[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Art_Ificious

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-19 16:30

wat eikels betreft is het echt paardafhankelijk. De ene eet er veel van terwijl de ander er misschien juist vanaf blijft.
Laten we er hier niet over discussiëren aub.

Heb juist via een tool voor google maps de oppervlakte exact berekend. Beide stukken tesamen is 4.880,26m²

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony
Adopt to give an animal new chances

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 16:50

hwn schreef:
Leo schreef:
Vitalbix zit in een plastic zak, scheelt ook tegen de muizen zo lang de zak dicht is. De lucerne zit wel in een dun plastic, die is daarom minder geschikt om buiten een ton te laten staan.

Ik had 10 papieren zakken Sport Mix Zero en 1 zak Vitalbix op voorraad. Raad es welke de muizen/ratten eerst aangevreten hadden? Juist, de vitalbix.

Oke :D weet ik dat ook weer. Slimmeriken die muizen.

'It's the Unknown we fear when we look up on death and darkness, nothing more'
- Albus Dumbledore -

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:46

Wat een leuke foto's art! Jullie zien er erg gelukkig uit! Helemaal goed zo!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-19 18:50

Ben juist nog gaan kijken en hooi gegeven. Heb het hooi voorlopig Los op de grond in de buurt van de stal. Ze durven de stal nog niet goed in. Limo gaat erin maar rent er weer net zo snel weer uit :? Hij kent dit nogthans heeft bij ex kennissen ook een schuilstal gehad. Zelfs ene die donkerder was.

Zag er wel mest in liggen van vorige paarden die er stonden. Zou dit er iets mee te maken hebben of gewoon onwennig?

Hun vacht was wel weer mooi opgedroogd.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:48

Ik denk gewoon onwennig. Geef het wat tijd. Hun natuurlijke nieuwsgierigheid gaat het vast winnen. Staan ze er over een week nog niet in, kun je altijd even gaan helpen met een emmertje biks. Voor nu, laat ze zelf maar even wat dapperder worden. Komt wel goed.

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:51

Art_Ificious schreef:
die knappe gast is idd mijn vriend. Bijna 7 maanden samen :D

Knappe vent om te zien hoor! +:)+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:52

Super tof allemaal Art!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:06

Hier durfden ze eerst ook echt niet in de stal! Misschien een idee om de brokjes in de stal te geven? Dat ze het met leuke dingen associëren. Dan durven ze vanzelf. Ziet er super uit!

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-19 21:28

Weide eigenaar gaat morgen idd Brokjes geven in emmers in de stal.

Hooinetten ga ik vullen smorgens en gaat ze ophangen want er zijn nu nog geen haken om ze op te hangen.
Natuurlijk ga ik de paarden wel hooi geven op de wei (dicht bij de stal) zodat ze toch al hooi te eten hebben voor de netten ophangen.

Thnx Safina, we zijn heel gelukkig samen. Al 7 maanden voel ik me een gelukkiger mens. :j

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:03

Stille meelezer geweest, maar wilde toch even reageren. Wat een fijne verandering voor jou en je paardjes dit! Fijn!! En wat lief dat je zo blij bent met je vriend. Leuk hoor.

R.I.P. Nancy |(
U r amazing sweatie :(

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:04

Wat fijn dat de verhuizing goed is gegaan en ook al zo snel. Ziet er heel goed uit je nieuwe plek!

Hoe gast het nu met spirit? Is het al want minder dik nu hij lekker kan bewegen?

De stal in gaan komt vanzelf, ze moeten het even vertrouwen meestal gaan ze er met paar dagen wel in. Mochten ze echt willen schuilen.

Onze paarden hebben ook geen dekens op. Variërend in leeftijd van 2 tot 16. Als een paard schuil mogelijkheid heeft en voldoende te eten hebben ze dat echt niet nodig. Alleen onze nieuwe heeft nog een deken op omdat ze geschoren is. Maar zodra de temperatuur snachts stijgt gaat die ook zsm af. We rijden de paarden gewoon ondanks de wintervacht en regelmatig zijn ze bezweet. Even goed uit stappen en daarna rollen ze in het zand en klaar. Heb ze nu nooit meer verkouden toen met dekens op wel.

Ik wens je heel veel plezier op je nieuwe plek. Maar dat komt vast helemaal goed. Je paarden zullen je dankbaar zijn. Denk dat dit ook nog weleens goede uitwerking kan hebben op het gedrag van beide paarden. Ze kunnen lekker bewegen meestal komt er dan een hele rust.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-19 23:16

Gedrag zit al goed bij limo. Was echt niet bij me weg te slaan. Vanavond zag hij me de auto uitstappen en kwam al naar de draad gestapt. Zo lief, al vermoed ik dat hij dacht dat ik voer bij had ofzo. Kreeg op manege 2x per dag eten. Nu 1x per dag maar staat natuurlijk wel op gras en beschikbaarheid tot hooi. Hij moet vast ook nog even aan dat nieuwe ritme wennen :j

Morgenvroeg ga ik erheen. Ik heb late dienst dus ga ik rond 9u half 10. Om 11u45 moet ik op mijn werk zijn (±15 min rijden van de paarden uit met de brommer).

Volgende week verlof en dan ga ik starten met wandelen aan de hand. Kleine stukjes beginnen zodat spirit ook kan wennen aan het idee dat Limo wordt meegenomen maar wel steeds terugkomt. Wil hem natuurlijk niet in paniek hebben en dat die toch door of over de draden zou proberen te gaan.
Limo is wel duidelijk de leidingnemende. Spirit mocht daarstraks eerst niet aan het hooi komen. Dus heb ik een deel wat apart gelegd. Uiteindelijk mocht spirit toch rustig naderen en raakte hij eerst limo zijn neus aan en snoepte van het hooi dat limo vast had :')

Het hooi is volgens mij voordroog, ruikt heerlijk (vind ik) en weegt wat zwaarder dan het hooi dat ze op stal kregen. Is ook wat natter vond ik.
Spirit ging er ook even door rollen.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 03-03-19 23:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:22

Wat een leuke foto’s art. Ik hou van zo natuurlijk mogelijk. De mijne stat ook zonder deken, maar met schuilstal en altijd droge grond. Werd 4x per week gewerkt, op het eind op Z1 niveau denk ik?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)
I guess I wish you well, a little bit of heaven and a little bit of hell...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-19 10:46

Dit is wat over is van gisterenavond.
Heb het nu wel dichterbij/in de stal gelegd.
Veel wind vandaag waardoor ze best onrustig zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:51

Ga er maar vanuit dat ze ook niet elke dag dezelfde hoeveelheid eten. Wij vragen ons soms nog steeds af met onze kudde wat ze nou willen.. Soms gaan ze in hongerstaking en hebben we enorm veel hooi over. Soms zijn ze spontaan heel zielig en eten ze alles tot het laatste sprietje op :+ Als ze het nou op een papiertje konden zetten hoeveel ze willen eten :))

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-19 11:06

Haha kan ik geloven.

Rustig dichter naar de stal toe grazen.
Afbeelding

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:09

Ik hoop alleen dat het geen blubber wordt in en om de stal met het voeren op die plekken. Kun je geen tegels leggen?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-19 14:48

Lynn_Nikita schreef:
Ik hoop alleen dat het geen blubber wordt in en om de stal met het voeren op die plekken. Kun je geen tegels leggen?

Volgens weide eigenaar nooit echt blubber geweest.
Ze heeft vanmiddag 2 haken in de stal gedraaid zodt ik het hooi in netten kan doen en ze kan ophangen.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:52

Je hebt wel pech met het weer nu ze net voor het eerst verhuisd zijn.Maar troost je hier wil er nu geen 1 in de schuilstal door de wind.Ik heb ze vanmorgen in de regen er echt even moeten opsluiten omdat ze allemaal apart eten,maar daarna was het snel weer buiten.

Bij mij is het voor de schuilstal ook wat blubberig,de smid zegt altijd ,goed voor de hoeven .Want verder is de wei droog.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:51

Fantastisch hoe ze nu staan, TS. Goed gedaan!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-19 17:54

Thnx Heleenn :)

Had limo vanmorgen tot in de stal kunnen leiden. Tot daartoe geen problemen, laten kijken als hij onzeker werd en verder als hij zelf een stap vooruit deed.
Tot in de stal geraakt...
Hij kijkt naar de hoek waar de mest ligt van vorige paarden (heel droog, moet ik nog opruimen) en hij raakt in paniek. Moest hem loslaten anders trok hij me mee. (had hem aan halster vast, dus zonder touw). In 1 soepele draai rent hij de stal uit.

Nu zijn het wel van die ijzeren platen als dak en door de gaten drupt het water de stal in. (schrok limo ook van als dat in de binnenbak gebeurde op manege)

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:04

Ze leren vanzelf dat ze de stal in durven, ik heb ook zo'n miep die het eng vond eerst :+ Inmiddels is ze te nieuwsgierig en als er eens een andere schuilstal openstaat, staat zij er als eerste in. Dan is ze vooral heel trots oo zichzelf :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:15

ook wat hooi in de stal leggen , ze wennen er vanzelf wel aan

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-19 20:14

Lynn_Nikita schreef:
ook wat hooi in de stal leggen , ze wennen er vanzelf wel aan

Ligt er voor een groot deel in :j

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:54

Let wel op dat spirit ook bij het hooi kan komen. Maak meerdere hopen/plekjes ver genoeg van elkaar