3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Frummels

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:08

Aight: Ik sportte al ruim 5 keer per week dus daar heb ik niks mee gedaan. Sterker nog, ik mag/kan door een blessure of ziekte (nog niet duidelijk) al ruim 3 a 4 weken niet sporten haha.
Dus echt alleen voeding :j
Ik ben heel tevreden over mijn coach!

Lekker lijstje heb je :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:11

Frummels schreef:
Aight: Ik sportte al ruim 5 keer per week dus daar heb ik niks mee gedaan. Sterker nog, ik mag/kan door een blessure of ziekte (nog niet duidelijk) al ruim 3 a 4 weken niet sporten haha.

Oh dat klinkt wel echt goed haha (ik ben niet zo'n sporter :') ) Wil het wel, maar vind iets te vaak smoesjes etc dat een sportabbo wel erg duur is.... Heb je ook echt het gevoel dat je je valkuilen kan bespreken? Soms schaam ik me een beetje voor die van mij en bij WW kon er ik er heel makkelijk onderuit komen haha

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:17

Aight schreef:
Frummels schreef:

Oh dat klinkt wel echt goed haha (ik ben niet zo'n sporter :') ) Wil het wel, maar vind iets te vaak smoesjes etc dat een sportabbo wel erg duur is.... Heb je ook echt het gevoel dat je je valkuilen kan bespreken? Soms schaam ik me een beetje voor die van mij en bij WW kon er ik er heel makkelijk onderuit komen haha

Je kunt zelf kiezen hoe vaak je wilt sporten, van 2 tot en met 5 a 6 keer per week meen ik. en dan kun je ook nog kiezen voor een Gym programma, Thuis sport programma of Park (buiten) programma. :)
Ik heb nu tijdelijk een andere coach omdat mijn coach met zwangerschapsverlof is en ik vind deze tijdelijke wel iets minder fijn dan mijn eigen, maar ik kan wel altijd alles bespreken.
In het begin schaamde ik me voor mijn eetpatroon/gedrag, maar zij bleef heel lief en gaf telkens opnieuw aan dat ze er niet is om mij te veroordelen of om me straf te geven, maar om mij te helpen en om te zorgen dat ik inzicht krijg in mijn gedrag, eetgewoontes etc. en hoe we daar verandering in kunnen brengen. Ze kijkt gericht waar mijn valkuilen zitten en daarom is het extra belangrijk dat ik daar eerlijk over ben :j Ik heb me nooit veroordeeld gevoeld en vind haar echt een fijn mens!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:26

Frummels, echt leuk dat PBP zo goed gaat bij jou! Heb er (onder andere door jouw positieve verhalen) ook naar gekeken. Maar momenteel red ik mij heel prima met zelf opletten op voeding en zelf sporten. Alleen de zelfcontrole qua eten is nog wel eens weg, maar daar gaat PBP voor mij ook geen verschil in kunnen maken.

Vandaag weer lekker bezig! Hele huis van achter naar voren alles opgeruimd en uitgezocht deze week. Vandaag was de keuken en woonkamer aan de beurt. Ontzettend veel spullen weg gedaan (vuilnis en kringloop) en het huis voelt weer heerlijk leeg en georganiseerd aan.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:04

Frummels: knap van jou! Ben ik jaloers op. :D

Ik laat de discussie ook even aan mij voorbij gaan.oner mijn BMR eten zou ik helemaal niet kunnen. Ik zou zo honger hebben. _O-

Ik meld mij ook nog eens. Even geleden door drukke periode.

Hier gaat het niet vooruit. Nog steeds op hetzelfde gewicht dan een paar weken geleden. Ik ben nu sinds januari bezig en nog steeds 'maar' 3 kg kwijt.

Ik hou mij aan mijn BMR 1500 kcal meestal eet ik rond 1600kcal.

Lijstje van vandaag:

O: 2 boterhammen met I love chocolate van Balade
M: 2 volkoren wraps met sla, komkommer, hummus en mozzarella
T: stukje chocolade
A: verse lasagna met courgette en aubergine.
T: appel

Ik vind het lastig dat er niets beweegt. Ik doe echt mijn best maar blijkbaar denkt mijn lichaam er anders over. :(:)

Volgende week vrijdag terug naar diëtiste/coach

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 09:40

Frummels, goed hoor! Ik heb ook een tijdje PBP gedaan en vond vooral de trainingen heel fijn. Twijfel dan ook om me weer aan te melden, puur voor de trainingen haha!

Linoleum, lekker aan het opruimen. Dat kan zo opluchten hé?

Laibadji; je avondeten klinkt goed! Ik denk dat 3 kilo op zich heel netjes is hoor! Je wilt natuurlijk het liefst elke week wel een kilo eraf.. Keep up the good work!

