Inkomstenbelasting 2018

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

veerledec

Re: Inkomstenbelasting 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:01

Op zich heeft dat dan niet veel invloed op je aangifte, behalve dan dat je een lagere eigen woning schuld hebt.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:30

veerledec schreef:
Op zich heeft dat dan niet veel invloed op je aangifte, behalve dan dat je een lagere eigen woning schuld hebt.

Nee maar ik moest het dus wel weer allemaal opnieuw gaan opzoeken en invullen omdat t allemaal gereset was, daar ging t over, ik reageerde op het bericht van Oscar, misschien had ik dat nog even moeten vermelden, voor mij isst verder allemaal duidelijk, ingevuld en verstuurd :)

Verder stel ik mijzelf nooit in op iets terugkrijgen, nu we ruim €2000 terug gaan krijgen is dat dus een lekkere meevaller :D

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:32

Normaal krijg ik altijd wel wat terug. Dit keer helaas helemaal niets.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:32

Mijn man krijgt €0 terug terwijl hij ook kosten voor aankoop woning kon aftrekken. Dat is toch raar?

T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3
http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: Bruiloften, Newborn, Cake-smash, Bohemian en workshops!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:42

Niet al een voorlopige teruggave gehad?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:44

Ja dat wel, maar daar zat alleen de hypotheekrenteaftrek in berekend. Niet de kosten voor aankoop nieuwe woning, dat is toch dik 5000 euro wat je extra kan aftrekken

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: Bruiloften, Newborn, Cake-smash, Bohemian en workshops!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:56

Of zijn voorlopige aanslag was berekend op een veel lager salaris, of er is gewoon te weinig loonbelasting ingehouden. Is van zoveel dingen afhankelijk.... Hoef niet persee raar te zijn.

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:15

Ik wil evt wel even meekijken hoor Liselot.

Je zou ook hier nog even naar kunnen kijken:

Citaat:
Op sites zoals berekenhet.nl ed. kun je je bruto (jaar)loon invoeren en dan staat er ook hoeveel loonbelasting je moet betalen en hoeveel recht op arbeidskorting ed. er is. Als je dat naast jouw opgaves legt en er zit een groot verschil in, dan kun je verder gaan zoeken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:23

Geloof wel dat zijn salaris wat hoger is uitgevallen inderdaad, ga het eens even nakijken.
Kan ook allemaal prima kloppen hoor, maar je verwacht toch dat je terugkrijgt als je een huis gekocht hebt :o

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:42

Pak de voorlopige aanslag erbij, hier kan je precies zien met welk loon gerekend is. Als je het echt niet vertrouwd kan je altijd nog door iemand laten checken.
Heeft hij verder veel vermogen in Box 3? Hierover moet die natuurlijk ook nog afrekenen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:15

Ik krijg voor nu zo'n 1000 euro terug, zeker niet slecht maar moet hem nog eens goed bekijken. Heb nog wat uitgaves gedaan voor mijn bedrijf die ik misschien kan terugvragen, maar ik weet niet hoe. Dat even goed uitzoeken, krijg ik misschien nog wat extra terug *D

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:17

Je bedoeld denk ik investeringsaftrek? Maar heb je wel je winst uit onderneming goed berekend?? Als je investeringen hebt gedaan boven de 450, mag je deze activeren en als je in een jaar boven de 2.300 investeert mag je een deel aftrekken.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ftrek_2018

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:27

Hoger salaris is ook lagere heffingskortingen, daar kan het ook nog inzitten.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:49

Yonker schreef:
Je bedoeld denk ik investeringsaftrek? Maar heb je wel je winst uit onderneming goed berekend?? Als je investeringen hebt gedaan boven de 450, mag je deze activeren en als je in een jaar boven de 2.300 investeert mag je een deel aftrekken.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ftrek_2018

Oh nee dan zal ik dat niet kunnen aftrekken. Kom denk ik wel aan 400/500 uitgave maar bij lange na niet aan winst. Heb zo'n 150€ verdiend in 2018 :')

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:51

Kaitlyn schreef:
Pfff ik kan bijna alles invullen, maar omdat mijn ex en ik uit elkaar zijn gegaan (en het huis is naar hem gegaan) moet ik wel nog invullen wat de schuld van de hypotheek was op 31-12-18 en wat de betaalde rente over 2018 was. Ik heb hem hier een paar keer over gemaild, maar ik krijg gewoon geen antwoord van hem. -O-

Heb nu ook onze toenmalige adviseur gemaild, en waar we de hypotheek hadden lopen (met gegevens over hypotheeknummer, adres, onze namen) in de hoop dat ik van 1 van de 2 antwoord kan krijgen anders kan ik het gewoon niet afmaken. %)

Moet je wel opletten dat je invult wat jij aan rente hebt betaald...anders kom je het terug aan het betalen.

Na datum x stond het huis sowieso niet meer op je naam en na die tijd heb je sowieso geen recht op teruggave, immers tis niet meer je huis (let er dus op), daarnaast stel je was eigenaar tm april en jullie hadden voor die periode 2000 aan rente betaald. Dan mag jij maar 1000 opvoeren en niet 2000.

