3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

__Sannne

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:24

https://www.tastea.eu/nl/tastea-30-dagen-detox.html dit is em CCCCC. Het hele detox verhaal ben ik wat skeptisch over, maar een vriendin van me heeft wel oprecht positieve resultaten ondervonden van deze thee, zoals ik aangaf in mn andere post. Dus ga hem gewoon proberen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:41

Ik heb ooit in een opwelling de skintight thee gekocht, en omdat ik t toch al gekocht had ook maar opgemaakt. Las er ontzettend positieve verhalen over, maar merkte geen verschil, behalve veel plassen. Raakte dus alleen wat vocht kwijt...
Daarnaast worden negatoieve reviews van de site verwijderd, dat maakt me wel sceptisch (naast dat ik niet in detox geloof). Maar goed, proberen kan geen kwaad, en wie weet doet het wat voor je.

Ik ben vandaag lekker aan het experimenteren met weight watchers recepten haha

O: choco mugcake met 0% griekse yoghurt
L: volkoren boterham met zelfgemaakte kipkerrie salade (gegookte "pulled" kip, paprika, augurk, bosui, griekse yoghurt, beetje hellmans light, kerrie, peper en zout). Heerlijk!
T: aardbeien
A: krieltjes uit de actifry, gebakken kipfilet, broccoli
T: moet ik nog verzinnen, heb nog punten over dus mag wat lekkers van mezelf

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:44

Sanne, courgetti is niet veel kcal idd.
Ben benieuwd hoe de detox werkt voor jou. Wil het zelf ook nog eens proberen, puur uit nieuwsgierigheid :j

Mijn lijstje:
O: havermout met eiwitpoeder, lijnzaad, halve banaan en frambozen
T: alpro go on met blauwe bessen
L: twee boterhammen met quorn, 1 met pindakaas
T: avocado, banaan
A: macaroni, saus, groentenmix, linzen en vega balletjes van Ikea

Tot nu toe 1643 kcal.
Ga nog wel een uurtje paardrijden, dus zal nog iets lekkers als avondsnack bijkomen denk ik :)

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:48

VO (vroege ochtend voordat ik de auto instap :') ) : Curcuma Vanilla Latte TerraSana met rijstmelk
O: Chiazaad pudding natural AH
L: Quinoa Noten salade AH 205g & Naked smoothie green machine 360ml
T: Ananas, Mango, Appel, Druif bakje 230g
A: Waarschijnlijk Pompoensoep
T: Geen idee nog, waarschijnlijk iets van maiswafels

Voorderest drink ik tussendoor gewoon water/thee. En rij ik vanavond nog paard. Iemand toevallig tips of opmerkingen?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:55

Dat van die negatieve reviews had ik inderdaad gelezen Laura, ik had het merk dan ook nooit geprobeerd als mijn vriendin er niet zo enthousiast over was geweest. Baad het niet dan schaad het niet.

Lekkere lijstjes komen er voorbij :) Heb zo niet echt tips voor je Damelza, hoeveel kcal zijn dit?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 14:23

__Sannne schreef:
Dat van die negatieve reviews had ik inderdaad gelezen Laura, ik had het merk dan ook nooit geprobeerd als mijn vriendin er niet zo enthousiast over was geweest. Baad het niet dan schaad het niet.

Lekkere lijstjes komen er voorbij :) Heb zo niet echt tips voor je Damelza, hoeveel kcal zijn dit?

poeh, even kijken 76 + 420 voor de lunchsalade + 170, de rijstmelk latte geen idee. Een glas rijstmelk zit rond de 140. En de soep weet ik zo ook niet uit mijn hoofd.

Dus zit nu rond de 806

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 14:24

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 14:36

Sanne, inderdaad, je kunt het gewoon uitproberen. Als het niets is, heb je toch gewoon thee :D

Laura, voor detox is ook weinig bewijs, je lichaam kan prima zelf detoxen. Extra water drinken helpt gewoon, en soms is een drankje dan een extra motivatie. Maar daar stopt het ook.

