Naar de sportschool!

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:39

Ik schrijf op wat ik heb gedaan en hou gewicht en foto's bij :)

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:47

Eske_B schreef:
Ik schrijf op wat ik heb gedaan en hou gewicht en foto's bij :)

Dit doe ik ook, en ik meet mezelf met een meetlint. :j

Hier voorlopig even niet naar de sportschool. De pijnklachten zijn zodanig dat ik niet meer normaal uit een stoel kan opstaan om koffie te halen op kantoor.. Volgende week een afspraak bij de huisarts voor - hopelijk - een verwijzing voor een röntgenfoto en bloedonderzoek. -O-

Tot die tijd probeer ik elke dag 1 of 2 korte yoga sessies te doen thuis. Ik merk dat dit helpt tegen de stijfheid in mijn gewrichten en spieren. Als ik rustig aan doe, dan gaat dit prima.

ingedebruijn

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:54

Ik heb gisteren thuis even kort wat oefeningen gedaan. Ging wel goed maar met twee katten ging het niet heel makkelijk haha. Wilden overal bij zijn, onderdoor, overheen.

Rust zacht mijn lieve, lieve Estada.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:58

Ik maak ook foto's inderdaad :)
Omdat ik niet sport om af te vallen vind ik dat zelf de beste manier om toch wat vooruitgang bij te houden :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:02

Jeetje, balen Frummels :(:).

En Dreamer, succes (als ik niet te laat ben).

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:32

Hihi nee morgen pas! Jullie horen het wel hier :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:52

Alvast succes morgen, Dreamer!

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:35

Bah wat vervelend Frummel, beterschap :(:)

Ik meet vooruitgang aan de hand van RM tests, die zijn "ingebouwd" in m'n programma. Dus gewoon letterlijk hoe zwaar m'n squat, bench en deads zijn :P

“But there's still tomorrow, forget the sorrow.”

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:43

Dreamer: succes morgen!

Foto’s heb ik een enorme hekel aan :oo, dus dat gaat het sowieso niet worden.

Ik heb vanochtend toch maar even gewogen en mijn buikomvang gemeten. Ik ben gelijk weer met de neus op de feiten gedrukt :o.
Dus ik ga naast het sporten ook weer op mijn voeding letten. Ik ga geen dieet of iets volgen, alleen mijn gezonde boeren verstand.

Vandaag geen oefeningen thuis gedaan, heb een (voor mij) drukke dag gehad, dus pak even mijn rust voordat het weer helemaal mis gaat.
Morgen weer netjes thuis oefenen en donderdag de eerste keer sporten bij de sportschool :D

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:35

Hier eindelijk minder spierpijn sinds zaterdag. Werd er in de nacht zelfs wakker van. Eiwitshakes lijken hun werk gelukkig te doen. Kan ik donderdag weer aan de bak.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:35

Succes vandaag Dreamer! Hopelijk is het goed gegaan!

Ik maak foto’s en weeg ook wel maar ik vind dat getal niet perse belangrijk. Doe ook meten.

Had afgelopen week een cheatweek... voelde me echt heel erg blugh, had erg last van m’n CRPS/dystrofie voet waardoor ik scheef ging lopen en meer last kreeg van m’n heup en knie :roll: was ook echt even méga klaar met calorieën bijhouden en opletten, dus heb even een weekje niks gedaan haha. Was echt bang om aan te komen maar ben niks aangekomen en geen spier enzo verloren. Ben vandaag weer geweest met frisse moed en ging echt lekker! Weinig last van m’n lijf. Ik moet echt leren dat af en toe eens even rust pakken en goed naar m’n lijf luisteren echt belangrijk is en helemaal niet funest voor het proces.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:42

Ik houd niet persé wat bij, behalve mijn gewicht.
En dat is inmiddels een kg of 9 a 10 gezakt sinds ik begonnen ben met sporten half november.

En mijn kleren worden me stuk voor stuk allemaal te groot :))

En verder merk ik wel dat ik fitter ben, even met zakken voer sjouwen voor de paarden gaat veel gemakkelijker, groot uitmesten van de postal (vlas) deed ik normaal een paar dagen over en had dan ook echt wel een week last van mijn rug.
Onlangs 6 kruiwagens op 1 dag eruit geschept en nergens last van.

Dat zijn voor mij wel de resultaten waar ik het voor doe.
Beter in mijn vel zitten, wat gewicht kwijt en me gewoon fitter voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:22

Ego-post, maar de sporttest gehaald en zelfs 24 seconde voor tijd :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:25

Gefeliciteerd *\o/* !

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:31

_Dreamer schreef:

Jeutje, heel knap gedaan! :D Mag je trots op zijn, gefeliciteerd :):)

Ik zou eigenlijk ook even moeten gaan meten. Op gewicht let ik al eventjes niet meer, aangezien ik nu op gezond gewicht zit en dat niet perse meer lager hoeft.
De spiegel is momenteel mijn "beste vriend", maar met meten zal ik toch meer moeten zien :Y)

Heb mijn schema weer omgegooid naar een ander soort split. Deed eerst fullbody voorzijde en fullbody achterzijde, nu weer upper en lower met wat nieuwe oefeningen. Heb er weer helemaal zin in :D zat even een weekje in een dip, wel 3x geweest maar voor mijn doen is dat weinig.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:26

_Dreamer schreef:

Van harte!!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:54

Super, Dreamer!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:22

Wat goed Dreamer! Gefeliciteerd!

