50-plussers te paard ...

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:21

:D Nou Punz, waar blijft die egopost van je

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:01

Nou

Het heeft niets met lef en moed te maken ( of.. .wel... maar dan op een andere manier)

Ik heb vorig jaar met mijn vooruitrijdster samen in Denemarken een toen 2 jarig Connemarahengstje gekocht. Superafstamming, uit lijnen die zowel beweging als spring vermogen combineren én waarvan de ouders ook nog eens heel mooi in het Connemara type staan..

En afgelopen zondag was onze hengsten keuring..
Waar we hem voor stamboekopname / goedkeuring hebben aangeboden

En...
En...
En...

Hij is in klasse1 goedgekeurd EN ook nog eens dagkampioen geworden!!!
( dat was wel even wat: want hij is nog hartstikke jong en dus nog niet uitgezwaard.. dus de meningen waren wat verdeeld: hij mag echt nog wel wat meer massa ontwikkelen/ nog wat in het type groeien.) Maar goed... neemt niet weg dat ik harstikke trots ben!!

En daarnaast heeft mijn Punzeltje óók nog eens 2 heel fijne rondjes BB gesprongen. Prachtig rondje 70 cm met een balkje op de laatste hindernis, en een iets drukker tweede rondje 80 cm foutloos...

Dus.... Even helemaal in de 7de hemel!!

Ons hengstje Skaergardens Celtic Night aka Lasse:

Afbeelding
Afbeelding

En Punzeltje in het parcours
Ook zo verschrikkelijk van genoten. De lol spat er vanaf en ik ben zo heel erg blij dat ze deze klik heeft met haar ruiter nu en ze zoveel lol in het werk heeft

Afbeelding

Afbeelding

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

Maflinger_S

Re: 50-plussers te paard ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:09

Goed bezig! Zie je wel, nooit te oud om nieuwe dingen te ondernemen en te genieten van succes.

"Keep Buggering On" "Under a cherry tree there are no strangers"
W. Churchill en Appleman, Leiden, 3 december 2019 Dalai Lama, Ahoy Rotterdam, 16 september 2018

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:17

Wauw wat goed joh
Gewoon lekker lang van nagenieten.

En wat een knapperd die connemara <3

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:33

Wat super, je zit terecht op je wolk!
Punz geniet met volle teugen en wat is dat mannetje elegant! Kan me de waardering wel voorstellen.

Ik denk dat je nog wel een tijdje daarboven zal vertoeven :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:42

Jaaahhhh....zó op de roze wolk......
Móest het ook gewoon even delen...

En idd... Kennelijk kun je op 50ste nog royaal weer nieuwe pony dromen hebben :)

Iedereen een Connemara!!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:51

Ohhhh, wat goed, Punz! Knap kereltje en natuurlijk ook knap schimpie *\o/* *\o/*

Wees consequent, maar niet altijd....
If nothing goes right, go left!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:29

Punz schreef:

En idd... Kennelijk kun je op 50ste nog royaal weer nieuwe pony dromen hebben :)

Zo lang er pony's zijn, zijn er dromen, Punz! :j

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 07:02

Het is dan ook wel echt een hele knappe man Punz! Daar mag je wel een beetje Penny gevoelens van krijgen hoor ;)
Ben benieuwd hoe hij er over een paar jaar uitziet, wanneer zijn hormonen nog wat meer door gaan werken.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 07:08

hiphopje schreef:
@BusyMissy, ik ben een keer bij Irene Smeets geweest een dagje extreme trail. Daar oefen je dit soort dingen. Bij Gibbs werd dus eerst 1 slinger op gehangen, dat durfde meneer dan nog wel. Iedere keer 1 slingertje erbij en uiteindelijk durfde meneer onder de hele slingerboog heen. Maar omdat ik het thuis niet kan oefenen denk ik niet dat hij nu 123 er onderdoor zal lopen. Maar in galop met een grote vlag in mijn hand en door een stapel opengeklapte paraplu's lopen was geen enkel probleem. Was echt leuk om te doen. Heb helaas geen trailer meer, maar zou het best nog een keer willen doen bij Irene.

Maar ik kan natuurlijk ook gewoon hier op stal wat in elkaar knutselen :D

Heb even op de site van Irene Smeets gekeken, dat zijn wel hele leuke trainingen. Zit redelijk bij mij in de buurt. Daar zou ik ook wel een keer naartoe willen. (En heb dan nog een plekje vrij in de trailer ;) ).Traint zij ook andere rassen, of alleen westernpaarden?
Ik heb namelijk een kwpn-er.