Die smoothybowl zag er zo lekker uit! :9

Mijn lijstje van vandaag:
O/L:Twee gekookte eitjes, gebakken spek, 2broodjes kaas.
T: Koffie met stukje pure chocolade
T: halve hamburger (van gister)
A: vis, met frietjes en tartaar.

B: Half uur gaan hardlopen. Nieuw persoonlijk record :D Kine doet duidelijk zijn werk goed, lichaam voelt veel fijner.
Niet super gezond vandaag, maar wel lekker. En normaal binnen mijn kcal met het hardlopen erbij.

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:41

Die werking van detox thee geloof ik niet in. Ja vocht drinken is goed voor je, en ja mensen worden er mogelijk door gemotiveerd. Maar de thee zelf zal niet daadwerkelijke voor gewichtsverlies lijden.
Maar mocht het jou helpen in je motivatie en instelling, is alleen dat al een goede reden om het te drinken.

Vandaag lekker fanatiek gereden. 20km in 2.15 uur. Maar wel net een ijsje gegeten. Was er aan toe. Nu douchen en erna naar m'n vriend. Dus dan zal ik weinig extra's meer eten. Maar goed ook.

Aria, wat is kine?

I'm not weird, I'm limited edition :D

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:41

@laura heb je een receptje van je mugcake? Die klinkt echt goed

Lekkere lijstjes Damelza & Aria

Wow 20K is echt veel linoleum! Train je ook voor een specifieke wedstrijd/endurance?

Mijn lijstje vandaag:
O/L: wrap met pangasius, spinazie en hummus (275)
T: Koffie met koffiekoekje (42)
T: prince koek (142)
A: zalm, spinazie, champignon, tomaat lasagne (774)
T: grote bak magere kwark (250)
Totaal: 1479 kcal

Vorige week weer 1 kg aangekomen :( Teveel slechte dingen gegeten en teveel alcohol gedronken (wat weer leidde tot slecht katervoedsel). Het was het feestje waard, maar helaas was het ook terug te zien op de weegschaal. Deze week weer even wat minder, in het weekend weer een groot feest, dus nu hopelijk deze dagen wat anticiperen erop. Kom er niet helemaal lekker in door al het gereis heen en weer tussen vriend, vriendinnen, ouders en uni...

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:56

Linoleum: fysiotherapie! Maar dan op zijn Vlaams

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:00

Aight, ik heb gedaan 1 rijpe banaan, 1 ei, 1 eetlepel havermout (evt even fijnmalen in keukenmachine, heb ik niet gedaan en ging ook prima) en 1 eetlepel cacao. Prakken tot glad mengsel en in een beker of bakje (geschikt voor magnetron) doen. En dan 3 minuten op 700 watt.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:02

Laura82 schreef:
Aight, ik heb gedaan 1 rijpe banaan, 1 ei, 1 eetlepel havermout (evt even fijnmalen in keukenmachine, heb ik niet gedaan en ging ook prima) en 1 eetlepel cacao. Prakken tot glad mengsel en in een beker of bakje (geschikt voor magnetron) doen. En dan 3 minuten op 700 watt.

Thanks!

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:21

Linoleum, lekker rondje hoor :D

Hier was het de helft :j
Afbeelding

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:05

Aight, ik train zelf nergens voor. Gewoon lekker fanatiek rijden en genieten. Maar paard wat ik zulke lange afstanden rij, gaat wel komend seizoen trec lopen met eigenaresse. Dus voor haar zeker wel nuttig!

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:37

Super Dilan!

fight for what you want and you will never lose

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:37

Sanne, ik vind 1346 kcal wel erg weinig, wat is je bmr? Ik zou er zeker vandaag toch nog wel iets bijpakken hoor. Ik ben ook wel benieuwd naar de detox, hoewel ik er totaal niet in geloof haha. Maar uitproberen kan natuurlijk altijd, baadt het niet dan schaadt het niet.

Mooie lijstjes allemaal!

Dilan, oeh! Die smoothiebowl ziet er heerlijk uit!

Aria, wat fijn dat je je zoveel beter voelt door de kine.

Wow, 20 km is idd aardig veel Linoleum!

Gisteren weer een schema'tje voor mezelf bedacht. "s ochtends kwam ik erachter dat de cracker op waren, dus dat maar vervangen voor brood. Verder wilde ik eigenlijk nog gaan paardrijden, maar uiteindelijk had ik helemaal geen zin meer. Dus iets minder beweging dan vooraf bedacht.
O: anderhalve boterham met halvarine en hagelslag. (365)
T: 4 bastognekoekjes. (228)
L: twee tosti's met kaas. (470)
T: niks.
A: Als voorgerecht pompoensoep 'tandoori' met kip en kokosmelk. Als hoofdgerecht zelfgemaakte chili con carne met ijsbergsla en als toetje yoghurt Griekse stijl 10% vet met vanille vla en muesli mix naturel. (860)
B: 5000 stappen, 26 minuten fietsen en 20 minuten paard verzorgen (uiteindelijk nog een uur op stal geweest, maar dat bestond vooral uit praten terwijl mijn paard in de paddock stond :') )
Totaal kcal: 1923.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:48

Het geplande lijstje van vandaag

O: Alpro Kersen Soyayoghurt & Aardbei/sinaasappel smoothie
T: Appel
L: Tabouleh/kikkererwten salade AH
T: Maiswafels
A: Veggieburger

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:03

Kimmie, waarom is 1346 kcal weinig?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:11

PinkPrincess schreef:
Kimmie, waarom is 1346 kcal weinig?

Heb je de OP doorgenomen en zelf je BMR uitgerekend?

Bij de meeste mensen zit die BMR rond de 1400/1500 kcal per dag. Dat is dus enkel om je lichaamsprocessen op gang te houden, zonder ook maar energie te 'verspillen' aan bewegen. Als je onder je BMR gaat eten, is er dus onvoldoende energie om je lichaamsprocessen op gang te houden. Voor een dag niet zo erg, maar bij een tekort dat enkele dagen duurt zal je lichaam al processen gaan stopzetten of langzamer uitvoeren. Dus het is belangrijk dagelijks minimaal je BMR te eten.

Ik zit weer klaar in fitnesskleding, zo even rondje krachttraining. Daarna weer in huis bezig. Laatste stukje van het uitzoeken en opruimen. Wat een bende kan je in twee jaar tijd verzamelen :')

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:16

Volgens internet heb ik 1,450 nodig.
Maar ik geloof nooit dat internet hierin helemaal gelijk heeft. Sommige mensen hebben ook een snellere stofwisseling of verbruiken gewoon meer energie ook al is lichamelijke activiteit normaal.
Dus ik vind het niet echt een houvast om te zeggen ik voer enkele gegevens in en dan komt er een percentage uit.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:17

PinkPrincess schreef:
Maar ik geloof nooit dat internet hierin helemaal gelijk heeft. Sommige mensen hebben ook een snellere stofwisseling of verbruiken gewoon meer energie ook al is lichamelijke activiteit normaal.
Dus ik vind het niet echt een houvast om te zeggen ik voer enkele gegevens in en dan komt er een percentage uit.

Serieus??? Nee jij weet het duidelijk zelf beter als een wetenschappelijk onderzoek :roll:

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:22

Dit topic is dus niet bedoeld voor mensen die hun eigen lichaam te weinig eten geven. En dat ook nog eens een goed idee vinden. :+

Ik ben chagrijnig want ik heb buikpijn en dus geen zin in eten. :roll: Stom lijf.

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:22

Yonker schreef:
PinkPrincess schreef:

Serieus??? Nee jij weet het duidelijk zelf beter als een wetenschappelijk onderzoek :roll:

Dat hoor je mij niet zeggen, maar als je naar een diëtiste of voedingsdeskundige gaat, dan kijken zij lijkt mij toch veel verder dan een paar gegevens zoals lengte en gewicht via een internet berekening. :Y)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:23

Ja, denk je dat? Mijn diëtiste (een hele goede) doet dat precies zo. Die berekent je BMR uit en dan rekent ze er zelf je beweging bij op. Daar onder eten is slecht.

Dat er van die domme mensen zijn die zichzelf diëtist noemen en je alsnog te weinig laten eten, dat is jammer.

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie