[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Pepperrr

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 14:07

Kun je spirit niet tijdelijk in de andere wei zetten als je met limo bezig gaat? Dan kunnen ze ook niet met elkaar lopen kloten als jij bezig bent met limo :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-19 14:36

Eight schreef:
Aankomende week gaat de wind liggen en komt het zonnetje door, ik ben heel benieuwd wat dat met limo doet :)
Spirit lijkt me een super leuk dier! Ik ben blij voor je dat hij al zo veel gegroeid is! Hoe oud is hij nu?

1 jaar en 7 maanden is spirit nu :)
Ik schat dat hij rond de 1m43 is momenteel.

Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 15-03-19 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Strooigoed
Wat brengt de lieve Sint ons dit jaar?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-19 14:38

Pepperrr schreef:
Kun je spirit niet tijdelijk in de andere wei zetten als je met limo bezig gaat? Dan kunnen ze ook niet met elkaar lopen kloten als jij bezig bent met limo :)

Is misschien idd een optie. Heb ik nog niet aan gedacht. Bedankt voor dit idee :)*

Strooigoed

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 17:18

Je kan bij agradi goedkoop lint en prikpalen bestellen, dan worden ze nog aan huis geleverd.Van alles voor de wei trouwens.Ik bestel er ook vaak.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 17:31

Art_Ificious schreef:
Hoeveel grams raden jullie dan aan? Hoewel ik ook al vaak naar de bucas recuptex gekeken heb hoor.
Maar die lijkt me te duur voor op de weide hele dagen om te doen.

Bucas recuptex niet doen. Dat is echt een therapie deken. Goed voor een paar uurtjes om of een halve dag, maar niet 24 uur per dag. (Hoewel sommigen dat wel doen, maar dat is niet verstandig) Verder kan ie niet tegen regen :D :D

Bucas heeft wel goede stevige outdoor dekens. Het smartex systeem zorgt ervoor dat het vocht (bij zweten) eruit kan maar niet terug. Zo blijft de deken altijd droog van binnen. Zijn vrij dunne dekens maar gaan van -10 tot + 12 graden celsius.

Heeft even geduurd, maar toch. Inmiddels is de sinds lang vermiste merrie terug gevonden. Lang leve bokt!
VERMIST!! KLIK HIER VOOR FOTO

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:13

Raamzicht schreef:
Van het si gewricht kun je ook rectaal een echo laten maken.

Kan maar ze kunnen rectaal nooit het hele si gewricht in beeld brengen. Zijn ze met mijn paard toen mee begonnen en zagen wat problemen maar ze zeiden eigenlijk meteen als je echt wil weten wat er is moet je scinti laten maken.

Art limo heeft neem ik aan zijn halster nog om?
Snij dan een stuk van een halstertouw af zodat je aan de musketon nog ongeveer 50cm hebt zitten.
Vraag of je zus even komt helpen met zijn tweeen pakken moet toch lukken. En doe dan het touwtje eraan. Dan is hij de volgende keer veel makkelijker te pakker omdat je al touwtje hebt.
En levert niet meer risico op als ze toch al met halster lopen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-19 18:19

Genja heeft idd halster om.
Touwtje eraan dacht ik ook wel aan. Maar leek me niet verstandig.
Wou dat bij spirit ook wel weer doen eigg maar hij komt nu wel (zie filmpje) dus bij hem is het niet nodig.
Maar bij limo zal het vertrouwen ook wel weer terugkomen. Ben er zeker van hoor.

Ik probeer niet meteen hem vast te nemen zodra hij bij me is. Zodat hij ook niet het naar me toe komen associeert met vastgepakt worden en werken. Idem met spirit. Ik probeer bij spirit wel het hoofd en subtiel het halster aan te raken waarbij ik al vorderingen maak want hij loopt niet meer weg zodra ik het probeer.

Strooigoed

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:54

Twirre heeft dat ook nog steeds, hij loopt niet van je weg, maar is nog steeds wantrouwend wanneer je recht op hem afloopt. HIj voelt zicht nog al snel geintimideerd. Hem uitnodigen even op hem wachten, is bij hem voldoende om hem naar je toe laten komen.

Ik geef toe, soms is het confronterend, je doet alles voor je paard en hij wantrouwt je precies, toch is Twirre aan ons gehecht, werkt enorm mee, is erg voorbeeldig en doet zijn uiterste best, iedere keer weer opnieuw.

Maar hij blijft snel onder de indruk ondanks dat hij op sommige vlakken veel dapperder is dan mijn eerdere bomproof paarden.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-19 18:58

Manadeluca schreef:
Twirre heeft dat ook nog steeds, hij loopt niet van je weg, maar is nog steeds wantrouwend wanneer je recht op hem afloopt. HIj voelt zicht nog al snel geintimideerd. Hem uitnodigen even op hem wachten, is bij hem voldoende om hem naar je toe laten komen.

Ik geef toe, soms is het confronterend, je doet alles voor je paard en hij wantrouwt je precies, toch is Twirre aan ons gehecht, werkt enorm mee, is erg voorbeeldig en doet zijn uiterste best, iedere keer weer opnieuw.