Pluk de dag!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 07:20

BusyMissy alle rassen zijn welkom hoor.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:05

Dat is mooi! Weet niet waar je woont en of het dan redelijkerwijs te doen is om jou dan een keer mee op te halen daarvoor? Doe maar een pb als je daar zin in hebt.

Pluk de dag!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:11

Ohhh...
Dan wel ook een fotograaf meenemen dames!!!

Iedereen een Connemara!!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:05

Irene is echt een geweldige mens. Ben een paar jaar geleden ook op bootcamp geweest bij haar. 3 dagen met je paard bezig zijn, ik ben echt fan van haar manier van omgang met paarden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:56

Punz schreef:

Een penny met grijze haren ben je gewoon! Who cares?! Als je maar lol met je knol hebt en lekker kunt genieten van vitamine P. <3

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op http://www.horse-assist.nl

Akires1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 16:48

Knap ding, Punz! Gefeliciteerd!

Ik heb zo'n anderhalf week geleden voor het eerst sinds "te lang geleden", even weer te paard gezeten.
De spierpijn lijkt nu eindelijk zo'n beetje over te zijn...Tja...

(Misschien toch niet zo'n goed idee om, als je een poos niet hebt gereden, dit zonder zadel te doen en dan ook maar meteen te draven en galopperen... 8)7 )

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:28

Haha Akires, ja op dat moment voelt het gewoon goed. Helaas daarna niet meer. Enige oplossing: vaker gaan rijden :)

Pluk de dag!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:27

Een trailerlaad klantje heeft mij gevraagd of ik op een open dag van hun ponyclub een demo kan komen geven. Hartstikke leuk maar ik twijfel wat ik moet gaan doen, een laad demo zal waarschijnlijk te lang zijn.
Een western demo zou ook kunnen als mijn paard niet stuk zou zijn. Demo loswerken of grondwerken idem dito.
Kan wel een paard lenen maar die zijn nooit zo ver in africhting als de mijne. Wil wel graag een gelikte demo geven.
Hebben jullie een idee wat ze leuk zouden vinden om te zien?

Ze gaan me nog bellen om door te spreken maar kan nooit kwaad om zelf ook met ideetjes te komen.
Er is al een schriktraining die gegeven wordt.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:34

Kun je met een goed ladend ervaren paard demonstreren hoe je het aanpakt bij een paard dat niet makkelijk de trailer op loopt? Dan kun je b.v. ook laten zien dat het paard blokkeren door ervoor te staan en proberen de klep op te trekken niet werkt.

Haal de hoge hoed en het dikke accent maar uit de kast, dan is het ook niet erg als het een wat langere demo wordt.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-19 19:39

Wauw, Punz ! Goed bezig ! Mooi diertje dat je in huis gehaald hebt ! Wel blijf ik vooral fan van Punzel, ik houd van zo'n witte pony's :j En die heeft er echt wel plezier in, in dat springen, dat kan je zo zien !

Cissy, ja de leukste en/of meest interessante demo's heb je al genoemd, denk ik. Is het dan niet net extra leerrijk om bv grondwerk te tonen met een paard dat iets nog niet (goed) kent ? Zo kan je direct inspelen op mogelijke problemen en miscommunicaties die optreden en dan uitleggen hoe ze dit kunnen oplossen. Met een paard dat alles 'vanzelf' lijkt te doen denkt iedereen : 'Dat gaat mij thuis nooit lukken !'

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:03

Rex dat filmpje ken ik inderdaad, blijft leuk!
Mijn eigen paard is super in laden dus die kan wel mee. Ze mag alleen niet kort draaien ivm die blessure. Maar het is pas half augustus dus wie weet.

Grondwerk is ook een optie maar ik weet dan niet wat voor paard ik krijg en of dat gaat werken. Ik zou misschien met een klein clubje kunnen werken, ieder hun eigen paard en dan bijv een paar oefeningen doen met zijwaarts over balkjes of zo.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:19

In hand trail met eigen ponies?

"Keep Buggering On" "Under a cherry tree there are no strangers"
W. Churchill en Appleman, Leiden, 3 december 2019 Dalai Lama, Ahoy Rotterdam, 16 september 2018

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 15:55

Afbeelding
Vandaag zijn schoentjes uitvoerig getest. En de test doorstaan :D

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 19:30

hiphopje schreef:
[ [url=m/DCUPEv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah, goed zo! +:)+
Is die plas in de Maasduinen? Volgens mij heb ik er met Dainty ook wel eens doorheen gebanjerd :D

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:23

Wranglerbutt schreef:
hiphopje schreef:
[ [url=m/DCUPEv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah, goed zo! +:)+
Is die plas in de Maasduinen? Volgens mij heb ik er met Dainty ook wel eens doorheen gebanjerd :D

Klopt. Heerlijk hier