Popstra schreef:Van haar programma's word ik ook heel erg blijJewEmm je bent geen Floortje Dessing he die jaarlijks 100x in het vliegtuig stapt voor haar reisprogramma waar ze vooral zelf erg blij van word......

Moderators: Nala, Mondy, Mjetterd, ynskek, Polly, Ladybird, Giolli, Hanmar, Princesj, Dani
Popstra schreef:Van haar programma's word ik ook heel erg blijJewEmm je bent geen Floortje Dessing he die jaarlijks 100x in het vliegtuig stapt voor haar reisprogramma waar ze vooral zelf erg blij van word......
pien_2010 schreef:Er werd een tijd geleden een leuke vraag gesteld in dit topic namelijk iemand wilde graag ideeën over haar klimaat neutraal huis.
Mij lijkt het ook wel tof, om als je klimaat neutraal huis gaat bouwen, een huis te bouwen dat ook compleet biologisch afbreekbaar is. Ik heb ooit een reportage daarover gezien dat dit in Nederland ergens gebeurde en zelfs met een stadhuis. Maar ik kan het nergens, helaas, terug vinden. Vind dat wel boeiend. Weet iemand daar meer van?
germie schreef:In het dagblad van het noorden een stuk over de electrische auto, pas na 700.000 km zijn ze schoner dan een verbrandingsmotorauto.
https://www.dvhn.nl/economie/Elektrisch ... u6uBW_HJqE
Wie rijdt er hier 7 ton in een benzine auto? Niemand. Diesels zelfs niet.
100% groene stroom gaat nog lang niet lukken. Daarnaast moet je dan de produktie van zonnecellen en windmolen e.d. ook meenemen. Dus voorlopig is de electrische auto niet echt schoon te noemen.
En dus ook weer een argument om oude auto's eerst volledig af te rijden. Het is nog steeds erg slecht om produkten die goed zijn weg te gooien. Waarom wil men dat wel bij auto's? Dat heet dan krom redeneren.
germie schreef:In het dagblad van het noorden een stuk over de electrische auto, pas na 700.000 km zijn ze schoner dan een verbrandingsmotorauto.
https://www.dvhn.nl/economie/Elektrisch ... u6uBW_HJqE
Wie rijdt er hier 7 ton in een benzine auto? Niemand. Diesels zelfs niet.
100% groene stroom gaat nog lang niet lukken. Daarnaast moet je dan de produktie van zonnecellen en windmolen e.d. ook meenemen. Dus voorlopig is de electrische auto niet echt schoon te noemen.
En dus ook weer een argument om oude auto's eerst volledig af te rijden. Het is nog steeds erg slecht om produkten die goed zijn weg te gooien. Waarom wil men dat wel bij auto's? Dat heet dan krom redeneren.
8nnemiek schreef:En dát is nu juist het probleem; een benzineauto gaat never nooit 700.000km mee, nog niet eens de helft, en wordt dan weer volledig verschrot en er moet weer een compleet nieuwe auto gebouwd wordenHeel erg milieuvriendelijk ja..
Een elektrische auto gaat naar verwachting veel en veel langer mee, de eerste is al de 800.000 voorbij. Accu’s worden efficiënter en milieuvriendelijker.. en als je kijkt naar elektra vs benzine dan wint de elektrische auto met gemák, zeker in landen en staten waar de stroom via wind/zon/water wordt opgewekt.
En als je de productie van zonnepanelen enzo gaat meerekenen voor elektrische auto’s, reken je dan ook alle olieplatformen en raffinaderijen en milieurampen en vervoer van brandstof enz enz mee voor auto’s met verbrandingsmotor? En luchtvervuiling? Fijnstof? Geluidsoverlast?
8nnemiek schreef:En dát is nu juist het probleem; een benzineauto gaat never nooit 700.000km mee, nog niet eens de helft, en wordt dan weer volledig verschrot en er moet weer een compleet nieuwe auto gebouwd wordenHeel erg milieuvriendelijk ja..
Een elektrische auto gaat naar verwachting veel en veel langer mee, de eerste is al de 800.000 voorbij. Accu’s worden efficiënter en milieuvriendelijker.. en als je kijkt naar elektra vs benzine dan wint de elektrische auto met gemák, zeker in landen en staten waar de stroom via wind/zon/water wordt opgewekt.
En als je de productie van zonnepanelen enzo gaat meerekenen voor elektrische auto’s, reken je dan ook alle olieplatformen en raffinaderijen en milieurampen en vervoer van brandstof enz enz mee voor auto’s met verbrandingsmotor? En luchtvervuiling? Fijnstof? Geluidsoverlast?
germie schreef:Maar ze maken het je wel steeds moeilijker. Ik moet het ook doen met auto's van rond de 3000 euro die ik echt op rij. Maar overal lees je weer dat die dan zgn. vervuilend zijn. Nou, dat zijn ze niet, ze zijn niet eens echt smeriger dan de nieuwere generatie, en dan nog, een auto gaat 18-20 jaar mee, dus dat weet je en dan mag je niet zeggen na 10 jaar ze zijn smerig, en ze zijn nog steeds goed hoor. Ik ben er in die zin zuinig op dat mijn auto netjes de beurten krijgt, op dure longlife olie rijdt, enz. Maar ja, ik rij wel veel kilometers en alles prive.
Soms wilde ik wel dat ik een auto met trekhaak van 30.000 euro mij kon veroorloven, maar helaas, dat zit er gewoon niet in. Het gaat mij er om dat je soms zgn. slooppremies krijgt voor nog goede autos. Dat gaat er bij mij niet in, dat is echt vernietiging van goede materialen. Dan doe je hetzelfde als wegwerpprodukten bij de action kopen in mijn ogen.
Als de auto stuk is, ja, dan sloop je hem en recycled wat kan.
Gebruikers op dit forum: __Martine__ en 2 bezoekers