Maar hij blijft snel onder de indruk ondanks dat hij op sommige vlakken veel dapperder is dan mijn eerdere bomproof paarden.
Ik stap al niet recht op mijn paarden af. Dit is namelijk wat ik ook geleerd heb van miezelke. Niet recht erop af stappen en niet focussen op je paard maar een ander punt bv een boom ofzo.
Echter helpt dat voorlopig niet bij limo. Hem uitnodigen of snoepje voorhouden ook niet echt

Strooigoed

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-19 17:40

De genoemde tip om spirit apart te zetten is een gouden tip geweest.!

Heb succesvol met limo kunnen werken daarstraks.

Eerst eten gegeven in de emmers. Nu kennen ze het zeer goed hoor :D
Omdat spirit sneller klaar was (krijgt iets minder omdat limo hem verjaagt als limo eerder klaar is) heb ik spirit kunnen vastnemen, aaien en het halster een gaatje losser gedaan voor meer kaakruimte. Hij liet het prima toe. Snoepje gegeven en daarna enkele pasjes voorwaarts begeleid. Ging super. Zo naar de wei ernaast gebracht net toen limo klaar was met eten.

Showtje gekregen van spirit die lekker ging showdraven. En daarna grazen. Het boeide hem niet dat limo er niet bij stond.

Dan halstertouw om mijn schouders gedaan. Limo gelokt, kwam snel dus geaaid. Bleef staan - snoepje en braaf :)
Rustig halstertouw erbij gepakt en limo kunnen vastklikken. Beetje rondgestapt en grondwerk gedaan. Alle voetjes opgepakt ook. Beetje moeilijk gedaan met de achtervoetjes maar niet aan touw getrokken of echt paniekerig weggesprongeb.

Al bij al een geslaagde dag dus :)

Strooigoed

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 17:44

Super om te lezen. Fijn je gaat de goede kant op

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man, STROOIGOED

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-19 17:52

Achtervoetjes heb ik ook gewoon doorgezet. Eerst terug op de rug kriebelen en zo weer door naar het been. En steeds opnieuw als hij weg stapte van mij. :)
Hij zakt wel door de achterbenen (alsof die klaar staat om te vluchten/wegspringen) als ik rechtsachter aanraakt vanaf de bil. Maar heb deze toch 2x kunnen vastnemen.
Ook hapte hij naar me toen ik rechts van hem stond en de kont kriebelde.

Strooigoed

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 17:55

Goed zo Art! Probeer bij de voetjes wel vast te houden en pas als hij rustig staat loslaten. Maar wel direct als hij rustig staat. En belonen.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 18:01

Leuk dat je zo'n geslaagde dag had en weer vanalles bereikt hebt!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 18:21

Goed bezig meid!!

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 18:33

Fijn zeg :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 18:53

+:)+

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 18:56

Goed bezig zeg! Het weer begint ook iets beter te worden (hier tenminste), dan wordt het vast ook makkelijker om aan de slag te gaan :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-19 19:09

Gimme_Joy schreef:
Goed zo Art! Probeer bij de voetjes wel vast te houden en pas als hij rustig staat loslaten. Maar wel direct als hij rustig staat. En belonen.

Doe ik ook. Als hij de voet zelf terugtrekt pak ik die gewoon opnieuw. Ik beloon pas als hij ook blijft staan zodra hij zijn voet terug heeft. Soms draait hij dan een paar pasjes van me weg met zijn gat.

Ben in ieder geval in mijn nopjes over de vorderingen vandaag met beide paarden :)

Lekker hooi knabbelen mooi samen. (dit is 1 plak hooi, in de stal liggen nog 4 plakken hooi)
Afbeelding

Oh hallo baas :+
Afbeelding

Strooigoed

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:10

Ja heel fijn! En als straks het weer beter wordt, zal je zien dat ze zepf wat rustiger worden!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-19 19:11

Ghostattack schreef:
Goed bezig zeg! Het weer begint ook iets beter te worden (hier tenminste), dan wordt het vast ook makkelijker om aan de slag te gaan :)

Hier vanaf dinsdag droog weer :j *\o/*

Strooigoed

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:12

Zo zat je nog in de put en zo schijnt ineens de zon weer ;) Heel fijn om te lezen, geniet ervan!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:14

Zie ik dat nu zo verkeerd of zien e er ook echt super goed uit alle twee nu?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)
I guess I wish you well, a little bit of heaven and a little bit of hell...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-19 19:17

miezelke schreef:
Zo zat je nog in de put en zo schijnt ineens de zon weer ;) Heel fijn om te lezen, geniet ervan!

Echt Hé.
Denk wel dat het mede komt omdat spirit apart stond. Limo keek wel paar keer naar spirit die daar heerlijk van het betere gras genoot. Spirit miste limo niet hoor, het gras was zalig vond hij haha }>

Morgen herhalen van vandaag. Misschien over enkele weken dan starten met buiten wandelen (aan de hand) afhankelijk van hoe goed limo dit blijft doorzetten.

Strooigoed

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-19 19:17

poes schreef:
Zie ik dat nu zo verkeerd of zien e er ook echt super goed uit alle twee nu?

Foto is zeer recent :j :D

Aan limo's vacht zie je ook dat ik hem geaaid heb. De vacht zat in drieoekjes/dakpannen bijeen van de regen en zand.

Nog een foto dan maar hihi
Afbeelding

Strooigoed