ChantalSmook

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:22

Hier 133 euro terug. Mijn vriend krijgt ook wat terug. Erg fijn want ze hebben vorig jaar steeds verschillende dingen gezegd bij de salaris administratie en aanpassingen gedaan. Dus erg blij dat dat recht gezet is en hij niet hoeft terug te betalen.

Change your thoughts and you will change your world.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 01:04

Weet iemand dit toevallig?
Woon in Roosendaal werk in Breda. Ik heb in April in het gips gezeten , waardoor ik toeb met de OV (bus) moest. Normaliter ga ik altijd met de auto.

Nu las ik dat je dat terug kan vragen. Echter wist ik sit niet heb ik de buskaartjes niet meer. Maar wel altijd gewoon gepind. Geldt dit dan ook?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 07:15

Ja kan je aftrekken.
Moet je wel een drempel behaald hebben. Bij mij was dat 1600€ ofzo, maar verschilt geloof ik. Het systeem zegt het vanzelf welke drempel je moet hebben.
Pinnen lijkt me prima, als ze willen controleren lan je toch gewoon een uitdraai daarvan geven?

[o]

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 07:27

Banyu schreef:
Woon in Roosendaal werk in Breda. Ik heb in April in het gips gezeten , waardoor ik toeb met de OV (bus) moest. Normaliter ga ik altijd met de auto.

Nu las ik dat je dat terug kan vragen. Echter wist ik sit niet heb ik de buskaartjes niet meer. Maar wel altijd gewoon gepind. Geldt dit dan ook?

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ar_vervoer
Hier staat het. Het gaat om tabel bedragen.

Verootjoo, jij hebt het over de aftrek van zorgkosten denk ik?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 07:43

Als je overigens een vergoeding kreeg van jouw baas voor de reiskosten moet je die weer in mindering brengen op de reiskosten.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 07:49

veerledec schreef:
Banyu schreef:

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ar_vervoer
Hier staat het. Het gaat om tabel bedragen.

Verootjoo, jij hebt het over de aftrek van zorgkosten denk ik?

Ja, oh, verkeerd en te snel gelezen :+ Ik dacht reiskosten van en naar zkh.

[o]

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 08:52

studiemiep schreef:
Kaitlyn schreef:
Pfff ik kan bijna alles invullen, maar omdat mijn ex en ik uit elkaar zijn gegaan (en het huis is naar hem gegaan) moet ik wel nog invullen wat de schuld van de hypotheek was op 31-12-18 en wat de betaalde rente over 2018 was. Ik heb hem hier een paar keer over gemaild, maar ik krijg gewoon geen antwoord van hem. -O-

Heb nu ook onze toenmalige adviseur gemaild, en waar we de hypotheek hadden lopen (met gegevens over hypotheeknummer, adres, onze namen) in de hoop dat ik van 1 van de 2 antwoord kan krijgen anders kan ik het gewoon niet afmaken. %)

Moet je wel opletten dat je invult wat jij aan rente hebt betaald...anders kom je het terug aan het betalen.

Na datum x stond het huis sowieso niet meer op je naam en na die tijd heb je sowieso geen recht op teruggave, immers tis niet meer je huis (let er dus op), daarnaast stel je was eigenaar tm april en jullie hadden voor die periode 2000 aan rente betaald. Dan mag jij maar 1000 opvoeren en niet 2000.

Ja klopt inderdaad, heb dat ook zo in moeten vullen! :j
Heb van waar de hypotheek liep heel fijn alle gegevens gekregen, en ook per maand de betaalde rente t/m het huis niet meer van mij was en daar heb ik de helft van opgegeven. :)
Krijg toch nog een leuk bedrag terug, €550,- :))

Mijn ex stuurde overigens van het weekend een mail terug met de "gevraagde gegevens". Uhuh, de jaaropgave van 2017 en niet van 2018. |o
Wat denkt ie, dat ik simpel ben ofzo? Heb hem maar niet meer geantwoord, zoek het maar uit, ik heb in ieder geval de juiste gegevens ingevoerd. :evaw:

Gibbie’s 2020; de dood in de ogen gekeken

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie
Voor onze paardenavonturen https://www.instagram.com/1991leane/
Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 09:31

assie schreef:
Als je overigens een vergoeding kreeg van jouw baas voor de reiskosten moet je die weer in mindering brengen op de reiskosten.

Nee buiten salaris in de ziektewet niet gekregen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:48

verootjoo schreef:
Ik krijg altijd m’n werkende moeder bonus :D
Eerste twee jaar als verrassing, maar nu weet ik het :Y)

Hihi ja dit, inderdaad een leuk bedrag die combinatie korting. Nu maar hopen dat ze snel uitbetalen *D :Y)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:55

Ik heb de accountant van mijn ouders het ook weer laten uitrekenen. Nooit een spannend verhaal want het is eigenlijk ieder jaar ongeveer hetzelfde bedrag.