Gastric bypass

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:33

MyKayleigh schreef:
Super bezig allemaal!

Hier inmiddels aan sonde voeding, lijkt tot nu toe goed te gaan.
Nu hopen dat ik over een paar weken weer zelf kan eten, zo niet plaatsen ze een peg sonde.

Spannend! Ik hoop voor je dat het goed gaat :D

ista

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:53

Ik hoop dat je hiermee voldoende rust krijgt en even aan kan sterken MyKayleigh! Dat dit het dan was, want het is een heel traject dat je zo doorloopt.....

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 07:29

Hopelijk is dit genoeg om je lichamelijk weer even een oppepper te geven MyKayleigh.. Vanaf hier alleen maar beter, ik duim voor je..

Ik heb volgende week mijn laatste gesprek met de dietiste. Daarna verwacht zij dat ik binnen 2 weken een oproep krijg van het ziekenhuis ( ben ik al eerder geweest ).. wachttijd op de operatie is zo'n 3 maanden.. Dat zou betekenen dat ik ongeveer begin juli aan de beurt ben..

Toch wel iets trots op mezelf, ben toch al meer dan 10 kilo afgevallen in de tussentijd :D

What doesn't kill you, makes you stronger!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:50

Ik hoop dat je lichamelijk weer wat kan aansterken MyKayleigh, sterkte verder.

Ik ben nu zo ver afgevallen dat ze mijn rug kunnen gaan opereren. Ze gaan de onderste wervels aan elkaar vastzetten, zowel aan de voor- als aan de achterkant van mijn ruggenwervel.
Dit was eerst niet mogelijk omdat ik vorig jaar veel te zwaar was. k had gehoopt dat het niet meer nodig zou zijn als ik veel was afgevallen, maar dat is ijdele hoop geweest.

Nieuwe crack: GRAFIET X BLANC RIVAGE
L2 + 21 / M1 + 14/ M2 + 6
Trots op mijn KANJER

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:55

Bedankt dames :)

Sterkte nobel.

Goed bezig al kimendana.

Spannend Lau.

De sondevoeding gaat goed, ik heb goede hoop dat het nu weer goed gaat komen :)

Sam ♡en Macho♡ Hashley* kerstmuts

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 16:22

Fijn!!! Merk je ook al verschil? Qua energie of zoiets?

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:15

Ik ben minder duizelig, eerst viel ik 3x per dag flauw.
Nu niet meer, per dag word de sondevoeding opgehoogd tot 1250ml.
Meer energie heb ik nog niet maar dat komt nog is mij verteld.
Inmiddels 41.7kg afgevallen.

Hoe gaat het met iedereen?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:25

MyKayleigh schreef:
Ik ben minder duizelig, eerst viel ik 3x per dag flauw.
Nu niet meer, per dag word de sondevoeding opgehoogd tot 1250ml.
Meer energie heb ik nog niet maar dat komt nog is mij verteld.
Inmiddels 41.7kg afgevallen.

Hoe gaat het met iedereen?

Fijn dat het iig beter gaat! Die energie komt we als je een “langere” periode voldoende binnenkrijgt.

Hier niet veel nieuws, veel moeite met de 6 eetmomenten. En als ik daar niet aanvoldoe willen ze dat ik ga praten met een psych. Ze hebben letterlijk gezegd als ik niet eet dat ik misschien dan beter af ben in een kliniek voor eetstoornissen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:27

Hopelijk krijg je er snel meer energie van en ga je je beter voelen.

Jeetje Lau, wat heftig. Hoe ervaar je dat zelf?

Hier inmiddels 33 weken zwanger en pas 3 kg aangekomen. Vind het dikker worden heel moeilijk, maar weet dat het er straks ook weer af is als ze geboren is. Dan even doorbijten voor de laatste kilo's.

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3
Rust zacht lieve Soc +17-06-2015

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:30

Ik vind het best lastig. Maar dat is meer omdat ik in mijn hoofd misschien een angst heb voor te veel calorieën. En ook een stukje, hoe kan ik nou een eetstoornis hebben kijk dan. Niemand zal geloven dat er iets niet klopt. Die meiden zijn vaak super dun dus er is niks mis.
Dus ik probeer te eten maar het is een heel gevecht. Maar dan meer van binnen.
Het is zelfs ook een angst die eerder onderbewust is. Want ik kan best een ijsje eten, maar dan laat ik onbewust toch een groot deel van mijn avond eten staan. Niet omdat ik vol zit maar meer omdat ik “geen zin” meer heb om te eten. Ik eet mezelf ook nooit vol ik heb altijd geen zin meer. En dan zet ik het weg.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 10:50

Vind dat toch best heftig klinken. Misschien is het juist alleen maar goed om met een psycholoog te praten, zo leven is toch ook lastig. Dan geniet je er toch ook niet van dat je zo bent afgevallen?

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3
Rust zacht lieve Soc +17-06-2015

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 10:59

djuulsie schreef:
Vind dat toch best heftig klinken. Misschien is het juist alleen maar goed om met een psycholoog te praten, zo leven is toch ook lastig. Dan geniet je er toch ook niet van dat je zo bent afgevallen?

Geen idee eigenlijk, heb het er nooit echt met een psycholoog over gehad. Meer omdat ik ws toch niet geloofd word in mijn hoofd.
Heb wel een kleine vooruitgang ben van 1 eetmoment al naar 3 dus ik ga wel vooruit.

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 11:28

Hier niet veel nieuws, veel moeite met de 6 eetmomenten. En als ik daar niet aanvoldoe willen ze dat ik ga praten met een psych. Ze hebben letterlijk gezegd als ik niet eet dat ik misschien dan beter af ben in een kliniek voor eetstoornissen.[/quote]

Herkenbaar Lau, ik kon het ook niet, tegen mij zeiden ze dat ze me dan gewoon niet gingen helpen.
Ik heb toen met de diëtiste een eetschema gemaakt, ik was doodsbang maar tot mijn verbazing ging ik juist afvallen, dat was mijn motivatie om toch door te zetten.
Tegen mij zeiden ze dat mijn lichaam in spaarstand stond, door de 6 eet momenten komt hij eruit en gaat weer verbranden.
Nu na de operatie is het gek genoeg, hoe meer ik eet hoe meer ik afval.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, je mag alles vragen :j

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:48

Fijn dat de duizeligheid minder is Lau! Nu blijven aansterken hopelijk en dan gauw meer energie!

Lau: ik zou jouw verhaal heel goed bespreken met de kliniek/artsen. Het eten is direct na een GBP namelijk ook al een strijd... je wordt er misselijk van, je hebt geen trek, etc. Ik kan me voorstellen dat het voor jou dan al helemaal moeilijk is om aan 6 eetmomenten te komen, maar die zijn echt ontzettend belangrijk voor je herstel en het onderhoud van je lijf. Mogelijk dat er eerst intensievere psychische begeleiding ingezet kan worden en wie weet is een operatie dan zelfs wel overbodig...

Edit: Djuulsie gefeliciteerd met de zwangerschap! Nog eventjes maar! Ik kan me voorstellen dat het lastig is om aan te komen, maar het komt vast goed straks!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 16:24

ista schreef:
Fijn dat de duizeligheid minder is Lau! Nu blijven aansterken hopelijk en dan gauw meer energie!

Lau: ik zou jouw verhaal heel goed bespreken met de kliniek/artsen. Het eten is direct na een GBP namelijk ook al een strijd... je wordt er misselijk van, je hebt geen trek, etc. Ik kan me voorstellen dat het voor jou dan al helemaal moeilijk is om aan 6 eetmomenten te komen, maar die zijn echt ontzettend belangrijk voor je herstel en het onderhoud van je lijf. Mogelijk dat er eerst intensievere psychische begeleiding ingezet kan worden en wie weet is een operatie dan zelfs wel overbodig...

Edit: Djuulsie gefeliciteerd met de zwangerschap! Nog eventjes maar! Ik kan me voorstellen dat het lastig is om aan te komen, maar het komt vast goed straks!

Het is ook zeker besproken, en er word wel aangemerkt bijv vandaag heb ik nu al 4 eetmomenten gehad. Straks avond eten en daarna nog mijn 6e pakken. Dus het lukt wel het is gewoon een drempel. Ik had bijv gister avond het meeste wat ik wilde eten vandaag al voorbereid. En dat werkt voor mij heel goed. Dan kan ik het pakken.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:26

Ik heb zelfs 1,5 jaar na de operatie op bepaalde dagen nog moeite om aan 3 eetmomenten te komen. Investeer echt in jezelf in het voortraject hoor Lau!

Hier nog steeds stabiel qua gewicht. Maar dat is ook heerlijk!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:28

Romeo2007 schreef:
Ik heb zelfs 1,5 jaar na de operatie op bepaalde dagen nog moeite om aan 3 eetmomenten te komen. Investeer echt in jezelf in het voortraject hoor Lau!

Hier nog steeds stabiel qua gewicht. Maar dat is ook heerlijk!

Ga ik ook zeker doen hoor :D
Ben voor vandaag zeker tevreden. Dus we zullen zien hoe morgen gaat.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 07:58

Lau, misschien helpt het om in je achterhoofd te houden dat wanneer je te weinig eet je net niet zal afvallen en zelfs kan bijkomen. Je lichaam denkt dan net van, ooooh ik krijg iets binnen moet dit goed vasthouden want het kan weer een tijdje duren voor ik iets nieuws binnenkrijg. Maw je lichaam gaat net meer vasthouden waardoor je zeker niet zal afvallen en zelfs zal bijkomen

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 08:01

debravanesch schreef:
Lau, misschien helpt het om in je achterhoofd te houden dat wanneer je te weinig eet je net niet zal afvallen en zelfs kan bijkomen. Je lichaam denkt dan net van, ooooh ik krijg iets binnen moet dit goed vasthouden want het kan weer een tijdje duren voor ik iets nieuws binnenkrijg. Maw je lichaam gaat net meer vasthouden waardoor je zeker niet zal afvallen en zelfs zal bijkomen

Ja dat zei de diëtist ook al, dus dat is een hele goede! Ik zit nu aan mijn ontbijt smoothie. Doe er wel een uur over maar who cares :')
Ga indd eens met die mindset eten. Hopelijk komt het dan wel goed :D

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:18

Ik had dezelfde issue, een fitbit/garmin horloge heeft bij mij geholpen. Deze trilt om mijn pols voor eet momenten. Tevens een goede diëtiste, die van mij heeft me echt geholpen en dito de psycholoog.

Op deze manier gaat een gastric bypass je niet helpen, je moet nu al beginnen met veranderen. De eerste stap is je eet momenten, (Kan je echt een garmin aanraden, is best verslavend ook!) zou ook nu al stoppen met drinken tijdens het eten en wat je kan al bewegen!

Ik kan vanwege mijn heupen en gewicht niet hardlopen dus nu wandel ik (en vang pokemon :D)

Ik zou nu ongeveer groepstraject ingaan, helaas heb ik bloedarmoede en is het uitgesteld, heb nu supplementen en begin april weer prikken. Als mijn waardes verbeterd zijn mag ik door :):)

Doei.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:28

wat mij enorm geholpen heeft is om een schema in te stellen. Ik heb bijna nooit trek en als ik merk dat ik te weinig gegeten heb, is dat dus als ik beroerd ben en dan ben ik veel te laat. Ik hanteer dus 07..00-10.00-13.00-16.00-19.00-22.00 uur en probeer daar zo min mogelijk van af te wijken. Dat valt niet altijd mee maar het werkt wel.

De lastigste vind ik die van tien uur, ik heb echt nooit trek in iets maar dwing mezelf dan om een stukje kaas, handje nootjes te eten.

Gekke is, dat ik juist vind dat ik veel/vaak moet eten en dus in mijn ogen veel meer eet dan voorheen. Ik at gerust maar twee keer op een dag maar dat is dus juist te slecht voor woorden.

Ik rij voor de lol!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:43

Ik eet om 7.30 - 10.00 - 12.30 - 15.00 - 18.00 - 21.00. Op mijn werkdagen heb ik op mijn werktelefoon een wekker staan, omdat ik anders gerust de hele dag niet eet. Ik maak soms de avond van te voren en anders in de ochtend alles klaar, dat maakt het voor mij wat makkelijker. Hop in de werktas en dan is het nog maar weinig moeite om het op te eten, ook al heb je soms echt geen trek.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:03

Lau, hoe compenseer je dan het te weinige eten? Want als je echt altijd maar daadwerkelijk 1 of 2 keer at; hoe ben je dan aangekomen? Zijn het dan eetbuien die je krijgt?

Ik bedoel dit overigens niet onaardig maar zo kunnen we je misschien beter begrijpen en helpen :)

Hier helaas ook weer een mindere dag met eten. Heb wel geteld 1 eiwitshake, 1 eiwitreep en 1 banaan op. Zit zo vol nog en ga zo sporten, dus vanavond laat maar proberen avond te eten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:19

Romeo2007 schreef:
Lau, hoe compenseer je dan het te weinige eten? Want als je echt altijd maar daadwerkelijk 1 of 2 keer at; hoe ben je dan aangekomen? Zijn het dan eetbuien die je krijgt?

Ik bedoel dit overigens niet onaardig maar zo kunnen we je misschien beter begrijpen en helpen :)

Hier helaas ook weer een mindere dag met eten. Heb wel geteld 1 eiwitshake, 1 eiwitreep en 1 banaan op. Zit zo vol nog en ga zo sporten, dus vanavond laat maar proberen avond te eten

De grootste boosdoener is medicatie geweest. Weinig eten deed ik altijd al. Ik heb nooit eetbuien of iets. Was altijd heel voorzichtig omdat ik nooit wilde worden zoals mijn moeder. Mijn moeder woog 185 kilo op haar max. En ook zij had ook nooit eetbuien. Zij heeft toen een maagverkleining gehad en kwam aan. Een ziekenhuisdieet van 800 calorieën ook toen kwam ze aan. En dit gebeurde allemaal na haar 20e. En bij mij ging het ook zo. Voor mijn 20e normaal gewicht daarna kwam alles erbij. Geen idee hoe, maar zij heeft een scopinaro gehad iets heftiger dan een gastricbypass. En toen is ze 115 kilo afgevallen.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 00:13

Hier 7.00, 10.00 12.30 16.00 17.30 en 19.30.

De 10.00 vind ik ook erg moeilijk en skip ik zo nu en dan nog wel eens:')

Doei.