Naar de sportschool!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:25

culaccino schreef:
_Dreamer schreef:
Die heb ik ook wel is gehoord als tip ja, maar daar mis ik de motoriek voor ofzo, ik kan dat echt niet namelijk :')

Twee kleine dumbells in je handen en verticaal langs je lijf laten hangen! Kun je doen alsof je het jezelf zwaarder maakt, maar stiekem kun je er eentje op de grond prikken als je bijna omvalt :P En helemaal geen falen @ingedebruijn; ik vind zulke lunges minstens even ellendig als naar voren stappen :=

Ik klep ook even mee als dat mag! In 2018 sportte ik zo'n 5 uur per week bij een studentensportcentrum. Meestal deed ik daar van die groepslesjes (HIIT, spinning, bodypump/-fit), (power)yoga en daarnaast af en toe wat klimmen, squash, etc. Nu ben ik verhuisd en mis ik het sporten, maar ik zie er een beetje tegenop om me aan te melden bij een nieuw sportcentrum. Misschien motiveren jullie sportpraatjes genoeg om toch eens te gaan :o

Waar kom je vandaan? Wij kunnen met Basic Fit iemand meenemen :).

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:01

Marije_jiplover schreef:
Nou,lunges baren lijkt me toch een hele klus _O-

Het is wel altijd een hele bevalling een flinke set lunges :+ :')

Ik ben van de week niet zoveel geweest, had onverwachts veel gewerkt en m'n hele week volgepropt :x Maar was opzich ook wel eens fijn! Heb überhaupt een beetje een cheat week gehad, ach moet af en toe eens kunnen :))
Ga denk ik zometeen even!

culaccino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:00

Es_ther schreef:
Waar kom je vandaan? Wij kunnen met Basic Fit iemand meenemen :).
Ah, wat lief. Bedankt! Ik zit helaas nog ruim 40 km ten noordoosten van jou. Heb al een sportschool op het oog waar het aanbod me leuk lijkt; een proefles is inderdaad een goed idee!

Go Warboel! Erheen fietsen is ook al een goede warming up met deze wind :D

Drawn to that sort of library magic... Whispering through the dusty aisles

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:01

Ah, dat wordt een beetje ver haha!

Ik ben vanmorgen stiekem met de bus naar de sportschool gegaan :x. Heenweg is niet zo erg, bultje af voornamelijk. Maar terugweg is bultje op..

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

ItsMe2

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:04

Ik heb vanmiddag mijn schema gekregen. Voor mijn gevoel is het echt goed op mij en mijn klachten aangepast :). Ik ga hier 3 weken mee trainen en dan terug naar de fysiotherapeut. De eerste twee keer is er sowieso nog begeleiding aanwezig en dan kijken we of ik alleen kan trainen.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:26

ItsMe2 schreef:
Ik heb vanmiddag mijn schema gekregen. Voor mijn gevoel is het echt goed op mij en mijn klachten aangepast :). Ik ga hier 3 weken mee trainen en dan terug naar de fysiotherapeut. De eerste twee keer is er sowieso nog begeleiding aanwezig en dan kijken we of ik alleen kan trainen.

Klinkt goed! Ik train vanavond thuis nog eventjes.

Rust zacht mijn lieve, lieve Estada.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:28

Vandaag weer wat licht getraind. Afgelopen weken ging steeds de mist in kwa planning. Maar doe rustig aan, blijf ontregeld en erg moe. Bloeduitslag bevestigt dit ook. Schildklier nog te traagg, ontstekingswaarde blijft stijgen en urinezuur kristallen ook. Morgen vroeg weer naar de huisarts. Rest van de week geen mogelijkheid daarna vakantie

De stoomtrein hoorde ik gaan, fuut fuut met Ozosnel erachteraan. Koudwatervrees, daarom een schoen voor Sinterklaas en Malle Piet
Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:29

Vandaag weer flink getrained, had er zin in *\o/* Tegenwind op de terugweg was minder :')

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:44

Net m'n laatste training voor m'n test gehad, morgen rust en dan woensdag knallen :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:45

_Dreamer schreef:
Net m'n laatste training voor m'n test gehad, morgen rust en dan woensdag knallen :D

Succes alvast! *\o/*

"If you aren't in over your head, how do you know how tall you are?" T.S. Eliot

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:49

_Dreamer schreef:

Heel veel succes!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:53

Veel succes!

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:04

Heel veel succes dreamer! Je gaat het vast nailen *\o/*

Vanavond weer geweest, buik overgeslagen, beetje teveel van goede. Rest ging lekker! Eerste keer alleen, maar mezelf tot uiterste gepusht en dat voelt goooeeedd.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:30

Je kunt het Franka! :D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:52

Veel succes Dreamer, het komt gped, jij kunt dit, daar ben ik van overtuigd! En dat alleen al op basis van je sportieve berichten. Succes

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:13

Misschien is de vraag al vaker gesteld hoor, maar hoe houden jullie de voortgang bij? Bijvoorbeeld je prestaties van nu en over 3 maand?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:18

Ik heb mijn schema op A4 op een klembord en neem dit gewoon mee en noteer dan de datum, gewicht en aantal reps. Maar mijn schema gaat geen 3mnd mee..

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:31

Mama3: dat is inderdaad een goede tip. Maar leg je dan na een bepaalde tijd de schema’s naast elkaar om de vooruitgang te zien?

Edit: ik wil mij momenteel niet op cijfers van lichaamsgewicht of centimeters van bepaalde omvangen richten. Het gaat mij er nu vooral om mij beter te voelen. Mijn hoofddoel is om minder klachten te hebben en meer belastbaarheid aan te kunnen!
Laatst bijgewerkt door ItsMe2 op 04-03-19 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:31

Ik krijg iedere maand een nieuw schema. Noteer inderdaad tijdens de training hoeveel en op welk gewicht ik een oefening heb gedaan. Maak ook iedere maand een foto zodat ik kan zien of mijn lichaam ook verandert.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:32

ItsMe2 schreef:
Mama3: dat is inderdaad een goede tip. Maar leg je dan na een bepaalde tijd de schema’s naast elkaar om de vooruitgang te zien?

Sommige sportscholen hebben ook een meting van je vet spier etc. Dat kun je ook eens in de zoveel tijd doen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:34

Dank voor jullie antwoorden, ik heb zojuist nog even een edit aan mijn vorige bericht toegevoegd :)

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 06:31

ItsMe2 schreef:
Dank voor jullie antwoorden, ik heb zojuist nog even een edit aan mijn vorige bericht toegevoegd :)

Het beter voelen is iets dat je alleen zelf kunt ervaren denk ik dus dat is dan ook niet echt bij te houden. Kracht kun je meten door de kilo's bij te houden.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:23

Ingedebruijn: dat is waar.. ik ga even bedenken hoe ik de voortgang bij ga houden

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:24

Even weer kort tussendoor.. Ik doe sinds kort BodyTech, met stroom.. ik was heel sceptisch (met het idee van de vroegere abbtrainer :') ) maar ik vind het echt heel fijn, vooral met blessures is het goed trainen.. Doet iemand dat ook?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:25

Ik hou bij de basic fit app bij wat ik heb gedaan. Eigenlijk is hij voor vooraf, maar ik doe hem achteraf :')