Hit Air Vest

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

elizabeth85

Hit Air Vest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-19 08:24

Zijn hier mensen met een Hit air vest en hoe bevalt dat? Voor een half jaar geleden ben ik flink gevallen op mijn hoofd, waarbij vooral mijn nek een flinke klap heeft gehad. Hier heb ik met regelmaat nog last van. Ik draag wel altijd een body protector, maar in mijn ogen 2 nadelen. Hij is zo vreselijk warm én hij beschermt je nek niet. De Hit Air zou ik vooral willen aanschaffen voor de nek bescherming. Zonder rijden doe ik liever niet, ik heb echt een super braaf paard, maar rijdt zelf nog niet zo lang ( op latere leeftijd begonnen ), ik mis vooral een stuk ervaring. Ondertussen kan ik het bokken redelijk uitzitten, maar ik merk vooral buiten dat ik niet durf door te zetten omdat ik bang ben te vallen...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:39

Ik heb een Hit Air vest. Alleen kan ik je geen info geven over hoe hij bevalt :+
Mijn eerste Hit Air vest heb ik 2 jaar geleden verkocht, ongebruikt omdat mijn merrie vanwege een blessure met pensioen ging. Die had ik (net voor die blessure) aangeschaft omdat ik een BP ook niet fijn vond zitten. Ik kreeg last van mijn schouders vanwege instabiele nek en rugwervels. En ik wilde toch wel graag wat bescherming.
En ik heb nu net een paar weken geleden weer 1 gekocht omdat ik een jong paard gekocht heb, alleen heb ik daar nog niet op gereden. Zadel en vest liggen nog bij mijn moeder :')
Maar wat ik van kennissen hoor is dat ze fijn zitten, of 1 van hun er ooit mee gevallen is durf ik niet te zeggen. Wel dat iemand een keer vergat zich los te koppelen voor het afstappen en hij toen afging _O-
Maar zodra ik zadel en vest opgehaald heb en ermee heb gereden wil ik wel verslag doen.

Met een bloedend hart (ze had nl mijn toekomstige rijpaard moeten worden) maar omstandigheden maken dat ik haar niet kan houden, en dus te koop: Strait Black N Magic. 2019 black tobiano merrieveulen (EE/aa/TT door de ouders). Meer info stuur PB.

Olikea

Re: Hit Air Vest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:41

Ik heb er een van een ander merk. Hij zit erg fijn. Maar ik kan je niet vertellen hoe het gaat als je valt. Dat is gelukkig nog niet voorgekomen. Maar ik vind het een fijn idee.

Serious Horse Crush <3 Gio

[BRT] 3 Daagse van Huijbergen 2019

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:44

ik heb er 1.

ben er heel blij mee. Al moet ik hem voor de zomer soort van inkorten.. of iets op maken dat hij beter aansluit. Met een jas aan zit hij prima (ik heb s) maar zonder jas zit hij bij mij wat los om de tallie (ik heb in verhouding van mijn lichaam een smalle talie, en brede heupen)

ben zelf paar keer afgestap en toen is die niet afgegaan. Verzorger is keer soort van men paard afgesprongen. (ging heel langzaam) en toen ging die ook niet af. haha. Hoe de bevalt als je er echt afvalt geen idee. Zo ver heb ik hem nog niet uit getest.

ik heb er wel 1 die ook op de motor kan, omdat me vriend een motor heeft en ik dan de vest voor beide kan gebruiken.

ik wil de vest ook straks gebruiken om me jonge paard in te rijden. Zodat ik me toch wel wat veiliger/beschermder voelt

~volg mij en mijn haflingers op YouTube
http://www.youtube.com/c/HaflingersStanleyMaximus~
:-)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:58

plutolover schreef:
ik heb er 1.

ben er heel blij mee. Al moet ik hem voor de zomer soort van inkorten.. of iets op maken dat hij beter aansluit. Met een jas aan zit hij prima (ik heb s) maar zonder jas zit hij bij mij wat los om de tallie (ik heb in verhouding van mijn lichaam een smalle talie, en brede heupen)

ben zelf paar keer afgestap en toen is die niet afgegaan. Verzorger is keer soort van men paard afgesprongen. (ging heel langzaam) en toen ging die ook niet af. haha. Hoe de bevalt als je er echt afvalt geen idee. Zo ver heb ik hem nog niet uit getest.

ik heb er wel 1 die ook op de motor kan, omdat me vriend een motor heeft en ik dan de vest voor beide kan gebruiken.

ik wil de vest ook straks gebruiken om me jonge paard in te rijden. Zodat ik me toch wel wat veiliger/beschermder voelt

Nu maar hopen dat het vest wel het verschil kent tussen (heel langzaam?) afspringen, afstijgen en serieuze val of vlieg actie.
Wel zo prettig dat ie doet waar je voor aangeschaft .

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:03

CharleyT schreef:
plutolover schreef:
ik heb er 1.

Nu maar hopen dat het vest wel het verschil kent tussen (heel langzaam?) afspringen, afstijgen en serieuze val of vlieg actie.
Wel zo prettig dat ie doet waar je voor aangeschaft .

Dat hoop ik.. want je zit toch soort vast aan je paard.. Stel je valt langzaam en paard rent er vandoor.. blaast hij pas op terwijl je al soort van op de grond ligt.. Ik denk ook dat ik mijn koortje wat moet verkorten. Ik heb maar een hafje van 1.40.. dus haal ik eerder de bodem..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:05

Waar ik benieuwd naar ben, is het "geweld" waarmee het ding zich opblaast. Als je van je paard valt, en het gaat met veel lawaai, gesis en dergelijke gepaard, stuift je paard er dan niet vandoor?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:08

als ik een t youtube filmpje mag geloven valt t mee. net wel ondekt dat ik het riempje wat ik aan vast moet ana t zadel verkeerd heb bevestigd. Ik heb met clipjes aan de voor ringetjes gedaan.

maar je moet het aan het haakje van de beugelriem doen. Dus beugelriem eraf. dan t lusje om t haakje en dan weer beugelriem terug

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:09

Ik heb er ook een, nu al twee jaar ondertussen, aangeschaft na een serieuze van van een pony. Momenteel is hij nog niet moeten afgaan aangezien ik nog niet gevallen ben maar zeg nooit nooit.
Normaal word het systeem pas getriggerd als er 35 kg spanning op de verbinding komt te staan (waar je gekatapulteerd word van je paard/pony.

Hij zit comfortabel, maar ik merte wel dat de bodywarmer versie met extra zakken aan veel meer weegt dat die dat ik nu heb (de gewone versie) omdat ik zelf licht van postuur ben paste de gewone versie mij dan ook beter.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:27

Ik heb ook een air bag vest.
Hij bevalt mij prima. Ook al een paar keer gevallen. Hij is al opgeblazen voordat ik de grond raakte, en loopt langzaam aan weer leeg.
De paarden/pony waar ik vanaf viel vonden het wel een raar geluid, maar gingen niet aan de kletter.
De patronen zijn niet goedkoop (ongeveer €20) maar ik heb het er voor over, raar vallen en in het ziekenhuis komen is duurder.
Ik vind hem ook iets te warm zomers.

Raisa is moeder van een mooi hengste veulentje Geboren op za 23-juni-07 tussen 19.00 en 21.00

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:54

plutolover schreef:
als ik een t youtube filmpje mag geloven valt t mee. net wel ondekt dat ik het riempje wat ik aan vast moet ana t zadel verkeerd heb bevestigd. Ik heb met clipjes aan de voor ringetjes gedaan.

maar je moet het aan het haakje van de beugelriem doen. Dus beugelriem eraf. dan t lusje om t haakje en dan weer beugelriem terug

Dat werkt bij mij niet, westernzadel _O-

Maar aan die ringetjes zou ik ook niet doen. Die zijn er niet op gemaakt zoveel gewicht, mocht je vallen, te kunnen hebben. Daarbij, en dat las ik op een engels forum, is dan de ene kant waarop je kan vallen langer dan de andere, waardoor het vest aan 1 kant later reageert.

Met een bloedend hart (ze had nl mijn toekomstige rijpaard moeten worden) maar omstandigheden maken dat ik haar niet kan houden, en dus te koop: Strait Black N Magic. 2019 black tobiano merrieveulen (EE/aa/TT door de ouders). Meer info stuur PB.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:55

Ik hang de mijne vast aan het bokriempje aan mijn zadel, lijkt me wel stevig genoeg en zo staat het ook op sommige sites als bevestiging.

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-19 11:09

Dank jullie wel voor de reacties... fijn dat jullie zo positief zijn! Het is inderdaad duur, maar als het veilig is dan vind ik het zeker de moeite waard

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:38

Ik rijd ivm slecht rug al jaren met een airvest (van Helite) en ben er erg blij mee. Je voelt hem nauwelijks zitten met rijden, het is net een bodywarmer die je aantrekt. Ik ben er een aantal keer mee gevallen en hij doet zijn werk prima. Afgelopen november ben ik heel hard van mijn paard gelanceerd (32KM/H - tracker stond nog aan) tijdens galoptraining en ondanks dat ik hard op mijn rug en nek viel ben ik er met spierpijn en wat slijtage (maar dat kan ook van eerdere vallen komen) weggekomen. Erg blij mee!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:59

plutolover schreef:
net wel ondekt dat ik het riempje wat ik aan vast moet ana t zadel verkeerd heb bevestigd. Ik heb met clipjes aan de voor ringetjes gedaan.

...maar gesteld dat je zo valt dat de haak opengaat en jij met beugel en al op de grond belandt - dan wil je dat-ie zich opblaast -
maar 'weet het ding dan' dat je bent gevallen...?

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 19:11

Je schuift eerst dat riempje op de beugelhaakje en daarna de beugelriem

Dus mocht ik beugelriem verliezen en vallen dan zou die alsnog moeten opblazen

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 19:19

Ik heb ook al 2 jaar een hitairvest,ben er sindsdien nog niet afgevallen ,heb dus geen idee of hij werkt. :D

Ik maak hem vast aan de ringetjes van het zadel,stalgenootje heeft dezelfde,ook vastgemaakt aan de ringetjes en bij haar ging hij gewoon af toen ze viel.

Ik vraag me af hoelang zo'n patroon meegaat zonder dat hij gebruikt word.
Moet je het standaard na zoveel jaar vervangen of echt pas als je gevallen bent.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
www.staldegroenemeer.nl

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 19:28

plutolover schreef:

Eh - hoe dan...?

Als je 'via de linkerdeur naar buiten gaat' ;) op een manier dat de linker beugelriem meekomt (omdat de veiligheidshaak goed werkt) schuift dat touwtje waarschijnlijk probleemloos mee).

Of zit het touw om beide beugelhaken?

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 19:32

Janneke2 schreef:
plutolover schreef:

Eh - hoe dan...?

Als je 'via de linkerdeur naar buiten gaat' ;) op een manier dat de linker beugelriem meekomt (omdat de veiligheidshaak goed werkt) schuift dat touwtje waarschijnlijk probleemloos mee).

Of zit het touw om beide beugelhaken?

Zit aan beide beugelhaken.

Als ik niet vergeet zal ik van de week foto’s maken

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 19:33

Ik heb een Hit Air vest en ben er wel tevreden over! Hij zit erg comfortabel dus bij het rijden heb je er geen hinder van. Wel vind ik hem warm in de zomer. Ik ben er ook 2x mee gevallen :roll: , van 2 verschillende paarden. De geluid valt héél goed mee, geen van beide paarden hebben daarop gereageerd. En de keer dat ik afstapte zonder ontkoppelen ging de vest niet af. Het patroon vervangen is makkelijk.
Het riempje moet je vastmaken aan de stijgbeugelhaken! Die zijn gemaakt om gewicht te dragen, de ringetjes vooraan je zadel niet!

Don't take anything for granted

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:39

taverno schreef:
Ik vraag me af hoelang zo'n patroon meegaat zonder dat hij gebruikt word.
Moet je het standaard na zoveel jaar vervangen of echt pas als je gevallen bent.

Mij hebben ze in de winkel meegegeven om de vest elk jaar eens af te laten gaan om te testen dat alles nog doed functioneerd en er nog nergens slijt op zit zo. Ik kreeg wel bij mijn aankoop twee extra patronen er al bij en tot nu toe nog geen enkele keer ermee gevallen *hout vasthouden*

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 19:28

Weet iemand of dat bolletje wat bij het gaspatroon van het air bagvest zit er automatisch uit moet komen bij een val?
Wilde de mijne testen of hij het nog wel deed maar na een stevige ruk gebeurde er niets.
Ik ga er vanuit dat het gaspatroon wel leeg is maar het gaat mij om dat bolletje.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
www.staldegroenemeer.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie