Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Needje

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 08:39

Vind het denk ik gewoon bijzonder dat je eerst de oefening met geen mogelijkheid kan en dan ineens 30 hh zonder iets te voelen. Klinkt mij meer als een quick fix als daadwerkelijk een verbetering in de houding.
Maar dat is gewoon mijn mening. Niet onaardig bedoeld of wat dan ook.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:08

Tsja dat maak jij ervan haha. Ik merk dat als ik mn kin wat naar mn borst breng, ik mn onderrug tegen de vloer kan houden en ik meer contact met mn buikspieren voel.
Kan de oefening nu uitvoeren zonder zere rug, dat was waar ik tegenaan liep. Maar zoals ik al eerder zei moet ik met buikspieroefeningen sowieso altijd wat meer hh doen om ze goed te voelen, ook met hanging leg raise bijvoorbeeld. Dus het is (denk ik) niet dat ik 0,0 spieren heb.

Maar ben hier idd om te leren.. Doe liever geen oefeningen waarbij ik mezelf kapot maak :)) Dus als je er andere ideeën over hebt dan lees ik dat graag

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:10

Deze oefening hoort met je kin op je borst. Vraag een willekeurige fitnessinstructeur of Google.. zolang je je rug op de grond houdt terwijl je dit doet gaat het goed. Dat je er ineens veel kan is best logisch aangezien je aangeeft dat je je buik wel al regelmatig traint dus die is al sterk.
Wat diegene hierboven zegt vind ik een beetje gek dat je er niet ineens veel moet kunnen als de houding goed is, het is toch juist andersom :)

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:54

Leek mij ook inderdaad! Ik krijg zaterdag een nieuw schema voor de komende maand. Dan staat de run alweer gepland. Voor vandaag staat de voortuin op de planning. Ook een workout op zich haha.

Rust zacht mijn lieve, lieve Estada.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:05

proven02 schreef:
Deze oefening hoort met je kin op je borst.

Show me! Want ik zie dat dus echt nergens.
En ik doe ze zelf niet. Dus maak me wijzer.
(ik heb geleerd dat je je hoofd neutraal houdt)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:42

Ik ken de oefening ook alleen maar met hoofd neutraal en naar het plafond kijken.
Zo moeten wij die iig uitvoeren van onze instructeurs.

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:04

Hier de voortuin weer netjes. Ging me qua kracht een stuk makkelijker af dan afgelopen zomer. Mijn rug vindt er alsnog niets aan haha. Nog even lekker relaxen nu.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:42

ingedebruijn schreef:
Wil je een opbeurende of echte ervaring? Haha nee ik kan het niet anders omschrijven dan echt een gevecht met jezelf. Ik heb nooit gedacht dat ik het zou kunnen maar ik heb me er dan ook bij neergelegd dat ik gewoon soms moet wandelen of een obstakel nog niet kan. Dat geeft niets. En aan het eind ben je kapot maar een dag later was ik ontzettend trots. Zou het alleen nooit alleen doen.

Natuurlijk altijd de echte ervaring! Ik ben nog lang niet zo ver dat ik het een mogelijkheid vind voor mezelf, dus weten waar ik aan toe zou gaan zijn in de toekomst is altijd fijn!

Super gaaf dat je het doet en dat je er zo hard op traint. Ik kan niets anders zeggen dan Chapeau! :D

Import Limburger. :+

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 16:58

Suuszels schreef:
briitje schreef:
Hebben jullie tips om te beginnen met hardlopen? Wat voor riem gebruiken jullie voor bidon en je telefoon. ?

Ik neem geen bidon mee met hardlopen, vaak drink ik van te voren wat extra. Bij de bootcamp neem ik in de zomer wel een flesje mee, maar die houd ik dan gewoon vast
Mijn telefoon neem ik mee in zo'n armband.

Thanks. Maar heb je geen ontzettend droge keel als je net begint ? Vooral zonder conditie ?

