar...

Tussendoortjes eet ik meestal ; stuk fruit, noten, maiswafels, bakje cottage cheese of wortels .

O 50 gram gl vrije havermout met gekookt water, 1 banaan en 4 gram cacaopoeder
    L 100 gram gemengde sla met 150 gram geraspte wortel en 15 gram pompoen pitten. Dressing sesamolie met gember en rode wijn en soja saus
    T 1 grape fruit
    A gekookte bloemkool met wat kerrie poeder en 1 stuk zalm uit de oven

D water en thee
    B 9.12 km buitenrit met stalgenoten flink gedraafd en gegalopeerd. 7.22 km gewandeld

liespower94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:24

O: 100 gram blauwe bes met 250 gram alpro vanille yoghurt
    L: 4 sneetjes geroosterd meergranenbrood met 2 plakjes kaas
    T: mandarijntje
    A: pasta met tomaat, room en kaas :)

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 00:41

Aah Vente, knuffel. Voor positiever gaan denken: het helpt mij heel erg om elke dag 2 positieve/leuke dingen van die dag op te schrijven (in mijn geval typen, maar je snapt wat ik bedoel :)). Vaak gaan er ook heus dingen goed op een dag, maar (zeker in stressvolle periodes) zijn wij mensen geneigd om meer aan alles wat niet goed gaat te denken. Door elke dag tastbaar te maken wat wel goed gaat, word je een soort van verplicht gesteld om ook de goede dingen van een dag te belichten. Op het begin voelde het ontzettend onwennig om dit te doen, maar na een tijdje merkte ik dat het belichten van de goede dingen steeds automatischer ging en mijn mindset dus veranderde. Het werkt vast niet voor iedereen, maar ik denk dat het het proberen waard is. En: zou die honger ook niet gewoon door een energietekort kunnen komen? Dat is moeilijk om te beoordelen vanaf een schermpje, maar het lijkt niet erg veel als je bekijkt hoe je beweegt.

Thanks voor de tussendoortjes trouwens! :D

Mijn lijstje:
    O: volle yoghurt met een banaan en Cruesli
    T: pakje time-out chocoladebiscuits en een kop koffie met volle melk
    L: een stuk Turks brood met kaas, een stukje Turks brood met boter en pure hagelslag, een sesamcracker met kipfilet en een sesamcracker met appelstroop
    T: stuk komkommer en een stukje rode puntpaprika
    A: rode kool met aardappels en een zigeunerschnitzel
    T: halve bak Optimel vanillekwark met rood fruit en Cruesli (verlaat toetje, ik vind de kwark overigens geen aanrader haha)
    B: een heel fris paard rijden en stalklusjes (‘s ochtends, ‘s middags en ‘s avonds)
    + water en thee

Uhm, chocoladebiscuiterig... :’)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 10:58

Vandaag planning:

O: warme havermout: 6 el havermout, 1 el pindakaas, 1 el cacaopoeder, scheut Oatly light havermelk en een hele banaan
    M: 250 gram Skyr met agavesiroop, een halve komkommer
    T: een minneola
    A: een groot stuk hartige taart: groene asperges, courgette, een eitje met peper en zout en vegan speckjes

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:07

Wat zijn jullie allemaal lief!! Bedankt voor alle tips en adviezen, kan ik zeker wat mee.
      En het is eigenlijk precies wat Plien zegt vrees ik. Ik leg met alles vrij veel druk op mezelf, de lat ligt erg hoog. Er is de laatste tijd ook nogal wat veranderd qua werk en leefomgeving wat ook weer veel druk op mezelf legt. Het is niet dat ik honger heb of aankom oid. Maar meer dat het me niet lukt om dingen van de positieve kant te bekijken, ik hang er altijd een negatieve lading aan en mijn hele dag is dan "verpest" dus ik kan die dag ook dan niks meer goed doen voor mijn gevoel.
      Zo'n leefstijlcoach is misschien nog een idee, ookal vind ik de drempel best wel hoog om voor zoiets hulp te vragen

Ik ga me in ieder geval verdiepen in de podcasts, meditatie en andere trucjes. Bedankt allemaal!

Lijstje om ontopic te blijven
      O: 2 kopjes koffie met koffiemelk (misselijk en niks in huis)
      T: 2 bastognekoekjes + thee (nu begin ik natuurlijk trek te krijgen)
      L: 1 volkorenpistolet met pesto, carpaccio en rucola + cappuccino
      T: 200 g gemengd fruit
      T2: paar olijven
      A: kipjambalaya met zilvervliesrijst (hellofresh)
      T: puntje zelf gebakken appeltaart

B: 1 paard rijden + dagje op kantoor

Mijn vriend is morgen jarig dus vanavond alvast taart bakken en hem kennende vast voorproeven :+

Beau (Nassau x Ulft) <3

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:01

Ik heb mijn gewichtsdoel bereikt, -50 kg. Nu wil ik nog graag een kg of 5 en dan ben ik écht klaar. :D

O: 2 cracottes met old amsterdam creme
      T: koffie
      L: 3 vk boterhammen, 2 met creme de brie, 1 met oude kaassalade
      T: 2 atkins crackers met creme de brie
      A: 150 gram aardappelen, 250 gram wortelen.

Momenteel noga een creme de brie verslaving.. :=

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 16:11

Wow, super MDJ! 50kg is niet niks +:)+
      Ik heb mijn assignment vandaag ingeleverd, dus ik heb eindelijk weer een normaal leven :')

Mijn lijstje vandaag:

O: 150g sojayoghurt, 45g paleo granola, 1 banaan, 100g bosvruchten en 5g honing
      T: 25g paranoten en 25g cacaodadels
      T: 30g Tony Chocolonely donkere melk met pretzel en toffee
      L: Arabische aubergine soep met 2el edelgistvlokken en een schijfje knäckebröd
      T: 250ml amandelmelk, 1 banaan, 1el pindakaas en 1 schep eiwitpoeder
      A: vegetarische gyros met flatbread en tzatziki en als toetje oatmeal squares

D: water, thee, 3 koppen koffie met havermelk, vanavond nog 1-2 appelciders waarschijnlijk
      B: 1 uurtje bodypump

Life flows on within you and without you ☮
      Nash <3

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 16:19

MDJ schreef:
      Ik heb mijn gewichtsdoel bereikt, -50 kg. Nu wil ik nog graag een kg of 5 en dan ben ik écht klaar. :D

O: 2 cracottes met old amsterdam creme
      T: koffie
      L: 3 vk boterhammen, 2 met creme de brie, 1 met oude kaassalade
      T: 2 atkins crackers met creme de brie
      A: 150 gram aardappelen, 250 gram wortelen.

Momenteel noga een creme de brie verslaving.. :=

Jeutje, da's een hoop gewicht ! :oo Wat zul je trots zijn, en terecht!

O: Magere kwark met aardbeien, eiwitpoeder, omega zadenmix en muesli.
      T: een appel
      L: een volkoren bolletje met 100% pindakaas
      T: een rijstwafel met kalkoenfilet en misschien nog een eiwitreep
      A: Waarschijnlijk een eigen gemaakte salade met kip.

B: trainen op alleen lichaamsgewicht/conditie en heb al een wandelingetje gemaakt.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-19 18:34

Picassox schreef:
      Noeps wat eet jij toch altijd ‘netjes’! Gezond, gevarieerd, regelmatig en je sport veel. Echt tof om te zien en inspirerend! Ik ‘kon’ dat een tijdje ook, maar vind het ritme weer terugvinden zo lastig, net als Venthe ook aangeeft. Als je eenmaal een tijdje op ‘vreet-tour’ bent lijkt het normaal te worden.

Vandaag:

O: warme havermout van 6 el havermout, een dikke el 100% pindakaas, een flinke scheut Oatly havermelk light en een hele banaan
      M: een hele paprika, een halve komkommer, twee dadels en één bruine boterham met vegan filet american
      A: volkoren couscoussalade met winterpeen, munt, zilveruitjes, kikkererwten, komkommer, stukjes dadel en Marokkaanse kruiden

Lief compliment, dankjewel <3. Ik heb ook echt zo mijn momenten weken met veel wijn en chips maar doorgaans kan ik wel redelijk de balans houden denk ik.

MDJ, wat een superprestatie!

Vandaag:
      O: Volle yoghurt met mango, lijnzaad, havermout en gepofte spelt
      T: Banaan en plakje zwartebonenbrownie
      L: Italiaanse bol met cranberry/vijgenhummus
      T: Plak zwartebonenbrownie en een rijstwafel hummus
      A: Wraps met tempeh, mais, tomaat, avocado, sla en kidneybonen
      T: Appel
      B: 60min fietsen en vanavond nog een uurtje wandelen

[o]

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:20

O 200 gram cottage cheese met 4 zelf gemaakte kikkererwten crackers met pompoen en zonnebloempitten
      L 500 gram magere kwark
      T blokje 48 plus kaas en 3 stukjes kaas/ui stokbrood
      A vivera vega kip schnitzel met gekookte broccoli, peultjes en wat roomboter
      T 30 gram ongebrande en ongezouten amandelen

D water en thee
      B werkdag thuiszorg en 6.89 km gewandeld 26169 stappen

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:41

O: twee gebakken eieren met drie stukjes gebakken ontbijtspek.
      L: Caesar salade
      A: gewokte groenten en kipfilet met teriyaki saus.
      T: stukjes brownie met oreo

Right now, we are alive. And in this moment, I swear we are infinite.

liespower94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 22:53

Gefeliciteerd MDJ! Super knap!

O: 200 gram druiven
      T: 150 gram blauwe bessen
      L: 250 gram alpro perzikyoghurt, half meergranenbroodje en half zonnebloempitbroodje
      A: 75 gram pasta met tomaat, kaas, scheutje room en 3 mini vega worstjes van ah

B: 2 uur lang op en neer wandelen met de kruiwagen naar de boer want mijn potstal moest leeg :) (12.000 stappen)