Elfia 2019!

Moderators: MirandaT, Essie73, Duhelo, Muiz, Ods

Frummels

Re: Elfia 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:12

Wat een leuke foto's komen er voorbij :)

Hier helaas om 17:00 weer richting huis vertrokken mede door de kou. Ik was helemaal koud tot op het bot en kon niet eens meer normaal mijn drankje vasthouden :')
Vonden het wel enorm jammer om zo vroeg weer weg te gaan.. Maar de rijen bij het eten/drinken werkten ook niet echt mee.. Niet normaal, zo erg hebben we het nog nooit gezien :oo We hebben uiteindelijk 1 drankje weten te bemachtigen na een dik half uur in de rij. Eten hebben we maar gelaten voor wat het is, want die rijen daar waren echt bizar.. := Wel goed voor de portemonnee, want normaal geven we een fortuin uit aan eten, haha.
De rijen bij de wc waren ook abnormaal. Ik moet nogal vaak plassen dus mijn man had zo een rittenkaart voor de wc's gekocht, maar die hebben we uiteindelijk weggegeven. Al had ik in de rij gaan staan voordat ik moest plassen, dan had ik het nog in mijn broek gedaan denk ik. :D

Al met al wel jammer. We hebben er maanden naar uitgekeken dus dan is het jammer als het een beetje tegenvalt. Maar goed. Nu wachten op Castlefest en Eflia in Arcen :) Hopen dat het dan wat beter is wat wachtrijen betreft.

Bonjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 01:03

Ik ben benieuwd wie ik onbewust misschien gezien heb :D Wij zijn op vrijdag aangekomen en zondagavond vertrokken. Met name de nachten in de tenten waren megakoud, maar ondanks dat weer ontzettend genoten! Het begin van het festivalseizoen is voor Clan Sassenachs begonnen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:01

Zaterdag vond ik de wachtrijen echt absurd, het leek wel of ze daar zondag van hadden geleerd!
Al met al een heel fijn weekend gehad, zaterdag was wel echt naar met die natte sneeuw.

Zondag was echt een mooie dag, heerlijk genoten van Sunfire <3 in het zonnetje een drankje gedaan en lekker geshopt bij de kraampjes :)

Op naar Castlefest :D

Panache <3

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:41

Ik heb trouwens ook al besloten wat ik volgende elfia aan ga doen. Maar gosh wish me luck haha. Ik wil een sylvari gaan maken uit guild wars 2. Met special effects makenup en planten haar enz en de vleugels :') imma be ded hahaAfbeelding

Ik heb trouwens onbewust toch mensen gezien die hier ook op bokt zitten. Als in de tornado fiets heb ik enzo gezien :D erg leuk. Ook eva roemaat nog voorbij zien lopen haha

~Riding is the best solution to any problem~

Mijn cosplay insta: The_Cerapter
Mijn paarden insta: Thathorse.Eros

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-19 10:43

Ik weet echt niet wat ik voor volgend jaar ga doen haha. Misschien geen cosplay.

Maar ziet er uit als een groot project Dark!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:04

Voor arcen ga ik een variatie maken op rapunzel :D

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:09

Ik zag heel wat Rapunzels voorbij komen bij Elfia, lijkt me zo onhandig en zwaar met zo'n lange pruik.
Ik was deze keer niet verkleed, had mijn 4 maanden oude Jack Russell pup en een bolderkar (voor hem) mee en ging dus voor praktisch...
Maar met Castlefest dan kan het weer want dan is ie oud genoeg om lekker mee te wandelen in kostuum... :D

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:15

Ja ik doe los blond haar. Geen lange vlecht :') kan mijn nek niet aan.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:01

Tornado en ik hebben genoten van het hele weekend :D Erg mooie en verschillende kostuums gezien dit jaar.
Afbeelding
Afbeelding

[ITP] Friese hengst Diablo gooit zijn benen los
"Hoe minder te kiezen, des te makkelijker het leven"
instagram: joeleenders/ fb Lies Leenders

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:45

@DarkCupid: Wauw wat een gaaf idee! Veel succes! :D
@DJZ: Ik heb je in het echt geizen en ik zie je veel voorbij komen in de foto-albums op FB. Ik vind het nog steeds een geniaal idee XD

Ik ga geen nieuwe cosplay maken, ik ga Ahsoka verder aanpassen en kleine dingetjes repareren. Ik heb nog lang geen genoeg van haar ^_^

Ik mis Elfia nu al :( Nu moet ik geduld hebben tot El Mundo.

“If you can dream it, you can do it.”

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 01:16

DJZ schreef:
Tornado en ik hebben genoten van het hele weekend :D Erg mooie en verschillende kostuums gezien dit jaar.
[ [url=m/i6Etfq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mUvEkm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Erg origineel haha! mn moeder had ook nog een foto gemaakt
Afbeelding

~Riding is the best solution to any problem~

Mijn cosplay insta: The_Cerapter
Mijn paarden insta: Thathorse.Eros

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:56

Zo, ik ben ook eindelijk weer thuis. 9 dagen Elfia is LANG.

Ik heb het geweldig naar mijn zin gehad bij mijn 2de familie. Ik heb gelachen tot er tranen over mijn wangen liepen bij de kostuum wedstrijd toen er 4 gigantische mannen in korte elvenjurkjes het podium op kwamen, compleet met glitterbaarden en kisten. Mijn bovenarmen zijn bouwhek-blauw (die kleur ontstaat vanzelf als je honderden hekken versleept en die tegen je arm laat rusten). Ik heb afscheid genomen van Koning Albert en Koningin Victoria, en heb "the wizard council of Pannkoch" als mijn nieuwe royals mogen verwelkomen. Ik heb geleerd dat ik een hele slechte koalabeer ben. Maar ik heb vooral genoten.

Ik heb genoten van de Finding Nemo cosplay (waarvan ik de meeuw zaterdag ochtend nog heb geholpen met haar hoofd) en van Zorro die helaas zonder haar paard op het podium van de kostuum wedstrijd verscheen. Ik heb genoten van een kort dansje bij het hoofdpodium.

En nu even naar de realiteit: ja, er waren problemen met de catering en met de toiletten. We waren voor beide zaken on zee gegaan met een nieuwe partij (de catering zijn we zelf gaan organiseren, de toiletten zijn gedaan door de toiletellufjes) en we hadden wat kinderziektes. We hadden meer/grotere toiletwagens geplaatst, en minder dixies. Helaas kon het hoofdriool dat niet aan. Ik zal je de details besparen, maar er is gedweild in het kasteel. Volgend jaar wordt alles beter ;).

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:31

Komen volgend jaar de authentieke elfia gerechten wel terug? De stokbrood etc. Miste het echt hoor. Zo zonde.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:39

Nooit meer vleesspiezen en lekkere platte broodjes met smeersels en groenten? Piratenbier nog wel? Dat is voor ons een groot deel van de Elfiabeleving nl....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:41

Ah daar kan ik echt niets van zeggen. Ik weet dat er op kantoor momenteel gewerkt wordt aan een enquête om dit soort comments te verzamelen. Het is voor nu vooral uitvogelen wat er gaat terug komen en wat niet, welke kant ze op willen en hoe dat aangepakt gaat worden.

De knobi broodjes die Eva bedoeld (de platte broodjes met smeersels) kon je krijgen bij de cooking highlander.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:02

eva1969 schreef:
Nooit meer vleesspiezen en lekkere platte broodjes met smeersels en groenten? Piratenbier nog wel? Dat is voor ons een groot deel van de Elfiabeleving nl....

Jaaa het piratenbier mistte ik ook onwijs. Heb het zelfs ooit eens uit duitsland besteld toen i een piratenfeestje hield haha

Panache <3

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:16

Ik ben er ook bij geweest en heb je nog voorbij zien komen Zorro! je was geweldig! Mijn zus en ik waren in laat victoriaanse kleding waar een heel arsenaal aan thermokleding onder past, dus we hebben het eigelijk niet koud gehad. Plassen doen we niet aan iets met onderokken pantys en corsetten :P
Eten vond ik deze keer een hoop keuze! grote maaltijden krijgen we niet weg en is ook niet "veilig" met de jurken dus was heel blij met de kibbeling kraam! warme hap, makkelijk zonder knoeien te eten. Top. Nu gaan verzinnen wat ik voor Arcen ga maken

Benthhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:37

Dat knoflookbrood (?) - platte broodje wat je zelf kom beleggen was er nog wel! Of tenminste, ik heb iets gegeten wat klinkt als.. haha

Wave after wave

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:40

Benthhh schreef:
Dat knoflookbrood (?) - platte broodje wat je zelf kom beleggen was er nog wel! Of tenminste, ik heb iets gegeten wat klinkt als.. haha

Knobi! Klopt dat het er was, alleen van n andere verkoper

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:49

O ja, bij dat knoflookbrood stonden bizar lange rijen :P
Dus wij hebben ergens anders wat gegeten.

Wij vonden het wel leuk, maar inderdaad qua organisatie liet het hier en daar te wensen over.
Wel zijn we blij dat we op zondag geweest zijn, zowel qua weer als qua wachtrijen was het toen beter dan zaterdag.

Is time the wheel that turns, or the track it leaves behind?
*Robin Hobb*

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:52

Ach ja, kinderziektes hou je. We/ze zijn er iig druk mee bezig om het op te lossen, en te kijken hoe het op de volgende editie beter kan.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:20

Knobibrot was er wel haha alleen zonder de gebakken kaas. Die miste ik haha.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:27

@ Darkcupid: Leuke foto, bedankt voor het delen :D Mag ik deze foto opslaan en delen op mijn fb?

Vjestagirl schreef:
van Zorro die helaas zonder haar paard op het podium van de kostuum wedstrijd verscheen.

Achteraf inderdaad 'spijt' dat ik dat niet heb gedaan -O- Maar goed, van dat korte momentje heb ik wel genoten :D

[ITP] Friese hengst Diablo gooit zijn benen los
"Hoe minder te kiezen, des te makkelijker het leven"
instagram: joeleenders/ fb Lies Leenders

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:39

Wat fijn dat iedereen het zo leuk heeft gehad! :D Ik kijk nu al ontzettend uit naar Arcen.

Vjestagirl als eerste hulde voor jullie inzet _/-\o_ lees een hoop negatieve berichten op Facebook en hoewel ik er op de rustigere zondag was vind ik die niet altijd helemaal terecht. Als je hele dag verpest is omdat er geen vleesspiezen waren (niet gericht aan iemand hier hoor, maar op FB gaan sommige mensen wel ver :+) dan denk ik dat het eerder aan jezelf ligt :'). Toilet maak ik zelf vrijwel nooit gebruik van op conventies maar snap wel dat het vervelend als je heel lang moet wachten, fijn dat jullie daar werk van gaan maken! Qua catering heb ik niks gemist, vond de nachos erg lekker :P en de statiegeldbekers vond ik top. Ik heb het iig erg naar mijn zin gehad en ga na mijn eindtentamens lekker aan een nieuw kostuum werken!

The greatest fear in the world is the opinions of others, and the moment you are unafraid of the crowd, you are no longer a sheep; you become a lion.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 16:01

Heb zelf de enquete ingevult. 2,50 korting op arcen was een leuke bijkomstigheid :D