Nadat ik het weekend 1.8 kg was aangekomen door weekendje center parcs :O, deze week al 4 x naar de gym geweest. En het is er weer vanaf :+. Twijfel of ik morgen even 15 min cardio doe en buikspieren.. hmm wat is wijsheid

Lijkt jou het lekker om HELLO FRESH voor 15 euro uit te proberen zonder verplichtingen ? Klik op deze link voor de korting : https://www.hellofresh.nl/?utm_source=r ... d-whatsapp

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:58

briitje schreef:
Nadat ik het weekend 1.8 kg was aangekomen door weekendje center parcs :O, deze week al 4 x naar de gym geweest. En het is er weer vanaf :+. Twijfel of ik morgen even 15 min cardio doe en buikspieren.. hmm wat is wijsheid

Je weet dat dat praktisch niet kan? In een weekend 1,8kg aankomen en het binnen 4x sporten weer er af sporten.

1kg vet is 7000 kcal, dus 1,8kg is 12600 kcal wat je extra hebt gegeten en dus ook extra hebt verbrand in vier keer sporten. :=
Ik denk eerder dat je gewoon wat gewichtschommeling hebt gehad door bijvoorbeeld hormonen of meer of minder drinken die dagen.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:20

Sannens schreef:
briitje schreef:

Je weet dat dat praktisch niet kan? In een weekend 1,8kg aankomen en het binnen 4x sporten weer er af sporten.

1kg vet is 7000 kcal, dus 1,8kg is 12600 kcal wat je extra hebt gegeten en dus ook extra hebt verbrand in vier keer sporten. :=
Ik denk eerder dat je gewoon wat gewichtschommeling hebt gehad door bijvoorbeeld hormonen of meer of minder drinken die dagen.

Ik ben na mijn week vakantie, waarbij ik 2 keer per dag gesport heb en zo goed als het kon op mijn eten heb gelet, 4 kg aangekomen. Dacht zal vast wel iets van vocht zijn, maar 2 weken later zat het er nog steeds aan. Ook de reden dat ik hier niet meer heb gepost, want ik was echt zwaar gedemotiveerd := Ontzettend mn best gedaan en zo goed getraind, kom ik alsnog bizar veel aan.
Inmiddels weer helemaal opgepakt en hoop ik dat er over 2 weken wel in ieder geval een kg af is.

When I thought it was over God sent an angel to help us out. He gave us direction, showed us how to make it last for that long journey ahead

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:29

Is het dan niet gewoon spier dat zwaarder is geworden? Ik vind het belangrijker wat je ziet en hoe je je voelt.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:37

Vind ik normaal ook, maar baalde hier wel echt heel erg van

When I thought it was over God sent an angel to help us out. He gave us direction, showed us how to make it last for that long journey ahead

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:07

Marije_jiplover schreef:
Ik ken de oefening ook alleen maar met hoofd neutraal en naar het plafond kijken.
Zo moeten wij die iig uitvoeren van onze instructeurs.

Hier precies zo en bij verzwaren enkelgewichtjes van de action gebruiken (leen ik van mijn turnende dochter

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:02

Sannens schreef:
briitje schreef:

4 x sporten en al 4 dagen op strak dieet van 14-1500 calorieën. Dus ik geloof zeker wel dat dat mee helpt ja.

Ik geloof niet dat ik in 3 dagen 12600 aan kcal gevreten heb :+. Dus wellicht inderdaad een combinatie van van alles. Maar hey ik ben blij :D

Edit ik ben in 5 weken tijd 5.2 kg kwijt. Volgens een formule is mijn onderhoud 2076 kcal. Ik eet 1500 kcal. Bijna 600 minder per dag. Dan zou ik op 4200 kcal per week minder eten. En dus geen 7000. Wat is hier de logica van dat ik toch 5 kg ben afgevallen ?

Lijkt jou het lekker om HELLO FRESH voor 15 euro uit te proberen zonder verplichtingen ? Klik op deze link voor de korting : https://www.hellofresh.nl/?utm_source=r ... d-whatsapp

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 06:16

Als je 1,8 kg aankomt na een weekend zegt dat helemaal niet dat je ineens 1,8kg extra vet hebt.
Je gewicht schommelt sowieso al. En als je bv slecht geslapen hebt, gesport, bijna ongesteld bent of meer khd gegeten hebt kun je al zwaarder zijn.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 07:33

Briitje, ik vermoed dat het grootste deel van de gewichts toe- en afname hem zit in: weekendje weg, ongezond eten met veel zout etc = vocht vasthouden. Paar dagen gezond eten met weinig rotzooi erin = vocht weer verliezen. Een beetje ervan zal misschien echt vet zijn, maar dat is op zo´n korte termijn te verwaarlozen. Vocht zal ook een deel van je totale gewichtsverlies kunnen verklaren. Is je onderhoud gerekend met of zonder de sport die je op dit moment doet?

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 08:35

prulletje schreef:
Briitje, ik vermoed dat het grootste deel van de gewichts toe- en afname hem zit in: weekendje weg, ongezond eten met veel zout etc = vocht vasthouden. Paar dagen gezond eten met weinig rotzooi erin = vocht weer verliezen. Een beetje ervan zal misschien echt vet zijn, maar dat is op zo´n korte termijn te verwaarlozen. Vocht zal ook een deel van je totale gewichtsverlies kunnen verklaren. Is je onderhoud gerekend met of zonder de sport die je op dit moment doet?

Ben ik het mee eens. Die laatste vraag vind ik een hele goede, ben daar ook wel benieuwd naar :)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:58

gribaldi schreef:
prulletje schreef:

Ben ik het mee eens. Die laatste vraag vind ik een hele goede, ben daar ook wel benieuwd naar :)

Ja, erg goede vraag inderdaad! Daarbij is een onderhoud altijd een berekening op basis van gemiddelden. Dus ook daar zou veel schommeling in kunnen zitten. Als je onderhoud bijvoorbeeld berekend is op een gematigd actieve levensstijl (waarbij ik meteen de vraag heb, wat is dat precies?) en je bent naast het sporten ook in het dagelijks leven meer gaan bewegen/de fiets gaan gebruiken/de trap gaan gebruiken dan zou je berekening al niet meer precies overeenkomen.
Daarbij is de ene vertering/verbranding natuurlijk de andere niet. De ene verbrandt veel sneller vet dan de ander, terwijl ze precies hetzelfde eten en precies hetzelfde doen. Ook daarin spelen hormonen, maar ook genetica een belangrijke rol.

Als jij standaard al een tekort van ruim een halve kilo per week hebt (respect trouwens, dat is echt goed gedaan) dan kunnen dat soort marges net het verschil brengen natuurlijk!

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:58

Mooie post! Ik denk ook niet dat iedereen zijn waarde heeft berekend wat ze mogen op een sportdag en inderdaad welke waarde hebben ze aangehouden aan hoe actief je bent op een dag.
Zijn best wel cruciale dingen om mee te rekenen, of om niet mee te rekenen :P

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:15

ingedebruijn schreef:
Is het dan niet gewoon spier dat zwaarder is geworden? Ik vind het belangrijker wat je ziet en hoe je je voelt.

Zoveel spier aankomen is nog veel onwaarschijnlijker :+

Als je het zo snel ook weer kwijt was, zal het gewoon vocht zijn geweest. Ik weeg me eigenlijk vrijwel nooit, zelfs vorig jaar tijdens m'n wedstrijd prep niet.

“But there's still tomorrow, forget the sorrow.”

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:26

Als ik een dag wat zouter gegeten heb dan normaal, bv vanwege uit eten, dan ben ik ook zo een kg zwaarder de dag erna.
Voordeel is wel dat ik die kg ook zo weer kwijt ben na weer normaal eten, is dus idd vocht dat ik vasthoud door het zouter eten.

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:24

Interessant onderwerp.
Onderhoud is berekend op actieve leefstijl. Dat is niet perse berekend op hoeveel ik sport. maar echt op alles daarnaast. Heb ik daarmee je Vraag ook beantwoord prulletje ?

Ik geloof dat je 4 getallen in de formule had om je activiteit niveau te bepalen. Ik had daarvan de derde en niet het aller actiefste.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:33

Eulogy schreef:
ingedebruijn schreef:

Zoveel spier aankomen is nog veel onwaarschijnlijker :+

Als je het zo snel ook weer kwijt was, zal het gewoon vocht zijn geweest. Ik weeg me eigenlijk vrijwel nooit, zelfs vorig jaar tijdens m'n wedstrijd prep niet.

Was ook een reactie op Amira.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:18

Zojuist de eerste training weer gehad na de run. Lekker total body. Mooi wat gewichten erbij en nieuwe oefeningen. Tijdens de run lukte het mij niet om een 30kg autoband te flippen. Nu met de juiste techniek een 80kg band twee keer geflipt. Grappig hoeveel verschil je techniek maakt.