Gastric bypass

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

fokfanaat

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:23

Ik heb vrijdag een afspraak met de huisarts, ga kijken of ik mijn oude niet goed functionerende maagband kan laten vervangen door een gbp.

One step Beyond Uut Uune: King(ston) x Florida Elite eptm v Belissimo x elite pref NMK v Jazz
On my Mind Uut Uune: In-Style x Elite v Ro-lex x Vilexa Elite pref prest v Hemmingway
Nigirilova Uut Uune D-OC : Just Wimphof x Elite eptm v Belissimo x elite pref NMK v Jazz
Nikkie H D-OC : Franklin x ster ibop ZZ-zwaar v Negro x ster pref prest v Houston

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:29

Oh dat hoor je veel Fok! Ben benieuwd!

Hier vorige week te horen gekregen dat mijn ijzer en b12 weer op peil zijn *\o/*

Ik mag dus ein-de-lijk verder in het traject :):) werd dus ook binnen een week gebeld voor afspraak met de chirurg en die staat de 25ste :D

Zitten er hier meer tussen van onder de 30 die geen kinderwens meer hebben? Ik word door mijn leeftijd vaak niet serieus genomen als ik dat roep en ik merkte dat ik in oktober bij mijn screening ook al niet serieus werd genomen en dat ze daardoor de sleeve aanraadde, want ik had straks een nieuw leven, misschien wel nieuwe liefde en dan wist ik het maar nooit :+

Heb haar toen al duidelijk gemaakt dat ik alleen wil blijven met mijn zoontje (Nu 6) maar krijg dat er niet echt in.. Wil echter liever de GB dan de sleeve..

Doei.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 14:46

_Friemel schreef:
Oh dat hoor je veel Fok! Ben benieuwd!

Hier vorige week te horen gekregen dat mijn ijzer en b12 weer op peil zijn *\o/*

Ik mag dus ein-de-lijk verder in het traject :):) werd dus ook binnen een week gebeld voor afspraak met de chirurg en die staat de 25ste :D

Zitten er hier meer tussen van onder de 30 die geen kinderwens meer hebben? Ik word door mijn leeftijd vaak niet serieus genomen als ik dat roep en ik merkte dat ik in oktober bij mijn screening ook al niet serieus werd genomen en dat ze daardoor de sleeve aanraadde, want ik had straks een nieuw leven, misschien wel nieuwe liefde en dan wist ik het maar nooit :+

Heb haar toen al duidelijk gemaakt dat ik alleen wil blijven met mijn zoontje (Nu 6) maar krijg dat er niet echt in.. Wil echter liever de GB dan de sleeve..

Ik wil absoluut geen kinderen!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 19:06

Och met de gbp kun je óók zwanger worden, het enige is dat je meer kans hebt op een darmhernia. Maar om dat te voorkomen kun je je evt laten opereren.

Klik!
Mijn blog met mijn mening over van alles.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 19:08

sans6 schreef:
Och met de gbp kun je óók zwanger worden, het enige is dat je meer kans hebt op een darmhernia. Maar om dat te voorkomen kun je je evt laten opereren.

En grotere kans op tekorten bij je baby, maar ze houden je goed in de gaten tijdens zwangerschap.

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3
Rust zacht lieve Soc +17-06-2015

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 19:10

Wat mij laatst verteld werd in het ziekenhuis is dathet wat dat betreft niet uitmaakt of je een kiwi of een banaan hebt.

Klik!
Mijn blog met mijn mening over van alles.

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 19:12

Wat is de rede niemand een sleeve wil?

De waarheid is het makkelijkst, die hoef je namelijk niet te onthouden...

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 19:23

Ik heb een sleeve en ben er heel blij mee. Volgens mij (wat ik om me heen lees en hoor) is dat men denkt dat een gpb meer effect heeft, maar dat is niet zo.

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3
Rust zacht lieve Soc +17-06-2015

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:34

djuulsie schreef:
Ik heb een sleeve en ben er heel blij mee. Volgens mij (wat ik om me heen lees en hoor) is dat men denkt dat een gpb meer effect heeft, maar dat is niet zo.

ik heb ook sinds maandag een sleeve, maar ik lees maar iedereen bypass wil of neemt. Vandaar de vraag

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:44

Het ligt er ook een beetje aan wat je probleem is toch? Als je geen over eter ofz bent heeft een sleeve weinig zin. Ik denk dat de chirurg je daar in een goede keuze helpt maken.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 23:11

Ik heb een gbp en een nog onbekende kinderwens (nog geen ja of nee dus).
Was geen enkel probleem alleen bij beide ingrepen zul heb een intensievere begeleiding/,mcontrole hebben.

Elske❤️

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 06:36

Lau schreef:
Het ligt er ook een beetje aan wat je probleem is toch? Als je geen over eter ofz bent heeft een sleeve weinig zin. Ik denk dat de chirurg je daar in een goede keuze helpt maken.

Bij mij liet chirurg zelf kiezem. Bij onze hele groep. Vond gesprek mer chirurg heel kort denk nog geen 2 min. Was leek wel lopende band werk. Bij de andere was het ook zo kort.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 07:17

meisje schreef:
Lau schreef:

Bij mij liet chirurg zelf kiezem. Bij onze hele groep. Vond gesprek mer chirurg heel kort denk nog geen 2 min. Was leek wel lopende band werk. Bij de andere was het ook zo kort.

Was bij mijn in Bergen op Zoom ook hoor. Wij mochten ook zelf kiezen en konden het gewoon kenbaar maken aan de arts

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:19

Hooi heb me hier vorig jaar al eens gemeld
Hele lange tijd na gedacht of ik het al wilde op mijn jonge leeftijd en ben er eindelijk over uit ik ga het doen. Maandag dietist bellen en dan aan de slag met half jaar daar beginnen en dan het traject bij de kliniek

kerstmuts

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 15:34

biggirl schreef:
Hooi heb me hier vorig jaar al eens gemeld
Hele lange tijd na gedacht of ik het al wilde op mijn jonge leeftijd en ben er eindelijk over uit ik ga het doen. Maandag dietist bellen en dan aan de slag met half jaar daar beginnen en dan het traject bij de kliniek

wat goed zeg, je moet geestelijk helemaal achterstaan als je er voor gaat.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 15:17

He wat grappig, heel veel nieuwe berichten.

Ik ben 3 jaar post op en zeer tevreden, heb nul vel over maar sport wel echt heel veel. Ik heb twee honden dus beweeg elke dag, ga twee keer in de week krachttraining doen en rij iets minder paard tegenwoordig. Ouwetje en twee verzorgers hahaha, dus ik heb een makkie.

Voor wat betreft je eiwitten Cissy, denk niet alleen aan vlees of zuivel. Vis is een hele goede, licht verteerbaar ook, veel lichter dan vlees maar ook bijvoorbeeld noten. Stukje kaas tussendoor.
In het traject verbaasde het mij dat mensen niet aan hun eiwitten komen want ik werk er met gemak 70-80 naar binnen op een dag. Daar hoef ik niet eens moeite voor te doen.

Ik ben totaal 55 kilo afgevallen, liep tegen de ondergrens aan dus gelukkig een paar kilo erbij en nu al lange tijd stabiel en heel tevreden. Weinig complicaties maar vooral heel veel gezondheidswinst en daar gaat het ten slotte om. Ik vind het onwijs leuk om leuke kleding aan te kunnen maar gewoon kunnen bewegen zonder pijn, dat was mijn doel en dat heb ik ruimschoots gehaald!

Overigens Ruitje, is jouw ervaring bij het NOK de reden dat ik daar niet heen gegaan ben. Ik was heel tevreden over het Slotervaart maar iets met een faillissement dus ik ben nu een zwevende patient. Geen idee waar mijn gegevens zijn, daar moet ik nog achteraan maar in de tussentijd wel weer een keer op de ehbo belandt met een verdenking van een darmhernia en je wordt echt wel geholpen dan hoor in een ander ziekenhuis, daar maak ik me maar niet druk om!

Ik rij voor de lol!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:30

Ik lees al een tijdje mee maar zal me nu ook melden. Afgelopen donderdag een gbp gekregen. Tot nu toe enorm tevreden over het NOK het voortraject als fijn ervaren het groepsgevoel is enorm. Zitten een paar nieuwe vriendinnen bij.

Fijne gesprekken gehad over de voor en tegens van een sleeve of een GBP.
Op de heel lange termijn zou de GBP meer succes hebben vanwege het opname deel uit de darm die je ook overslaat. Zou je de gewoontes niet aanpassen dan kan een sleeve wel weer wat oprekken begreep ik. Een sleeve is definitief. In theorie zou je een GBP nog ongedaan kunnen maken.
Het minder goed opnemen van de voedingsstoffen is ook de reden waarom ze bij mensen met een kinderwens vaak wel voor de sleeve gaan.
De chirurg zei dat ik een voorkeur mocht aangeven maar dat ze eigenlijk kijken naar wat het beste past. Soms lukt een gbp niet om medische redenen.

Ik heb last van reflux en dan is een sleeve geen optie maar dat was voor mij helemaal prima.

Ik mocht twee nachtjes blijven. Erg veel last van het gas gehad, daardoor misselijk en een paar keer spugen. Toen dat onder controle was knapte ik hard op en zaterdag dus naar huis gegaan.
Voel me verder wel ok, iets slap en soms moe maar das niet gek na een operatie. Kan alles eten/ verdragen maar zit nog wel aan alles vloeibaar

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:46

daffodil schreef:
Ik was heel tevreden over het Slotervaart maar iets met een faillissement dus ik ben nu een zwevende patient. Geen idee waar mijn gegevens zijn, daar moet ik nog achteraan maar in de tussentijd wel weer een keer op de ehbo belandt met een verdenking van een darmhernia en je wordt echt wel geholpen dan hoor in een ander ziekenhuis, daar maak ik me maar niet druk om!

De bariatrie afdeling van het Slotervaart is in zijn geheel overgegaan naar het Spaarne Gasthuis in Hoofddorp! :) Ik ben daar vorig jaar geopereerd.
Ik zit in de Facebookgroep van daar dus zo blijf ik op de hoogte.

Morgen mijn surgiversary! Dan is het precies 1 jaar geleden :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:58

Kim_89 schreef:
daffodil schreef:
Ik was heel tevreden over het Slotervaart maar iets met een faillissement dus ik ben nu een zwevende patient. Geen idee waar mijn gegevens zijn, daar moet ik nog achteraan maar in de tussentijd wel weer een keer op de ehbo belandt met een verdenking van een darmhernia en je wordt echt wel geholpen dan hoor in een ander ziekenhuis, daar maak ik me maar niet druk om!

De bariatrie afdeling van het Slotervaart is in zijn geheel overgegaan naar het Spaarne Gasthuis in Hoofddorp! :) Ik ben daar vorig jaar geopereerd.
Ik zit in de Facebookgroep van daar dus zo blijf ik op de hoogte.

Morgen mijn surgiversary! Dan is het precies 1 jaar geleden :)

Dit klopt niet geheel... een gedeelte is ook naar het Flevoziekenhuis gegaan

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:36

Ik weet het Kim-89 maar dat is dus serieus echt zo'n ontzettend end weg. In het geval ik weer een verdenking van darm hernia heb, ga ik dus gewoon naar Gouda. Ik mag dan zelf niet autorijden en ik zou niet weten wie ik zover krijg om mij "even" anderhalf uur naar Hoofddorp te brengen. Dat ga ik dus niet doen.

Ik heb weliswaar getekend voor levenslange controle maar goed dat was in Amsterdam, dit is dus anders geworden. Het is niet anders. Mijn huisarts ondersteunt dit gelukkig goed. Laat gerust 2x per jaar bloed prikken bij verdenking van tekorten.

Ik rij voor de lol!

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:43

Begrijpelijk! Ik woon in Meppel (Drenthe) :') Inderdaad bij nood niet te doen naar Hoofddorp.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:12

Traject bij NOK is nu wel beter maar dat komt vooral door mijn groep, niet perse door de informatie van het NOK. Ben ook niet ontevreden en denk dat het traject me wel geestelijk wat beter voorbereid :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:59

ruitje schreef:
Traject bij NOK is nu wel beter maar dat komt vooral door mijn groep, niet perse door de informatie van het NOK. Ben ook niet ontevreden en denk dat het traject me wel geestelijk wat beter voorbereid :)

Ik heb een half jaar bij de dieetiste gelopen en vooral zij heeft me al met de basis geholpen. Zo ben ik een half jaar geleden al gestopt met drinken en eten tegelijk (want dat zou zo zwaar worden) en ik ben gaan afkicken van het suiker, ik ben een rasechte zoetekauw dus ik ben dat er voorzichtig uit gaan slopen.

Ik heb vorige week gehoord gekregen dat we een GBP gaan doen, ik vond mijn chirurg maar een hork maar dat hoor je wel vaker. -O-

Net gebeld en ik ben ingeroosterd in de groep van 10 mei, gaat nu dus erg snel *\o/* *\o/*
Vrijdag 31 mei ben ik jarig, dat is dan mijn 4de keer, het is hier gebruikelijk dat je rond de 4de a 5de keer je datum krijgt. zou een mooi verjaardagskadootje zijn een datum *\o/*

Doei.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:28

11-06 moet ik naar het ziekenhuis en juli/augustus word ik geopereerd.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 22:41

Zelfde tijd als ik :j al begin fase 2 met mijn groep al in juni, dus nog kleine kans dat het juni wordt *\o/*

Doei.