Draagdoek

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

DiantaM

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:41

Tuil ken ik niet dus zal (gelukkig) wel ver weg zijn van hier Haha.

***In het karakter van een dier, herken je de eigenaar***

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:17

Bij Zaltbommel. Voor mij ongeveer een uur rijden!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:32

Ik heb mijn Badroulbadour geruild voor een nieuwe Leopard dusty. Daar ben ik blij mee zeg! Hij knoopt zo fijn, veel fijner dan mijn andere doeken.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:09

Mooi Dianta!

Ik wil toch eens een andere RS proberen denk ik, dat geruzie met aanspannen is irritant. Ik wil weten of het aan mij ligt of dat deze RS gewoon wat lastiger is. :+ Iemand tips voor een blend of specifieke RS die aan te raden is? Dan ga ik de reisjes eens in de gaten houden.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:13

Dani schreef:
Mooi Dianta!

Ik wil toch eens een andere RS proberen denk ik, dat geruzie met aanspannen is irritant. Ik wil weten of het aan mij ligt of dat deze RS gewoon wat lastiger is. :+ Iemand tips voor een blend of specifieke RS die aan te raden is? Dan ga ik de reisjes eens in de gaten houden.

Verlies je spanning? Of?

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:29

Welke heb je nu?

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:32

De toprail komt steeds dubbel tussen de ringen. Hij begint netjes en ik span aan in de richting van de doek, maar het gebeurt elke keer. En hij zit dan zo klemvast dat ik volle kracht moet trekken om 'm nog goed aan te spannen.

Heb nu de Kokadi Leopard. Is 100% katoen, 245grams. Wel fijn en soepel verder, maar misschien kan ik gewoon niet lekker overweg met deze.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:19

Ik heb een katoenen RS van bykay. Daar heb ik ook altijd ruzie mee, ik kan dat ding gewoon niet aangespand krijgen. Ook zakt ie heel snel weer uit, terwijl ik hem wel correct door de ringen heb gehaald...

Toos onderschriftloos

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:04

Ik kon ook echt niet met mijn ByKay omgaan! Heb een paar maanden later de Maisaa synergy van Britt op proef gehad en die ging wel goed. Nu zelf een katoenen Natibaby en een banketstaaf en die gaan ook beide goed. Ik hoor andere mensen klagen over de banketstaaf dat hij niet aan te spannen is, maar ik heb er geen moeite mee dus misschien heb ik een gelukstreffer :P

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 14:13

Ik wil ook nog een andere ringsling, die van mij spant wel makkelijk aan maar ik vind hem saai (little frog grijs).

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:20

Mag ik hier als beginneling nog wat vragen?

Welke maat is fijn om mee te beginnen? Zit te twijfelen tussen een maat 5 en maat 6. Ben zelf ongeveer 165/170 met maat 36/38. Heb een Hoppediz gezien die ik erg mooi vind maar helaas is uitverkocht en nu is mijn oog gevallen op een Little Frog. Familie is aan het zoeken naar een kraamcadeau, vond dit wel geschikt :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:45

Dan zou ik voor een 6 gaan :j

T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3
GA JIJ TROUWEN IN 2020?
http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: Bruiloften, Newborn, Cake-smash, Bohemian en workshops!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:47

Ja 6. :j

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:35

Ik zou ook voor een 6 gaan. Ik heb maat 34/36 en een 5 is bij mij al best krap, dus met een grotere kledingmaat gaat het hem denk ik niet zo makkelijk worden :)

Iemand hier ervaring met een onbu? Dl kan sinds dinsdag zelf gaan zitten dus het kriebelt toch om iets makkelijks erbij te hebben als ik haar eventjes op mijn rug wil. De Ruck ben ik nog steeds te lang mee bezig voor een kort upje vind ik. Maar is een onbu dan wel zo makkelijk of valt dat tegen? Onbu vind ik mooier staan dan een gewone draagzak! :)

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:36

Dank jullie wel! Dan wordt het een 6 :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:48

Ik zou ook voor een 6 gaan. Het heeft ook wel te maken met je borstgrootte en omvang, maar een 6 is wel wat veelzijdiger dan een 5.

Yalou, denk dat je er goed aan doet om er eentje te proberen voor je gaat kopen, zoals je nu ook van plan bent. Ik zie toch dat veel mensen hem weer te koop zetten. Schijnt behoorlijk zwaar te dragen, al ziet het er wel altijd handig uit!

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:58

Gisteren aangekomen, mijn eerste draagdoek :) Ik heb al een Tula FTG (zag op tegen het knopen...) Maar nu mede door deze groep toch wel heel nieuwsgierig geworden naar dragen met een doek...

Ik ben benieuwd of de kenners meteen zien welke doek dit is... Ik vond het zelf best lastig met die namen en kleuren om een idee te krijgen van de kleur in het echt. De foto's van (MP) advertenties en de advertenties van de fabrikant waren soms best verschillend. Mijn foto is ook slechts een mobiele kiek...

Mijn vragen : Wat is hét filmpje om mij te leren om mijn zoontje op de buik te dragen met mijn doek (maat 6).

Kan de ruck ook goed met een maat 6? Mijn zoontje kan wel al zelfstandig zitten, maar nog niet zelfstandig tot zit komen.

Welke knoop is nog meer handig voor rugdragen? (voor straks als hij mij op de buik te zwaar wordt, hij is nu ruim 9 maanden oud).

Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:11

Vind de filmpjes van wrap you in love altijd fijn :)

https://www.doneeractie.nl/laatste-wens-roby/-39594

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn
Op 3-7-15 is onze prachtige zoon geboren! Op 4-01-2018 is onze dochter geboren

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:34

Leuk, ik zag je ook op de draagliefde Facebook voorbij komen! :D volgens mij is het een Little Frog Cube. Kleur weet ik niet uit mijn hoofd :)

De filmpjes van WYIL vind ik inderdaad ook erg fijn. Ruck kan prima met een 6. Double Hammock is een rugknoop die je kunt doen zodra hij zelfstandig kan gaan zitten. :)

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 09:08

@Keet: Die waren mij al aangeraden ja. Heb al even de FWCC knoop bekeken, handig filmpje, van het weekend proberen met doek en knuffelbeer/babypop :P Ze zijn altijd wel súper handig, net als met die filmpjes over draagzakken en dan ben ik dus aan het hannesen... :D

@Yalou: Haha klopt! Ik heb eerst dit topic gevolgd en via dit topic ben ik bij de draagliefde facebookpagina terechtgekomen. Zit sinds kort ook op de draagliefde verkoopmarkt, maar die feedbacklink wilde niet zo lukken... De doek nu via MP gekocht.

Het is de 'Stormy Cubes', ik ben niet de enige die hem op de LF foto's wat groener vind lijken... Maar goed, hij is alsnog mooi, gelukkig...

Thanks voor de tips! Eerst de FWCC knoop maar eens leren en dan kan ik later kijken voor de ruck en de Double Hammock. Het is alleen wel een flinke doek, dus mocht ik vooral gaan rugdragen later vroeg ik mij af wat nog meer een mooie maat is, die je wat makkelijker nog meeneemt :D Maar mooi dat het allemaal kan met de maat 6, daarom ook voor een 6 gegaan :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 09:44

Je wordt er vanzelf sneller en beter in ;) lopen en fietsen heb je ook niet in 1 dag uitstekend onder de knie gekregen :D

https://www.doneeractie.nl/laatste-wens-roby/-39594

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn
Op 3-7-15 is onze prachtige zoon geboren! Op 4-01-2018 is onze dochter geboren

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:35

Double hammock juist met een 6. De ruck vind ik fijner met een 4.:)

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:27

Zijn er hier misschien mensen die mee willen doen aan zachtmaak(/evt verkoop)reis van mijn Maisaa Marblelous Stormborn maat 7? :) Blend van katoen, wol, zijde en linnen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:43

Jammer dat het een maatje 7 is!

Ik ga mijn gloednieuwe artipoppe Leopard Dusky toch weer te koop zetten, hij knoopt ontzettend fijn maar ik ben te lui aangelegd. Wil nu nog een mooie ringsling erbij en verder draag ik wel gewoon met mijn tula draagzak.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:53

Is die gevoelig voor haaltjes Dianta? Vind die blend echt heerlijk, maar weet van Mn Leopard is a neutral dat ik kon blijven fixen :=