Ik had gisteren een gebruikersdag van een applicatie waarmee ik veel werk op werk (haha), verzorgde lunch. In de avond een afscheidsborrel van een collega en daar ging het mis helaas. Lijstje is ook niet zo fraai.

O; Griekse yoghurt met blauwe bessen, granaatappelpitjes, granola
T; Klein koekje bij de thee (op locatie)
L; Hard bruin broodje met brie, wat salade
T; Banaan
Borrel; 3 biertjes, 1 glas witte wijn, 4 stukjes bittergarnituur, wat blokjes kaas, nootjes en toen gestopt met tellen :')

Beweging: 10.000 stappen, en bij de borrel was ook Jeu de boules, maar dat kan ik geen sport noemen :')

Vandaag werk ik thuis, vanavond komt er een vriendinnetje langs en gaan we tapas maken en film kijken. Ga wel proberen het een beetje gezond te houden. Denk wel een wijntje erbij. Tijdens mijn 'lunchpauze' ga ik even lopend naar de super, denk dat ik ongeveer 45 min onderweg ben dan!

Lijstje (planning);
O/T; Ontbijtsmoothie met griekse yoghurt, blauwe bessen, frambozen, spinazie, schepje eiwitpoeder
L; Pastasalade (pesto, vega kip, courgette, tomaatjes, spinazie)
T; Banaantje
A/T; Tapas (nog niet echt een idee wat) en 2 rode wijntjes

Beweging: 10.000 stappen (doel)

Maar ik zit wel beter in mijn vel nu ik echt weer wat beter oplet en meer beweeg. Gisteren werden er ook flink wat foto's gemaakt en zag echt dat mijn gezicht minder bol is geworden!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 09:58

Lieve reacties zeg! <3

CCCCC: ik vind de trainingen juist het minst fijn haha, maar dat komt omdat ik fitness gewoon een beetje saai vind en liever naar crossfit ga. :))
Wat fijn dat je nu beter in je vel zit! En ik merk het zelf ook altijd meteen aan mijn gezicht haha.
Veel plezier vanavond!

Ik haak wel gewoon weer aan vanaf hier want ik betrap mezelf erop dat ik toch steeds weer reageer haha.

Laibadji: 3 kg vanaf januari is heel netjes he! Traag maar gestaag :)
Die 7 kg bij mij is sinds oktober :+

Mijn lijstje vandaag:

T: 2 zelfgemaakte bladerdeeghapjes van mijn collega met pittig gekruid gehakt :9
L: 325 gram salade met kip en appel van de AH
T: barebell pinda smaak
T: 25 gram maiswafels met 100 gram hüttenkäse
A: 200 gram volkoren pasta met 100 gram kip, 50 gram tomaten, 100 gram courgette en 20 gram kaas.
T: 200 gram fruitsalade met 200 gram kvarg vanille

Totaal: 1680 kcal

Veel koolhydraten wel vandaag, maar doe morgen mee aan de Strong Viking Run mud editie dus kan wel wat khd gebruiken :))

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:00

CCCC, fijn dat je al verschil ziet :j

Frummels, leuk, Strong Viking! Ik wil ook weer een keer gaan :D

Mijn lijstje voor vandaag:
O: havermout, eiwitpoeder, banaan en pindakaas
T:alpro go on met blauwe bessen, paar zuurtjes
L: twee boterhammen met quorn, twee met pindakaas en vlokken
T: appel
A: macaroni met groenten, saus en Ikea groentenballetjes

Zit nu op ongeveer 1700 kcal.

B: uurtje paardrijden.

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:24

Hmmm toch nog maar eens in de gaten houden dat PBP, net als linoleum moet ik eerst wat meer zelfbeheersing kweken. Uiteindelijk komt het daar toch op aan.

Laibadji weet je wat je ''onderhoud'' is? Voor een kilo vet moet je 7700 kcal verbranden. Dat zou voor de meeste mensen 500 kcal onder onderhoud zijn per dag, maar als je BMR erg dicht bij je onderhoud ligt duurt dat langer, omdat je niet onder je onderhoud mag/kan gaan :) Ben benieuwd wat de diëtiste zegt.

CCCC jouw werk klinkt vooral erg gezellig :') Doe mij ook maar zo'n werkplek met jeu de bouilles

Frummels gaaf strong viking! Echt respect voor mensen die dat doen haha, zou zelf alleen maar dood neervallen

Gisteren na het uit eten (tijdens het eten me keurig aan m'n lijstje gehouden) me daarna toch laten verleiden om mee te gaan naar de irish pub. Helaas 4,5 guinness in m'n smoel gegoten à 789 kcal, dus mijn dagtotaal viel uit op 2200 kcal totaal. Geen ramp, ware het niet dat ik vandaag een beetje brak ben, dus net een pak kroepoek wat nog open lag heb aangevallen :')

O: kroepoek (326)
L: friet-date met m'n mede brakke studiegenoten (500 kcal?)
A: Vietnamese pho (???)
T: borrel met speciaalbiertjes + geitenkaas waarschijnlijk (???)
Totaal zal wel over de 2000 kcal gaan....
Vanavond even met m'n vriend vieren dat ie een (één na laatste hopelijk) versie van z'n scriptie naar z'n begeleider heeft gestuurd (alles is een reden voor een feestje toch? :') )

Ik denk dat het meteen wel duidelijk is wat mijn valkuilen zo zijn :o Ik hou teveel van eten, (lekker, speciaal) drinken en het leven vieren op deze manier...

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:49

Frummels, leuk! Ik heb ooit Mud Masters gedaan en vond dat heel tof. Succes morgen! Hoeveel kilometer is het?

Aight, herkenbare valkuil! Zolang ik geen sociale evenementen heb, gaat het heel goed bij mij. Maar zodra er borrels of iets zijn.. Dan lust ik wel echt graag een biertje, wijntje en dan horen er ook hapjes bij! Nu jij begint over friet denk ik, JA LEKKER. Maar dat ga ik morgen denk ik eten bij papa en mama.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:07

Bij mij was controle/zelfbeheersing ook echt het probleem. Ik weet prima wat ik wel en niet zou moeten eten, maar ik had gewoon echt van die F*** it momenten waarbij alles overboord ging. Dat heb ik nu bijna niet meer. :) Pbp is niet alleen eten en trainen maar ook een heel groot deel aanpakken van gewoontes. Je krijgt ook korte lessen via de app die je moet lezen en waarbij je vaak een opdrachtje moet invullen en maken. Dat heeft mij denk ik nog het meeste geholpen, waardoor ik me nu goed aan mijn macro's kan houden. :j

CCCCC: Dankjewel! Het is 13 kilometer.

Aight: Haha nee joh, kan jij ook! Lekker lijstje heb je. :D Ik ben ook echt een Bourgondiër hoor haha.

Dilan: Gewoon doen!

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:09

Frummels, wil sowieso de 19 km in oktober doen :D

Vorig jaar een aantal keer 19 gestart. Echt heel gaaf. :j

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:12

Lekker druk hier zeg :D
Komen wel een paar mooie lijstjes voorbij :))

Krijgen jullie ook wat meer energie van de zon? Eindelijk lente gevoel! :):)

Lijstje van vandaag:
O: gember citroen groene thee
L: bulletproof koffie. Soep met boterhammen met kaas.
A: zelfgemaakte pizza.

B: 45min krachttraining en pilates.

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:23

Dilan93 schreef:
Frummels, wil sowieso de 19 km in oktober doen :D

Vorig jaar een aantal keer 19 gestart. Echt heel gaaf. :j

Tof! Als deze bevalt dan wil ik er ook wel nog eentje doen. Dit is mn eerste :D
Heb voor deze ook een donatie pagina omdat we met de crossfit box voor een goed doel lopen. Dat motiveert wel extra vind ik.

Aria: Ik word er ook echt helemaal vrolijk van en heb meteen zin om naar buiten te gaan. {:} Jammer dat ik tot kwart voor 5 op kantoor zit, haha.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:26

Gelukkig is het al wat langer licht en kun je daarna misschien nog wat zon meepikken :D

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:30

Ik lig even stil... durf me niet eens te wegen. Ben echt even mijn motivatie kwijt. :o
Vandaag maar wel weer even gezond eten. :=

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:46

Frummels schreef:
Hier even een teken van leven :wave: maar mijn hoofd zit even te vol, dus ik lees alleen mee.
Zal binnenkort weer wat posten, sorry meiden. :*

Ik laat de BMR discussie even voor wat ie is. :')

Spoiler:
Oh en ik ben inmiddels 7,2 kg kwijt met hulp van personal body plan *\o/*

Ik ga weer onder de steen.

Wauw super!! Topper

Ik ga denk ik binnenkort ook op zoek naar een dieëtist, of naar de huisarts. Vanmorgen was ik behoorlijk verdrietig na dat ik op de weegschaal stond. In januari begon ik met 77,5kg en ik woog vanmorgen 79,9kg. Ik begrijp er niks van.. zo demotiverend als je hard je best doet.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Melkunie schepyoghurt met cornflakes (137kcal)
T: 2 volkoren crackers van Vitalin met light roomkaas (126kcal)
L: 2 wraps, een met gerookte zalm en sla en eentje met ham, kaas, pesto en sla (510kcal, best veel of niet?)
A: Kip madras, geen idee hoeveel kcal nog.

Beweging: fietsen naar werk (20 min totaal)
Fietsen naar stal (30min totaal)
Paardrijden
Vanavond naar de sportschool, cardio (gok rond de 450kcal verbranden)

Enzo Alano
Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:59

@Aight: Bedankt voor de uitleg over onderhoud! Dat wist ik niet.

@Frummels: oh sinds oktober! Goed vol gehouden en dat geeft mij weer hoop! ;)

O: boterham met i love choco.
T:/
M: restjes van de heerlijke lasagna!

Nu reeds 11930 stappen. 50 minuten gereden met mijn paard en een dik uur in de tuin gewerkt!

We zijn goed bezig. Het zonnetje doet zo deugd!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 13:02

MarlindeRooz schreef:
Ik lig even stil... durf me niet eens te wegen. Ben echt even mijn motivatie kwijt. :o
Vandaag maar wel weer even gezond eten. :=

Laat dat wegen maar even lekker voor wat het is dan, als je je niet goed erbij voelt is dat nooit een goed idee als je het mij vraagt. Eerst weer lekker in een ritme komen en dan kan die weegschaal wel weer.

Ik zou mijn eigen advies ook op moeten volgen trouwens. Woensdag is mijn weegdag, 1x per week vind ik ruim voldoende, maar ik voelde me niet goed. Beetje opgeblazen, algeheel blah gevoel, maar toch op die weegschaal gaan staan. Ja, dat was niks dus, zwaarder dan de vorige weging.

Vandaag voelde ik me veel beter, dus toch dat ding maar weer tevoorschijn getoverd.... 1,2 kilo minder dan 2 dagen geleden en dus gewoon netjes afgevallen ten opzichte van een week geleden >;)

Planning voor vandaag;

O; brood met smeerleverworst en kaas
L; gekookte eitjes, bakje yoghurt met muesli en fruit
A; gebakken halloumi met walnoten en honing, met broccoli en gemberrijst

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 13:04

Hm ja als je je niet helemaal goed voelt kan dat gewicht toch erg verschillen. Maar best veel black kelpie!
Wel netjes bezig dan.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 13:13

EdkingEnzo: Koppie op, je kunt het! :(:)

bk: Dat is precies de reden dat ik elke dag weeg. Voorheen deed ik dat nooit omdat ik het obsessief vond. Maar ik weeg niet elke dag om te weten of ik ben afgevallen t.o.v. de dag ervoor, maar t.o.v. de week ervoor :) Ik noteer elke dag netjes mijn gewicht en dan bereken ik het gemiddelde van die week. Dat is dan mijn gewicht van die week.
Als ik een keer zout heb gegeten, ongesteld moet worden of wat dan ook en ik hou veel vocht vast, dan is dat natuurlijk niet representatief als ik alleen op die dag zou wegen.
Wel heel netjes bezig trouwens! Je gaat lekker!

T is overigens wel zo dat ik het ook echt zo zie zoals ik het hier schrijf. Als er mensen zijn die er wél een obsessie door krijgen of wél balen omdat ze een paar honderd gram zwaarder zijn dan de dag ervoor, dan is het wellicht niet zo een goed idee om het zo te doen :=

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 13:31

Ik ben dus inderdaad bang dat ik dan ga doorslaan, maar ik snap je gedachtengang wel. Ik lig er verder niet wakker van als ik zoals woensdag dan wat zwaarder ben, maar vind het wel interessant om dan te kijken of het ook daadwerkelijk wat uitmaakt op die weegschaal als ik me weer goed voel.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 13:37

Je gevoel is heel belangrijk en heeft meestal ook gelijk :j

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 13:44

Ik heb niet eens een weegschaal haha. Ik weeg me alleen als ik een nachtje bij mijn ouders slaap (1 keer per 2/3 weken). Ik probeer me daar ook niet al te veel op te focussen en vooral uit te gaan van mijn gevoel en wat mijn kleding en conditie doet!

Ik ben nu ongesteld, dus lekker opgeblazen en ongetwijfeld zwaarder. Daarom is het ook niet erg om niet te wegen denk ik.

Ik ging overigens net even een stukje wandelen in mijn 'pauze', kwam langs de ijssalon en zag allemaal mensen ijsjes eten en toen dacht ik; JA ik wil dat ook. Maar op de terugweg toch besloten niet naar binnen te gaan, trots!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:03

Netjes! Ik kom meerdere keren per dag langs en belachelijk goede ijssalon, die zit hier op 600 meter lopen. Ik moet mezelf dus ook regelmatig streng toespreken :')