Warboel :(:) Goed dat je even je rust hebt gepakt en wat goed dat het nu weer beter gaat! Zo'n week "rust" doet vaak juist veel goed, al voelt het een beetje gek. Ik heb elke 4 weken een geplande deload, voelt heel gek om dan zo weinig te doen maar je presteert zo echt veel beter.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:28

Goed bezig Dreamer!

Warboel: goed dat je even de rust hebt gepakt. Ik vind het ook lastig om naar mijn lichaam te luisteren en op tijd rust te pakken.

Eulogy: hoelang pak je dan een deload?

Ik ga zo even de oefeningen thuis doen en morgen de eerste keer trainen met begeleiding :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:39

Een week, maar dan doe ik niet niks. Train gewoon 5x maar lager gewicht en lager volume. Ik peak in week 3 en dan week 4 een deload :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:45

Super goed Dreamer! *\o/* gefeliciteerd!

Ja rust is ook heel belangrijk! Maar ik heb daar moeite mee, heb 2 jaar verplicht rust gehouden vanwege die dystrofie dus ben gewoon “angstig” geworden voor niks doen, word er heel nerveus van :') niet dat ik niks gedaan heb hoor, heb elke dag gewandeld en/of gefietst.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:52

Kan ik me heel goed voorstellen hoor! Goed dat je het toch gedaan hebt :)

Ik zit in een peak week en ben die begonnen met een infectie en 2 uur slaap zondagnacht :+ Dus maandag niet getraind en alles dagje opgeschoven maar merkte alsnog dat het niet 100% lekker ging gisteren. Had 3x6 deadlifts @77% (80kg) en ik kreeg er in m'n eerste set al echt niet meer dan 4 uit :+ De rest van m'n sets dus met 77.5kg gedaan. Was helemaal teleurgesteld maar toen ik het tegen m'n vriend/coach zei, zei hij dat hij dat al wel had verwacht en dat het niet erg was haha, gelukkig. Vandaag ging wel erg lekker!

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:16

ItsMe2 schreef:
Misschien is de vraag al vaker gesteld hoor, maar hoe houden jullie de voortgang bij? Bijvoorbeeld je prestaties van nu en over 3 maand?

Beetje laat maar ik gebruik de app Strong. Daar kan ik al mijn oefeningen uit de database trekken (met nog voorbeelden erbij ook) en mijn reps en gewicht bijhouden. Hij geeft progressie ook super fijn weer. Ik heb mijn telefoon sowieso gewoon bij me tijdens het trainen voor muziek dus voor mij is dat echt de uitkomst.

Warboel: zo'n week rust is soms ook goed. Ik vind het woord cheaten dan nooit helemaal gepast, want rust nemen (zowel mentaal als fysiek) is ook gewoon een onderdeel van een gezond leef- en sportpatroon.

Dreamer_: gefeliciteerd!!

Hier gaat het weer lekker. Heb zondag mijn kg's weer wat omhoog gegooid en dat gaat goed. Ben met squatten ook aan mijn vorm aan het werken, die is altijd goed geweest maar omdat ik begon met box squats en het nu gewoon in het rek doe moet ik eigenlijk wat dieper, dat was altijd al een volgende stap maar mijn beenspieren zijn het er zwaar niet mee eens :+ Heb zondag een setje bench press gedaan, deadliften en 2 reps squatten maar daarna stortte ik echt in, stond te trillen als een rietje en moest mezelf echt uit mijn auto hijsen. Heb nu nog steeds spierpijn, kon maandag en dinsdag niet normaal lopen := Heb dus nu voor morgen weer een training gepland, even kijken hoe het dan voelt en dan wil ik er eigenlijk weer tegenaan.

Ik loop nog steeds te poedersuiker met mijn schema. Ik kan het slecht opbrengen om 5 keer per week te sporten naast mijn stage, ervoor gaan lukt slecht en erna stel ik het vaak uit omdat het druk is in de sportschool en ik geen zin meer heb omdat ik mentaal gesloopt ben. Splitten gaat ook niet zo denderend, ik kom dan uiteindelijk uit op trainingen van een minuutje of 20 zonder cardio en dat vind ik ook maar mweh. Voor nu heb ik dus weer full body, maar ik vind het lastig dat mijn herstel dan mijn hele lichaam beslaat en ik dus echt niks kan doen tot ik spierpijn-af ben.

Don't look back in anger.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:32

Gefeliciteerd Dreamer, top gedaan!

Ik ben vandaag weer geweest, na 2 weken zonder sportschool (week op wintersport, dagen daarvoor en erna huishouden, werk etc, dus te druk). Maar man wat viel het me tegen, niet qua gewicht, reps of conditie, maar ik kreeg er zoveel trek van dat ik bij de ah veel te veel koekjes heb meegenomen (kletskoppen en reuze mergpijpen) en beide pakken zijn al half op.

Vanaf morgen doe ik weer normaal. Heb de sportschool wel echt gemist, het is toch een deel van je routine en het was zo heerlijk rustig vanmiddag, heerlijk, nog geen 10 man

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:32

Ik ben daar jaloers op joh, Mama3. Mijn sportschool (allebei) is alleen rustig als ik gelijk om openingstijd voor de deur sta of op vrijdag om 10 uur ga, en ik kan echt alleen buiten kantooruren.

Don't look back in anger.